Ahoj, dovolím si dvě poznámky k palivům:





1 - není to tak, že by N98 a N100 neobsahovaly biosložku. Nicméně většinou v nich je ETBE (etyl-terc-butyléter)což je podstatně kulturnější sloučenina než biolíh. ETBE se z biolihu vyrábí, takže jeho použití se počítá do kvóty pro biosložku. K tomu zvyšuje ETBE oktanové číslo, takže to jsou pro výrobce dvě mouchy jednou ranou...





2 - bacha na to, když po natankování nějakýho šméčkovýho N95 chcete situaci zachránit dotankováním N98 nebo N100. Fyzika a chemie jsou neúprosný. Biolíh v N95 na sebe umí vázat vodu (stejně jako to dělal Velfobin, což je přezdívka bezvodého lihu), a nikdy nevíte kolik vody je v palivu navázáno už při tankování. Když natankujete někde, kde dlouho a blbě skladujou, může být palivo nasyceno max. množstvím vody, kterou líh pojme. Palivo v tu chvíli není nic moc, vám to leze krkem a v půlce nádrže Vám vytečou nervy a dotankujete někde nádrž luxusním krmením prémiové značky... a tady se stane taková nemilá, nepěkná věc... Množství vody, které líh pojme závisí i na jeho poměru s benzínem. Pokud dotankováním 1/2 nádrže zředíte objemový obsah lihu třeba z 10% na 5% klesne jeho schopnost držet vodu a ta se vyloučí. Takže máte v nádrži najednou vodu ve formě vody, a to je to co fakt nechcete...
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
98 oktanů beru. VIF jsem ještě nezkoušel, ale třeba by mu to taky udělao dobře


každopádně jsem dneska pročistil tu trubičku a zatím dobrý, tak mu to snad vydrží a vymyslí si něco jiného. s nádrží jsem se natrápil už dost


díky, kluci!
...a tankovat 98 a výš (no-biobabiš) u seriozních pump + preventivně VIF.




A bacha, od příštího roku se zvedne podíl biobabiše na 10% - což už pravděpodobně bude problém pro většinu aut do cca r.2004-5.
pumpa i karbec jsou v pořádku, benzín právě vůbec k pumpě nedoteče.





v pátek to zkusím. díky
To samé jsem řešil cca před třemi lety. Pokud je karburátor i pumpa v pořádku, zkus stlač. vzduchem průchodnost celého potrubí až k nádrži a pokud i toto bude v pořádku, tak máš ten samý problém jako u mě..Je zarostlé to vnitřní kolínko v nádrži (co nasává benzín a ústí do stěny nádrže). Musel jsem nádrž vyndat ven, pružným ocelovým lankem tu trubičku provrtat a pak to dočistit spirálovým kartáčkem. Bylo to zarostlé takovým rzivým bahnem. Chce to při delší odstávce auta dopouštět nádrž ideálně do plna, aby ta trubka byla ponořená a vevnitř neoxidovala.
ahoj, kolegové.




na třetí pokus se mi podařilo dát do erka nádrž, která neteče, jenže se mi tam zřejmě po dotankování plné uvolnila nějaká nekultura a ucpává přívod k palivové pumpě.




a ono je celkem smutný, když se z heen, heeeeen stane um-um-um, chcíp 🙁








diskuzi tady jsem pročetl skoro celou, ale k řešení jsem, bohužel, nedospěl. neměi byste někdo nějaký nápad, jak se toho zbavit?




díkes