Martyho Růženka
4.7.2011
Ahoj všichni,
Ano, zní to přímo neuvěřitelně, ale opravdu jsem se po 5 letech zase dostal k práci na Růženě. Odstrojený skelet jsem z polohy na boku otočil "na kola" a pustil se do dalšího rozebírání.
Co se dá na holém skeletu rozebírat? No měl jsem prorezlou podlahu kufru před mostem a část vaničky. Než to lepit na autě v místě kam se s flexou nedostanu, tak jsem celou podlahu kufru odvrtal a vyvařím jí zvlášť. Mám už celkem natrénováno na oplu a užovce tak se toho nebojím. Hlavně Opel byla vražda, když jsem sundal plastový nárazníky, nebylo tam žádný auto :-)
Chystám se z eRka i sundat horní plech ze střechy, protože mám několik děr v tom vniřním mezipechu mezi rámem střechy a střechou. Dlouho jsem o tom přemýšlel, jestli to není zbytečné, ale krásné instruktážní video od M8rinka mě přesvědčilo že ANO - než aby mi to pak vykvetlo.
http://skoda110r.eu/?page=praxe140rr11
Všecko jsou to věci na které si troufnu, ale prosím, potřeboval bych někoho kdo by zvládnul vyrobit ten malý ohnutý plech nabodovaný na torpedu, jak se na něj nasazuje těsnění okna. Z toho mého moc nezbylo a tak to není podle čeho dělat. Můžete mi někdo pomoct ?
Díky moc
Ahoj Martin
31.3.2005
Ahoj Kluci, zdravím všechny příznivce nesmrtelné Škody 110r
Protože technická revoluce a s ní wifi připojení k internetu dorazila i na venkov, můžu se všem, které často otravuju emaily s prosbou o nějakou hloupost, pochlubit svojí Růženkou.
Jako pro všechny tady jsou i pro mě eRka srdeční záležitost, asi proto, že když jsme byly kluci bylo tohle auto (a pořád je) to nejhezčí a nejmodernější co jezdilo po našich silnicích.
Jak šli léta stále jsem si říkal, až bude čas, až budou peníze, až budu mít garáž, až až až - a pak jsem si uvědomil že bych se toho taky nemusel dožít.
Skrátka vloni 4.7.2004 jsem si ji konečně pořídil, krásnou škodu 110r, R jako Růženka. I když to zní neuvěřitelně je Růženka PRVNÍ "ŽIVÉ" eRko na které jsem si šáhnul a ve kterém jsem se svezl.
Podle toho probíhala taky ta koupě - jak jsem jí viděl bylo to jasný - láska na první pohled - slabší povahy budou asi omdlévat, že já balík vesnickej nejenom, že jsem se ani nepodíval jestli to není někde děravý nebo na číslo motoru a kastle,ale věřte nebo nevěřte já se ten první den skutečně ani nezeptal jestli to JEZDÍ !!!!!
Asi podle přísloví "NEJHLOUPĚJŠÍ sedlák má největší brambory" jsem měl takové štěstí že skutečně jezdilo ale že bylo ve velmi slušném stavu. Předchozí majitel se o ní staral, alespoň o skelet a venkovní vzhled.
Chtěl bych jí mít pro radost jako veterána v původním stavu a udělat s ní testaci u veteran car clubu - jedinou vyjímku jsem zatím rozhodnutej udělat ( i když spousta z Vás asi bude mít výhrady) u palubky - mám kompletní sadu budíků a kontrolek v chromu a ty bych tam rád dal.
Asi jsem chrommaniac ale vypadají ůůůžasně - prostě si nemůžu pomoct.
Nechci se stát ůplným otrokem v honbě za originalitou, vždyť přece originální neznamená sériový.
Originální budíky mám taky (až na otáčkoměr ten mám 2x v chromu) pro jistotu.
Myslím si že to není tuning když jsou z eRka a třeba se to dalo pořídit za nějaký příplatek nebo koupit jako originál doplněk.
Bude mi to zřejmě trvat dost dlouho, protože jsem hroznej detajlista až mě to někdy samotnýho štve a hlavně nejsem výstřední milionář ale 33letý táta dvou pubertálních výrostků s přestavbou domu na krku a permanentním průvanem v peněžence.
Je to r.v. 1979 je v původním stavu až na tyhle části:
- 1, střed volantu je z rapida
- 2, kličky stahování okének a knoflíky na palubce ze 105
- 3, plastové nárazníky ze 120M
- 4, šííílené křídlo - na STK říkali "pane ta lopata bude muset dolů..."
- 5, karburátor ze 120
- 6, noha vzduchového filtru ze 120
- 7, chybí táhlová mechanika u karburátoru
- 8, rozdělovač je ze 120
- 9, má každý bezpečnostní pás a jeho zámek jiný
- 10, přední nárazník není originál - chci klasické lízátko Kvasiny
Tak tady je tak jak byla, vypadá krásně, ale věřte mi že ten lak z blízka nebyl úplně perfektní:
Má několik vad na kráse:
- 1, všechno je od asfaltu- i to co by zrovna nemuselo
- 2, palubka od jakéhosi lepidla které jde dolů jen s barvou
- 3, poškozené opěradlo řidiče
- 4, pod čelním oknem je vyletovaná mosazí
- 5, vyvařený pravý zadní sloupek dveří
- 6, dole prorezlé střední sloupky
- 7, netuším jakým způsobem promáčklý levý domeček zadního ramena nápravy
- 8, všecky těsnění jsou total a většina oken je poškrábaná
- 9, zadní haupna promáčklá od sešroubování křídlem
- 10, pěkně rozteklé reproduktory
- 11, koberce v kufru - každý pes jiná ves
Hodně prorezlá skrz je jenom na 3 místech, 2x v kufru a u zadního pravého tlumiče. Podlaha a zbytek plechařiny je OK.
Za ten skoro rok co jí mám jsem:
- jí komplet odstrojil
- odstranil všechen asfalt - zdá se mě o tom dodnes
- ještě hůř odstranil všechen chemoprén kterým někdo přilepil koberce
- střechu obrousil na plech - protože se prý nedá pískovat
- kufr obrousil na plech - protože k němu byl dobrý přístup
- nechal opravit sedačku řidiče
- upravil super chromovanou mlhovku
- sehnal nové - chromované poklice, lemy kolem nich, osvětlení SPZ, 2 lišty do oken, stříbrné stěrače, střed volantu 79´, zástěrky škoda, rámečky přídavných světel, palubku jako novou a komplet nová boční okna a další věci
Vím že toho není moc ale nikam nespěchám tak dělám jenom když mě to baví - vždyť je to koníček.
Teď ji musím nechat vyvařit a potom se bude pískovat. Původní záměr nechat pozinkovat celý skelet pomalu vzdávám, protože mě to spousta lidí vymlouvá - takže asi jenom nástřik pozinkem spodku a podlah.
Když se známý ptal jakou metalízu tam po tak důkladné renovaci dám - nevěřil vlastním uším když jsem řek že normální klasickou ORANŽOVOU barvu akrylát + lak.
Zatím jsem moc vděčný mojí drahé polovičce, že to se mnou a Růženkou vydržela i když začíná být lehce alergická na věty které začínají:
"NUTNĚ bych potřeboval koupit ...."
" VÝHODNĚ jsem sehnal...."
ale aspoň jí necourám po hospodách, že.
Naposled to byl krásný modýlek eRka 1:43 výhodně se slevou (za 500,-)
To bude zatím všechno
Ahoj a ať nám to jezdí ještě dlouho
Marty
10.4.2005
Ahoj Kluci
Právě jsem dodělal palubku s těma chromovanejma budíkama a musím skromně prohlásit že je ÚPLNĚ SUPER. S tou starou se to nedá srovnávat.
Ty budíky jsem musel otevřít, přetřít ručičky (bílá matná Humbrol - snad to bude držet) stříkat jsem nechtěl abych je nemusel sundavat. Stejně jsem se tomu nevyhnul u palivoměru který sice ukazoval ale nechtěl se vracet spátky - takže jsem vnitřek nahradil jiným ze 105.
Před zavřením jsem to ještě natřel přípravkem proti zamlžování z optiky - tak jsem zvědavej jak dlouho to vydrží.
Když jsem nejdřív koukal na barvu čísel zdála se taková divně stříbrno zlatá - stejně i černé pozadí bylo místy jakoby zašlé - vybledlé. ALE ona to byla pouze špína - vzal jsem navlhčený kapesník a vatové tyčinky a drhnul.
POZOR neskoušejte to lihem ani jinými rozpouštědly - to jde i s tou černou barvou dolů!!! Vlastní skušenost a zrovna u tlaku oleje který se blbě schání - ještě že to bylo dole u kraje a po přetření černou matnou to pod tím stínítkem není vůbec vidět.
Další obrázek je trošku zlepšovák - zatím teda ještě nevyskoušený - někdy je tapeta na pozadí panelu přepínačů poškozená nabo ošoupaná. Nevím jestli existuje nějaká originál náhrada, ale mám 100% řešení. Je to takováhle papírová bedna na dokumenty, je polepená tenkou tapetou na nějaké jemně strukturované látce, která je k nerozeznání od té původní. Dá se celkem lehce odlepit.
A nakonec dotaz - zjistil jsem že mám SVAŘOVANOU tyč řízení - JE TO NORMÁLNÍ?
Já myslím že asi ne, ale nevím... Nevíte to někdo?
27.9.2005
Ahoj všichni
Koukám že jsem dlouho nic nenapsal, ono taky v podstatě na autě nic nepřibylo - všechny finance co seženu teď dávám hlavně do nákupu dílů které mě chybí nebo je mám špatné. Bohužel nákupy po internetu a potom dobírkou nejsou ideální, takže přes ujištování prodejců jak je ten který díl perfektní se mě doma začínají hromadit různé zmetky. Ale neklesám na duchu :-)))
Dost času taky stále věnuju tvorbě těch plánovaných stránek o původním stavu eRka, už jsou dokonce na netu, ale ještě nepovím kde až budou aspoň trošku pokupě.
Aby jste neřekli že nedělám vůbec nic tak to zase ne, spíš si tak hraju - od té doby co jsem na burze koupil kotouče na leštění kovů, leštím co v garáži najdu od lišt do oken až po relátko dobíjení. Chtělo by to ale ten "lesk" nějak fixovat, na BARVY.cz mě poradili bezbarvý nežloutnoucí lak na barevné kovy, to by bylo ideální.
Poslední opravdový ůspěch byla renovace středového panelu na rádio s pomocí "tapety" sundané z krabice popsané na konci tohohle článku. Ten původní se mě doslova rozpadnul pod rukama a střední část jsem musel vyřezat z překližky celou znova. Protože zatím neplánuju rádio, tak jsem ho podle dobového prospektu vyrobil v původním stavu BEZ otvoru na rádio.
To bude zatím všechno.
Ahoj Marty
28.12.2006 - po více než roce konečně aktualizace
Sice s autem jsem nepokročil, protože pořád jen hamouním díly, ale přesto mám potřebu se pochlubit.
Mezi svátkama mě postihlo leštící šílenství a pod ruku se mi připletl obyčejný železný otlučený eRkový klíč na kola.
I když to vypadá jako kouzlo, je to opravdu jenom leštěné železo a ne chrom :-) asi nemusím říkat jak na mě koukali známí a příbuzní když jsem se místo novým foťákem všude chlubil starým klíčem na kola :-)
Za dva dny co trval ten záchvat se změnil v tohle:
Při té příležitosti PROSÍM POMOC - z origo nářadí mám jen ten klíč na kola a asi najdu ty obyč klíče, ale jinak nemám nic ani ten futrál.
Celý nářadí má pro model 80´vypadat takhle ( všiměte si toho klíče na kola, tak vypadal i ten můj - je to trošku rozdíl :-))
Nenašel by někdo nějaké to nářadí a obal ležet doma - prosíím.
Děkuju
Ahoj Marty
6.4.2007
To zase bude řečí že nic nedělám, že jednou za rok něco přeleštím a dám do článku aby mi ho tu nesmazali, ale já dělám co můžu :-))
pomalu ale jistě, razím teorii že když bude každá maličkost perfektní tak to celkově musí dopadnout dobře.
A taky nikam nespěchám, beru eRko jako takový véééliký puzzle :-)
Takže mým posledním úspěchem je renovovaný hever, protože od doby co jsem na srazu v MB viděl tenhle Jardovo krásnej tak jsem nemohl spát :-).
Pár fotek z postupu renovace - nová kladívková barva je proti té původní světlejší, ale když porovnáte tu mojí původní s barvou Jardovo heveru tak on ho má o hodně světlejší, což znamená že se barva heverů lišila i ve výrobě, takže to přežiju.
Ještě prosba:
Kdyby někdo našel doma zbytečnej obal nářadí, oboustraný trubkový klíč 13 x 14 a ten bílej plastovej přendavací plocho - křížovej šroubovák tak mám zájem, to mi všecko chybí. Viz foto dole
21.6.2007
Půl roku jsem bral 3x denně speciální prášky na potlačení leštící mánie, teď jsem je vysadil protože už jsem myslel že jsem vyléčený.
Jdu si takhle kolem garáže, smutný jako želva že nemám originální kombinačky do nářadí ( má tak někdo starosti co :-D ) - ty se zahnutými rukojeťmi. Najednou mě napadlo že mám podobné, jen že nejsou ohnuté.
Ale co skusím s tím něco udělat - dal jsem je do svěráku, nekolikrát do nich s vrozenou šikovností praštil kladivem a bylo to hotové.
Koukám na ně - jsou nějaké otlučené - no co, tak je malinko obrousíš, aby nebylo vidět jak jsi do nich třískal kladivem.
Vzal jsem pilník, šmirgl a to je poslední co si pamatuju. K večeru jsem se probral z tranzu a v ruce jsem držel tohle:
Vlevo originální kleště, bohužel cizí - vpravo moje transformované, na poslední fotce společně s vyleštěným klíčem na kola:
Ůplně se bojím co se stane příště :-D
Jinak jsem do panelu rádia namontoval dobovou Teslu i s reprákem, teď kompletuju sadu perfektních sedaček a vůbec pomalu ale jistě postupuju kupředu :-) :-)
Ještě zase prosba:
Kdyby někdo našel doma zbytečnej obal nářadí, oboustraný trubkový klíč 13 x 14 a ten bílej plastovej přendavací plocho - křížovej šroubovák tak mám zájem, to mi všecko chybí. Viz foto cizího nářadí dole.
Tak zase někdy příště .....
7. září 2009
7. září 2009
7. září 2009
7. září 2009
7. září 2009
7. září 2009
7. září 2009
23. červenec 2007
22. červenec 2007
22. červenec 2007
21. červenec 2007
21. červenec 2007
20. červenec 2007
19. červenec 2007
15. červenec 2007
14. červenec 2007
14. červenec 2007
14. červenec 2007
13. červenec 2007
13. červenec 2007
13. červenec 2007
13. červenec 2007
13. červenec 2007
13. červenec 2007
23. červen 2007
22. červen 2007
22. červen 2007
22. červen 2007
22. červen 2007
22. červen 2007
22. červen 2007
21. červen 2007
7. duben 2007
29. prosinec 2006
29. prosinec 2006
29. prosinec 2006
28. prosinec 2006
28. prosinec 2006
8. říjen 2006
8. říjen 2006
8. říjen 2006
8. říjen 2006
8. říjen 2006
3. říjen 2006
3. říjen 2006
3. říjen 2006
3. říjen 2006
3. říjen 2006
1. květen 2006
8. září 2009