10. březen 2011

Lukas4 - Škoda 110r

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5261×, Komentářů: 8, Líbí se Autor: lukas4

Zdravím všechny škodováky. Je mi až ostuda, že sem vkládám své erko až teď. Svůj profil na těchto stránkách mám už pár let, ale doposud jsem nenašel čas napsat o erku článek.

Nejprve bych chtěl všem co budou sledovat tuto stavbu jak jsem již psal na jiných stránkách napsat, že eRko stavím podle sebe a rad, které si přečtu nebo mi někdo poradí. Naštěstí je to moje auto. Můj záměr je, aby eRko navenek vypadalo jako částečný originál, ale pod kapotou mělo sportovní úpravy.

Podrobnější fotodokumentaci najdete zde http://erko4.rajce.idnes.cz/

Toto erko je již mé druhé v pořadí. První stavba nešla podle mých představ (dnes bych už věděl co s tím dělat) tak jsem se rozhodl jí přerušit. Mezitím se mi naskytla výhodná koupě. Rozestavěné erko ze Šluknovského výběžku. Podle fotek vypadalo dobře a proto jsem neváhal zajet se na něj podívat. Shodou okolností jsem měl v Rumburku známé a tak se to vzalo všechno při jednom.

Když jsme dorazili na místo, ihned jsme spatřili erko vytažené z kůlny na dvoře. Krátké seznámení s majitelem a hned na obhlídku stavu vozu. Vypadalo skvěle. A co bylo ještě větším překvapením erko mělo na střeše nalepený potah z koženky, čehož jsem si na fotkách nevšiml nebo jsem se s tím do té doby nesetkal. Mezitím nás majitel seznamoval s historii erka, co vše na něm bylo uděláno. Výraznějším zásahem bylo vyměnění podlahy ze škody 100. Není nad čím přemýšlet a podávám svou pravou ruku na stvrzení, že erko beru. Ještě ten den sepisujeme kupní smlouvu a domlouváme se jak erko dostaneme ke mně.

Jelikož v Pze nebylo na erko ještě místo domlouvám dočasné uskladnění erka u známého v Rumburku. Majitel se sám nabízí, že má dodávku a lafetu na převoz. Druhý den odpoledne přijíždí bílá dodávka s erkem na lefetě. Vykládáme všechny díly a samotné erko parkujeme do garáže. Dílů je mnoho a nejenom na erko. Děkuji bývalému majiteli za pomoc a loučím se.

Mezi těmito událostmi jsem našel kupce na své první erko. Byla to spíše výměna za Škodu 100 s menším doplatkem. Kilo bylo nádherné a dodnes lituji, že jsem ho prodal. Moje blbost...

Z pořízených peněz jsem mohl nechat na nové erko navařit vlečnou nápravu, rozšířit tunel na 5q, rozpěru mezi zadní tlumiče, zavařit dekl na baterku a zabudovat držák na posilovač brzd. Během těchto prací se přišlo i na pár podstatných děr. Asi nejpodstatnější v zadním levém nosníku motoru.

Protože se v Pze dodělala garáž bylo možno erko převést na své místo. Půjčil jsem si lafetu a vyrazili jsme do Rumburka. Tam se naložilo vše co jsem k auto dostal a mohlo se vesele pokračovat. Po cestě pár zastávek a rázem jsme doma :)

Erko bylo konečně v Pze tak se mohlo začít makat. Jako první jsem auto kompletně odstrojil (blatníky, nápravy atd..). Následně jsem auto převrátil na bok a po prohlídce podvozku jsem usoudil, že to takhle nemůžu nechat. Barva, která byla na podvozku se na dost místech loupala a taky se na světlo draly puchýře. Kompletně jsem obrousil podvozek až na kov (což mě stálo jednu flexu Ferm) a ošetřil třema vrstvama základu (antikorozní základovka Barvy a laky Hostivař).

Během těchto prací na mě vykouklo i pár děr, které bylo nutno vyvařit. Bohůžel svářečku jsem v té době neměl a nikdo z mého okolí také ne. Nechat to někde vyvařit to bych se nedoplatil tak jsem to tedy nechal být a třeba se uvidí. Naštěstí se už blížily vánoce tak jsem zkusil udělat smutný oči na mámu :D Po konzultaci se strejdou jsem si svářečku vybral. A ejhle jakým překvapením bylo, když pod stromečkem ta největší krabice vážící cca 25kg byla pro mě. K tomu jsem si ještě koupil kvalitní flexu a ještě pár potřebných věcí.

Samozřejmě, že jsem předtím skoro vůbec nesvářel, tak jsem se to musel nejdřív naučit než abych to pak musel předělávat. Nejlepším způsobem a kde se nedalo v podstatě nic zkazit bylo vystužit si nápravy. Tohle jsem chtěl stejně dělat a tak se to hodilo. Dojel jsem k Sakymu pro výztuhy a šlo se na věc. Mezitím se mi ještě podařilo koupit slušnou vlečku, která se taky podrobila rozborce stejně jako přední náprava. Postupem času scháním sportovní díly na podvozek. Mám 20m stabilizátor od Svozila, tvrdší pružiny od Tunera#2, tvrdé silantbloky od Pemita a pak nějaké díly ze speedpra. Je toho víc, nebudu to vše vypisovat (jsou to drobnosti)

Od podvozku a náprav jsem se přesunul na "horní" část auta. Kabinu posádky, kufr a částečně na motorovou část. I zde bylo co vyvářet. Asi nejhorší byla samotná střecha. Poté co jsem z okapničky vybrousil asi centimetrovou vrstvu kitu jsem spatřil co jsem vidět nechtěl. Okapničky prožraný skrz na skrz. I samotný plech strřechy, když jsem vyndal střešní okno se pěkně rozvlnil. Po úvaze jsem se rozhodl pro lamino střechu. Abych ji mohl koupit i s přední lamino kapotou, padl na to měsíc prázdnin. Peníze jsem vydělal tak se jelo k Práškovi pro díly.

Potom se začalo dělat na samotné střeše. Protože jsem o tom věděl kulový, musel jsem se poradit s pár lidma na internetu. Konkrétně mi hodně pomohl Mirda a jeho fotodokumentace (díky). Jak to dopadlo je vidět z fotek.

Střecha byla za mnou, tak se mohlo pokračovat uvnitř vozu. I tam po vybroušení až na plech vykouklo pár děr. Nezbývalo než je zavařit. Sice vnitřek není ještě úplně hotov vrhnul jsem se na kufr.

V kufru jsem plánoval umístit chladič, takže nezbývalo než vyrobit chladičovou stěnu. Z kartonu jsem vyrobil šablonu a pak vyříznul do plechu. Ohyby jelikož nemám ohybačku na plech jsem udělal ve svěráku. Potom jsem navařil výztuhu mezi uložení tlumičů, potom mezi bočnice blatníků a pak samotnou stěnu.Také jsem navařil uložení pro chladič a do čela držáky. Chladič mám z Feldy 1.6 .

Do kufru jsem také zabudoval ventilátor na ofuk předního okna. A rozhodl jsem se i změnit koncepci posilovače ze 120tky na posilovač z Feldy 1.9 . Na chladič jsem pořídil saharu z Feldy 1.9 , ale nesedí mi na chladič z 1.6 . Takže budu muset vyrobit nějakou konstrukci na tu saharu.

Tohle je zatím asi tak vše. Nyní se zabívám skládáním náprav a scháněním nových dílů. Zbytek budu postupně dopisovat. Mám představu jak by to mělo vypadat, tak se snažím k tomu postupně dostat.


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 5261×, Komentářů: 8, Líbí se Autor: lukas4
Fakt nevim co na to říct... 🙁
pepa110r: Ano na autě zůstanou okapničky. Schválně jsem tam nechával víc toho plechu, aby se pak mohl seříznout a ohnout do tvaru okapničky.
Ďalšia zachranená eRka...Len tak ďalej...
Držím palce vypadá to zatím pěkně.Měl bych dotaz budou na střeše okapničky?
Drzim palce, je to beh na dlouhou trat, ale vypada to, ze tu bude dalsi peknej kousek!!!
Vypadá to na dobře provedenou práci. Jen tak dál. Ta lamino střecha mě také zajímá, protože se na ní chystám též.
volejňus: ta lamino střecha ještě není napevno přinejtovaná k tý kostře. Je tam ještě pár detajlů na který se ještě potřebuju s někym poradit. Díky za chválu 🙂
Skvělá práce, držím palce. Pěkně napsaný článek.


Zajímá mě jak dopadla ta střecha z pohledu z vrchu, máš to vyfocený jen ze spoda, a tam je prd vidět jak se to povedlo🙂 jinak super.