Renovace vozu Škoda 100L
Rozhodl jsem se renovovat svou stovárnu, jelikož jsem celé léto 2003 proležel pod autem, snažil se udělat dobře nápravy, tzn. rozebírání, pískování... a následné nacpání na auto, bylo sice jrásné, že užovka s M nápravami vypadala skvěle, ale po první zimě, resp. první soli jsem se nestačil divit. Všechno, co jsem s nápravami udělal bylo tatam, takže jsem si řekl dost, takhle to nemůže jít dál. Auto jsem celé rozebral a začal pracovat na přípravě na opískování. Několik týdnů úmorné práce na dlabání asfaltu snad z každého koutu podvozku i interiéru vystřídalo nadšení při odvozu a následném opískování skeletu. Vypadal krásně. Odvezli jsme ho s taťkou a kamarádem na chalupu do středních Čech, kde přečkalo zimu. Ihned zjara, jak to jen šlo jsem začal pracovat na vyvařování, což se z předpokládaných dvou dní prodloužilo na zhruba 2 měsíce. Nicméně pokračuje se dál a myslím, že to bude úplně výborné...
Takže shrnutí všech dosavadních oprav:
- 2003 origo, sotva rozchozeno
- léto 2004 M nápravy, pření matice
- léto - podzim 2004 rozborka
- podzim 2004 opískování kastle + základ
- zima 2004 sehnání nové plechařiny
- jaro 2005 práce na skeletu, dočišťování...
- léto 2005 vyvaření kastle, lehké vyztužení
- sedadla z Rapida
- nová čelní maska - 2 oči
- pětikvalt Š125
Plány:
- nově opískovat a pozinovat podvozek¨
- odlakování a pozinkování VŠECH plechů
- do zimy alespoň plnič
- lak
- motor fáčko
- úprava chlazení, NIKDY náporák
- úplně jiná přístrojovka (budíky z 120,130...+podsvíc. kontrolky)¨
- stahování oken vzadu
- topení vpředu (...???)
- přední náprava M+hřeben (už NIKDY matice)
- časem pěkné liťáky
- STK
- jezdit jezdit jezdit - plán cesty do HR, projet severské země
níže uvádím jenom několik fotek, pro představu, všechno je vidět na mém webu
takže takle to vypadalo při dlabání asfaltu
přeprava do pískovačky, asi nejúžasnější část celého "projektu", trvalo snad měsíc, než jsem vymyslel, jak to tam dostat, kde vzít auto s kulou (tímto děkuji Otíkovi) a všechno domluvit v té firmě...
takhle to vypadalo po převozu z pískovačky, jako nové, až na tu střechu...
Inu, když jsem to takhle přivezl, byl jsem nadšen, i když takovou výpravu jsem ještě nikdy nezažil. Otovi se podělalo auto, takže jsme všechno museli o několik hodin odložit, poté, co ho spravil jsme už téměř večer za tmy vyjeli pro opískovaný skelet, naložily a vydali se na cestu na chalupu, jeli jsme asi 4hodiny, do toho jak na sviňu začalo pršet, i když týden nepadla ani kapka, nicmnéně jsme dorazily, auto sem v rámci možností poutíral a jeli zase zpět do Brna, dorazili jsme asi ve 4hodiny ráno, BEZVA AKCE :)!!
Jenomže později po podrobném ohladání jsem nadával jako blázen, našel jsem na spoustě míst ostrůvky neopískovaného asfaltu či barvy a tak...no proste moc práce si s tim nedali, mimo jiné jsem dodal 4kg základovky a to jim očividně nestačilo, protože spousta míst byla úplně holá...k mému vzteku. Nedávno jsem vše dočistil, dodlabal (původně jsem to měl dobře odlabané, stačilo jen chtít, ale prostě se jim tam asi zrovna nechtělo), dočistil benzínem a dobrousil a pustil se do vyvařování, přesto některá místa nechám znovu opískovat a možná i pozinkovat (kromě podvozku, ten bude Zn celý :) )
repase brzdových třmenů - pískování+zinkování a následné natření základem na lehké kovy
repase zadních M polonáprav - pískování+ zinkování, poté základ, ten nemám na fotkách
v podobném duchu probíhalo vytoužené vyvařování
pro porovnání (origo výše) vyvařený a na pětikvalt upravený tunel, no povězte, není to krása?? :))
výroba domečků na sedadla...strašná práce, ale myslím, že to bude super pevný a dokonce jsem v tom naměřil díry a navařil matky přesně tak, aby na to sedla sedadla ze 120ky a tudíž snad i z rapida...
19. říjen 2005
30. září 2005
24. srpen 2005
24. srpen 2005
24. srpen 2005
24. srpen 2005
24. srpen 2005
24. srpen 2005
23. srpen 2005
23. srpen 2005
23. srpen 2005
7. prosinec 2005