(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Budoucí...

škoda 110L - brzy 1.3
25.6.2004 - Eiffelxxx Poslat vzkaz , e-mail: janvesely@cpoj.cz

Přečteno: 6740
Komentářů: 43 

2.9.2004

Tak auto se má tak, že jsme prohlédli chladič a ten je totálně zarostlej. Museli jsme vyndat klapku na okruhy, aby to chladilo a teď to zase mizerně topí. Jsem rozhodnutý tam dát náporák, topení škoda 1xx, motor favorit, plyn, široké nápravy…
Musíme vyvařit zadní podběh, podlahu u řidiče – auto bylo v minulosti bourané a někdo to vyklepal a zalil do oleje a prostě to tam je prorezlé. Jinak zbytek skeletu je moooc OK, takže se budou na celým autě vařit jen dvě místa. Auto půjde do laku. Taková pěkná červená. Nárazníky musím naleštit a zadní se bude nějak rovnat. Už mám za 4000 slíbenou celou aparaturu – rádio s kazetou, repro a měnič na CD. Potom investuju do centrálu s DO a alarmu. S tím souvisí mechanika otvírání a zámky z favorita…
Dotaz, nemá někdo návod, jak udělat dvouvláknový žárovky do zadních světel stovečky?

28.8.2004

proběhla Mimoň a já jsem si poprvé zajezdil s autem po dráze ;-)
JInak mě akce docela zklamala. Čekal jsem lepší atmosféru

15.8.2004

auto se muselo dát do pojízdného stavu. dílna byla zabrána někým jiným a teď jsem potřeboval i jezdit. Čalounění je pryč, ale jinak všechno funkční.

Auto má za sebou první nehodu - nebojte, nejde o bouračku, ale nehodu v interiéru. To jsem si takhle sedl a jak jsem se opřel, už se opírám o zadní sedák. Opěradlo se poroučelo do věčných lovišť.
Praskl držák opěradla a bylo to. Naštěstí mám v autě moc užitečnou věc, která se nazývá rezerva. Tu jsem dal za opěradlo a jelo se. Cestou jsem narazil na š110L - to jsem ještě neviděl. Celá obrostlá jemným zeleným mechem, skla zelený, světla zelený a byla dokonce kolama zarostlá do zahrady.
Neváhal jsem a šel hned do domku, ke kterému zahrada patřila.
Jak jsem předpokládal, byl to vrak, ale sedačky měla. Za stovku jsem vyndal zedačky a získal i znak na auto pro svého možná jednou tchána ;-)))
takkže cesta vlastně úspěšná.

Pro případné zájemce:
Auto je ve vesnici zvané hryzely. Je to u kostelce nad černými lesy. Pán má doma ještě nějaké díly, které mě se vzhledem k přestavbě nehodily, tak jsem je nebral.
Má to celou palubku v černý barvě, motor jsem tam nenašel - asi posloužil do jiného auta i s převodovkou, ale má to skla, tapecírunky OK a haupny taky. Dveře byly zakitovaný a nic moc. Zadní navíc prohnutý. Zadní světla celkem dobrý a ještě to mělo ventilátor k topení. To je asi všechno.

Při výměně sedačky jsem zjistil nemilou věc. Bude se vyvařovat. Auto bylo ťuklý a v den koupě to všechno bylo pevný. Za 2 měsíce začlo moc kvést. Jo holt garáž je garáž. Bude se záplatovat podlaha a zadní podběhy. Pokud se najde ještě něco víc, tak se COčko nezastaví - protože se bude muset vařit i tunel kvůli pětikvaltu...

20.7.2004

Právě jsem se vrátil z pneuservisu. Auto dostalo nový botičky a ráfky ze s120. Sedi jak pribytý, ani pretáčivost a pískání kol v zatáčkách se nekoná. Snad nebudou problémy s polišema. Nevíte někdo, co na to říkaj?
Přišel jsem na šílený nápad. Pokud se to povede, tak dodám fotky. Pokud ne, tak se bude nechávat interiér stejný ;-)

14.7.2004

Tak dneska mě spoluobčani nenechavci fakt naštvali. Ráno jsem přišel k autu a zrcátko u řidiče nikde. Budu muset koupit normální a i to druhé sundám. Pokud někdo máte kontakt na nová zrcátka beskydky, tak mi prosím pošlete maila. Včera jsem viděl na zastávce Bílá labuť v praze nádhernou červenou 110r. Bomba. Bohužel jsem neměl čas poklábosit s majitelem a měl tam takovou hezkou slečnu, takže jsem ani nechtěl rušit. Ale byla fakt užasná - obě holky ;-)

2.7.2004

  • Takže jsem změřil spotřebu. Páááni. 10 na 100 s lehkou nohou na plynu. To by mě zajímalo, co by to udělalo, pokud bych to přišlápl...
  • Dál olej papká na 100 kilometrů půl litru oleje do motoru a na 300 kilometrů půl litr oleje do převodovky. Moc se mi to nezamlouvá.
  • Na přední nápravu už jsem si zvykl. Je to sice trochu náročnější, ale aspoň vím, že řídím. Náprava ale opravdu půjde jiná.
  • Další věc je chlazení. Mám klasický ventilátor poháněný řemenem. Všude na něj slyším chválu a prý to kdykoli uchladí. No moje zkušenost vypadá tak, že neuchladí. Když chci jet stabilně 80 - třeba po dálnici, musím mít puštěné topení. Takže ten náporák tam vážně půjde.
  • Místo klasického starteru tam mám už ze škody 120. Točí bezvadně. Nezdál se mi tento počin tak důležitý, takže fotky jsem nedělal.
  • Zakoupil jsem kopletní 5q převodovku se šablonou řazení. Ještě dozadu dáme tu nápravu, kterou ještě nemám. Auto půjde do laku. Co nejpůvodnějšího, protože se mi líbí.
  • Z předního okna zmizely nápisy NO FEAR a ICE po předchozím majiteli - tedy po jeho následníku trůnu. Koncovka se mi zalíbila, tak jí tam nechám.
  • Dotaz: Má někdo zkušenosti s výfukem na fa motor? Musí se tam dát tlumič z fačka s předělanými svody, nebo tam můžu dát stodvacítkovej, nebo máme něco postavit? Nechci žádnej brumlající nebo řvoucí, jenom chci docílit originálního zvuku stovky, aby mi policajti nelezli pod kapotu když s tím pojedu.
Tak jsem se v neděli 20.6.2004 stal šťastným majitelem hundertzehnky - 110 L. Kolem půl dvanácté jsem se vydal společně se dvěma již zkušenými škodovkáři na cestu praha pardubice pro tuhle krasavici. Rok narození v technickém průkazu je 1975. Na takové stáří je velice zachovalá díky třicetiletému garážování ze strany majitele. Motor má nalítáno nněco prý přes 130.000 ale můj názor je, že tto bude spíš těch 30.000 - je v bezvadné kondici, o čemže se nedá říct o přední nápravě a starteru. Takže první opravy a úpravy na sebe nenechají dlouho čekat. Cesta proběhla bez problémů a dokonce jsem se s ní účastnil 2 hodiny po koupi lokálního tuningového srazu v Chrášťanech u Českého Brodu. No dlouho jsem se tam nezdržel a už uháněl ku praze.

No jak vypadá je vidět na fotkách. Budu muset měnit čelo a LP blatník, ale to je v pohodě. Brzy dopředu přijdou úpravy, které mi ukradnou celý kufr - jssem zvědav, kam dám rezervu. Čeká mě výměna nápravy za eMkovou. Když už budeme dělat ten předek, tak se udělá i náporák, no a když to už potáhneme dopředu, tak u toho sfouknem i topení z fava a posilovač brzd. No a protože to takhle bude trvat dost dlouho, prodloužím si období bez auta i tím, že tam kopneme 5q převodovku a motor z fava. Toho motoru je mi trošku líto, ale ustoupí mým potřebám (snad mě tu nikdo nenazve barbarem). Nehodlám dělat žádný brutální tuning, protože seriový motor z favorita takhle lehké autíčko pěkně rozhýbe a pětikvalt tam půjde jen kvůli tomu, že se s tím dá cestovat na delší vzdálenost opravdu jen v krizi - asi jsem zhýčkaný. NO nevadí. Už mám nakoupeno odhlučnění a půjde do dveří - budu o této operaci informovat - také do motorového prostoru všude tam, akm to půjde - motor pak nebude slyšet skoro vůbec a do prostoru za zadní sedačky. O výsledku budu informovat dost jistě.
Na fotkách je stav, v jakém byla koupena. Nálepky na čelním skle půjdou pryč a o koncovce budu ještě přemýšlet

Můj prvotní cíl, je udělat z tohohle designově hezkého auta vůz, který zůstane napovrh beze změn, leč kromě karoserie na něm spousta změn nastane. Jak jsem zjistil, tak se to některým čtenářům tohoto serveru nelíbí. Hledal jsem dost dlouho auto, který nebude mít sežraný skelet. No po pár měsících jsem prodal formana a koupit tuhle škodovku. Je hezkká, ale zdaleka ne podle mých představ. Rád se svezu na delší vzdálenost a možná jsem zhýčkaný, takže po pár pročtených článcích na tomto serveru padla volba na 5q převodovku. Po několika delších jízdách jsem se rozhodl udělat něco s tím vysavačem vzadu, v podobě větráku na chladič. To také není problém. Udělá se náporák. Ve stodváce taky byl a nikdy jsem ji neuvařil. Byl tam termostat a ještě vypínač na větrák. Takže stání v koloně mě rozhodit nemohlo. Přední náprava vykazuje vůle.
Další rozhodnutí na repasi přední nápravy padlo, a budu dávat jednu zachovalou ze 120. a protože by to pak vypadalo blbě mít vpředu širokou a vzadu úzkou, tak se bude měnit i zadní, za cenu rozšíření blatníků na každé straně vzadu o 2 cm. Teď v létě to není aktuální, ale rád bych tam měl topení nějaké výkonnější. Protože co si budeme namlouvat, to originální moc účinné není. Takže volba padla buď na stodvacítkovej, nebo favo. To také ještě není rozhodnuté. Kvůli bezpečnosti a taky kvůli mojí pohodlnosti jsem aplikoval samonavíjecí pásy. Můžu doporučit, je to hned změna k lepšímu. Asi dám apola a nebo dělítka. Líbí se mi oboje. Takže se auto taky o něco sníží a bude mít i lepší stabilitu. Ale musím na to šetřit a postupovat se bude postupně.

Vím že někomu to přijde jako barbarství, ale i tohle je stránka jakýž takž o tuningu aut a já ho přece ladím. Laddím ho poddle svého svědomí a potřeb.

Díky Eiffel

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (43)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com