Karlova Pampeliška
Když mě bylo nějakých 11-12 let měl jsem jasno, že nejkrásnější poválečná škodovka je Felda... , a tak jsem založil spořitelní knížku s účelem nahromadit prostředky k tomu potřebné. Podotýkám, že v té době se pěkná,zachovalá,málo jetá se sehnala kolem 15,000,-. Došetřil jsem,udělal řidičák a přišla revoluce.... Feldy a veteráni vůbec se houfně začaly vozit ven a cena pěkné Feldy stoupla 5-8 násobně a pro mne byla nedostupná.. Auto jsem chtěl a v tu chvíli mě bylo jedno, co to bude. Hledal jsem podle ceny a tak se před naším domem ocitl zelenobílý W312 z roku 1965 .To bylo v třeskuté zimě, a tak jeden z rozhodujích faktorů koupě bylo topení z Volhy.To topilo tak, až cestujícím doutnaly vlasy.., bohužel technický stav zbytku vozu nebyl takový, aby prošel blížící se TK... A tak jsem se opět ponořil do inzerátů a protože další v mém žebříčku bylo "kupíčko", začal jsem shánět erko. Po jednom telefonu jsem se dozvěděl,že jsou dva roky staré prahy, a čerstvě, po drobné kolizi, přední blatníky a čelo, jinak, až na vůli v řízení a nestejnorodý odstín barvy, že je ve slušném stavu, rok výroby 1971. Po zkušební jízdě jsme si za 10.000,- plácli a já se 20.4.1993 stal majitelem vozu, jehož kouzlo mne od toho dne dodnes nepustilo.
Na tachometru mělo 119.000 km,a po výměně převodky řízení, jsem půl roku spokojeně jezdil.. Blížila se TK a já zjistil, že IPA nalepená na celém spodku při výměně prahů, vykonala dílo zkázy. Podlaha a zadní podběhy sice existovaly, ale v tloušťce max. 2 desetiny, a já jsem si již byl po šesti měsících schopen, za pomoci mého dědy, udělat vše, ale na klempířinu jsem neměl vybavení.Sehnal jsem prahy,kompletní podlahu a sháněl klempíře. Přes dlouhý výběr jsem nevybral dobře,moje kupátko u něho strávilo rok,dostalo ještě oba zadní podběhy, a já zaplatil téměř dvojnásobek dohodnuté ceny. Až potud ještě žádná tragedie.
Ta nastala po nalícování LP blatníku. Jaksi neseděl na práh...Nasadil jsem dveře,zavřel a pod nimi se tlemila škvíra šíře 3 cm... Práh byl navařen správně k podlaze, ale podlaha "mistrovi" ujela k jedné straně a to byl výsledek. Reklamace samozřejmě neúspěšná.. Zkrátka,co si neuděláš sám.. Prodal jsem kuponovou knížku, na inzerát koupil COčko a vše pottřebné, asi týden jsem se s ním učil a pustil se do předělávky.
Opravený spodek a lem původního blatníku
Dva měsíce trvalo vaření, broušení,rovnání skeletu, pískování a opět dorovnání skeletu. Následoval důkladný nástřik základovou barvou Formex (9kg) a dva měsíce tmelení,broušení,tmelení,broušení a to ručně :-). O odstínu jsem měl jasno dávno předem, protože naše rodina vlastnila asi rok jedno z posledních kupátek,model 81,koupené v roce 1982, a to bylo žluté...Rozhodně jsem nechtěl červené, protože to byla v té době všechna. Vrchní barvou jsem nalakoval vše pečlivě a důkladně, což je jasné podle počtu plechovek :-))
Odstín je velmi pečlivě namíchán do původního tónu.A tak s novým kabátem kupátko dostala nové jméno - Pampeliška. Teď se trochu vrátím, během ročního čekání na opravenou karoserii jsem bádal v literatuře a přišel na to,že mojo erko má vypadat jinak,než jak máme každý zafixováno..Pampeliška je totiž nejen r.v.1971, ale i model 71´ A tam se zrodil cíl dát ho do původního stavu. Po laku následovaly dutiny a začalo strojení.Vše, co šlo je původní,jen očištěné a v případě potřeby nalakované.Jen přední náprava prošla GO včetně nových pružin, motor dostal nové rozvody,nové jsou rozvody brzd,spojky i oleje, všechna světla. Jinak je vše, včetně interiéru původní.Kompletace trvala tři měsíce a v pátek 25.srpna 1995 po dodělání posledních maličkostí jsem vyjel na sraz Felicia klubu do Plzně. Pampeliška fungovala k naprosté spokojenosti, najela přes 600km. Ta spokojenost bohužel netrvala dlouho.V neděli, při návratu jsem nedostal přednost a zelená Š120 způsobila vklenutí pravého boku 45cm směrem k řidiči. Neměl jsem slov.. Bohužel se mi nepodařilo sehnat původní provedení dveří, zadního blatníku a čela a tak již není původní stav 100%.Mimo to, je ještě "několik detailů" nepůvodních, k mé nespokojenosti, ale na všem se pracuje. Jediné, co asi měnit nebudu, je barva a pro běžný provoz pneumatiky(175/70/14-Goodyear,Michelin).
Ale i tak se líbí....
Od té doby jsme najeli celkem 3tkm, většinou po srazech ( 3.místo v původnosti Mělník 1996 :-)) o dovolené a jen tak.
Pokud víte o majiteli Erka r.v. 1970-72 v původním stavu,dejte mi vědět.
Omluvte kvalitu fotek, jsou některé skenované. Jak se udělá pěkné počasí, budu dělat nové :-)
P.S. Poslední klempířova pomsta přišla ve chvíli, kdy jsem do jinak úplně hotového auta namontoval sedačky. Po usednutí mi "něco " nesedělo. Kdo posunul volant!! A proč se ramenem opírám o dveře!!!!.... Pan mistr prohodil most s držáky sedaček levý za pravý...
Karel
608/029690
5. listopad 2004
4. listopad 2004
4. listopad 2004
26. říjen 2004
19. říjen 2004
19. říjen 2004
19. říjen 2004
24. srpen 2004
25. červen 2004
25. červen 2004
25. červen 2004
18. únor 2004
18. únor 2004
17. únor 2004
17. únor 2004
17. únor 2004
17. únor 2004
17. únor 2004
8. listopad 2004