14. srpen 2012

Martinin Žabák a jeho nová životní etapa

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 15535×, Komentářů: 36, Líbí se Autor: Petkar

Proč právě tento nápis..?

Proč "ne"... bouračka... katastrofa... konec dalšího eRka v Čechách?... od nehody uplynul nějaký ten čas (Běšiny jaro 2010) a já se ke zveřejnění článku dostávám až teď – s čistou hlavou a dalšími plány...

Při odstrojení eRíka jsem zjistila závažne problémy týkající se karoserie a laku, které odkryla právě havárka. Po celkovém zvážení jednotlivých kroků, které jsou naprosto nezbytné pro jeho další 100% fungování jsem se rozhodla postupovat po letech opět od základu – pěkně pomalu a poctivě... takže zařazuji zpátečku - sháním a hledám potřebné díly a věci – veškeré své další počínání včetně zásahu klempíře po bouraččce budu postupně zveřejňovat... :-)

...materiály jsou – jen není kdo by je zveřejnil:-)...

...a jak vše po letech opět začalo?...

4 roky eRko zahálelo a čekalo až si majitelka vyřeší své soukromé záležitosti... přesto mě nezradilo a když se v něm měl probudit na začátku roku 2010 život po takové to době - nezklamal!

...eRku jsem se vzhledem ke své životní situaci nemohla věnovat dříve a díky Vláďovi Dubskému jsem získala v únoru roku 2010 pronájem "luxusni" garáže v Horních Počernicích, kde máme auta společně... ("luxusní" – protože kdybych si do garáže donesla postel mohly bychom tam se Žabákem bydlet společně)... a než jsem se stačila rozkoukat najednou jsem se ocitla v bezvadném týmu „Hočo Počo“. Majitelem garáže je Roman Lička... kterého jsem tímto poznala a náhoda tomu dala a od vyřešení momentálních drobných věcí na autě z toho byla velká příprava na sraz. Je příjemné mít kolem sebe vlídné okolí a prostor pro práci.

luxusní garáž

příprava na sraz

Přípravě na sraz jsem podřídila vše – znamenalo to pro mě moc – hnala mě představa návratu k naší dnes už početné rodině a krásným bezstarostným vzpomínkám, které určitě na sraz v Běšinách máme všichni od prvopočátku, kdy jsme se v roce 2003 sešli v kempu poprvé...

Dlouho jsem se ujišťovala, zda se Žabákem mám vůbec závodit (registrovaná jsem byla jako nezávodící)... nechtěla jsem nic ukvapit, přeci jenom dlouho odpočíval a znám dobře jeho slabé stránky... měla jsem o něho velké obavy... každý závod, jak víme je velká zkouška pro každý vůz... s klukama jsme ho poctivě prohlíželi a ujišťovali se, zda je vše o.k. a na poslední chvíli jsem zajišťovala i nemožné... a nakonec jsem mluvila i s Romanem Schavelem a jeho slova rozhodla... a šlo se do toho!

cesta do Klatov na sraz

Poznámka: když podobnou fotografii ve svém článku zveřejnil kdysi "RST" smála jsem se mu...:-)

Na závodech si stál Žabák troufnu si říci skvěle!... nemám na mysli čas jednotlivých závodů, ale mám na mysli jeho celkovou kondici... vše zkrátka šlapalo jak má...

RZ, před chatkou, parkoviště před hradem Velhartice, 10 minut před nehodou...

Nehodě se věnuji v jiném článku...

Romanovi Ličkovi vdečím s eRikem za hodně – vůz jsme na sraz připravovali společně a to pouhý měsíc před srazem... v neděli večer, když jsme ze srazu přijeli na podvalu troufnu si říci že i Romanovi se zaleskli oči smutkem...

Co dál?...

jak říkal Roman, když jsme zavírali ve dvě ráno vrata od garáže....se zastavíš zítra ne?... co na to říci?... nemám sílu tam vkročit a otevřít vrata... to co tam na mě čeká, moc bolí...

ale vím, že je otevřu... to je totiž jediná věc, kterou vím bezpečně!...

...dnes mohu napsat, že jsem vrata od garáže otevřela za 3 měsíce a jen co jsem odstrojila první části vozu – bylo hned lépe... člověk se zkrátka musí do toho opět opřít, jelikož práce je ten nejlepší lék na veškerý bol...

...na konec...

Dovolím si ještě trochu zavzpomínat...

chlapi mě snad prominou... nemohu se zbavit pocitu, že je tento okamžik ten pravý...

...dovolte mi zase, alespoň obrazně, otevřít e-mail... tak jako před 11 lety a na dzon@volny.cz napsat tak jako tenkrát...:

"jmenuji se... vlastním Škodu S110R... píši na Vaše stránky, jelikož si nevím rady s... nemohu sehnat... potřebuji opravit... chci se zeptat... je bezva, že něco takového tu je... ráda bych patřila mezi Vás... máte klub?"....

...bylo mi 25 let a já měla eRko 3 rokem...

Odstrojení a zjišťění rozsahu škod

Září 2010

...značně zkracuji intervaly v uveřejnění a aktualizaci článku - prosím všimněte si:-)

Samotné odstrojení proběhlo v září roku 2010. Odkrylo tak velké nedostatky v podobě pokročilé koroze - přední část je kompletně vyvařená - nové jsou samozřejme veškeré plechy na předku spolu s nádrží.

Po odstrojení - smutné...ještě dnes zadržuji slzy při tomto pohledu

V prosinci roku 2010 byl Žabák převezen klempíři spolu se všemi novými díly.

Nové plechy byly objednány od p. Černého (prodejce ND z Jaroměře) - byla to náhoda, když mě jednou p.Černý při návštěvě provedl svým skladem to co tam na mě čekalo mě vyrazilo dech (veškeré plechy na "M" Š100 - nechápala jsem) - nové vyskladané, uložené jen to zařezávalo:-) Jednalo se o obchodního partnera, v době kdy jsem pracovala ve firmě Autoparts, s. r. o.

Co je nové ?

  • nádrž
  • přední čelo
  • podběhy
  • blatníky
  • kapota pozn.: kapota - od Džona - děkuji

Dneska už se tomu směju - může být z fotky patrné. Fotka byla pořízena v listopadu roku 2010

Květen 2011

V květnu přijel na podvalu do Horních Počernic dlouho očekávaný "poklad" - samotná práce klempíři trvala cca 3 měsíce - zbytek času vyplnila smutná komunikace mezi klepmpířem a Slávkem ohledně dodržení vzájemných dohod před zahájením prací.

Návrat

Bohužel klempíř neodvedl celkově dobrou práci a to ani na masce přesto, že ji měl k dispozici. Vzhledem k tomu, že oprava probíhala ve finanční režii člověka , který nehodu zavinil - byla komunikace s klempířem těžší. Takže jak se říká znovu a lépe.

Znovu a lépe srpen 2012

Opět v garáži - vše proběhlo velmi rychle.

Díky Karlovi (Petkar) jsem v srpnu vyjela také na svůj první sraz po 2 letech (Rozkoš), kde jsem dostala pořádný "kopanec" pro svou práci. Atmosféra "našeho světa" perfektně organizovaný sraz komornějšího rázu nežli jsme zvyklí z Běšin udělali své. Toto setkání po letech mě posílilo a ještě více mě utvrdilo v mém rozhodnutí.

Člověk si stále říká "musím, měl bych teď, ale nemůžu", protože si vždy najde pro sebe nějaké to vysvětlení aby nemusel - "čas , finance, práce, únava".... Jelikož stanovení si svých vlastních priorit není lehké. Jsem ráda za "zkrat", který se ve mně jednoho dne odehrál - nevím jak nejlépe popsat toto náhlé a okamžité rozhodnutí. Člověk by si totiž měl najít čas na věci, které jej činí šťastným - ať už je to sport, příroda nebo např. rybaření a neměl by se od nich nechat omezovat okolím, protože jej naplňují a má je rád. Prací na Žabákovi jsem také našla únik od strastí života - je to ten nejlepší lék jaký znám.

...a tak jsem v následujícím týdnu uvolnila potřebné finance a šlo se do toho.

Během jednoho dne jsem se rozhodla že Žabáka opět postavím na "nohy" - a teď ?... zatím to vypadá nadějně :-). V kouzlu "chtěného" je velká síla:-)

První věcí při které se mě doslova vařila při pohledu na Žabáka krev v žilách bylo "zbastlené čelo". V poměrně krátkém čase díky Dakosovi (Jarda Vlach) se mě podařilo sehnat nové dvou oko (úpravu ze starého jsem zavrhla) - děkuji Dakosovi a v neposlední řade Džonovi, který mě nový výřez v podobě RS udělal - určitě získal tolik potřebný zácvik v tomto "zatím" zahřívacím kole před dokončovacími pracemi na své Perestroice II :-):-)

Děkuji mu tímto opět za perfekně odvedenou práci !...

Prasárna "pana klempíře" nebo...

...nebo tak trochu jiná práce? Omlouvám se, ale opravdu mě nenapadá výstižnější popis k fotkám níže.

Vánoce v srpnu

"Vánoce v srpnu" - asi tak bych popsala moment, který jsem v tuto chvíli prožívala:-)

Do srdce se mě vepsala i tato německá automobilka v podobě E30 Touring. Tímto Vám představuji mého druhého člena rodiny - BMW E30, který kompletně zajišťuje servis pro Žabáka tzv. "Černý anděl"

...nějak to nesedí ? - že bych objednala špatné plechy? :-)

Dne 23. 8. 2012 mě Jarda Vlach (Dakos) dovezl masku, víčko od nádrže (tolik let k nenalezení-neb jak já říkám ..."na to - to nejezdí"...)a když otevřel dveře od auta objevil se tam i tento nárazník. Velmi mu tímto děkuji udělal mě velkou radost.

Výfuk

...a nezbytná "frajeřinka" - to je vždycky tak - auto není ještě provozu schopné a člověk zařizuje tolik "potřebné věci kolem":-)

Nechala jsem si na zakázku udělat také nový výfuk - výsledek posuďte sami.

Níže výfuk, který jsem dostala od Schwejka a měla jsem jej po celou dobu na autě a byla na něj dostatečně pyšná. Výfuk si Schwejk vyráběl sám pro svůj vůz (stejně tak jako motor, který je Žabákovým srdíčkem doposud - pozn.). Nechtějte, ale po mě vědět kdy to bylo - znělo by to stejně - jako když se ptáte opačného pohlaví na věk:-)

Září 2012

...no a abych se zas nenudila - bylo třeba připravit plechy pro převoz lakýrníkovi. Plechy jsem si cvičně po nalepení od kempíře opět sundala dolu:-)... a tak jsme se s Radkem po letech sešli opět v garáži. Věřím, že ne naposledy:-) ...a v čem to bylo jiné?...už u auta při opravách neklečíme jak jsme oba svorně ihned zjistili:-)...hned jsme společně hledali nějaký ten "verpánek":-)... jak to vše dopadlo vidíte níže:

a máme hotovo:-)

zde vidíte jaká je pravda - kdo tu klečí u Žabáka a v ruce má nářadí ? ..."no Martinka to neni":-)

rok 2003 a první práce na Žabákovi

rok 2012 pracovní morálka - je už špatná...

Děkuji také Haničče za její vstřícnost při zapůjčení manžela:-) :-) a zajišťění nezbytného cateringu:-)

Odvoz plechů - lakýrník

Dne 15. 9. si plechy vyzvedl lakýrník Pepa Staněk (můj dobrý kamarád) vše pečlivě naložil do auta domluvili jsme se na termínu a odjel. Také on se zděsil nad prací klempíře a řekl, že udělá vše aby to dal zas do kupy. Plechy byli poškozené a na většině místech zdeformované neuvážlivým zacházením.

Co mám ještě před sebou... ?

  • drobnosti- tedy zatím...jejíchž náprava je kolikrát horší než vše udělat znovu

Co se již podařilo...:

...a nakonec ?

Borůvka versus Žabák - Schwejku, kde se stala chyba :-) ?

...že by soudruzi?:-)

Spokojenost a slastný výraz na majiteli vozu je z této fotky patrný . Já jen podotknu, že nám k tomuto výkonu výrazně pomohla vozovka, která v daný okamžik nebyla zrovna do kopce:-)

Pozn. Žabák v tom zatím ještě prsty nemá, fotka je pořízena na jaře roku 2010 při cestě do Běšin na Plzeňské dálnici.

Listopad 2012

Některé drobnosti se daly do pohybu a od září se opět něco událo.

Dne 21.10. jsme s Radkem z Horních Počernic převezli Žabáka na tyči do garáže v Zápech určené výhradně pro vozy Škoda :-) kde mu bude poskytnut individulání přístup :-)

Musím říct, že Radek byl na přesun opravdu připraven - dokonce samotné oko, které bylo připevneno k podběhu dělal osobně ještě pár dní před výjezdem v práci – vyrazil mě svým přístupem dech. Radek je ztkrátka vždy připraven! :-) Nic nebyl problém a vše hladce proběhlo. Po dvou letech jsem tak opět usedla za volant Žabáka..

...asi dobrá sadba:-)

...na první pohled bylo zjevné že plechy Žabákovi rozhodně nepatří...:-)

Realita je už horší, :-) lakýrník Pepa dovezl hotové plechy a nebylo jiné místo pro bezpečné uskladnění nalakovaných plechů než v letos dokončeném skleníku u Radka.

Plechy jsou však jak zrcadlo (lakování proběhlo v boxu – velký komfrot pro nás dva:-)) – s Žabákem jsme přeci jen zvyklí na garáž plnou much :-)....takže již schraňuji flanelové košile, které budou určitě pro zbytek vozu nezbytné...

Nejdříve jsme vše dokonale očistili - plechy a vnitřek kufru - ošetřili odrezovačem a natřeli základovkou. Bohužel jsem si při této práci všimla poškozeni obou torpéd - taktéž jsme místa ošetřili.

Poté byla usazena přepážka chladiče:

nejdřív nanečisto,

poté vevařena napevno, včetně nového držáku nárazníku, který na podběhu chyběl.

„Сделано в машиностроительном заводе RSTZapy s.r.o.“

Nakonec celý kufr včetně přepážky nalakován černou "vrásněnkou"

A co dál... ?

  • Dodělat a zapojit chlazení
  • Nastrojit plechařinu, namontovat a zapojit světla
  • Namontovat Žabákovi nějaké parádičky, co čekají zatím u mě doma

Prosinec 2012

Během prosince se podařilo po chvilkách zase pár věcí:

..dotaženo chlazení a připravena zástavba chladiče

Při pohledu z pravé strany to už zase začíná vypadat jako auto, Žabák dostal přední čelo a pravý blatník už nastálo.

Na té druhé je potřeba nejdřív poopravit pár šrámů, které by se s nasazeným blatníkem už těžko opravovaly.

Stále ještě zbývá něco dodělat...

  • Dokončit plechařinu, namontovat a zapojit světla
  • A pořád ještě ty parádičky

Seznam by se dal rozepisovat do menších detailů, protože různých drobností, co Žabák potřebuje, než znovu ožije je dost a dost.

Rok 2013

Leden 2013

Krátce po Novém roce zase honem do garáže:

..tmel, borušení, tmel, broušení, stříkací tmel, broušení, plnič, broušení, vrchní nástřik, rozleštění přechodů

I na levé straně už to začíná mít podobu eRka.

Únor 2013

Když je zima, moc se do nevytápěné garáže nechce, ale přeci jen se něco málo děje:

Na začištění plechů nakonec skutečně zvítězily kedry. Žabák má už i kudy přijímat potravu - dostal novou hadici k nádrži a na blatník taky konečně po letech i víčko. No a na svých místech se usadily i oční důlky, takže brzo bude opět i koukat.

Další únorový víkend práce na autě opět pokročily:

Na svém místě se usadilo opravené lízátko,

chladič dostal nové držáčky a byl usazen nasvé místo a byly mu zapojeny i hadice.

Nakonec očička, nárazník a vše začistit kapotou.

Teď už zbývají opravdu jen drobnosti a konečně přijde řada i na ty nashromážděné parádičky.

...a na závěr Březen 2013...

...pokud u eRka nějaký ten "závěr" někdy vůbec je :-)

...ještě vloni by mě nenapadlo, že na jaře tohoto roku si budu hrát s interiérem a od prvního vrčení mě bude dělit už jen několik hodin :-)

Koupila jsem volant z Reallybazaru s označením Milano Racing - rozhodla jsem se raději pro nový, než jej opravovat - tuším totiž, že RZ budou zase hodně utažené :-)

Bylo ale nutné, ohledně nového volantu sehnat původní a vyrobit "nábu" - Karel Petr mě volant věnoval a já mu moc děkuji - "nábu" vyrobil Radek - opět si s tím šikovně pohrál :-)...

Na řadu přišly i pedály - měla jsem určitou představu a Radek jí náležitě vypiloval - výsledek níže - jsou stejné jako má RedMachine.

Žabák se bude také pyšnit novým kobercem. Děkuji Myschakovi za vynikající práci. Dostala jsem ho jako dárek, když jej přivezl Borůvkou a otevřel kufr - můj pohled v tu chvíli patřil pedevším novým koberečkům :-)

To nejlepší nakonec :-)...od koberečků nebylo daleko k sedačkám. Myschak mi je kompletně opravil a potáhl jak ty přední, tak ty zadní (molitanu již za ta léta bylo plné auto :-))...a já mu moc děkuji - perfektní práce !

3. 3. neděle - 1. den kdy Žabák ujel prvních 5 metrů po svých :-)

..."ze Žabáka se opět stává auto" - jak jsme s Radkem před garáží v konečné fázi svorně prohlásili...

...krátce řečeno - svítí, hezky vrčí a dokonce jezdí ! :-)

...v plánu ten den bylo položit koberce - instalovat sedačky - volant - pedály - řadící páku - houkačku (doposud nefungující), osvětlení SPZ...znělo to dobře a malovali jsme si, jak to za den lehce zvládnem...

...když jsme ještě po obědě postupně válčili se zdánlivými "drobnostmi", které bylo třeba na autě - uvolnit - vyčistit - uřezat - nahradit (např : výměna lanka na kapotu - úchyty pásu...) ...někdy jsme už měli dojem že snad vyletíme z kůže - v nejlepším případě.... znáte přeci ty "drobnosti" na eRku :-)

...asi za 4 hodiny dorazila Hanka a prohlásila : "jeee to jste teprve položili jen ty zadní koberce...?...težko bych zde líčila, jaký jsme v tuto chvíli měli výraz v obličeji:-)

...níže z fotek uvidíte, jak jsme se se vším tuto neděli poprali:-)...a jak mu nový kabátek v podobě interiéru sluší...

Teď už opravdu jen pár maličkostí a Žabák může zase brázdit silnice.

24.3.neděle i když je pořád zima, pomaličku přibývají další a další drobnosti - nové hadičky v kufru, osvětlení SPZ, rozchozené otevírání zadní kapoty, anténa, rámečky na světlech, zkompletované koberce a lišty atd...

Připraven vyrazit

On už si to taky vyzkoušel, aspoň pár stovek metrů ze dvora po silnici ven. A šlo mu to...

Tak teď už chybí opravdu snad jen ta houkačka a pak pořádně umýt a naleštit.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 15535×, Komentářů: 36, Líbí se Autor: Petkar
Tak včera se žabák konečně projel kousek vlastní silou a přejel asi 12km z mé garáže do své. V zásadě bez problémů a v celkem slušném tempu, výjimku tvořili zřejmě moc nespolupracující svíčky s tendencí se ulejvat a chvíli po přidání plynu moc nepálit bohatší směs. Jinak pohoda. Jede, chladí, svítí, troubí.
Osvětlení SPZ je sice zřejmě nové, ale bez nápisu Škoda, ze 120. Detaily příležitostně vyfotím a doplním do článku.
Moc pěkný jak jste to do strojily. Za mě rozhodně palec na horu.Já zatím Červeného draka mám stále ještě rozebraný ho. I když už se taky blížím do finiše . Koukal jsem na fotkách po tom osvětlení SPZ co jste tam na Žabáka montovali ale neobjevil jsem žádnou fotku. Taky řeším že bych sehnal asi jiný. Něco jako např tohle :


http://auto.bazos.cz/inzerat/22201485/osvetleni-SPZ-skoda-110R.php
Jen tak pro info, v Žabákovi už vrčí všechny 4 válce, má novou anténu, zbytek koberců na svém místě, nové hadičky v kufru na brzdovku, na chladiči ventilátor (zbývá el. zapojit), podotahované sáknoucí spoje chlazení, rámečky na světlech, nové osvětlení SPZ. Z funkčního pohledu je hotovo, teď už opravdu jen kosmetika a parádičky.
No tak to jsem rád ,že jste to zase vzkřísili. Jak zněl název toho filmu... Dobří holubi se vracejí. Tak ať ti to lítá a nezlobí
Vypadá to dobře, těším se na sletu...
Aspoň vidíš, že tvůj volnat posloužil dobré věci a část z něj žije dál.





Interiér potřebuje dodělat prahové lišty a připevnit koberce pod ně, vyměnit koberec na svislé stěně zadních sedaček a mohlo by to snad být. Z ostatních věcí je potřeba někde podotahovat spoje chlazení, jako na potvoru samozřejmě pod autem, přimět motor fungovat na všechny 4 válce, vyměnit hadičky brzdovky v kufru a tak...


Např. ta louže po autem je benzín, který tekl ze spoje trubička-nádrž, protože klempíř při výměně nádrže někde asi zaratil měděné kroužky a dal tam těsnění fíbrový. Nalil jsem benzín, napumpoval, navrčel a Hanka na mě halekala, že tam něco teče.... Vypustit nádrž, překroužkovat a znovu... a tak to jde postupně s ledasčím. Prakticky na co se šáhne, to trvá min. 2x tak dlouho, než se předpokládá.
No, tak ty "drobnosti, které jsou hned hotové" znám, většinou u toho trávím hromadu hodin a jsem víc vzpruzelej než dělat na velkém celku 😀...





BTW: Ten interiér vypadá fakt luxusně a ten volant nádhera...
Pravým jménem bych ten nárazník pojmenoval asi "taková znouze ctnost". Není ani úplně rovný, ani nijak bezva chromovaný, ale po troše spálených kalorií a účelně vynaložených čisticích prostředcích bude vypadat celkem k světu. I na mém erku je něco podobného již cca 10 let...
Capoun: naraznik je novy - darek od Dakose...jen jeste zakouzlime s "realem" a hadriky - naraznik neni uplne o.k. misty je i trosku rezavy ale zatim bude urcite stacit 🙂...casem poridim lepsi...
Ten nárazník je úplně novej a nebo se vám ho podařilo nějak srovnat?
...velice me rozesmal posledni prispevek Radka: "ale bude-li onen volant urcen k vyhozeni, urcite mame dal zajem. On se casem zase nekdo najde"...neda me to a musim to na nej prasknout...jeste zive si pamatuji jak tuto nedeli v kuchyni pri slastnem protazeni na zidli - sebevedome a tvrde prohlasil:..."rozhodl jsem se a to uz tedy delam delsi dobu - ze zadne veci k autum ktere me k nicemu nejsou uz domu netaham a tahat ani nebudu !!...


...jinak musim rict ze zima je v garazi udesna a Radek je statecny!...naposledy jsem to vzdala kvuli zadum - chodila jsem tak nejak skoro po ctyrech🙂...vubec mam vycitky jaky je Radek bezvadny partak do nepohody !...take to se mnou umi viz. "kedry" ...ano ci ne ?...on netlaci - mluvi sem tam neco nezavazne nadhodi sibalsky se usmeje - a ja k tomu spravnemu rozhodnuti dospeji sama🙂...


...dekuji Vam za pomoc prispevky a za drzeni palcu az u nohou🙂...ja jen doufam ze po tomto po letech - opravdu tezkem vdechnuti zivota Zabakovi budu vubec kdy schopna seslapnout zase pedal a zazit za volantem to spravne zatemneni mysli ..bojim se ze se ze me stane dokonala slecna v dokonale kombineze postavajici u sveho dokonaleho a nablyskaneho vozu....ale jak me Radek naposledy uklidil uz pri prvnim otoceni klicku - pry budu zase "normalni bezmozek"🙂...cim vice se Zabak probouzi k zivotu tim vice se o nej bojim...


...behem 14 dni bychom meli otocit klicek a Zabak se vyda zpet na svou cestu do garaze v Hornich Pocernicich - pote jiz budeme jezdit za Radkem spolecne a opravdu si jiz hrat...jeste mame neco pod poklickou🙂...


...Myschaku Tobe dekuji za "zlate" ruce trpelivost smysl pro detail a peclivost pri opravach - protoze Zabak bude mit take i zbrusu nove sedacky - zadne Recaro a jine blbosti ale poctive puvodni takove co eRku slusi nejvice...coz je posledni novinka - zatim jsou jeste v Brne - fotky budou....
Díky za nabídku, Žabák má už volant vyřešený, ale bude-li onen volant určen k vyhození, určitě máme dál zájem. On se časem zase někdo najde, kdo bude potřebovat nábu na novodobej volant do kila/eRka.
jestli je ještě poptávka po volantu ze stovky, jeden s prasklým věncem se mi potlouká v dílně.Ozvěte se na mail, alespoň někomu poslouží🙂


Honza
Auto vem čert, hlavně že jste v pořádku. Přeji úspěšnou renovaci a hodně kilometrů bez nehody!
Kedry už jsou jasný, budou, už jsem nějaký i našel. Snad už nebude dlouho trvat a mohlo by to zase zavrčet, svezení nutno domluvit s majitelkou.
Na začátku prací s eRkem jsem měl taky tendenci hříbky vyhazovat a snažit se je nahradit tmelem a podobnejma věcma, až jsem došel k názoru, že klasickej hříbek mezi blatník a kastli je stejně nejhezčí 😀





Jinak to vypadá super! Kéž už bych taky dával auto po laku dohromady, aspoň při tom auto už dostává nějakej konkrétní vzhled 😉 Na nějakej ze srazů si rezervuju svezení, bude-li to možné 😉 Motivace je potřeba 😀
Souhlasim RST s Petkarem jsem za "kedr" .Ta kastle je dost měkká.Jestli to má být zase na delší dobu tak bych to netmelil.Zvlášť když auto absolvuje sem tam Běšiny atd...🙂
ahoj...zdravim vsechny...tak konecne se dostavam k tomu abych zase otevrela PC a koukam jak se zde rozvirila debata🙂...





...vidim ze jsem se dostala do spravnych rukou kdyz procitam radky od Radka - ziskala jsem totiz nejen bajecneho partaka do garaze...🙂


...kdo z Vas se zde totiz muze chlapi pochlubit osobnim tiskovym mluvcim ? 🙂:-)🙂...diiiky Rado...🙂





Panocha: ...takze k barve – jedna se o domichavany odstin znacky Spies Hecker (lakyrnikovi jsem dala pouze mrizku s puvodni barvou a toto je vysledek) – plechy byli strikany v boxu (pozn. pro Zabaka tentokrat velky luxus 🙂)...plechy me strikal dobry znamy (Josef Stanek - lakyrnik 775 106 221)





Capoun: naporak je z Feldy 1.9 (stejny jako pred tim) – musime ale jeste udelat prichyty





...no a kedr?...naposledy jsme stali s Radkem v garazi a nad problemem zvany „kedr“ debatili...


...s Dzonem se nam pred lety libili ciste linie bez jakehokoli naruseni (spary jsme tedy jen zatmelili a prelakovali) – ostatne stejny nazor zastavam i dnes a original ze Zabaka uz asi nebude🙂...Karel s Radkem maji ale pravdu eRko stale pracuje vse se usazuje k tomu vsemu nerovnosti – praskani...nevim ale zda u me zvitezi rozum nad krasou 🙂


...no na aute je toho jeste dost co delat (fura drobnosti) - presne jak psal Radek - kdyz NE ted tak NIKDY 🙂...a dopadne to jako s vickem od nadrze ktere jsme pri prvnim lakovani v roce 2003 zasantrocili v garazi - a jezdilo se potom 9 let BEZ ! 🙂:-)🙂
danik: kolínskej tu taky máme, ale bylo nám líto zničit u něj nábu. Je totiž potřeba udělat nábu na jinou rozteč šroubků a vytvářet nějakou redukci s dvojíma šroubkama je taky asi zbytečně složitý.


Jestli se volantu chceš zbavit, rádi ti od něj pomůžeme a třeba mu zařídíme nějakej novje život v jiným autě.
RST: musí ten volant bejt nutně stovkovej? Měl bych přebytečnej kolín včetně erkový náby, kterej bych mohl věnovat.
Radku, já bych to netmelil a nelakoval, jsem za "kedr". Ta kastle není tak pevná, aby nepracovala, časem začne při přejezdu nerovností a vytmelené a přelakované to praskne...





Nebo jenom sesadit a zatáhnout černým silikonem...
Což o to, k vrčení tomu moc nechybí, spíš je potřeba udělat spoustu prkotin, na který to sice nejezdí, ale když se neudělaj hned, neudělaj se nikdy aauto je pak furt takový nedodělaný.





Vedem teď taky trochu dilema, jestli dávat na předek kedry nebo ne. Při přelakování nazeleno tam daný nebyly a spáry byly jen zatmelený a přelakovaný. Zadní blatníky jsou bez kedru.





Já jsem pro variantu na předek kedry dát, aby se to podobalo originálu, na zadek je dát třeba někdy časem, až se bude něco předělávat, nebo nebude nic jinýho na starosti...
To vypadá Radku že do zimního sletu by to mohlo zase vrčet 🙂
RST :


Německý laky Spies Hecker jsou hodně slušný. Před pár lety jsem snima stříkal kabinu Liazky a drží to do teďka.
Odpovím za Martinu, když je auto stejně u mě a robím to já...


Chladič je totéž, co mám v autě já - Fe 1,9, přip. Fe 1,6 s klimou. Na barvu kouknu, ale je to míchaný a tuším Spies Hecker, pikslu mám v garáži.





Malá inzerce: neválí se někomu v garáži zbytečnej stovkovej volant? Potřebujem z něj vypreparovat střed pro novou nábu volantu.
Esmeralda má dobrou konkurenci 🙂
Ahoj Martino tu Bravu na nastříkání těch plechů sis nechala někde míchat podle původního odstínu Co to je za Barvu PPG že se to tak leskne?
Už se to začíná rýsovat. Z čeho tam máš ten náporovej chladič Martino?
Koukám na ten předek a je to pěkně udělaný aspoň podle fotek.
Řekl bych, "nabouráno za minutu dvanáct" jinak by ten předek upadl sám.


Fotečky po laku hezký, aj ta ochutnávka s čelem ale mě zajímají ty blatníky, který se tam teď budou lákat bez škrábnutí, viď Radku!
Ahoooj...to je mileee dekuji Vam...jsem rada ze jsem zase zpatky v rodine ke ktere patrim..


..ano mas pravdu Stanley staaarnem a je to znat uz i z clanku - smrdi to nostalgii a sentimentem...coz neni vubec dobre🙂...vetsina lidi dnes hleda unik a jakysi ventil z realneho zivota - v poslednich letech je vse nejak sbesile agresivni a nemilosrdne..stale o neco bojujes at uz je to prace, penize, existence...a proto toho sentimentu kolem nas tolik pribyva..





Chrobak:naprosto presne jsi v prvni vete vystihl vse - citim to stejne...hezky jsi nazval takz. "bourlive obdobi"..jo jo...prace na eRku je jako droga a nenecha Te padnout na dno..neskutecne cloveka nabiji odpoutava od starosti a nezdaru v beznem zivote...hlavne vidis okamzite vysledky - vse do ceho jsi dal svoji silu cas a um...no ale radeji priste uz o autech nebo si tady z toho za chvili udelame skupinovou psychoterapii www.magorizgarazi.cz 🙂:-)🙂
🙂 vitej zpatky, Marti 🙂





...jj, asi uz starnem a toho sentimentu posledni dobou nejak pribyva...








...jsem skoro uronil slzu, sakra 🙂





joo, v roce 2003, to byly casy!!! 😀 😀 😀





http://www.skoda110r.cz/photo.php?aid=226&pid=20
Ahoj Marti, vitej zpatky, at se dari, at Ti auti dela radost a snad teda nekdy nekde 🙂 ... uteklo uz hodne vody, ale nikdy neni pozde 🙂
Vítej zpět a držím palce. To podstatné už jsem napsal jinde.
Ahojkys,





taky jsem si prožil docela "bouřlivé" období života a musím jenom potvrdit, že práce na eRku a vůbec celá erkařská obec je výborný lék na duši.


Byť se spolu nijak extra osobně neznáme (potkali jsme se pouze několikrát v Běšinách) a pro ostatních bych rád podotkul, že nejsem tím Slávkem, který řídil Žabáka při bouračce, držím palce při zvládání čehokoliv a věř, že s eRkem se vždy vše v lepší obrátí.🙂





S*