31. březen 2007

Radkův White Magic

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9971×, Komentářů: 23, Líbí se Autor: RST
Bílý zázrak, prostě eRko

Jak jsem k němu přišel

To mi tak jednou v práci kolega povídá, že jeden člověk z fabriky se chce zbavit eRka. Tak jsme se na to jeli podívat a během asi týdne jsem se rozhodl, že ho vezmu. Jinak by nejspíš putovalo do šrotu. Můj původní záměr byl, že to bude, vzhledem ke stavu, dárce orgánů, živá konzerva.

Majitel nijak netlačil, tak jsme se dohodli, že si to odvezu někdy na jaře, až bude hezky, ale dřív než bude chtít dělat beton v garáži, kde auto stálo. Hezky se udělalo dnes, 31.3.2007, a beton se bude taky brzo dělat, tak jsem zbandoval Petra H., který je pro každou špatnost a vyrazili jsme. Petr sehnal vlek, rozhodl, že to odvezem za jeho feldou a jelo se.

Auto už stálo připravené k odvozu, tak jsme dlouho nekibicovali a nakládali:

Cestou nás pronásledovalo nějaké bílé eRko a my ne a ne ho setřást:

A to mělo zřejmě nějaká off-roadí kola, protože nám pořád koukalo do zadního okna.

Bez úhony jsme dorazili k mojí pronajaté stodole, auto složili a ustájili.

Něco málo o stavu auta:

Už při první obhlídce jsem narazil na klasická místa koroze. Prahy, kufr, žlábky, zadní podběhy aspol. Auto je kompletní, bez jakýchkoli pokusů o tuning s výjimkou modře natřených lišt a klik. Větrací mřížky na C sloupcích jsou chromované. Přední náprava je ve velmi dobrém stavu, čelo je téměř nové, auto bylo bourané na předek a není úplně srovnané.

15.5.2007 (út) - doplňující foto ke stavu auta:

Auto nakonec nebude tak strašné, jak se zprvu zdálo, podle všeho je skelet v lepší kondici než byl skelet RedShadowa před započetím oprav. Podlaha je špatná pod mostem řidičova sedadla, zaznamenala už nějaký pokus s vyvařením. Zbytek podlahy vypadá celkem obstojně, zrovna tak prahy nejsou nejhorší. Špatný je PZ podběh za kolem a LZ podběh v zadním kufru. Pak se objevují spíš jen menší místa koroze na různých částech karosérie. V blízké budoucnosti bych chtěl zkusit oživit motor a zjistit jeho kondici.

Něco málo z historie:

  • r.v. 1977, koupeno v Tuzexu
  • současný majitel jej vlastnil od roku 1984
  • původní barva červená, poté zelená a dnes bílá

Co s ním bude dál? Zatím nevím, v tuto chvíli jsem ho vytáhl hrobníkovi z lopaty, pokusím se jej oživit a uvidíme...

A jak jde jeho život u mě

9.6.2007 (so) - do nádrže jsem nalil trochu benzínu, připojil baterku a zkusil otočit klíčkem (po předchozím napumpování do karburátoru). A ejhle, chrčení odrbaných zubů... Pootočil jsem motorem pomocí klíče, znovu otáčím klíčkem, startér zabírá do věnce setrvačníku a snad po dvou otáčkách motor naskakuje a celkem pravidelně běží. Překvapení na mé straně. Z výfuku se příšerně kouří, takže nenechávám motor běžet dlouho, nicméně vím, že motor funguje.

Zátiší s eRky

5.12.2007 (st) - dnešním dnem jsem stal oficiálně úředně zapsaným majitelem WhiteMagica. Zůstal mi původní TP, jsem teprv 3. majitel vozu. Registrační značky zůstávají v depozitu.

V sobotu (1.12.07) jsem začal s odstrojováním auta. Sundal jsem nárazníky, tažné zařízení, lišty a část interiéru. Bohužel ve chvíli, kdy jsem chtěl stav auta nafotit, odřekly baterky ve foťáku poslušnost. Takže příště, až odstrojím více.

15.12.2007 (so) - minulý a tento víkend pokračuju v rozborce auta. Vyndal jsem skla, odstrojil interiér a sundal zadní blatníky. Začal jsem sundávat přední. Zadní podběhy jsou hodně zrezlé, ale ne neopravitelně.

V neděli jsem ještě odstrojil i přední blatníky, takže o stavu skeletu je již víceméně jasno.

Myslím, že stav skeletu zhruba odpovídá zamýšlené přestavbě. Podstatné části jsou vcelku zdravé, zadní podběhy jsou trochu horší, ale vzhledem k nutnosti rozšířit je pod RS blatníky to zas tolik nevadí. Uříznu je o kousek víc.

Spodní část rámu předního okna je hodně špatná, kupodivu rohy torpéda jsou vcelku dobré.

11.1.2008 (pá) - Nově jsem se od původního majitele dozvěděl, že zadní blatníky jsou původní, měl je dole a vše pečlivě vytřel tlumexem, přední náprava prošla GO, proto vypadá tak dobře.

Tímto také končí život WhiteMagica v této podobě a začíná jeho přerod v cosi nového. Jak se záměr podaří, uvidíme možná až za pár let.

Na závěr tradiční poděkování:

  • Honzovi Č. za tip
  • Petrovi H. za pomoc s odvozem
  • Hance S. za to, že mi trpí nemoc zvanou Š110R

Ono totiž toto je naše třetí eRko způsobilé provozu (více/méně) a celkově šestý exemplář tohoto druhu, který nám projel životem.

Radek RST


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9971×, Komentářů: 23, Líbí se Autor: RST
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Tak to jsem taky zvědav, co to bude za zběsilost! Radek je v tomhle ohledu tajemnej jak hrad v Karpatech...🙂 Ale necháme se překvapit...😉
Tak to jsem zvědavej jak ta šílenost dopadne 😉
njn, už bylo na čase o tom přestat kybicovat a začít něco dělat. Po podrobném průzkumu RedMachine jsem se rozhodl, že právě White je ten správný základ na onu šílenost.
a už je to tady🙂 Jak kdyby sme předevčírem o tom nemluvili...🙂)
Dneska jsem odstrojil i předek a taky žádná tragédie. Prahy stejně rozpářu a předělám a střecha mě moc nezajímá, potřebuju ji jen dočasně, aby mi to aspoň chvíli podržela pohromadě. Až bude hotovej spodek, střecha půjde pryč.
Ty jeden mladej, měl bys mít úctu ke starším! ..🙂)))
Neboj trefí 😀
no, řekl bych že takový průměrný stav Erka 🙂)


Už se blíží doba, kdy s Michalem budeme odstrojovat 71čku, tak doufám že nás netrefí šlak ..🙂
Á koukám Radek se pustil do práce 🙂, no stav prahu ti závidim, jinak střecha strašná 🙂, tak ať se daří i nadále
Taky gratuluju k dalšímu kousku ve sbírce😉





Kdepak jak vás někdo pronásleduje s Erkem, tak je marný snažit se mu ujet...😀 Pár lidí okolo Boleslavi by mohlo po tomhle tejdnu vyprávět. A že to někteří nesou velmi těžce...😀
A kde jste byli všichni, když jsem před lety scháněl erko já?😀
Grtatula - prostě kdo jednou zkusí, tak už musí.... 🙂.





Ps. pro zájemce - vím teké o jednom žlutém erku. Koupeno v německu a posléze dovezeno do ČSSR. Bez tuningu, bez oprav - stav věku odpovídající. Majitel k tomu dává 2 zadní blatníky.
čau J.T.ti viš o erku na prodej??za kolik??atd.dik za info.
Hezký úlovek, koukám že ti je také stodola malá.
Volejnus: díky za uvítání, ale myslím, že mě již netřeba vítat mezi R nakaženci... Jak píšu, je to naše 3. R a celkově 6. a tento web jsem skorozakládal... (moje RedMachine je tu od r.99 a chvíli po ní i RedShadow s celým deníkem renovace a života)
Držám pěsti k uzdravování tvého eRka.


A vítej mezi eRkem poseblými.🙂
Vypadá hezo. Jinak taky vím o jednom žlutá barva nic moc vyvařené, nějaké díly z laminátu podrobné info bych sehnal. Dalo by se to erko myslím zachránit.
Cenu jsem do článku neuváděl, protože mi nepřipadá důležitá. Stálo mě 3 tis. + něco za vlek a bártrový obchod s Petrem za odvoz (něco jako úplatek protislužbou....).
pekny erko,za kolik si ho sehnal???
Ano, ano každé "R"-ko vitiahnuté z hrobárovej lopati ako hovoríš (píšeš) je fajn... tak teda nech sú tvoje rozhodnutia správne ...


Michal SR
Jo jo, hezky tu svou stáj plníš 😉 Gratuluji k úlovku!
Jedno erko nikdy nestačí 😀
Dobré 🙂