Tak podtrženo shrnuto: nové startovací relé bylo vadné, vyměnili mi ho. Nicméně nechal jsem tam zatím to staré, protože teď to startuje na první otočení i po dešti a v mokru naprosto bez problému. Takže to muselo být něco z toho co jsem vyměnil za nové, tj. cívka, startovací kabely, víčko a palec rozdělovače. Dík všem za příspěvky.
Tak já se domnívám, že teď vše ukazuje na rozdělovač. Myslím si, že to nové relé nemuselo být vadné. Vadné mohlo být něco v rozdělovači, možná ta cívka. A to relé jen neumí vyhodnotit ten impulz, co z cívky přichází. I se starým relé pak může být jiskra slabá a v důsledku toho to nezapalovat.
Tak poslední dny startuje naprosto bez problému, na první otočení. Evidentně něco z výměny těch jednotlivých dílů pomohlo. Nicméně startovací relé je tam původní a čekám na vyřízení reklamace. A uvidíme až bude obleva..
Ano pedál před startem sešlapuju, ale když prší a je velké vlhko tak to stejně nepomáhá a ani to neškytne. Zítra mám volno tak budu pokračovat v pátrání kde je chyba a jsem zvědav jestli po týdnu chytne 🙂 V různých diskusích jsem četl, že startování favorita v zimě nebo vlhku je alchymie a dost závisí na seřízení karburátoru a předstihu. Což mě asi nemine. Každopádně čekám na vyřízení reklamace regulátoru zapalování, to jsem taky zvědav. Budu informovat.
K tomu prošlapávání... nechci z nikoho dělat blba, ale jen připomenout. On ten automatický sytič není zas tak úplně automatický. Do činnosti se uvádí prvním pomalým sešlápnutím plynu. Tím se otočí obohacovací systém a přivře přívěra vzduchu. Automaticky se to bimetalem postupně vypíná v asi 3 krocích (zoubky na ovládací páce sytiče.) Takže doporučuju před studeným startem pomalu sešlápnout a pustit plyn, pak startovat. Při stratu někdy pomůže lehké ťuknutí do plynu.





Toť mé zavzpomínání na zacházení s favoritem...
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ahoj vespolek. Jak pročítám diskuzi, tak mě ještě napadá snímací cívka v rozdělovači. Sám jsem ji měnil svého času 2x, chovala se stejně nedobře, jak to popisujete Vy po posledních pokusech. Kdysi stála myslím 90Kč. Je to ta, co snímá impulzy v rozdělovači, uprostřed ní je hvězdice na hřídeli (pod tou plastovou krytkou). Jiný problém jsem zažil takto: nestartuje, koukám pod víčko a krytku, a mezi hvězdicovými nástavci a výše zmíněnou cívkou byl železný prach - bylo to celé chlupaté. Po vyfoukání to bylo O.K. Výsledek toho všeho byl, že hřídelka rozdělovače se přidírala, ocelový prach se usazoval na zmagnetované hvězdici a byl konec. Jinak, jestli jste použil koupené origo svíčkové kabely, tak bych je stejně vyhodil a dal tam jakékoli jiné ze "západního německa", dal jsem silikonové, o trochu silnější a byl navždy pokoj. Hodně štěstí - H
Tak věc má zajímavý vývoj. V pondělí jsem se v tom vrtal 5 hodin, šel jsem po všem ostatním co ještě zbývalo po těch nových komponentech co jsem koupil a zaintegroval, rozebral a vyčistil jsem kostření, prošel kabely, elektriku, pojistkovou skříň taky (tam mi určitě neteče a je nedávno opravená a propájená). Výsledek s čerstvě dobitou baterkou - ani ťuk. S podporou kolemjdoucího, který mi zatočil motorem, jsem s vyndanou svíčkou zjistil, že tam vůbec nejde jiskra. Začal jsem podezírat nově koupené komponenty. Dal jsem zpět starou cívku - nic, staré kabely - nic, víčko a palec rozdělovače - nic, staré orezlé relé zapalování - ejhle - okamžitě to chytlo. Nemohl jsem tomu uvěřit, tak jsem tam dal ještě jednou to nové - nic, zase staré - ihned chytil. Cívku, kabely, palec a víčko jsem dal zpět nové a s relátkem jsem běžel do obchodu ho reklamovat (s výsledkem mi zavolají). Celej šťastnej jsem šel druhý den do auta, točím motorem a zase nic, ovšem po asi 10 minutách protáčení jsem prošlápl plynový pedál na podlahu a motor začal postupně kuckat až nakonec chytil. Dneska úplně stejně - 5 minut nic, pak prošlápnu pedál a postupně se chytá na všecky čtyři. Že by čerpadlo nebo sytič? Dřív jsem to za mokra taky prošlapával a nepomáhalo to, spíš jsem měl dojem, že se to přechlastalo...No aspoň nějaký posun to má...s odřenejma ušima chytá, ale problém se podle mě nevyřešil..ach jo.. 🙂
Za baterkou "zatéká" oprávněně. U spoje blatníku a plata pod stěrači je odtokový průřez (podívej se zda ho nemáš zanešený a neteče voda kam nemá).





Jinak se zkus podívat zda se ti nedostává vlhkost do pojistkové skříně pod palubovkou před spolujezdcem.
Víčko rozdělovače mám nový a po sundání bylo úplně suchý. Je fakt že mi trochu zatéká někudy za baterkou ale nijak dramaticky a do elektriky to neteče. Vpravo to samý. Zkusim to zezhora nějak utemovat...Mně je divný, že prostě když jdu k autu tak jsou pouze dvě možnosti: buď to chytne okamžitě ve vteřině anebo vůbec. Už mi to takhle dělá přes rok, a teď jsem se to rozhodl prostě vyřešit. Stačí aby vydatněji zapršelo a auto ani ťuk. Do druhýho dne uschnou ulice nebo ho dám přes noc do garáže (kde mám normálně 110) a chytne okamžitě. Psycho..
Tak pak bych hledal ještě u nějakého kabelu ukostření...taky mě to občas trápilo, i když se to teda projevovalo jinak (do startéru šlo málo proudu to asi nebude tvůj případ). Vím že jsme dokonce museli jeden kabel ukostření v mot. prostoru vyměnit a pak i přidat navíc pro jistotu...Někdy stačí jen kabeláž povolit, kontakt vyčistit a zase utáhnout. Voda v benzínu být samo může, ale jestli dáváš velfobin tak ten na běžnou vzdušnou vlhkost musí stačit, to by ti muselo vyloženě zatékat do nádrže....


Nemůže ti natéct do motorovýho prostoru? Když ti to nechce chytnout tak koukni jestli není uvnitř orosený víčko rozdělovače, a pak na vlhnutí bývá náchylná ta krabička ETZ co jsi teda už měnil...stačí jí fakt málo.
Tak v neděli jsem vyměnil co šlo, vše nové - cívka, relé zapalování, víčko rozdělovače i palec, nové startovací kabely. Po zamontování auto chytlo okamžitě, takže jsem jásal a skákal radostí, že je snad konečně po problému, když to chytlo v takovym mrazu úplně bez problému. Ale ouha, dnes přijdu k autu, podotýkám, že s čerstvě nabitou baterkou, startér točí motorem jak zběsilej a ani ťuk! Zřejmě jak se oteplilo a po silnici teče rozteklej sníh...už mě jebne z toho! Nemůže někam téct voda nebo vlhkost do benzínu? Velfobin přes zimu přidávám..fakt už nevim..
Jo tu jsem podezíral taky tak jsem ji koupil rovnou taky takže o víkendu mě čeká pěkně na mrazu výměna všeho..
mě tohle dělalo pravidelně na zapalku tzv. ETZ krabička co má jen bezkontaktní zapalování. Je pod kapotou někde na boku tuším vlevo, stříbrná škatulka, někdy orezlá, na ní žlutá nálepka s bleskem a přes gumovou manžetku z toho trčí kabely....stačila vyšší vzdušná vlhkost a auto ani ťuk....po výměně jako zamlada. Blbé je že to na ní není obvykle moc poznat...
Díky za rady, zkusím vyměnit rovnou všechno najednou, kabely, víčko i cívku a uvidíme...
Jo a případně vyměnit cívku. Zkontrolovat, že na ni při dešti nekape. To pak dělá to samé. Stačí když je vršek cívky mastnější a vlhčí a jiskra začne běhat mezi hliníkovým obalem pod gumu kabelu. Párkrát tam proběhne a tím se snižuje odpor ("vyběhá si tam cestu"😉. Pak je to náchylnější.
A jako druhé bych vyměnil víčko rozdělovače. Kdysi se to tady i řešilo, že z nějakého důvodu v něm nebo na něm kondenzuje voda. Takhle se mi podařilo utopit Rapida na plygonu v Mostě. Voda z překážek mi nastříkala na víčko rozdělovače a jiskra běhala po víčku (byla vidět). Víčko jsem osušil a zas vše fungovalo.
Mám Renault Thalii a podobné problémy s nastartováním při zvýšené vlhkosti mám taky. Když je slunečno, nastartuje. Když je po dešti a vlhko, je někdy problém, že to nechytne vůbec. Parkováno na ulici.
Jako první bych zkusil vyměnit zapalovací kabely.
Omlouvám se, netýká se mé 110, která přes zimu odpočívá v garáži, ale formana, který mě již nějakou dobu trápí tím, že za normálního počasí startuje naprosto bz problému na první otočení, ale jakmile vydatněji zaprší tak si ani neškrtne. Dnes opět, celé dopoledne pršelo, odpoledne auto ani neškytlo. Podotýkám, že když pršet přestane a trochu vyschnou ulice tak klidně druhý den chytne opět naprosto bez problému na první otočení. Nemáte někdo obdobnou zkušenost a neporadíte jak se zbavit této nemilé vlastnosti jinak bezproblémového auta pokud prší? Díky předem.