Tadeáščin heRkule (čili / čti eRkil)
Dneska je 9.dubence O5 a tohle je historie za poslední měsíc dejme tomu.
Tak jsem se nakonec dostala k vytvoření článečku o mém éRovi :) Chtělo by to osnovu ale ... no nevadí. Vlastnila jsem do tohohle roku Trabant 601 Limuzínu, jenž se zove Hugo, ovšem postupem času přemýšlela o obměně vozového parku. A tak po šesti krásných letech měl jeho místo zaujmout nový kamarád. Poohlížela jsem se nenápadně .. rozhodnutí bylo jasné, auto musí mít svůj "xicht". Zvítězila Škoda 110R, prostě sem jí musela mít. A mám. Asi po týdnu sem došla k názoru, že Huga opustit nemohu, takže mi nezbývá, než se zařadit mezi pacienty a nechat si je oba :-)
Kup to v pravdě nebyl nejšťastnější, kšeftovat se známýma se prostě nemá. HeRkule mi stál rovných 30 klokanů, včetně čerstvé technické. Auto bylo rozebraný a majitel ho skládal pro mne. Auto údajně komplet vyvařený, v celolaku. Nějaké díly mu předchozí majitel nedodal, tudíž se kupovala nová potrubí, hadičky a jiné, aspoň že tak. Původní info bylo, že když je to pro mi, tak to bude za nadstandardní peníze nadstandardní auto, na který nebudu muset pět let šáhnout ... velmi záhy jsem pochopila, že je to spíš, jak řekla kamarádka, auto na který nebudu muset za pět let šáhnout.
A to je on
Po prvním prohlédnutí zklamání. Potrhané sedačky, nedolepený interiér, příšerně zpuchřelý těsnění zadního okna, velmi na hrubo vykytovaný dveře, každý nárazník, každá obroučka jiná, ohavný tapecírunky a tak dále..
To jsou ale jen takové optické drobnosti. Při předání nastal první problém, auto nenastartovalo. Inu, tak ho majitel vzal k elektrikáři a alespoň zapojili zásuvku na tažném zařízení. A koupil novou baterku. S autím jsem absolvovala cestu z Prahy do Náchoda a zpět, v pohodě. Jen ty brzdy :-( Hrůza. A začal bouchat tlumič. V Praze náhle zemřely všecky blikny. Spolu s pár dalšíma drobnostma sem poslala éRo zpět majiteli, jako reklamaci. Tlumič byl jen povolenej, přibylo nový těsnění v kufru, novej olej v motoru atd. A éRo se vrátilo dom. A potom jsem objevila tenhle server a na něm spoustu ochotnejch lidiček. Sláva. A tak sem jela za panem KDB. Kafe sem se sice poprvé nedočkala, zato dost podrobného popisu co je co a kde je co a jak je co. Dosti poučné. Karlovo komentář z chatu sem si pak nakopírovala a poslala bývalému majiteli. Pochopitelně se urazil. Tady ho máte.
KDBho popis: Skelet je vařenej nepříliš esteticky, ale zřejmě bez děr a hniloby. Spodek je model 71 a kus střechy s doklady je říjen 80. Plechy pěkný, motor 120 pěkný (jen rozvody), ve skříni je v loji ložisko na hřídeli (možná se i protáčí v uložení). Skoro nový tlumiče, komplet nové rozvody všeho, ale bez kotoučů, brzdí to gumově, možná pomůže odvzdušnit.. P. náprava OK, jen vůle svisláků na hranici, ale velmi zachovalá, stříkaná olejem. Přední OR 34, zadní protektorovaný zimáky, skoro jsem v jedný zatáčce uplaval. Je tam olejovej chladič, 10listá vrtule z UH, chladič z MBčka. Nově ušitá střecha, docela pěkně, zadní boky origo, přední z něčeho jinýho, zbytek koženky chybí, v iteriéru i zvenčí. Zachovalá palubovka (78-80), budíky, až na tank origo. Ale tragédie to není, protože kastle je dobrá a při údržbě vydrží nafurt. To je můj soud taky, za ty peníze bych viděl úplně jinak vypadající auto, nebo cenu 15-20tis. ..jedinej otazník je střecha, protože se na ní tmelilo, a těžko říct, co je pod tím.....
Tímto Karlovi opět, už asi postý, děkuju :)
motůůůůrek ... vrtulu nedám, fakt ne :-)
Došlo na první nákupy. A s tím přišli první kostlivci. Další návštěva u Karla, přezout na 175/65/14 Goodyear, při mém stylu jízdy sou ty čtyři pět milimetrů do zimy sliky :-) Autí nahoru, kola dolů. Pohleďte
Tenhle vetřelčí sliz urputně se tvářící jako vazelína byl rozpatlanej úplně všude. Takže náboje dolů, vyčistit, vyvazelínit. Jako bonus dostal eRkil nový destičky (myslím, že je Kajl ukradl Bílý). A odvzdušnit. Původně odvzdušnit.
Celý rozvody nový, ale starou pumpu majitele vypláchnout nenapadlo .. to je opravdu brzdovka v tý flašce... Pak už jen kola nahoru, eRkil dolů. Světe div se, auto sedí jako přibitý a brzdíííí!!! A jezdila sem celkem spokojeně. O týden později, nebo tak nějak, šel eRkil na špalky a začla sem jarní úklid. System co povolí pod kladivem musí dolů, ověřenej na trabantovi. Několik hnilotin se našlo. Auto mělo být komplet vyvařený!!! ..
to jen na ukázku, je toho mnohem víc, ale jeden ze čtyř podběhů je čistej :-)
Stihla sem všecky ráfky a všecky podběhy. Při té příležitosti sem zjistila, že to je nastříkaný na původní lak ... ale už se nerozčiluju, trabiho sem si stříkala sama, proč bych nemohla časem i eRkila. Ve středu sem ho rychle hodila na kola, abych u KDB stihla Petra. Přivezl mi lízátko a lištičky do okna :-) A jako bonus, štítek na prdelku :-) Další dílčí úspěch. No, a v noci mi odvezla sanita do nemocnice s ledvinama, takže si teď pěknou dobu pod eRkila nelehnu :-( Vize do budoucna tu psát nebudu, raděj budu aktualizovat "renovaci štětkou". Až bude základ hotovej, napíšu co dál a můžu začít snít :-)
-----------------------------------------------------------------------
Je 4.září 2005 a už mi to nedalo, abych nepřipsala, co se za těch několik měsíců změnilo. Chronologii nečekejte, mám v časech drobet zmatek.
- V Praze mi nějaký nečestný občan ukradl obě kapky. Docela smutek.
- Jednu kapku jsem koupila jetou na Felicia srazu od Ledra a druhou funglovou jsem vyzískala s pár dílama od bývalého majitele.
- Od jednoho nejmenovaného slovenského kolegy Martina z K. jsem vyzískala parádní tapecírungy do předních dvěří, takže se stav interieru posunul o level výše. Chlupaťáky šli konečně dolů.
- Lízátko mi stálo několik hodin práce, ale vypadá "skoro" jako nový :o)))
- Přes několik barevných pokusů, jsme se s eRkilem dopracovali ke kombinaci žlutá-žlutá. Půjčila jsem kompresor a začala si hrát. Nárazníky do chromové žluti, lízátko do barvy kastle (namíchaný na koleně z chromové a sluneční žluti), kapky jako nárazníky. Ty nárazníky byly docela zlo, blbec jsem koupila stříkací tmel a tím si přidělala dost práce. Chybama se ... bla bla bla ... Práce nakonec docela dost pěkná, jen přední nárazník je nedostříknutej, neb už musel na auto. Bez bliken se jezdí špatně.
- Taky tažný šlo nakonec dolů.
- Čtrnáct dní (hele, mám jeden časovej :o) z7 se mi podařilo věnovat část víkendu podběhům a spodku autíka po vanu. Odrbáno, objevila se nová díra v podběhu zapláclá medvědím ehm .. no ... hen tím oním, odrezeno, nazákladováno, natřeno TlumexPlastem. Trochu se lekám, co najdu na podlaze. Ale eRkila brutálně zvedám za střed prahu, tak to nebude tak zlý.
- Přesklené zadní okno do novýho těsnění. Jenže pořád tam teče.
- Lišty nastříkaný do šedýho hliníku .. jsou nevyleštitelný.
- Získány nějaký díly od bývalého majitele, na srazech a z vraku kila, co se nám válí vedle zahrady. Děkuji kilíčku za krásně čistou saharu.
- Zlikvidováno, doufám víc než pevně, soukromé eRkomraveniště. Nerada bych skrz mravence musela rozebírat celý auto.
- Komplet odrbán a ošetřen prostor za zadním sezením, plato a spol.
- Drobné opravy .. opustil mě postupně kohout topeního, startér, alternátor, hodně vody, nějaký trubky a rozdělovač. Děkuji jednomu nejmenovanému plzeňskému démonovi za dílenskou základnu a něco pomoci O:)
nezkoušejte uzemňovat plusový pól startéru trubkou od topení přímo na kastli ;o)
Co bych ráda do podzimních Klatov ještě stihla:
- Dostříknout druhou kapku.
- Vyřešit, proč teploměr ukazuje pitomosti. Asi je někde na zemích kontakt ing. Vakla.
- Překlapnou chladič, přehadicovat, naimplantovat a zapojit topení.
- Předělat rozvody vzduchu pod palubkou a přidat druhej větrák topení.
- Nechat zavařit díru v podběhu a dodělat tu podlahu. Ještě že majstro Gotreko dobetonoval jámu!!! Tímto mu pionýrky srdečně děkují!!!
- Překytovat na čisto dveře, když už né stříknout.
- Přesklít obě okna. Zadní "načisto" a přední do nestodvacítkového těsnění. A zapojit spirálu.
- Zkrášlit zadeček znáčkem od RST.
- Dodělat interiér.
- Sehnat lištu se znakem na přední čelo, koženky na podběhy, rámečky přídavných světlometů, funkční držáky předního nárazníku, aby se nekroutil jak HKuN, sametky, nějaký ty LEDiody, pár plastů, pořádnou lopatu .. no tak néé, teda ;o)
- Nacvakat šusplechy (díky hundretko) a pár drobností ...
- Jo a eMkovej stabilizátor.
- Rozmístit na strategická místa v autě světýlka, nadrátovat lampičky ve dveřích, repráky a zapalovač.
V téhle chvíli to vypadá v eRku jako ve skladišti, zadní sedáky vyndaný a všude naházený díly obraný z toho kila a nářadí. Smrad odrezovače, barev a odhmyzovače. Asi pojedu na Běšiny s patnácti stromečkama. Ale práce se daří, mám z autíčka velikou radost, ze sebe taky a snad většinu práce do srazu opravdu stihnu.
Za ten půl rok jsme společnými silami objezdili pár velko i miniakcí, ač někde eRkila hrdě zastoupila motorečka Tereska.
Tereska
alespoň dvě fotky z HG 2005
--------------------------------------------------------------------
2. listopad. Zdaleka jsem nestihla vše naplánované, ale v rámci možností až až a za pomoci Lucinky a jejích leštících schopností, se z eRkila před Běšinským srazem stal, skoro si dovolím říct, plnohodnotný krasavec, takže jsem si konečně mohla vychutnat naší přítomnost na sraze včetně obdivných pohledů početných fotografů.
eRkil se rozhodně stydět nemusí
a první malé úspěchy
Postupně přibývají další a další plánované maličkosti. Především konečně zavařená ona obří jáma v podběhu. Nastal další problém v elektroinstalaci, tentokrát nějaké nesrovnalosti ohledně kabelů varovných světel. U eRkila mi asi budou ty dráty pronásledovat pořád ..
Plánujeme nějaké to přezutí na zimu, neb budem asi jediné eRko na českých silnicích.
1. říjen 2006
26. březen 2006
4. listopad 2005
3. listopad 2005
3. listopad 2005
3. listopad 2005
5. září 2005
5. září 2005
19. červenec 2005
6. červenec 2005
11. květen 2005
29. duben 2005
22. duben 2005
12. duben 2005
12. duben 2005
12. duben 2005
12. duben 2005
12. duben 2005
12. duben 2005
12. duben 2005
12. duben 2005
12. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
10. říjen 2006