SkOpaZR
Úvod
Zdravím čtenáře, tímto článkem bych Vám chtěl přiblížit své přibližovadlo. Život bez něj bych si už ani neuměl představit, díky tomu už nepočítám o kolik peněz si řeklo a řekne, a ani bych ho zřejmě neprodal i kdyby jej někdo velmi přecenil. I když jsem s ním moc nenajel, stejně přeci jsem s ním ztrávil tolik času, který bych už asi nevyměnil za nic.
Určitý okruh lidí zřejmně zklamu tím, že ač ho mám tak rád, přeci jej nedělám do originálu. Ano origo je origo, ale já chtěl auto pro radost, a to si také plním. Zároveň mám na něj takový jiný pohled, ano mám ho pro radost, ale přes to chci zachovat některé parametry. Např. motor o obsahu 1.1, kyvnou nápravu.
Někteří mě nechápou a diví se mi, ani já sebe někdy nechápu :-), ale prostě pokud bych chtěl výkon a jezdit na hranici fyzikálních možností, asi bych nevolil erko. Chci s ním jezdit, zkoušet to co mu tehdy dali do vínku inženýři, co nejvíce to půjde vylepšit, ale zároveň zachovat základ.
K samotnému autu
Jaký je to model nemá smysl, psát, karoserie je jiná, každé dveře, kapoty, i okna :-). Všechno je pojaté podle mě, jelikož jsem ho od základu skládal.
Nějaké ty technické parametry teda :-):
Motor zatím origo bez úprav, jede velmi slušně, je to novější typ sladěný s výrobou motorů š105/120. Údajně je to z vozu které jezdilo v Holandsku, jediné na čem jsem to asi poznal byl motor zevnitř, né že by byl čistý nějak extra, ale klasická 120 se nekonala, asi tam do něj nelili mogul :-).
Podvozek, s použitím eMkových náprav, sníženějšího předku, s maticovým řízením, GO brzd bez posilovače, nových tlumičů, je to asi vše. Z čeho mám však radost jsou kola, jsou opravdu super, 13 palců 5,5, gumy chci přezout na 175/60 R13, jsou to hliníky (asi), ale na svoji šířku velmi lehké, lehčí než jupitery 5palcové. Opravdu je to radost je obuté vzít do ruk, váží kolem 8kg, člověk ani nevěří co to drží:-).
Co se týče převodovky je zatím sériová klasika 4,44, ale myslím, že na 1 a 2 se v ní ztrácí dost výkonu, někdy půjde vyměnit nebo aspoň částečná oprava v rámci možností.
V tomto rozpoložení ero dosahovalo lehce rychlostí kolem 120 (říkám lehce, protože jsem zvyklý na mnohem silnější vozy), jeho maximální rychlost se pohybovala kolem 150, ovšem to vzhledem k převodům vyžadovalo motor točit kolem 6200ot. což už nebylo zas tak příjemné, a proto jsem jezdíval max. kolem 130-140 km/h. Ovšem maximální rychlost to není pro mne:-). Nějaké zatáčky v kopcovitém terénu se mi velmi líbí, a myslím že to vyhovuje i erku.
Plány do budoucna:
- Repas přední nápravy, vše mám, krom pružin a brzd,jinak stačí složit a geometrie
- Gumy 175/60 R13, ještě ale nejsem rozhodnut co se výrobce týče
- dodělat "nějaké" podstřeší
- Motor, no tam je toho hodně, to se ještě uvidí, všichni mě lanaří na min. fačko motor
- zadní náprava, no ty bubny které neustále křivím, asi koupím nové i když té druhovýrobě nevěřím
- zpevnění kastle, no do toho se asi radši pouštět nebudu, ale je to jeden z dalších návrhů
Závěr
No doufám, že se Vám moje autí aspoň po nějaké stránce líbí, rád si poslechnu vaše názory a připomínky, budu se snažit článek aktualizovat po nějakých úpravo/opravách.
Musím Poděkovat mému kamarádovi Rosťovi, který mně velmi pomohl, a stále pomáhá, jeho pomoci si velmi vážím.
motor ve předu opravdu není:-)
4. leden 2008
2. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
10. únor 2008