7. leden 2004

Vladovo feRko

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13588×, Komentářů: 69, Líbí se Autor: RST

Auto jsem koupil v prosinci 2000 od kamaráda, jež ho koupil od tvůrce (konstruktéra) o 7 měsíců dříve.

Podoba byla víceméně jako jsou fotky ze Štílce, tenkrát mělo auto sériový výfuk. To byla tedy první úprava ještě v roce 2000, jiný výfuk - jakási varianta burgese auto ale jelo lépe šlo točit o 500 otáček výš (6000), zvuk ušel a průměr 60 mm byl také dostačující.

Konfigurace byla tehdy takováto:

Motor:

  • obsah 1300, blok Favorit, vnitřky Felicie
  • hlava snížená o cca 2mm
  • větší kanály, klika série, vačka série (248)
  • přítlačák 180 sachs, odlehčený setrvačník
  • karburátor - Pierburg, filtr Felicia umístěn u bočních kapes (studený vzduch dělá motoru opravdu dobře)
  • baterie - místo původního chladiče
  • chladič oleje umístěn pod příčku motoru

Převodovka:

  • sériová převodovka z Rapida s přehozeným diferákem na kyvné poloosy
  • stálý převod 3,9

Podvozek:

  • kola 14", převrtaná rozteč 4 x 114.3, ET 15, pneu vpředu 185/60, vzadu 168/65
  • nová podlaha z 2mm plechu!
  • skelet kompletně udělán spoustu dílů nových
  • pryžové díly a čepy, brzdy - vše nové
  • brzdy s posilovačem Rapid
  • přední náprava - M, hřeben, pružiny sériové M neřezané, tlumiče přitvrzené
  • zadní náprava - M, bubnové brzdy, pružiny sériové (s 1 cm podložkou na zvětšení výšky zadku) M neřezané, tlumiče přitvrzené
  • dvojité prahy, původní + přes ně nové z 2mm plechu (hodně auto zpevní)

Interiér - snaha o ergonomii a pohodlí:

  • sedačky Recaro (Opel GSi)
  • komplet nové čalounění, podlaha polepena kobercem
  • volant Favorit Special Line (pouze na export)
  • pedály Rapid, sloupek řízení použit včetně páček z Felicie
  • palubka s budíky ze Š 120 posunutá o 10 cm dopředu a naklopená
  • nová středová konzola kombinace Favorit a Felicie (je co dolaďovat)
  • řadící páka z Felicie, ruční brzda Opel GSi
  • okna předních dveří v elektrice (Seat Toledo)
  • všechna skla (kromě předního) zatónována
  • elektrika komplet favorit, včetně pojistkové skříňky
  • kliky dveří z Felicie, všechny zámky na jeden klíček

Zavazadlový prostor:

chladič Š 120, větrák Seat Toledo 3-rychlostní, vzduch sveden pod auto

topení Favorit včetně ovládání (doporučuji všem 2 minuty a je teplíčko, motorek navíc bez problémů ofouká i zadní sklo)

stěrače posunuty o 6 cm k A sloupku + nový mechanismus (větší stíraná plocha, menší vůle při větších rychlostech)

Stav v roce 2001 (Štilec):

Na jaře 2001 začalo teprve pořádné seznámení s vozem a různé drobné opravy a servis.

Pak už jenom ježdění po srazech a pro zábavu. První testovací a prověřovací jízda bylo na jarním srazu v Brně, kde auto dostalo na okruhu pořádně zabrat. Sice jsem dojeli celý vyhrazený čas, nicméně s jistými potížemi (brzdy + převodovka hotovo) dojeli až do konce 30-ti minutovky. Po zchladnutí kapalin vše O.K.

Následně došlo na první vylepšení , výměna brzdových hadiček za teflonové (nerozpínají se jako gumové) a brzdového obložení za Ferodo Racing 2000 (samozřejmě kvalitní brzdovka). Efekt je nedostižný pedál je tvrdý a nástup mnohem lepší. Nicméně sériové kotouče mají svá omezení. Na podzimním srazu 2001 již bylo vše O.K. a autíčko vydrželo bez problémů (nepočítám rozdrcené kameny v diferenciálu, ty jsem dělal tak 1x do roka).

Na jaře 2002 auto podstoupilo opravu kabátu a nárazníky spolu se zrcátky dostaly také barvu vozu, současně přibyly i zadní svítilny z oblíbené Ascony a výfuk s laděnými svody a tlumičem napřič (dalších 500 otáček navrch celkem tedy točím 6500).

Z jarního srazů v Brně 2002 jsem však jel na laně, protože se urthla poloosa a tak z dalšího testování na okruhu nebylo nic. Po výměně poloosy bez problémů, až do Tuningparty 2002 v Hradci Králové, kde opět zařvaly kameny.

Zástavba úhlové zadní nápravy:

A to už jsem si řekl: "dost chci vlečku" a společně s Džonem jsme se pustili do díla. Nejdříve jsme svařili přípravek (viz. foto) na karosérii ze 120 a poté už šlo vše "téměř bez problémů". Detailní popis by zabral dost místa, nicméně určité poznatky jsme získali. Vlečku jsem i s převodovkou koupil na vrakáči, vše zrenovoval a vyztužil (viz foto), převodovka dostala GO a po navaření nových držáčků se auto nastrojilo a zkompletovalo. Trochu se musela propilovávat příčka kvůli převodovce, ale to se zdařilo. Jak to vypadá ve finále je videt na fotce. Měření geometrie ukázalo dobrý odklon (to je hlavní) ale špatnou sbíhavost, ale ta se doladí (teď už teda nedoladí viz. nehoda) propilováním.

Fotky - podzim 2002:

Poděkování celé mé rodině za jejich trpělivost a podporu, hlavně Lence kterou jsou zanedbával, dále Džonovi - za pomoc rady a podporu a jeho web. Kámošům a sousedům - za jejich kibicování.

Čau Vlado (777-110432)


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 13588×, Komentářů: 69, Líbí se Autor: RST
Ahoj, nemáš tu email proto píšu jen komentář.





Popřemýšlej prosím nad účastí v projektu Foto-katalog š110r na webu www.skoda110r.com





Aktuálně je registrováno 157 eRek (včetně různých přestaveb na RS a kříženců 110r/1000MB ) z 10ti zemí světa.


Dalších cca 50 je ve zpracování. Včetně exotických zemí jako Austrálie, Nový Zéland, Malta, Španělsko ....


Dalších 100 mám slíbených od majitelů co to nechávají na poslední chvíli.





Nikdo mimo majitelů jejich miláčky nekomentuje – není cílem katalogu hodnotit a nebo kritizovat,


ale zachytit současný stav populace š110r, bez ohledu na technický stav i stupeň úprav.





Protože se čas krátí - uzávěrka je do konce roku - prosím o využití posledních slunečných dní k fotografování.





Bylo by škoda propásnout tuhle jedinečnou šanci zapsat svoje stroje do historie 🙂





Veškeré podrobnosti jsou na webu, nebo klidně napiš mě na eamail.





Ahoj Martin
A veď Fiala je úbohý milionársky syneček. Ja si nebudem ničiť nervy na tom blbečkovi vod meďoura.
Ja zase neznášam tých, ktorý nás predbehnú a potom začnú pred nami brzdiť. Alebo toto možno poznáte. Predbehne vás auto ide pred vami ešte 200 metrov a potom smerovka a ten blbec odbočuje.
Súhlasím s RSTUNING. Fiala je blbec, ktorý si myslí, že mu metrák plastu spravý zo šrotu závoďák. Ja by som povedal ešte jednu vec. Fiala asi nepozná krajinu tu, pod Západními Tatrami. Nech by ten blbec toho svojho plastového miláčika z DDR (alebo v ktorej prdeli sa to vyrába?) prehnal touto krajinou, tak mu to na každom metri brutal odtháva ten brutal tuning. Máme hrozné cesty. Na také cesty aké máme my pod Tatrami je dobrá škodovka. Má pomerne vysoký podvozok a zvláda každý terén. Ten mercedes by sa ani nerozbehol na zľadovatelej ceste s letnými gumami ako škodovka. Opäť vlastná skúsenosť, keď sme vlastnili 120-M. Celú zimu, celý rok sme jazdili na letních gumách. Jazdilo to v pohode. Sem tam to spravilo hodiny, ale to iba také tie malé, žiadny protismer. Jazdilo s tým dobre. To by ten trapný mercedes nerozbehol na zľadovatelej ceste tak dobre ako škodovka ani so zimními gumami. Naša škodovka sa už koľkokrát aj z kyprého snehu vyhrabala na letních. Mercedes asi neúspech.
Díra je bez úprav z Felicie,ale nutno podotknout že to není jediný vstup vzduchu do chladiče, pod nárazníkem je schovaný další otvor tvořený mřížkou ze zadního čela dlouhou asi 90 cm.Spoiler tam krásně tlačí vzduch a funguje to bezvadně. Myslím že jen otvor v masce by na dostatečné chlazení nestačil.
jakej rozměr má přesně ta díra c masce od Felcky? není to malí ? dík
Není to auto na prodej?Sháním auto už delší dobu ale.......nebo alespon nějaké doporučení.Předem dík Roman 777004876
Pro všechny : Zdravím vás přátelé eRek a škodovek vůbec.Obracím se na vás s prosíkem - potřeboval bych, jestli by mi nějaká dobrá duše popsala (na e-mail : jaroslav.poluk@tiscali.cz ) zástavbu topení z favorita (ještě lépe ale z Felicie) do Š 120. předem moc díky. "tester" Jarda.
Pro p. Fialu : Bav se s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku,že ??
JE TO SUPER,ALE MĚL BYCH JEDEN MALEJ DOTAZ A ZÁROVEN PROZBU: KAM VÁM VEDE TA HADIČKA OD CHLADIČE ŠKODY 120????? NORMÁLNĚ U 120-KY JDE PŘECE PŘES ODVZDUŠNOVACÍ VENTYL DO TOPENÍ. KAM JDE VÁM????RÁD BYCH SE VÁMI INSPIROVAL PRO SKORO STEJNÉ TOPENÍ Z FELICIE DO ŠKODY 120 L. PROSÍM ODEPIŠTE MY NA lukas.mb@seznam.cz předem moc krát děkuji škodovkář Lukáš
Osobne si myslim, ze pokud je zavodeni rekneme v ramci bezpecnosti, tak proti tomu nic nemam, ale vadi mi lidi, kteri jednou jako prasata a predjizdi i na mistech, kde evidentne nevidi a ohrozuje sebe i mne na zivote, tak zacinam byt vztekly.


Asi takhle, pokud budu s tebou zavodit na rovne silnici bez provozu nic proti, ale rohodne se s tebou nebudu honit po klikatych silnickach a za kozdou cenu se nebudu snazit te predjet a to mi vadi...
Hele klici chtel jsem se zeptat co je tak spatnyho zavodit na silnicich. nerikejte ze jste to nikdy neudelali kdyz vas predjede natunena felda se seriovou 1,3 a zacne na vas blikat jak magor a vi te ze mate podd kapotou 160 poníků.


2 poníci=1 kůň zni to líp
Pane Fialo, mám nový motor ve svém voze a po záběhu se moc rád s Vama sejdu a uvidíme kde je pravda.
Já už bych to pánové nechal jednou provždy být. Každej má svůj názor a může ho vyjádřit. Jinak dík za Vaše ocenění. Oprava je už ve fázi finiše a doufám, že o prázninách to dodělám a vyrazim. Teš se Fialo!!
tak to je pánové erkaři teda mazec,ten fiala z Mercu!dal bych mu klidně adresu,abych mohl dostat jako fanda eRek na ten rypak!anebo bys mi dal Fialo radši do kaďáku jako správnej buzíík?
Ten člověk neví co mluví, když na jeho debilní keci budete reagovat bude to voda na jeho mlejn. Ať si dál honí bimbase v tom svym medu a nepomlová tady dobrou práci. A když je takovej frajer jak říká ať toho svýho meda vyfotí a ukáže nám jak ten jeho brutální tuning vypadá. Chvástat se umí kažkej zmrd.
to Petr: jo nasral, protože takoví lidi mě opravdu serou. Na silnici i mimo ni. Štve mě, když někdo takovým způsobem uráží ty desítky a stovky hodin práce na autě. A Vlado jich určitě strávil dost. Nemusí se mi všechno líbit a nelíbí se mi, ale i o tom je tuning, že si každej udělá auto po svým a pro sebe. Já můžu maximálně říct, že se mi to nelíbí, ale sprostě nadávat? No každý se projevuje podle svý inteligence. Ono se mu to na silnici vytahuje na 3-5x slabší auta. A vůbec, na silnici se honěj jen magoři, který si potřebujou zvedat svý sebevědomí, protože jinak žádný nemaj a není nic jednoduššího než vzít 300k auto a pozávodit škodovku s 50. Až on pojede 200km/h a předjede ho škodovka, tak asi skončí s infarktem na ARu. A dobře mu tak.
To rstuning: Je vidět, že p.Fiala Tě opravdu nasral...🙂)) Klid, vždyť je to jenom nějakej senochrup, co se chodí na net koukat někam do knihovny a vůbec nemá páru, o co tady vlastně kráčí.
Já bych chtěl vidět ten brutál tuning E300. Asi další magůrek, kterej si myslí, že metrák plastu mu udělá ze sériovýho šrotu závoďák. Mercedesy se mi líbí 2 - 540 SSk a 300SL, jestli je pan Fiala vůbec zná, protože podle něj by oba měly být dávno ve šrotu. Jsou totiž starší než 5 let. Jak dlouho smím nosit boty, spát v jedný posteli, koukat na jednu televizi? To by mi pan Fiala poradit nechtěl? Voni jsou asi velkým příznivcem EU, tak to dělají ještě lépe, že Vážený? V německu nikomu starý auta nevaděj, to je zajímavý, ne? Možná jenom podobnejm zakomplexovanejm kreténkům jako Vy, pane Fiala. Přitom věřím, že jste jeden z těch, co po rovině každýmu ukážou jak jim to jede a v zatáčce jim ujede trabi, protože Vy to umíte jen od semaforu k semaforu nadoraz, ale to kolečko před Vámi máte na držení, aby Vám náhodou neupadlo tělo při inenzívním brždění. To je VOLANT a točí se s tím do stran!, ono totiž auto může i zatáčet! Jestli máš ty zakomplexovanej blbe dost odvahy, tak mi napiš na rstuning@seznam.cz. Na sprosťárny nereaguju.
Prodám zadní blatníky na škodovku 105-130 nepoužité,jak nové,Cena 1500,- při rychlém jednání cena 800,- Tel.:723617408 tommel@volny.cz
Brutal tuning? Co to je? Fólie na sklech? Samolepky? Pěticentimetrový podložky? Leštěná koncovka výfuku? Falešná sání? Hehe.


Mimochodem automechanici jsou někdy pěkná prasata. Jo ještě něco: Je pěkně zbabělý vydávat se za něčí jméno. Možná by ses měl panu Fialovi z Mňágy omluvit za to, že tady przníš jeho jméno.
Dekujeme p. Fialovi byvalemu automechanikovi za jeho prinosny komentar. Je to od Vas velmi mile, ze jste nas upozornil na mozne problemy. Vim, ze je Vas cas urcite drahy, ale velmi by me potesilo setkat se s Vami a plne vyuzit Vasich schopnosti a nebyvalych znalosti.
Moc rád bych se s p.Fialou setkal. To je fakt člověk co tomu opravdu " rozumí".
pro Jirku: na 135 jde fant SEDR, ale tou podlozkou si vlastne udelas jakoukoliv rekudci.


pro MBFana: co se kulove politiky tyce, tak nejlepsi dombinace co se mi osvedcila je dva vzadu a jeden vepredu uprostred. Vsechno ostatni je vratke. Ale i tak sem se bal a tak jsem do tech kulu udelal drazky a zasadil je do nich svar prahu a podlahy a bylo hotovo.
Opravdu pěkná kára!!!!!!
Teda lehnout si pod auto který sedí na takovejch špalíčkách a ještě se v tom vrtat......máš můj obdiv 🙂))) Jinak moc pěkná kárka, i když si dělám tisícovku tak dovedu ocenit(narozdíl od jinejch individuí) dobře odvedenou práci. Jen tak dál. Škodě zdar.
Myslis saci potrubi na 135 Rapid? Nekdo mi tvrdil, ze na toto potrubi pasuje akorat SEDR, o Pierburgu uvazuju, ale odrazuje me vareni saciho potrubi.
Pro Jiriho: kabrurator je Pierburg z Favorita. Pasuje na 135 saci potrubi, ale je treba resit naklon motoru viz "Upravy motoru"
Z čeho je ten karbec?Pasuje na škodovácké potrubí?
All serte na něj a dělejte dál svoje krásný autíčka 🙂)Mě se osobně eRka moooc líběj ale každej má svuj názor 🙂
Seru na vás vy zmrdi !!!!!!!!!!!!!!!!!! A vy kokoti já vím kde mám motor protože sem bejvalej automechanik a vím že eRko je pěkná sračka na který se všechno (časem) posere!! A takový blbečci jako vy akorát vohrožujou jiný na silnici!!!!!!!!!!!!!!!! SERU NA VÁS !!!!!!!!!!!!!
-> To Petkar: Jo jo, je to tak.
TO PETKAR: Jo jo souhalsim, hlavne klid.


TO DANTE: se sedakama, ti moc neporadim. Ja tam mam podlahu z 2mm plechu a na ni sou napric navareny maly jekliky. Na nich uz jsou ty sedaky pridelany. Tenhle problem resil uz Dzon a nejlepsi vec je tuvodni uchyceni odrezat a udelat nove, zaroven to muzes i pekne vyztuzit.
To Petkar:souhlas!!!!!
Panové, myslim, že ostrých slov snad bylo dost. Je uplně zbytečné reagovat na podobné slova a řeči, navíc od člověka, který ani snad nedochodil základní školu. Nevidíte, že si z nás dělá srandu? Já vím, že není lehký zůstat nad věcí, když mi někdo nadává dost nevybíravým způsobem, ale pomůže někomu se nad tím rozčilovat? S tím člověkem se stejně nikdo z nás nesejde z očí do očí a klávesnice a monitor snese všechno, takže jediná obrana je tyto komentáře striktně ignorovat, protože jinak se dostáváme na jeho uroveň a o to nám přece nejde nebo jo? Spíš bude lepší se věnovat opět tematu...


ohužel ani Džon jako správce stránek nemůže zakázat přístup na tyto stránky onomu pánovi (leda by se přihlašoval od jednoho a toho samého počítače, ale dalo by to moc práce), takže se s podobnými reakcemi musíme smířit. A o jeho Mercedesu E300 v brutal tuningu mam svoji predstavu...
To Pert Fiala😀o pice ja uz toho mam fak dost.Kurva kdyz se ti to tady neliby tak tahni do prdele.Jses na erkovi strance tak co tady kurva delas dys nemas rad erka????To fakt nechapu.Jses asi peknej chudacek kdyz umis jen kecat a ponizovat druhy.Asi se na nic nezmuzes vid??Ukas co umis sam a pak neco remcej.Asi vubec nemas rad auta kdyz takhle tady pomlouvas a neumis uznat neco jineho.Kazdej ma svuj nazor a kazdymu se taky liby neco jineho.Me se taky neliby mercedesy(nektere typy)A picuju tady????Ne tak di do hajzlu.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Sem tady poprvý o tuningu něco vím a bejt správce týhle stránky, tak Pe Fi ka 🙂 už sem nikdy nepustím. Je pravda kecet umí každej. A pokud má člověk aspoň něco v hlavě, tak mu dojde, že PeFík je takovej chudáček, kterej se cpe někam, kde nemá co hledat. No, tak tuneři ukažte mu křížek v pravým horním rohu.
Petr Fiala: Jo, oépravdu uz nepisu ze ti natrhnu prdel, curaku, protoze uz ja autum, rozumim, dokazu porovnat vykony, vlastnosti auta a jeho potencial (jako asi kazdy blby dite, az na tebe). Jo na poradny auto mam, proto sem si koupil eRko. Nic jinyho nechcu, vsechno si na tom delam sam, nad nikym nemachruju a prachatej debilek jako ty, kterej ani nevi kde ma motor mi muze POLIBIT PRDEL. SKODE ZDAR.
Jezdí někdo z vás na Tuning srazy třeba Brno Pavov atd... ???
Ala110r: DI DO PRDELE TY ČURÁKU VYJEBANÁ PIČO A KRETÉNE CHUDEJ KTEREJ NEMÁ NA POŘÁDNÝ AUTO!!!!!!! sI U MĚ ČÚRÁK KTEREJ MI MUŽE LEDA TAK POLIBIT PRDEL.A CO ŽE NAJEDNOU NEMACHRUJEŠ ŽE MĚ NATRHNEŠ PRDEL JÁ VÍM PROČ PROTOŽE NEŽ SE S TOU TVOU KRAKSNOU ROZJEDEŠ TAK JÁ BUDU DÁÁÁÁVNO PRYČ TY JEDEN ZKURVENEJ DEBILE!!!TEN KDO TĚ PORODIL TAK MUSÍ BEJT LEDA KRÁVA A VŮL!!!!!!!!DITE DO PRDELE!!!!
Dotaz na ty sedacky. Presne tyhle se tam ted snazim dat. Navim jestli nechat puvodni spodek a sedacku posadit na eRkovy kolejnice nebo jestli uriznout drzaky a nechat i spodek. Kdyztak napis prosim jak jsi postupoval ty. A jak to de na technicky.
Ten picus si neda pokoje. Ale ted uz chapu aspon tu jeho machrovatost. Vono z mercedesu ty prachy primo smrdi, takze toho curacka typuju na machyrka, dalsiho z milionu, co si to nechal udela. Takze kretenek jako je on me nerozhodi. Jak to tak pozoruju tak pratele eRkari maj stejnej nazor a to mi staci. SKODE ZDAR.
Kluci nevite kam bych mohl dat olejovej chladic.Mam 120.Predem moc diky za rady.
Tohle me muze fakt nasrat.Kdyz takle nekdo odsuzuje.Kazdej si na tom delame sami.A ten hnup co psal tam na zacatku.To umi kazdej si to nechat udelat.Kazdej kdo se v autech pohybuje tak rakne ze ve stari je krasa.Tak nevim co tady resi.Hodl se najdou kreteni co neumi nic jinyho nez krytyzovat.Nerikam ze se mi liby kazdy auto,ale dokazu ocenit snahu a parci.ale hned ho nezacnu pomlouvat.Kazdymu se liby neco jinyho.Nevsimejme si jich.Skode zdar.
Úžasně inteligentní debaty, jen co je pravda..!!
Ala110r heleď ty debile zkurvenej tak mi řekni jestli bys mě natrhl prdel když mám Mercedes E300 v brutál tuningu jestli víš ty zmrde co je to tuning???!!!Tak mě moc neser nebo ti rozbiju držku ty uchýláku !!!!!!!!!!!!!!!!!! Polibte si prdel!!!!!!!!Vy ubožáci!!!!!!!!!!!!
Re: Petr Fiala: Co mas ty ty kretene ze tady honis machry????? Potkat te na silnici tak te setru stou rachotinou, jak nazyvas tyhle jedinecny a dokonaly auta. Jak je videt , tak znalec rozhodne nejsi, protoze kazdy opravdovy automobilovi znalec eRka uznava. Ses curak, zmrd, debil, idiot...
A pan Fiala asi brzy bude znalec i psychiatrie.On mu ty mouchy CHocholousek vyzene z hlavy.
No to si pyš že su velký znalec ty černá držko!!!!!!!
Panove v pohode, Vazeny pan Fiala je velky znalec a odbornik na renovace a upravy starych vozu a jiste vi o cem mluvi. My vsichni ostatni debilove se holt musime snazit abychom na silnichich moc neprekazeli!!! Diky za Vas nazor Vazny pane Fialo!