Nekonecny Pribeh
Právě jsem dokončil další etapu (asi 123000tou) mojí nekonečné přestavby jednoho ze 3 žijících eRek na Zealande. Jsem sám se sebou spokojenej (pro dnešek), tak jsem se rozhodl se podělit o moji radost s Vámi.
Všechno to začalo na konci roku 2009, kdy můj mladší syn přišel s nápadem poskládat nějaké České auto, nejlépe Škodovku, protože tady je možné si udělat řidičák v 16ti letech a on jako hrdý Čech (s Novozealandským pasem a mizernou Češtinou - jsme tu už 11 let) by starou Škodovkou nepohrdl, ba naopak je to přece "cool" auto.
Po dlouhém hledání (vozů značky Škoda z dob minulých tu je jako šafránu) jsme koupili Š100 r.v. 1974 od místních domorodců. Auto stálo posledních 5 let pod stromem - zahradní domeček pro děti. Auto bylo odstaveno, protože jednoho dne přestalo startovat a nikdo nevěděl proč...
Za $200 byla Škodovka naše, doma jsem poklepal startér, vyměnil benzinovou hadičku, zapojil baterii a... na 3ti otočení Škodovka vrčela!!!! Musím dodat, že jsme k autu dostali KOMPLETNÍ dokumentaci, včetně originál dokladu o koupi a kompletní sadu orig. nářadí!!!
Auto jsme kompletně odstrojili a hurá na renovaci!! Klempíř - taky Čech, makal na skeletu 3 týdny, pomalu každý den po práci, když se na místní internetové aukci objevilo eRko!!! za $50 jsem koupil hromadu železa a ještě větší hromadu rzi, totální přešlap, chvíli jsme přemýšleli, že převaříme střechu - ta jediná byla použitelná, ale to jsem po zralé úvaze zamítl - přece jenom má to být první auto pro 16ti letého kluka, tak ať je to aspoň z jednoho kusu...
Co čert nechtěl, za dalších 14 dni se na tom stejném serveru zjevilo další eRko, r.v. 1973, 14 let skladované po stodolách, se zadřeným motorem, podle fotek vypadalo celkem zachovale, ale bylo za šílené peníze - $2500, protože poslední majitel byl chytrák a aspoň něco málo si o historii tohoto modelu zjistil - sice vrak, ale velmi unikátní, v těchto končinách světa. Domluva s nim nebyla, musel jsem zaplatit to, co požadoval, ale MÁME eRko!!!
Po důkladném prozkoumání jsem zjistil, že karoserie není nejhorší a že se bude stavět toto eRko - Stovkovou karoserii, kompletně vyvařenou jsem naložil na náklaďák a odvezl do šrotu.... klempíř málem dostal infarkt, 3 týdny mi nebral telefon, ale za flašku Ferneta jsem si ho koupil zpátky:))) (taky nedostatkové zboží u nás)
A pak už to šlo ráz na ráz - moje představa byla zkusit poskládat v našich skromných podmínkách něco na způsob repliky Š130RS, bez možnosti přísunu jakýchkoliv nových dílů jsem této volby několikrát litoval, ale štěstí nám přálo, sehnal jsem Škodu 125, a nakonec i Favorita 136ku, takže dílů bylo v jednu chvíli i nadbytek.
Úpravy: Mkove nápravy, 5q převodovka, náporové chlazeni, posilovač brzd, Favorit 136 motor (odlehčený setrvačník, řemenice, vyvážený, leštěné kanály, snížená hlava, příčný výfuk), bezpečnostní rám, zadní lemy z VW Golf.
Stále není hotovo, a asi nikdy nebude, ale minulý týden jsem úspěšně prošel místní STK (jistě, všichni víme, že v Čechách bych těžko dostal STK na takto upravené auto, ale tady nikdo neví, jak takové eRko vlastně vypadá - navic 95% dílů je ŠKODA, tak se zase tak moc neděje.:))
Musím říct, že kamkoliv vyrazím, auto je středem pozornosti a já si to užívám!!
A jinak můj mladší syn velmi brzo zjistil, že v tomhle autě toho on moc nenajezdí - možná, až dostane rozum, zatím se musí spokojit s jiným autem.
Poděkování patří Stefanovi za poskytnutí místa na práci a Pavlovi za klempířinu, jinak jsem si to celé poskládal a nalakoval sám, neni to 100%, ale je to můj koníček!!
12. únor 2011
5. únor 2011
4. únor 2011
4. únor 2011
4. únor 2011
3. únor 2011
3. únor 2011
3. únor 2011
3. únor 2011
3. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
2. únor 2011
1. únor 2011
1. únor 2011
1. únor 2011
1. únor 2011
1. únor 2011
1. únor 2011
1. únor 2011
1. únor 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
31. leden 2011
14. duben 2011