Blondýnka
Dovolte mi, abych Vám i já představil svoje eRko, které se snažím už dva roky oživit :-)!
Všechno začalo koncem roku 1981 kdy si jej děda dovezl jako funglovku z místecké Mototechny. Jedná se o model 81', který opustil brány Kvasin 30. 9. 1980. Od té doby prošlo dvěma generálkama, první v roce 1989, protože bylo totalně shnilé, další v roce 1998, z podobného důvodu ale zase ne tak strašného jako tehdy! Auto bylo bylo v celkem dobrém stavu, jenže týden po mojí maturitě, přesně 2. června 2005 se stalo, co se stát nemělo... Děda auto rozbil tak, že jsme uvažovali že ho zrušíme. To se naštěstí nestalo, rada starších rozhodla že auto, které je součástí rodiny, do šrotu nepůjde a začaly měsíce radosti i utrpení, stěstí i neštěstí, hodně dřiny, odříkaní a peněz. Ale tohle všichni znáte...
Začalo to v září 2005. Koupilo se eRko r.v. 1973 v zuboženém stavu, ale s kastlí v uchazejícím stavu. Za měsíc bylo od karosáře doma, nastrojené a spasované. Za další měsíc bylo volno u lakýrníka a za 14 dní bylo po laku pěkně schované.
Přišel rok 2006, ale na autě se neudělalo lautr nic jelikož jsem začal dělat ve světě a nebyla garáž a ani chuť do práce!
Velký zlom nastal v roce 2007, kdy jsem se do toho dá se říct v rámci možností opřel a s kastle stojící na starých nápravách udělal auto kterému chybí už jen zasklít, dodělat interiér a nahodit pár drobností. Jako garáž mi posloužil přístřešek pro naše dvě auta, kde se dalo dělat od dubna, kdy jsem vlastně díky počasí začal, zhruba do konce října, kdy jsem taky skončil díky počasí
Naštěstí přišel rok 2008 a spolu s Blondýnkou se budeme stěhovat ke kolegovi mého otce, kterému se uvolní po prodeji auta vyhřátá garáž. Když to dobře půjde, na jaře budem hotoví a budem si jen užívat stovek a tisíců najetých kilometrů!
Stručný popis prozatímní práce:
Karoserie
- původní kastle 81' vyměněna za 73'
- komplet vyvařena, lak original odstín 6142-sluneční žluť
Zadní náprava
- úzká kyvadlová
- kromě samotných polooos a převodovky SP 4.22 4Q komplet nová
Přední náprava
- úzká s maticovým řízením, částečná GO
- nové vrtané kotouče, nové 2-píst. brzdiče, ložiska atd.
Kola
- vývozní kola Ronal 5Jx13'' v bílém komaxitu
- pneu Toyo Proxes CF1 175/60
Motor
- Škoda 130 po komplet GO, upravená hlava, vačka 260°, atd.
Interiér
- palubka po renovaci z dárcovského modelu
- koberec černý zátěžový, original sedačky, sportovní volant
- elektrika komplet nová a kupodivu funkční:-)
- pár doplňků, které se mi tam budou líbit
Přestože není auto ještě hotové, chtěl poděkovat pár lidem...
- panu Jakešovi za super karosářskou práci
- Jéňovi Borákovi za lak
- tomuto serveru a jeho uživatelům za neocenitelné rady
- rodičům za trpělivost a podporu, když už se mi nechce dělat
a všem kdo mi s autem nějak pomohli - Libor,Župan,Dort,Tom Jakeš a další
19. říjen 2010
19. říjen 2010
19. říjen 2010
11. červenec 2010
11. červenec 2010
9. červenec 2010
3. březen 2008
8. leden 2008
3. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
2. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
1. leden 2008
19. říjen 2010