no cvakani kamenu je jina vec než reším,to take nevim kde sehnat nove v pripade vymneny,ale tu vuli jak mne mlati poloosa je az 20mm to musim opravit,uz jsem sehnal jinou poloosu novou a krouzek je tak jak má tak to bude snad ok
To cvakanie,ked sa otáča kolesom pri zaradenej rýchlosti môže spôsobovať aj veľka vôľa medzi tanierovým kolesom na difenciáli a pastorkom.
mě to cvaká taky a projeli jsme s tím dvakrát Alpy, Stelvio, Grosglokner a kdo ví co ještě. Mám to jako vlastnost a ne zavadu a je opraveno 🙂
hm tak to je prasárna...jinak mně zajímalo co opravdu konkrétně způsobuje to cvakání, jestli teda kameny nebo něco jiného. Jde mi o to, že mi auto cvaká celou dobu co ho mám, ale co to tam vlastně cvaká? A je rizikový s tím jezdit? Cvaká mi to 14 let a najezdil jsem s tím tisíce km tak jestli to mám řešit anebo se na to vykvajznout když vidím co je s tím za problémy ohledně nových komponentů..
no řesime tady jine cvakani nez kamenu,ale axialni vuli,no jinak jsem se chtel podelit o zkusenost obednal jsem nove poloosy vyhodil stare, a co se nestalo ty nove meli krouzek posunuty jeste dal než ty stare,tak ze zmetek,nekdo vyrobil podle vymlacene poloosy,
-> Ondrejs: "pravidelný" cvakání - jak píšeš - podle mě způsobuje vůle kamenů ve vodících drážkách v převodovce. Když jsou drážky vyběhaný, můžou pomoci abnormální kameny, které ale asi neseženeš. Mám na jednom autě ten samý problém. Mluvil jsem o tom s jedním starším mechanikem a ten tvrdil že občas to cvakalo i na nových autech, ať to neřeším.
take mne cvaka levá no kdyz chytnes za kolo tak ma axialni vuli líta jako by smerem z auta ven a dovnitr,kdyz vyhodis poloosu celou z auta,a poloosu vylisujes z te nohavice nebo jak to nazvat tak je na ni krouzek ktery se opírá o lozisko na konci te nohavice,a ten krouzek se casem namáhánim posune sm,erem jako k diferaku a vytvori se vule a pak to lítá,mma obednane nove origo nebudou tak su zvedavej co dojde a co to vydrzi,
Jak to tak čtu tak mám asi podobný problém, který mě už nějaký pátek štve a budu ho muset chtě nechtě odstranit. Cvaká mi to roky z levé strany. Co vlastně způsobuje to pravidelný cvakání?
a nove kameny sehnat kde kdyz uz??
presne tak axialni vuli myslim.no nove origo asi uz nikde nesezenu,tak jsem prave premyslel o oprave posunuti krouzku nebo vypodlozeni,a z vrakace no muzu zkusi t obvolat okoli ale myslim ze uz i tam nic nebude,ale dik za info,jinak jsem nasel na kelly ze maji ale to nevim co bude za kvalitu je to XS dil
Zdar, myslis tim axialni vuli (tj. pohyb poloosy od/do stredu auta)? Ja bych s tim asi moc nejezdil, protože riskuješ, ze tim poloosu strihnes. Oprava spociva bud v posunuti krouzku po vyndani poloosy nebo vlozeni krouzku mezi vnitrni lozisko a operny krouzek. Bata doporucuje max. 3 podlozky, pak operny krouzek posunout. Moje zkušenost je ze vetsi počet krouzku nevadi.





Co se tyka poloos, tak uzke by mely byt kovane, tj. mely by mit vetsi pevnost. Novych originalu bych se nebal. Ale co vim, vyrabely se nejake nahrady v Turecku a to bych na auto nedal. To bych radeji sehnal nejake z vrakarny - akorát si dej pozor, ta co byla vlevo je třeba dat vlevo, protože zrejmu bude jiz trosku nakroucena a pokud bys ji dal na druhou stranu, mela by tendence se strihnout. Jinak se starsich poloos bat nemusíš. Az to budes delat, dej urcite i novy kameny - idelane s mazaci drážkou z 1000 MB.





Stanley
Ahoj,jak resite cvakání poloos?myslim tim vule na krouzku za loziskem,opravujete?to nejak?nebo jakou mate zkusenost s poloosama co se daji jeste sehnat tet na trhu,pochybuji ze sezenem original vydrzi to neco?musim ten hle problem resit tak me zajíma jak to resite vy?diky za rady