Vladovo feRko
Auto jsem koupil v prosinci 2000 od kamaráda, jež ho koupil od tvůrce (konstruktéra) o 7 měsíců dříve.
Podoba byla víceméně jako jsou fotky ze Štílce, tenkrát mělo auto sériový výfuk. To byla tedy první úprava ještě v roce 2000, jiný výfuk - jakási varianta burgese auto ale jelo lépe šlo točit o 500 otáček výš (6000), zvuk ušel a průměr 60 mm byl také dostačující.
Konfigurace byla tehdy takováto:
Motor:
- obsah 1300, blok Favorit, vnitřky Felicie
- hlava snížená o cca 2mm
- větší kanály, klika série, vačka série (248)
- přítlačák 180 sachs, odlehčený setrvačník
- karburátor - Pierburg, filtr Felicia umístěn u bočních kapes (studený vzduch dělá motoru opravdu dobře)
- baterie - místo původního chladiče
- chladič oleje umístěn pod příčku motoru
Převodovka:
- sériová převodovka z Rapida s přehozeným diferákem na kyvné poloosy
- stálý převod 3,9
Podvozek:
- kola 14", převrtaná rozteč 4 x 114.3, ET 15, pneu vpředu 185/60, vzadu 168/65
- nová podlaha z 2mm plechu!
- skelet kompletně udělán spoustu dílů nových
- pryžové díly a čepy, brzdy - vše nové
- brzdy s posilovačem Rapid
- přední náprava - M, hřeben, pružiny sériové M neřezané, tlumiče přitvrzené
- zadní náprava - M, bubnové brzdy, pružiny sériové (s 1 cm podložkou na zvětšení výšky zadku) M neřezané, tlumiče přitvrzené
- dvojité prahy, původní + přes ně nové z 2mm plechu (hodně auto zpevní)
Interiér - snaha o ergonomii a pohodlí:
- sedačky Recaro (Opel GSi)
- komplet nové čalounění, podlaha polepena kobercem
- volant Favorit Special Line (pouze na export)
- pedály Rapid, sloupek řízení použit včetně páček z Felicie
- palubka s budíky ze Š 120 posunutá o 10 cm dopředu a naklopená
- nová středová konzola kombinace Favorit a Felicie (je co dolaďovat)
- řadící páka z Felicie, ruční brzda Opel GSi
- okna předních dveří v elektrice (Seat Toledo)
- všechna skla (kromě předního) zatónována
- elektrika komplet favorit, včetně pojistkové skříňky
- kliky dveří z Felicie, všechny zámky na jeden klíček
Zavazadlový prostor:
chladič Š 120, větrák Seat Toledo 3-rychlostní, vzduch sveden pod auto
topení Favorit včetně ovládání (doporučuji všem 2 minuty a je teplíčko, motorek navíc bez problémů ofouká i zadní sklo)
stěrače posunuty o 6 cm k A sloupku + nový mechanismus (větší stíraná plocha, menší vůle při větších rychlostech)
Stav v roce 2001 (Štilec):
Na jaře 2001 začalo teprve pořádné seznámení s vozem a různé drobné opravy a servis.
Pak už jenom ježdění po srazech a pro zábavu. První testovací a prověřovací jízda bylo na jarním srazu v Brně, kde auto dostalo na okruhu pořádně zabrat. Sice jsem dojeli celý vyhrazený čas, nicméně s jistými potížemi (brzdy + převodovka hotovo) dojeli až do konce 30-ti minutovky. Po zchladnutí kapalin vše O.K.
Následně došlo na první vylepšení , výměna brzdových hadiček za teflonové (nerozpínají se jako gumové) a brzdového obložení za Ferodo Racing 2000 (samozřejmě kvalitní brzdovka). Efekt je nedostižný pedál je tvrdý a nástup mnohem lepší. Nicméně sériové kotouče mají svá omezení. Na podzimním srazu 2001 již bylo vše O.K. a autíčko vydrželo bez problémů (nepočítám rozdrcené kameny v diferenciálu, ty jsem dělal tak 1x do roka).
Na jaře 2002 auto podstoupilo opravu kabátu a nárazníky spolu se zrcátky dostaly také barvu vozu, současně přibyly i zadní svítilny z oblíbené Ascony a výfuk s laděnými svody a tlumičem napřič (dalších 500 otáček navrch celkem tedy točím 6500).
Z jarního srazů v Brně 2002 jsem však jel na laně, protože se urthla poloosa a tak z dalšího testování na okruhu nebylo nic. Po výměně poloosy bez problémů, až do Tuningparty 2002 v Hradci Králové, kde opět zařvaly kameny.
Zástavba úhlové zadní nápravy:
A to už jsem si řekl: "dost chci vlečku" a společně s Džonem jsme se pustili do díla. Nejdříve jsme svařili přípravek (viz. foto) na karosérii ze 120 a poté už šlo vše "téměř bez problémů". Detailní popis by zabral dost místa, nicméně určité poznatky jsme získali. Vlečku jsem i s převodovkou koupil na vrakáči, vše zrenovoval a vyztužil (viz foto), převodovka dostala GO a po navaření nových držáčků se auto nastrojilo a zkompletovalo. Trochu se musela propilovávat příčka kvůli převodovce, ale to se zdařilo. Jak to vypadá ve finále je videt na fotce. Měření geometrie ukázalo dobrý odklon (to je hlavní) ale špatnou sbíhavost, ale ta se doladí (teď už teda nedoladí viz. nehoda) propilováním.
Fotky - podzim 2002:
Poděkování celé mé rodině za jejich trpělivost a podporu, hlavně Lence kterou jsou zanedbával, dále Džonovi - za pomoc rady a podporu a jeho web. Kámošům a sousedům - za jejich kibicování.
Čau Vlado (777-110432)
15. leden 2006
15. listopad 2005
10. listopad 2005
11. říjen 2005
10. září 2005
26. duben 2004
10. prosinec 2003
10. prosinec 2003
12. říjen 2003
1. říjen 2003
25. září 2003
21. červen 2003
16. červen 2003
15. červen 2003
13. červen 2003
12. červen 2003
12. červen 2003
11. červen 2003
12. květen 2003
7. květen 2003
30. duben 2003
23. duben 2003
22. duben 2003
14. duben 2003
12. duben 2003
2. duben 2003
1. duben 2003
31. březen 2003
30. březen 2003
30. březen 2003
27. březen 2003
26. březen 2003
25. březen 2003
25. březen 2003
25. březen 2003
24. březen 2003
24. březen 2003
21. březen 2003
21. březen 2003
21. březen 2003
21. březen 2003
21. březen 2003
21. březen 2003
21. březen 2003
20. březen 2003
20. březen 2003
17. březen 2003
13. březen 2003
13. březen 2003
11. říjen 2009