Renovace JeRRomova eRka
eRko prošlo technickou a začalo už konečně býti AUTEM.
O dalších osudech si můžete přečíst zde >>>
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V 17 letech jsem chtěl sehnat sestře auto, ale nakonec jsem si ho přivlastnil já!
Tohle eRečko jsem objevil v inzerátech v roce 2003, ve kterém stálo:
Škoda 110R, platné TP, r. v.80, v TP napsané 13 kola, vůz je kompletně rozebraný, cena 7000Kč.
Po domluvě s majitelem a zjištění, že bydlí asi tak 35 km od mého bydliště jsem se 6.6.2003 vydal s otcem na obhlídku. Nakonec slovo dalo slovo a hned 10.6.2003 se eRko stěhovalo k nám domů a to s velkou parádou - na korbě Avie.
ERečko je z roku 1980, jsem již šestým majitelem a podle techničáku má barvu 7845 - oranžovou, ale realita je jiná, převařené číslo a ani jedna z 3 barev na kastli není oranžová :-)
Hurá domů
Po urychleném vyklizení garáže jsem dal eRečko pod střechu a začal opečovávat.
Již provedené práce:
- vyvaření kastle ( pouze 1 díra v podlaze ) a blatníků ( u těch to už bylo horší )
- nastříkání podvozku Tlumexem
- natažení trubiček, repase náprav, brzd
- zprovoznění motoru
- oškrabání interiéru a kufru od toho hnusnýho modrýho synťáku - nástřik interiéru na černo
- kompletní přebroušení celé plechařiny ( bylo to nastříkaný synťákem )
- natažení základní elektriky (startování, dobíjení)
Co mě ještě čeká:
- nalepení blatníků
- dolaminování rozštípaného orig. spojleru
- odvézt k lakýrníkovi
- zrenovovat loukotě
- nastrojit
- dodělat kompletní elektriku
- udělat technickou, vyběhat přepis atd.
A tady je pár komentářů k fotečkám:
Takhle jsme štelovali kapotu, ručka z hliníku, vyleštěný chladič
1. fotka je z roku 2003 a poslední je nejaktuálnější z 2005
Stav k 1.4.2005
Auto je připravené na nalepení blatníků, čekám na gumy mezi blatníky, až je konečně správně objednají. Celé auto je tedy po vyvaření, přebroušení a v základu, nedávno jsem si přivezl jedno kolo - loukoť - na vyzkoušení, dozadu mi půjde (musel jsem ztočit na soustruhu hranu bubnu), a dopředu bude muset přijít asi 1cm podložka, dále ještě musím sehnat dlouhé štefty. Jinak dlouhé chvíle čistím co se dá - světla, přístrojovku, různé věci do interiéru...
Nový kastlík, přetočené podložky, téměř vše oškrabáno na původní škodováckou základku a nastříkáno novou
24.4.2005
V týdnu jsem nastříkal zbytek interiéru načerno, konečně jsem zaplatil a přivezl domů všechny loukotě a ...
Gumy mezi blatníky a podběhy už přišly, konečně!!! Tenhle víkend jsem měl už lepit blatníky, ale z časových důvodů, jsem to nestihnul, snad příští víkend.
Gumy už přišly a černý interiér
30.5.2005
Kvůli jiné akci jsem se nemohl zůčastnit srazu v Klatovech (jel bych se jen koukat) a tak jsme nalepili blatníky, kromě zadního levýho, protože nám nevystačil tmel. Původně jsem koupil 2 tuby, pro jistotu nakonec 3 a ještě 1 chybí. Chtěl jsem fotit jednotlivé fáze lepení, ale nevím, kdo by pak umyl foťák od toho tmelu, který snad byl všude. Takže mám jen pár fotek. Přece jen jedno pozitivní ohledně Klatov - kamarád mi přivezl Beskydky.
Lepení + Beskydky
8.5.2005
Začínám kitovat, dolaminovávám lízátko a o víkendu snad nalepíme poslední blatník.
Jedna zajímavost
Znáte tohle - Matice pro vůz Škoda? Dal mi to kamarád k vánocům, jen je škoda, že přepsal nápis fixou, ztratilo to svojí historickou hodnotu.
18.7.2005
Tak už se mi kitování chílí ke konci a v lakovně je to už také domluvené - v pátek 22.7. se eRko poveze lakovat.
22.7.2005
Dnes jsem vezl eRko do lakovny, trasu asi 5 km přežilo. Přesně před lakovnou nám došel benzín a jelikož nebylo zapojené dobíjení, tak ani baterka už nechtěla spolupracovat :-) Tak nakonec jsme asi 50 metrů museli dotlačit :-(
1.8.2005
Byl jsem se podívat v lakovně, eRko je v plniči a začínají dokitovávat, to co jsem nedodělal. Fotečky bohužel nemám, protože foťák je v opravně. Možná zítra.
29.9.2005
Jelikož dnes slavím svátek a v sobotu narozeniny tak jsem si včera domů přivezl krásný dárek- eRko je červený!!!!
Dlouho jsem nepsal, ale jediné co se změnilo, bylo to, že v lakovně moc neměli čas, ale to mi už teď nevadí, protože auto je konečně hotový. Barvička se povedla, akorát na pár místech, který nejsou skoro vidět, barva nekreje, jak by měla. Teď mě ale čeká ta nejhorší práce - složit eRko bez poškrábání. Ve volném čase jsem připravoval některé díly na eRečko, vyvařoval a leštil vyrezlý kliky, který povezu nachromovat a jinak jsem erkaření kvůli škole trochu zanedbával. Nejvíc mě mrzí , že do Klatov to nestihnu, ale chci se tam jet podívat - bohužel ne eRkem :-((
V plniči, v lakovně, ale nejlépe je doma
"To sou panorámata"
15.12.2005
Jsem to tady nějak zanedbával, ale eRko ne! Takže elektrika je už téměř hotová, o víkendu konečně nandám do auta přístrojovku a když čas dovolí, tak dodělám kompletně předek (kufr). Jinak začínám dávat do pořádku motorový prostor a čeká nás dodělání elektriky do zadního čela.
Pár aktuálních fotek
A jestli se už neuvidíme, tak veselé Vánoce, šťastný nový rok a mnoho kilometrů bez nehod v roce 2006 i v těch dalších!
23.1.2006
Tak ve chvilkách volna, kterých je málo (tenhle rok maturuju) se na eRečku pracuje: je na špalkách, celé zakryté igelitem - o víkendu jsem nastříkal motorový prostor. A jinak: dneska večer jsme u známého složili převodovku (původně jsme jí jen chtěli přetěsnit, při vypouštění oleje na mě vypadla taková ta pružná závlačka, co drží mrkev, v domění že tedy vypadla jsme převodovku rozebrali a zjistili, že tam obě jsou! Dále jsme výměnili 4kové kolo, sinchrony a ložiska) a při -20 na teploměru jsem jí + ještě zbylé ND nakládal a vykládal z auta (jen v moterkách = lahůdka). Dále mě čeká nastříkání zadní části podvozku nad převodovkou tlumexem, vyměnit (u klínku vyžvejkanou) poloosu, nahodit motor, chladič, zapojit zadek elektriky a šoupnout to zpět na kola. Dále scháním materiál na dlouhé štefty a chtěl bych auto konečně postavit na loukotě.
Pár aktuálních fotek - jak autíčko spinká a lakování motorového prostoru
Díly které zbyly z ND převodovky a moje vyvolená
Zapomněl jsem se pochlubit budíkama a přístrojovkou
10.2.2006
Tak přes víkend jsem nastříkal spodek auta Tlumexem ( celková bilance: jedna pixla Tlumexplastu, jedny monterkové kalhoty, jedna monterková blůza, jedna čepice, jedny ruce + obličej, jedny garážová vrata a podlaha, jedna naštvaná rodina a jeden tlumexem provoněnej barák - a co se jim stalo - malá nehoda s tlumexem :-)
Jinak došlo na opucování jiných poloos - nakonec jsem musel vyměnit obě, jedna byla vydřená v místě styku s převodovkou, a u druhé vůbec nedrželo ložisko v domečku. Nejvíce mé naštvalo, když jsem půl hodiny doloval z jiné poloosy šroub, který jí spojuje s podélným ramenem - byl lehce přirezlej - nakonec jsem mu domluvil flexou a majzlíkem a pak jsem zjistil že je celá trubka ohlá do oblouku!
Připravoval jsem loukotě na lak, zrepasoval poloosy a natáhnul trubku na tlak oleje.
Taky jsem dostal fotky z průběhu lakování
3.3.2006
Dlouho jsem zase nepsal, příčin bylo mnoho, každý víkend jsem hrál s kapelou, připravoval jsem maturák a samozřejmé se ho i zůčastnil a nakonec jsem po tom všem tento týden promarodil. V garáži jsem tedy vůbec nebyl. Popíšu co jsem udělal od února do března. Spodek auta je v tlumexu, tak jsem pokračoval s repasováním poloos, obě opucoval na plech, vrstva Synorexu, černé syntetiky, vše vypadalo krásně, do té doby, než jsme obě poloosy namontovali na převodovku, vše poctivě utáhli, tmel už schnul a pak kamarád, co mi pomáhal, říká: "Hele, fakt maj bejt obě poloosy stejný? Není rozdíl, která je pravá a levá!" Já myslel, že mě vomejou. Proč jsem si toho nevšimnul dřív! Obě poloosy byly pravý. Takže následoval stejný koloběh, najít jinou polosu, stáhnout buben (přirezlé pakny, takže nakonec šly zároveň s bubnem), servat přirezlej štít, vymlátit zarezlé šrouby, obrousit jí(už byla skoro celá obroušená) a pak jsem zjistil že je schnilý lůžko dorazu. Tak znovu najít jinou. Pak jsem onemocněl, týden ležím v posteli a nestihl jsem jí ani celou rozebrat. Ještě že mi jí taťka dorozebral.
Malá perlička z rozebírání poloos: Předchozí majitel se asi bál o pevnost spoje!
23.5.2006
Dlouho jsem zase nepsal, ono ani není o čem, celou dobu jsem čistil a čistil a čistil sedačky a hlavně vybíral jejich komponenty, které se hodí (byl to opravdu oříšek z 5-6 předních sedaček vybrat 2, tak aby nebyly potrhaný, fungovalo sklápění a nebyly zarezlý kolejničky, takže nakonec z toho bylo tako puzzle/pro Čechy pucle)
Pomaturitní čas = čas prázdnin
29.5.2006 - Úspěšně jsem složil maturitní zkoušku a po hlavě se vrhám na eRko
30.5.2006 - Vyzvedávám si hotové nikly a hliníkové lišťičky
6.6.2006 - Chladící okruh naplněn fridexem a zprovozněn motor
9.6.2006 - Lakování základem opískovaných plechových disků
13.6.2006 - Nasazeno přední okno a přední kapota
16.6.2006 - Nasazeno zadní okno a zadní kapota
18.6.2006 - Namontovány dveře a zrcátka
23.6.2006 - Nějaké drobnosti a hlavně: Ujeto 15 testovacích kilometrů :-))
2.7.2006 - Další testovací kilometry = bude nutná výměna karburátoru, oleje, vypustit kyselinu citronovou z chladicí soustavy
4.7.2006 - Olej vyměněn a ostatní věci rozdělány :-))
12.7.2006 - Dostříkán kompletně podvozek Tlumexplastem
17.7.2006 - Auto kompletně zaskleno a nastrojeny dveře
19.7.2006 - Zvrat v životě vozu
V 15:00 hotovy EM, v 15:15 sjednáno povinné ručení, okamžitý odjezd na STK a v 16:30 nalepena známka s STK na 2 roky!!! Hip hip hurá - auto má STK a ani to moc nebolelo, byly zjištěny 4 lehké závady:
- Kola-vůle v zavěšení (kdybych mu neřekl, že ten pravej svislák je už nějakej volnější, tak si toho ani nevsimnul),
- Volant(riditka) (říkal, že ten kovovej sportovní volant tam nemá co dělat, že není origo),
- Převodka řízení ( Prej tam opravdu nemůže být hřebenové řízení :-))))
- Převod parkovací brzdy (to nevím co tím chtěl básník říct, ale asi to, že jeden buben je křivej a na válcích ty procenta skákala hodně nahoru, buď si to prej ještě sedne, nebo ho mám vyměnit)
Jinak pán na STK byl velice příjemnej. Mezitím, než jsem si seřídil světla, tak se s námi zakecal, až nám zapomněl napsat do poznámky, že nesedí barva, tak jsme se tam ještě museli vrátit, aby nám to tam dopsal. (To stejně nechápu, v původním techničáku mám napsanou barvu - 7845 a na to nám řek, že neví co to je za barvu, takže nám to tam musí napsat, že barva nesedí.)
Tak konečně se objevila jedna špionážní fotografie
Aktualizace 14.8.2006
Autíčko vydrželo 100km cestu za původním majitelem, kde jsem vyřídil plnou moc.O víkendu bylo seštelováno. A dnes proběhlo slavnostní odhlášení v Českém Krumlově a opětovné přihlášení na mě u nás, v Trhových Svinech. Autíčko bylo obdarováno novými SPZ: 3C2 8185...není to balada, ale mohlo to bejt horší. Jinak všechny patálie s přepisem a dění v budoucnu bude následovat v novém článku...ale už ne v "Přestavbách a renovacích", ale konečně v sekci: "Vaše eRka"...nový článek je již zde >>>
Poděkování
Pájovi - za jeho neustálou spolupráci
Taťkovi - naučil mě se svářečkou a dalším cajkem, a hlavně mě v počátcích podporoval
Rybářům z Trhových Svinů - půjčení Avie
Fáčkovi - za nalakování
Jeníkovi - za tu jeho malou mototechničku na půdě
a i spoustě dalších lidí a kamarádů
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
27. září 2006
26. září 2006
26. září 2006
26. září 2006
26. září 2006
26. září 2006
25. srpen 2006
25. srpen 2006
25. srpen 2006
4. srpen 2006
2. srpen 2006
2. srpen 2006
29. červen 2006
28. červen 2006
27. červen 2006
27. červen 2006
27. červen 2006
5. červenec 2005
5. červenec 2005
30. červen 2005
29. červen 2005
29. červen 2005
25. červen 2005
25. duben 2005
25. duben 2005
25. duben 2005
4. duben 2005
4. duben 2005
4. duben 2005
4. duben 2005
3. duben 2005
1. duben 2005
1. duben 2005
1. duben 2005
8. říjen 2006