27. květen 2004

Homologace č1676 Škody 130RS

Rubrika: Technická data, Přečteno: 19391×, Komentářů: 36, Líbí se Autor: Max

Mám to skenované asi z 3tí kopie takže tomu odpovídá i kvalita.Kdybych to mel z originálu bylo by to jistě lepší.


Rubrika: Technická data, Přečteno: 19391×, Komentářů: 36, Líbí se Autor: Max
hele chlapi když už se tady píše o homologaci škody 130RS, nevlastníte bněkdo náhodou homologaci na 130LR? docela by se mi hodila.
PatoRS: Petkar už to v článku raději nemá🙂) Nicméně: v \"Mezinárodním kodexu FIVA\" se, mimo jiné, píše:





2.ÚPRAVY


--------


2.1 Jakékoli další úpravy nebo změny by měly být vyloučeny. Pokud byly provedeny, měly by jednak odpovídat době, v níž bylo vozidlo bylo normálně používáno, a dále by měly být vratné, to znamená, že vozidlo bude možné vrátit do původního stavu při vynaložení co nejmenšího úsilí a nákladů.





2.2 Úpravy a změny by měly být zásadně omezeny jen na rozsah dle požadavku správních orgánů k zajištění bezpečného používání vozidla na komunikacích, a na případy, kdy příslušné díly již není možné zajistit nebo vyrobit za přijatelnou cenu.





2.3 Úpravy a změny by měly být zadokumentovány takovým způsobem, aby kdykoli v budoucnosti bylo možné určit, jak se takové vozidlo liší od originálního provedení. Tuto informaci nutno uvést na straně 4 průkazu identity FIVA.





3. TECHNICKÁ KLASIFIKACE VOZIDLA


--------------------------------------


3.1 Definice vozidla:


Typ A – STANDARD


Je to vozidlo v souladu se standardní specifikací, tak jak bylo dodáno výrobcem. Pro vozidla o historické původnosti dle skupin 2, 3 a 4 jsou povoleny (v rozsahu specifikace dané doby) úpravy na přání, malé kosmetické změny a použití typického příslušenství které bylo v dané době na trhu.





Typ B – UPRAVENO V DOBĚ


Je to vozidlo postavené nebo upravené v dané době pro specifické účely, typické ve své podstatě a tím historicky cenné. Pouze ve vztahu ke skupinám 1 až 4 historické původnosti je výrobce takového vozidla označován jako „zhotovitel“.





Typ X – VÝJIMKA


Jde o vozidlo, jehož výrobní standard byl změněn tak, že vozidlo již neodpovídá době. Provedené změny musí odpovídat všeobecným zásadám (§1.3) a musí být použity díly z příslušné doby anebo díly znovu vyrobené podle identické specifikace doby (konstrukce, materiál a funkce).





Typ C – REPLIKA


Je to vozidlo zhotovené mimo původní dobu, s použitím nebo bez použití dobových dílů, kopírující design původní doby. Vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o repliku. Zhotovitel vozidla je považován za výrobce ve vztahu ke skupině 1 až 4 zachovalosti vozidla. Vozidlo smí být považováno za vyhovující, jestliže datum jeho výroby spadá do věkového limitu FIVA. Před vydáním průkazu identity FIVA pro toto vozidlo je národní autorita povinna nahlásit záležitost technické komisi FIVA ke konečnému rozhodnutí.





3.2 SKUPINY ZACHOVALOSTI VOZIDLA


Skupina 1 – AUTENTICKÁ VOZIDLA


Vozidla, tak jak byla původně vyrobena, beze změny a jen s malým zhoršením stavu. Kompletně originální včetně interiéru a exteriéru. Výjimkou jsou jen pneumatiky, zapalovací svíčky, baterie a jiné krátkodobé díly.





Skupina 2 - ORIGINÁLNÍ


Vozidla používaná ale nikdy ne repasovaná, podle originální specifikace a s průběžnou historií a v originálním byť zhoršeném stavu. Díly normálně opotřebené mohou být vyměněny za nové, odpovídající dobové dokumentaci. V duchu doby může být také obnoven lak, povrchová ochrana a čalounění.





Skupina 3 – REPASOVANÁ VOZIDLA


Vozidla o známé identitě, celkově nebo částečně demontované, repasované a znovu smontované. Možné jsou jen malé odchylky od výrobní specifikace, jestliže původní díly nebo materiál již nejsou k dispozici. Originální díly pokud jsou k dostání musí být použity, ale mohou být nahrazeny jinými díly o stejných vlastnostech. Interiér, exteriér a externí finiš musí být co nejblíže dobové dokumentaci.





Skupina 4 – PŘESTAVĚNÁ VOZIDLA


Díly z jednoho nebo více vozidel stejného modelu a typu, smontované do jednoho vozidla tak, aby vzniklé vozidlo bylo co nejblíže originální dokumentaci výrobce. V rámci přestavby mohou být vyrobeny nové díly nebo díly neodpovídající době (jako např. karoserie, blok motoru, hlava válců nebo jiné díly, které nenesou znaky identity). Finiš interiéru a exteriéru musí být co nejblíže dobové dokumentaci.





a ještě zmiňovaný paragraf 1.3:





1.3 Vozidla by měla být z principu zachována a užívána ve stavu v jakém je dodal výrobce veřejnosti, včetně opčního vybavení a příslušenství, které bylo výrobcem nabídnuto nebo prodáno v období normální životnosti vozidla.





Pro další informace odkazuji na www.veteran.cz. Nicméně z výše uvedeného mi vyplývá, že na 130RS můžu nahlížet jako na typ Typ X- Výjimka (papír může vydat národní autorita FIVA ovšem pak to musí být originál 130RS viz. výše) nebo typ C - Replika (papíry vydává mezinárodní technická komise FIVA).
hehe mne sa zda ze z Davesa a ChrobakaSacka nam rastie dalsia generacia Climberov a Ladov Ladisov.....ty dvaja ked sa zacali hadat v diskuzii oniecom tak to bola sranda....😀.....nic ve zlom kluci...🙂 Ale fakt dala by sa postavit replika RS na veteranske papiere?...aj ked to nebude presna replika(yadna naprava nieje k zohnaniu..)...lebo co viem tak aj historicke vozidla maju viac stupnou originalnosti(..akoby som to nazval..)....no nieco tam je original nieco uz nieje a podla toho su skupiny. Petkar to ma v clanku.
No teda, vy jste se ale zase rozjeli... 🙂 Vim že auto se sportovnim průkazem nesmí na silnici, a tak podobně, stačí mi jenom jednoduchá odpověď - dostanu na RS nebo 120S nebo tak něco v origo stavu veteránský papíry abych s tim moh na silnici, nebo ne?
Zajímavý je, že jakmile se začnem s Davesem jenom trochu dohadovat tak se hnedka Fšichni běží podívat co se to děje 😀 😀.





Tu homologaci blatniků by si musel zařídít nějaký jejich výrobce, ale není to nijak jednoduchý ( posudky, zkušebny, souhlas automobilky atd.... ). Navíc ten odběr není až tak veliký takže do toho těžko někdo půjde.
Petr: 🙂 sakra... to mě nenapadlo. Já to hledal celej den na Google 🙂))
Ale mě na přestavbách řekli 2 možnosti:


a) Vyjádření výrobce, což škodovka hned zamítla


b) Papír o tom, že ty laminát. blatníky jsou schválené pro tenhle typ vozidla \"Škodu 110R\", a pak mi to povolí. Jenže??? Nemám k těm blatníkům takový doklad. Nevíte tedy, kde můžu sehnat alespoň toto? Děkuju za každou radu.
Aby nebyla nuda 🙂
Proč se tady pořád řeší neřešitelné a vymýšlí vymyšlené ?
Ty máš tedy dneska náladu 😉 Nikde sem neřekl, že špatně čteš a už vůbec se tu s tebou nehádám 🙂 Jen jsem přidal fakty pro ty, co to zajímá a myslí si, že budou jezdit po silnici 🙂
A co jsem asi psal???? viz... \".a tudíž ani s postavenou reprikou nemůžeš na silnice. ( kromě účasti v soutěžích )\"...





Tak nevím kdo tady špatně čte.
Doslovně :


Vozidlům, vybaveným tímto průkazem, je MD povolen provoz po pozemních


komunikacích pouze v místě a čase konání sportovních podniků , pořádaných v gesci FAS AČR na území ČR. Vozidlo nesmí být použito k jízdám na pozemních


komunikacích ani při tréninku a jízdách do místa konání podniku a zpět.
ODDÍL B.


VZNIK SPORTOVNÍHO VOZIDLA


Č lánek I


Sportovní vozidlo schválené podle MS Ř FIA vzniká


1. schválením jako typ podle §§ 15 a 28 zákona č . 56/2001 Sb., o podmínkách


provozu silni č ních vozidel na pozemních komunikacích (dále jen „zákon č .


56/2001 Sb.“😉 výrobci vozidla nebo pokud má výrobce sídlo v zahrani č í jeho


akreditovaný zástupce se sídlem v Č eské republice.


2. p ř estavbou vozidla hromadn ě schváleného typu formou Ministerstvem dopravy Č R


povolené hromadné p ř estavby. Rozhodnutí o povolené hromadné p ř estavb ě


typov ě (hromadn ě ) schválených vozidel, vedené u MD pod č .j.: 1004/03-150, ze


dne 28. 2. 2003 je uvedeno v p ř íloze č . 1 této metodiky.


P ř estavba musí být provedena v souladu s podmínkami MS Ř FIA, podmínkami


danými výrobcem vozidla, sportovními ř ády Federace automobilového sportu


Autoklubu Č eské republiky (dále jen „FAS A Č R“😉, ustanovením § 74, zákona č .56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích ve zn ě ní


pozd ě jších p ř edpis ů a musí být vystaven Pr ů kaz oprávn ě ným orgánem FAS A Č R.


Vlastní zápis musí být proveden a potvrzen v souladu se zákonem č . 56/2001 Sb.


Pov ěř ený technický komisa ř FAS A Č R zabezpe č í vypl ň ování schvalovacích


dokument ů a jejich evidenci.


P ř i p ř estavb ě vozidla musí být dodržen následující postup:





blá blá blá...





přečti si to 🙂
To DAVES:


Já si to nepletu, ale vycházím z toho, že aby auto dostalo homolagaci FIA musí vycházet ze \"seriového\" modelu schváleného pro provoz na silnici. ( víz. více či méně známá anabáze s homologacií a imaginárně vyrobenou serií vozidel pro ministerstvo vnitra a armádu..... )





Vycházím z toho že automobilka musel tenkrá uvedený \"podvod\" dotáhout alespoň papírově do konce a tudíž by měla existovat ( nebo existovala ) nějaká homologace pro silniční provoz ( alespoň pro ty \"neexistující\" vozidla )





Pokud by jsi se nějakým zázrakem k ní dostal, dalo by se na ni odvolávat. Každopádně ze Škodovky ti ji ale určitě nepošlou....





PS. Někde jsem na netu viděl dobovou fotku civilí verze eReSa. Mělo vypouklé blatníky, náporák, jenom 2 světla ( bez rampy ) a byla bez rámu, 4 sedadlová. Zadní náprava vypadala jako široka.
Doporučuji přečíst třeba : www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/ A5DAE30A-062E-4C30-BCE8-7BF99D900EF9/0/autometodika.pdf
Trochu si pletete průkaz historického vozidla se sportovním průkazem. Oba vozy sice získají SPZ trvale manipulační, avšak s vozem, který má sportovní průkaz se smí jezdit pouze v rámci přejímek a přejížděk v soutěžích pořádaných republikovým klubem. (AČR...) Auto nesmí být použito ani k dopravě na závod a zpět.
Pokud opstavíš auto na vetenránský papíry tak s ním můžeš jezdit na sraz a akce atd... ( nikdo ti to nedokáže ). Výho da je v tom že nemusí splňovat stávající dorpavní předpisy ( mlhovky, pásy, hluk, ostré hrany,zrcátka.... ), musí ale mít co to mělo v době vzniku. Problém je v tom že eReSo nikdy nebylo schváleno pro běžný provoz ( ikdyž imagnárně bylo vyrobeno několik set kusu do běžného provozu, protže jinak by auto nedostalo závodní homologaci, jedíná šance někde sehnat rozhodnutí o homologaci a jeho součástí určitě bude i nějaký prohlášení autombilky že uvedená imafinární auta jsou vyrobená a schválená pro provoz, ale vzhledem k tomu že ty eReSa byla dělaná jakoby pro armádu tak to rozhodnutí, nebo armádní vyjímku seženeš těžko )a tudíž ani s postavenou reprikou nemůžeš na silnice. ( kromě účasti v soutěžích )
Petkar: Ale to ježdění do práce Ti stejně nikdo nedokáže, ne? 🙂 Vypadá to že se v tomhle orientuješ, hrozně dlouho mě zajímá (spíš teoreticky) - když bude origo závodní veterán na veteránských papírech, můžu s nim normálně jezdit po silnici, aniž bych dostal pokutu za kola, hlučnost, rám, ... , nebo je v těchhle pravidlech nějaká klauzule která to zakazuje? Protože tim bych přece na silnici dostal legálně auto, který pro silniční provoz schválený neni?! Zatim mi na to nikdo na 100% neodpověděl, zajímalo by mě jestli to zvládneš Ty 🙂
Lukáš Hervert: taková firma neexistuje. eRko s laminátovými blatníky přestavěné na RS ti nikdo nepustí na silnici.





Jediná možnost je historická testace na závodní repliku, to ovšem pochybuji, že máš doma postavenou, neboť takovýto vůz musí odpovídat původní specifikaci, včetně náprav, motoru (objem 1300, suchá skříň, stejné provedení jako originál motor ze škody 130RS) zadní náprava RS, sedadla původní atd...





Pokud by jsi tohle všechno měl doma a v kupě není problém na to udělat veteránské papíry... a to ještě auto s vetránskou tetstací nemůžeš používat ke každodennímu transportu, takže zapomeň na ježdění do práce...
Ahoj lidi, potřebuji poradit nějakou firmu, která mi vydá homolog. listy /přestavba Škody 110 R na Škodu 130RS s laminátovými blatníky/ pro provoz na silnici. Pokud mi můžete nějakou doporučit, napište mi. Dík.
až budeš příětě něco scanovat, dej si tam víc dpíček, takto ta kopije vypadá jako mastný flek a né jako obrázek, navíc nepřečteš ani písmeno
Pánové,koncem září,budu mít hotová orig. dělítka ŠKODA 7-9\'X13 ,kola jsou odlita z hořčíkové slitiny,vyrobena jsou úplně stejně jako před léty kdy s nima Škodovka vyhrávala.Bude jich dle potřeby jak moji,kamarádů tak možná i Vás ,kteří stavíte auta stejná jako v té době,nebudou pro tzv.tunikaře a blbě ospojlerované auta,budou k nim jak hoč,podložky tak dlouhé šrouby,kontakt je možný v průběhu září,meil,nebo 602248855,stavím si taky dvě auta 120SRellye a miláčka 130tku okruhovou.
parádní veci mohl bych požádat o zaslání nějakých technických dat rozměrů karoserie nebo technických výkresů na škoda 738 (130 RS-A5)díky moc. Mega fanda Škodovek.
Dost ma to zaujima, ale je to male a neda sa to precitat. Nedalo by sa mailnut mi to v nejakom citatelnom (tlacitelnom) rozliseni? Diky.
Zdravim všechny erkaře!


Homologační listy na všechny sportovni vozy vystavuji v FAS, Opletalova ul. v Praze. Mě na Š130 RS staly 1500 Kč. Na starší vozy je cena trochu dražší 🙁


Jestli je chce někdo ofotit a zaslat, můžem se dohodnout. Jinak Mnoho krasných km s našimi mazlíčky 🙂
Zdravim všechny erkaře!


Homologační listy na všechny sportovni vozy vystavuji v FAS, Opletalova ul. v Praze. Mě na Š130 RS staly 1500 Kč. Na starší vozy je cena trochu dražší 🙁


Jestli je chce někdo ofotit a zaslat, můžem se dohodnout. Jinak Mnoho krasných km s našimi mazlíčky 🙂
Bohužel dost málo čitelné... Když už jsme u těch homologací, nemáte někdo kopiii homologačních listů na Škodu 110 R pro skupinu A 2 ? Jezevec
Správně být po problému nemělo. Vozidlo vybavené sportovním průkazem může na normální komunikaci pouze, pokud má potvrzenou přihlášku na sportovní podnik na přesun na místo konání, odjezd a v časech tréninků povolených na tento podnik. Jinak je to o papíry!!!. Doporučuji neříkat jedna paní povídala ale udávat přesné informace.
Ono staci ukazat sportovni prukaz a pokud to neni okruhove auto tak mate po problemu, ja mam rallye verzi urciteho typu skodovky, pro rypaly neuvadim jaky, a uz jsem to takhle nekolikrat resil....
Moc pěkné, škoda že to není moc čitelné!
u nas na slovesku je i zaujimave vzacne, pre niekoho samozrejmost, pre niekoho vzacnost... ja som clenom F.I.V.A. mam o tom i preukaz, pre mna samozrejmost, ale ked to niekomu ukazem cumi jak vyorana mys... takze ak vidim listiny kde su peciatky F.I.A. je to pre mna vzacne, hlavne ak su starsieho data... takze asi tak.. na slovensku su aj kopretiny a sportovy volant vzacnost, o stvorpiestoch nehovoriac...
Vážení, kopií homologačního listu muselo být vybaveno každé vozidlo určené pro sportvní provoz a vyhovující příloze J řádů FIA. Takže každý \"závoďák\" postavený v této republice má homologační list včetně všech změn a platných příloh. Místo vzácnost bych to spíše pojmenoval zajímavost pro neznalé.





Tom
Todle vytasit na policajty, při běžné kontrole, jako že to máš povolené, tak se asi poserou a nechají Tě jet 😀
by som povedal dost vzacne obrazky....