Stavba garáže svépomocí

Pů: myslím, že v roce 1964 jsi byl rád za IPU 😉
Každá správná garáž by měla mít hlavně solidní hydroizolaci a dost záleží na podloží. Nebudu polemizovat o možnostech sehnat materíál v roce 1964. Každopádně já jsem auta zavřel do jedný z garáží a chycený rzí už byly, ale pak se to rapidně zhoršilo, chyběl ventilační průduch, který by odvedl vzdušnou vlhkost.
ano, je to tak jak píše Slávek. nejvíce s tím bojují lidí při stříkaných sádrových omítkách a lití anhidridu. Ke korozi embéčka také přispělo, že první ještě neměli žádnou antikorozní ochranu, jsou ty z r.v. 1964.
Dejve věřil bych tomu. Min. týden jsem doštukoval strop (defakto 2mm vrstvička, do které padlo cca 40l vody). Na zemi, na oknech a i na autě se mě srážela voda a vše bylo tak 2 dny mokré.





Když si vezmeš, že vyzdíš obvodové zdi, betonovou podlahu, uděláš omítky, štuky... padne ti do toho několik tis.l vody. A ta se musí někam odpařit. U bytu to trvá běžně pár měsíců. Zkuste si vzít stávající garáž, vylít do ní 2-3 kubíky vody a čekat z jak dlouho uschnou.....





Pro auto je vždy nelepší mírný vánek (ideálně uzavřený dřevěný přístřešek skrz který lehce profukuje spárami mezi prkny).
Napadl mě takovej dotaz související s nově postavenou garáží. Prarodiče mi totiž kdysi dávno vyprávěli historku, jak nějaký jejich známý si koupil fungl novou tisícovku a tu zaparkoval do nově postavené zděné garáže. A trvalo to několik málo let a to auto jim komplet shnilo. Je to vůbec možný? Nebo je ještě potřeba po vybudování garáže jí nějakou dobu nepoužívat a nechat "vyvětrat"? Plány na stavbu garáže mam v hlavě taky, tak mě to jen tak napadlo 😉
Hele zajdi za sousedama domluv si s nima umístění odstupy, zastavěnou plochu, barvy atd. optimálně hoďte na papír a pak hurá na úřad tam dostaneš seznam od koho chtějí vyjádření (stanovisko k záměru).


Budeš muset nakreslit PD a vyjadřovačkama podáš na úřad a za chvíli by mohlo bejt povolení jo kolky taky něco stojí...


Navrhuju udělat to ze dřeva a na střechu plech (200kč/m2) uděláš si to sám a přežije tě to ( zatížení a tudíž menší základy atd.).
rozhodně bych nejdříve vyřešil životní funkce garáže = elektrika a voda pro stavbu, povolení. A pak bych začal případně vybírat na co vlastně mám love...
A když si seženete šikovného tesare, tak se dostaneš na podstatně lepší cenu.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Jinak i u těch dřevěných garáží když člověk začne pátrat tak narazí na i cenově zajímaví kousky.





A za 60 tisíc je to slušná nabídka.





https://www.dek.cz/produkty/detail/3028008814-garaz-karin-40mm
Jinak jsem koukal na http://www.drevene-garaze.cz/drevena-dvougaraz-600x600/?utm_source=hledejceny.cz&utm_medium=feed


a ta je moc pěkná ale když ji trošku naspecifikuješ tak


tak se dostaneš na cenu lehce k 194 tisícům 🙂
Tak plechovou garáž bych nechtěl.Plechová garáž snadno vymrzne. Sice se dá zateplit polystyrénem ale není to ono.Co se týče dřevěný stavby tak jsem o tom taky přemýšlel. Nicméně zděná je nejlepší řešení s ohledem na životnost.Chtěl bych aby tam bylo opravdu sucho a Erko bylo v pohodě.
Vzhledem k ceně, umístění, "nemožnosti el. přípojky" a hromady dalších negativ bych zvážil ještě variantu brod - lehkou stavbu s nosnými prvky v rozích(vyzděné, vybetonované, dřevěné... to už je fuk)a dřevěné výplně (at už prkna, či nějaký sendvič s izolací). Tak trochu jako stará stodola.





A nebo založit ruce v bok a toto


http://garaze-a-garazova-stani.hledejceny.cz/drevena-dvougaraz-600x600/ap/586716377/





nebo plech


http://www.garazujeme.cz/garaze,33.html





cena za hubičku, stavební povolení netřeba, služba obdobná jak těžká stavba bez elektriky a za ty prachy můžeš dát 3 vedle sebe.
Toho rapida si zahadzal umyselne 🙂
vesnická komunikace ? udělej protlak pod komunikací. počítej 1000,- až 1500,- za 1m. Zrovna jak budeš mít minibagr na výkop základů, tak udělej protlak. výkop na obou stranách komunikace. krtkem prostřelí. bacha na sítě. Já taky neměl jinou možnost. v obci nový asfalt, tak jsem udělal protlak načerno, za den to bylo hotový. http://dejvv.rajce.idnes.cz/pripojka_voda
S tou elektrikou je to dost komplikovaný. Problém je že pozemek zahrada není přímo u baráku .Je tzv. u příjezdový cesty k domu ještě není až naproti domu takže nelze podhrabat komunikaci a nasunout tam třeba trubku přes kterou by se to protáhlo z jedný strany na druhou.


muselo by se to táhnout přes pozemek souseda a ten s tím nesouhlasil neboť tam má založenou Zenovou zahradu .


Jinak jako elektrika je dobrá věc ale v druhý garáži je a je to jenom o tom objet dům dokola cca 150 metrů.Takže žádná tragedie aspoň z mého pohledu. Jinak elektriku když střiháme např keře tak taháme běžně prodlužovákama 🙂
Kopat základy sám je blbost... strávíš na tom hafo času a kam s vykopanou hlínou... je to už sice 10 let, ale přijel traktor s lžící, jeho brácha s malým DAFem s kontejnerem, vyhrabali, odvezli na skládku (4x se otočil), za cca 3 hodiny nebylo co dělat a stálo to 5tis. V rozpočtu garáže téměř zanedbatelná položka. Místo míchání betonu v míchačce 2 mixy do základů a 2 na desku. celkem asi 18m3 po 1,5tis.
omlouvám se, nechal jsem se unést, byl jsem příliš exaktní 🙂 příště použiji univerzálnější, nahovno. 🙂
Asi bych použil i jiné přirovnání, ale dejvV má v podstatě pravdu. Elektriku budeš potřebovat min. na osvětlení, zásuvku na dobití baterky atd. Zakopat pár metrů kabelu o ceně 10kč/m a udělat dvě zásuvky za stovku + světlo za dvě snad nebude stát majlant.


Na tom fakt nešetři (postupně doma tahám elektriku kam se dá, včetně králikárny 😀 )
garáž bez elektriky. to je jako baba bez píči 🙂 to si rovnou postav pergolu za 20tis a máš posekáno hned a ještě ušetříš. proč tam nejde natáhnout elektrika z RDečka ? Kde vlastně chceš stavět garáž ?
Co se týče těch financí je mi jasný že to bude hodně na doraz. 120 tisíc není dneska holt žádnej peníz 🙁


Jinak základy atd... si vykopu sám.
Tak na garáž budu potřebovat stoporcentně stavební povolení. Ohláška je snad do 25 metru zastavěný plochy a tohle je určítě víc.


Zátím je to ve fázi že si ty věci maluju na papíře. Jaký jsou možnosti atd... musím to fakt promyslet než se do toho pustíme.


Co se týče vrat tak ty mám vyřešený tak že mi je z táloviny vyrobí známí zámčeník . Takzvaně provedeme vzájemný zápočet prací a já dodám jenom materiál který na ně už mám tzv. už hystoricky.A bylo mi řečeno že to z toho pujde udělat.Budou to takový ty klasický křídlový. Stejný tech řešený jako jsou na týhle fotce .Elektrika tam bohužel nebude.Problém je v tom že není odkud ji natáhnout.
Myslím, že mou garáž leckdo zná. 6,5x6m. Ohlášení určitě nestačilo, regulérní stavební povolení. Stavba z porothermu, sedlová střecha, bez půdy, tj. jen věnec, krov s kleštinami a pobití sádrokartonem. Na střeše tašky.


120tis. rozhodně nestačilo. Jen zhruba pro představu, každá položka = 30tis.:


-základy s deskou


-zdivo


-vrata


-krov


-krytina


-omítky, sádrokarton, izolace, elektrika


z toho mi vychází zhruba 6x30. Stavěno svépomocí, práce tudíž není započítána.
6*8m 120tis je nesmysl. vezmi si tužku a zkus si to postavit nas papíře v cenách už od prvního kopnutí bagru. je ti jasné že na tohle potřebuješ min. ohlášení.
Tak beru z5. Porotherm dělá stropnice už až do 8m.
Při rozponu 6,5m (pokud nebude uprostřed nějaká podpěra) budeš mít s porotherm stropem už skoro problémy. Je to myslím max. hranice. Dřevo je v pohodě, ale budou to TRÁMY a ne trámky (a cena bude odpovídající), ale zase je to hotové z den a můžeš po tom chodit už při práci.


Zalévání trámců betonem je v případě svépomoci pěkná pakárna (míchání betonu, jeho doprava do patra, rovnání..). Ne že by to nešlo, ale chce to party silných jako býk (a stejně moudrých) kamarádů.





Jinak k těm panelům, proč se jich zbavovat?? A ještě zadarmo. Není lepší je využít je jako podklad pod podlahu a vjezd?





Já měl na garáži (i baráku) stropy z panelů a byla to paráda. Nemusíš řešit nit, udělají ti je na míru přesně podle potřeby, rozpon 12m nebyl problém.
Tak představa je vejít se komplet do 120 tisíc.


Aktuálně je na prostoru kde by v budoucnosti měla stát naházeno několik panelů (asi 20 kusů). Ty chci při té příležitosti ze zahrady komplet zlikvidovat. Co jsem sondoval situaci tak tady jsme schopný zajistit jejich odstranění tzv za odvoz.Neb nejsou úplně ve špatným stavu.


Ted řešíme i střechu. Představa je sedlovka pokrytá šindelem která zároveň bude sloužit pro zachytávání vody pro potřeby skleníku atd...


Chceme vytvořit půdu nad garáží s dalším uložným prostorem pro uložení drobností ze zahrady s nějakou rozumnou nosností dostupný např žebříkem z jedná strany. co řešíme je zda to udělat strop formou dřevěných trámků a pobít to nějakýma kvalitnějšíma prknama nebo to řešit tak že se ten strop zaklopí Porotherm trámy a vršek se zaleje betonem.
rozpočet ?
Capoune je to tak jak píše Chrobák. Já se chystám na jaře stavět něco podobného, ale budu kombinovat klasické staré cihly a drevo(trámy osb a polystyren). Jinak co se týká vostinovych cihel, tak bych řezání neřešil, pokud budeš trochu počítat a dobře si vyměřiš základ, tak spoustu řezání eliminujes. Co mě na cihlach štvalo (Heluz famili, brošená) tak i tak byla občas nějaká křivka a pak měla tendenci se houpat. Lepidlo při větším odběru u většiny výrobců dostaneš v ceně.
Stavěl jsem z obojího a každé má své výhody i nevýhody.





Porobeton (Ytong, Porfix, Prefabet...) má obrovskou výhodu ve snadném opracovávání do libovolných rozměrů a je u něho fuk jak ho při zdění položíš. Používat můžeš lepidlo i maltu, pohodově se do něj dělá následná instalace.


Nevýhodou je obrovská nasákavost a za mokra snížená pevnost. Hůře v tom drží hmoždinky (protáčejí se, chce to speciální a nebo dlouhé vruty přímo do zdi)





Pálená cihla (myšleno voštinová) je pevnější, používat můžeš také maltu i lepidlo (v praxi mě ale přijde malta šikovnější a podstatně levnější). Použití je pouze v jednom daném směru, problém je s dělením cihel a následným sekáním šliců (jak klofneš do voštin, vysype se většinou celá cihla, především varianty STE apod. které mají být co nejvíce izolační).





Zvaž spíše jaké bude využití prostoru, budeš dělat pevný strop?? Jaká bude střecha (rovná / sedlová). Potřebuješ izolaci??





Pokud chceš nermonoci prostor, tak bych šel asi do porobetonu.


Pokud potřebuješ "jenom garáž" a nevadí ti promrzání ani nemusíš honit přesný rozměr tak bych zvážil variantu slabých zdí (15cm?? - muselo by se spočítat dle stropu / střechy) ze ztraceného bednění a vylití betonem. Necháš si přivést hromadu písku, pučíš si míchačku a svépomoc je v pohodě. Instlace se pak tahají v lištách,což by mě v garáži nijak nepobuřovalo a za 1 den hotovo vše.
Vím že je to trochu OT. Ale dostal jsem se do fáze že musím řešit nové stání pro Erko a rád bych ho měl co nejblíže domu tak abych se měl možnost víc v něm vrtat.Původní plán zakoupení další garáže v řadovce kde parkuji feldu vzal za své .Takže padla volba na stavbu garáže své pomocí.Jelikož by měla sloužit i na uskladnění drobného nářadí ze zahrady atd.... tak by jsme měli představu o velikosti 6x8 metrů .


Chci se zeptat na zkušenosti zda by jste stavěli spíš z Ytongu nebo s Porothermu?