Renovace Kočkolapa
Kontakt
MSN Chrobak_sacek@hotmail.com
ICQ 212462756
Mobil 608 749 794
Historie Kočkolapa
Erko byl můj vysněný vůz už od dětství. Když se mě táta v 18. letech zeptal jaké bych chtěl auto, neváhal jsem ani chvilku. Dost mě od toho zrazoval, ale nedal jsem si říct. Tvrdil, že budu více opravovat nežli jezdit, ale já trval na svém. Takže nakonec jsme jedno erko sehnali. Potom co jsme ho přivezli domů a trochu podrobněji prozkoumali, přišli jsme na to, že delší dobu nevydrží a větší opravy nemají cenu.Kasle byla témeř na šrot, nadruhou stranu motor byl SUPER. Po cca 2 měsících jsme sehnali jiné v celkem ucházejícím stavu. To lepší jsme dali přes zimu dopořádku a s tím horším jsem jezdil. Na jaře jsme ten šrot zrušili. Mezitím si táta sehnal taky jedno ( nějak se mu to zalíbilo :-) ) z nějakého dědictví. Já jsem měl s čím jezdit a táta měl co šlechtit.
Kočkolap funguje !! Holky se mají za čím otáčet. :-))
Jak jsem prohlížel rodinný archiv tak jsem narazil na zajímavé fotografie. :-))
Bohužel ten věnec nebyl můj :-(
Takhle to trvalo cca.4 roky. Po té době se zima a provoz podepsali na mém erku už celkem viditelně, STK už by byl celkem problém a spolehlivost byla také ten tam.
Kočkolap jak jsem ho koupil a ostatní miláčkové :-)
Nastalo zlomové rozhodnutí - GENERÁLNÍ OPRAVA.
A když už to bude celé rohozené, tak proč to trochu nepředělat? Táta si to své nechal v originálu a já jsem se rozhodli pro ne moc vtíravý a okázalý tuning. Inspirace byla jasná - Martinovo eReSo v civilní verzi.
Potřebné díly jsme sháněli již celou dobu co jsme ty auta měli, takže to až takový problém nebyl. Horší to bylo s časem a technickými problémy při úpravách.
Červen 2002
Nejdříve všechno rozebrat. Následovalo "ubytování" auta u klempíře a to na celý měsíc. Mezitím se připravovali nové nápravy. U klempíře došlo také na přehození náprav a převodovky, a po návratu do garáže na ochrané nátěry podvozku.
Odstrojené u klempíře
Otočené na kolébkách a přední náprava
Podzim 2002
Auto je už připravené, ale došlo k neočekávaným problémům s lakýrníkem, takže musim sehnat někoho kdo mi to stříkne.
Připraveno na stříkání
Jaro 2003
Následoval odpovoz na stříkání a následné velice opatrné skládání dohromady.
Dostal jsem doporučení na jednu prý dobrou lakovnu.Domluvili jsme se na ceně a doufám také že na kvalitě.Kitovat si to budou sami (raději).
Odvoz do lakovny
Léto 2003
Kočkolap je zpátky. V lakovnš odvedli opravdu dobrou práci. Bylo to tam sice více jak 2 měsíce, ale výsledek stojí zato. A cena zůstala dle dohody.
Začíná postupné sestavování auta dohromady.
Bývalý kufr, dneska technické centrum vozu
Podzim 2003
Vymýšlím si pořád nějaké blbosti, takže se práce pěkně prodlužují. Momentálně jsem bez trvalého zaměstnání, takže mám dost času dělat na autě.
Nové rozvody elektriky a celkový pohled
Zima 2003
Už se to konečně začíná blížit ke konci.( tedy jestli vůbec nějaký konec existuje ). Dávat nový elektrický vazek, to byl tedy nápad. Ono vůbec mě napadalo spousty blbostí, ale na ty tady není místo. O některých snad vytvořím podrobnější články.
Pohled na větrák v ofuku předního skla a přední brzdy
Vánoce 2003
Dneska je auto až na detaily hotové.Zbývá jenom pár drobností a estetické dodělávky typu koberce, zástěrky, ostřikovače a pod.
Při odvzdušnování brzd, jsme zjistily, že jeden odvzdušňovák má stržený závit a tudíž brzda neudrží tlak. Takže to znovu rozdělat atd. ( až najaře )
Práce postupují...
Teprve teďka se naplňuje věta - "budeš více opravovat nežli jezdit". Přestavba trvala celkem 3 roky. Auto vypadá dost dobře ( celkové snížení o 7,5cm ). První ostré jízdy nechávám na konec jara až začátek léta.
Štědrý den 2003
Byl jsem "vytlačen" z garáže. Táta si chce na zimu ubytovat svůj modrý tančík ( LADA 1500 ) do telpíčka, takže kočkolap putuje ( už po svých a s vlastním pohonem ) na zimní uložiště.
Kočkolap při převozu na zimní ubytování
Březen 2004
Kočkolap je už opět v garaži a pracuje se na dodělávkácch, jinak řečeno stěrače už stírají, ostřikovače už ostřikují, zástěrky zástěrkují atd... :-)
Ostřiokvače měli být původně z Mercedesu a nebo z Fabie, ale nakonec díky technickým problémům při zástavbě to vyhráli z Felicie ( stejné jako Š120 ).
Přední brzdič je už také OK, ještě odvzdušnit....
Koberečky jsou již vytvořeny a položeny. Potřebuji jenom namontovat pásy a doladit pár drobností. Jenomže musím pořád ještě čekat na sedačky :-((. Budou až tak za 14 dni. Potom už "jenom" STK a hurá na silnice.
Březen 2004
Pásy jsou namontované, ale dalo mi to - viz. článek Samonavíjecí pásy.
Brzdy jsou OK, ale zjistil jsem ze mám prasklé levé zadní péro. Tak mám co dělat nežli dorazí sedačky.
Duben 2004
Tak Kočkolap prošel STK v pohodě( tedy až na nějaké poznámky o tmavých oknech ale.... :-) ). Dokonce jsem dostal radu, že když si seženu papír od výrobce, že okna nepohlcují více jak 25% světla, tak mi to napíšou i do techničaku.
Homologace tónovaných skel
Provoz a pokračování úprav a oprav jsou popsány v dalším článku
Stručné informace o autě
Auto Škoda 110 R Cupe, dat.výr.: 2.6.1978
Motor Škoda 110 R, originál ( hliníkové víko ventilů, úprava
chlazení, bez topení, rozdělovače, veškeré plechy z nerezu )
Převodovka Škoda 125 ( 5 rychlostí, převod 4,22 )
Startér Škoda Felícia
Přední náprava Škoda 130 ( hřebenové řízení, pružiny cca. 270mm)
Zadní náprava Škoda 120 M ( pružiny z eMka, zkrácené o 1. závit)
Přední brzdy Škoda 136 Rapid ( kotoučové, 4 pístkové, destičky Ferodo DS2000, 2 okruhové s posilovačem - 22mm hlavní válec )
Zadní brzdy Škoda 120 ( bubnové se samostavem - pracovní válec 22mm)
Hydraulické kostky Škoda 130 3 ks( 2 okruhové přední, zadní 1 okruhové)
Posilovač Škoda 136 Rapid
Ostřikovače Škoda Favorit, ( vysokotlaký motorek na ostřikovače světel,
trysky na sklo - Škoda Felicie )
Alternátor Škoda 130 GLS , 55 A
Rozvod elektriky Nový ele. svazek, pojistková skříň Škoda Felícia
Osvětlení přední Hlavní -100/80W,
přídavné 50W, mlhovky 50W
Osvětlení zadní silnější žárovky ( upravený směr světla )
Palubní deska Tachometr v mílích ( orig. vývoz do anglie, počáteční stav 00001 ), silnější
osvětlení, nový středový panel
Vzduchotechnika Odstraněné topení, přídavné větráky do ofuků čelního a
zadního skla.
Kufr Zvedací tlumiče Sachs z Fiata Panda , upraven pro potřeby
posilovače a nádržky na brzdovou kapalinu
Boční blinkry Škoda Felícia ( oranžové )
Kola Škoda 13x4,5“ ( kopretiny, speciální patentní matice )
Pneumatiky Pirelli P3000, 175x13x70
Skla Tónovaná nerezem, včetně předního
Audio Sony Xpol (zatím bez rádia)
Dodatečné osvětlení interiéru, kufru a motorového prostoru,
Vylepení odhlučňovacích materiálů a ještě spousta jiných drobností.
2. březen 2006
2. březen 2006
2. březen 2006
2. březen 2006
28. červen 2005
27. červen 2005
2. květen 2005
2. květen 2005
2. květen 2005
2. květen 2005
26. duben 2005
26. duben 2005
19. duben 2005
11. duben 2005
11. duben 2005
9. duben 2005
8. duben 2005
8. duben 2005
8. duben 2005
8. duben 2005
8. duben 2005
8. duben 2005
7. duben 2005
7. duben 2005
7. duben 2005
6. duben 2005
6. duben 2005
6. duben 2005
6. duben 2005
3. duben 2005
18. březen 2005
10. únor 2005
9. únor 2005
9. únor 2005
16. prosinec 2004
15. prosinec 2004
15. prosinec 2004
8. listopad 2004
3. listopad 2004
27. říjen 2004
25. říjen 2004
20. říjen 2004
19. říjen 2004
19. říjen 2004
18. říjen 2004
18. říjen 2004
15. říjen 2004
15. říjen 2004
15. říjen 2004
2. březen 2006