2. říjen 2006

Můj "zelený sršeň".

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8834×, Komentářů: 24, Líbí se Autor:
Auto je ve stavu, v jakém ho dovezl z Mototechny ještě můj otec

Tak toto je můj "zelený sršeň". Škoda 110 R z roku 1977. V příštím roce oslaví kulaté třicátiny. Auto je v původním stavu. Vlastně v takovém, v jakém ho dovezl z Mototechny ještě můj otec. A protože se s ním moc nejezdí, tak vám ho - fandům Škodověnek - alespoň formou obrázků ukážu. A tak trochu se s nim pochlubím. Má to ode mě, spolu s úspěšně provedenou technickou prohlídkou a emisemi jako předčasný dárek ke svému výročí. :-))) Je to takový můj mazlík. :-)))

Co dodat. Hodně lidí se mě ptá, jestli je to auto vážně v původním stavu. A já nemohu odpovědět jinak, než že ano. Jsem sice druhý majitel v technickém průkaze, ale prvním byl můj otec. Tak že autíčko zůstalo v rodině. Bylo mi šest, když ho otec dovezl z Mototechny. Bylo to v zimě. A to bylo poprvé a také naposled co auto vidělo sníh. Při cestě do garáže. Jinak už v zimě nikdy nevyjelo. A vlastně ani v dešti ne. Pokud nezačalo pršet zrovna ve chvíli, když bylo venku. Je garážované. Což se určitě hodně podepsalo na jeho původním stavu. K autu si otec nechal v Mototechně namontovat přední čelní černý spoiler. Autorádio, které se montovalo jen na vývoz na západ a také okrasný nadstavec výfuku. Je dvoulaufový. Byl sice homologovaný, ale v minulosti při každé technické prohlídce odsuzovaný. Museli jsme ho vždy demontovat. Naštěstí dnes už je vše v pořádku a zůstává součástí vozu. Dodatečně se montovala jen zadní červená mlhovka. Tak že odpovědi na mj. velmi často kladené dodatečné otázky. Černý nástřik prahů – původní. Chromované mřížky – původní. Poklice na kola – původní. Oranžové nálepky ve tvaru trojúhelníků v rozích předních skel – původní. Exteriér – původní. Interiér původní. Autorádio sice pouze mono – přesto původní. Vůz má najeto 46 000 km. Samozřejmě, že jsou měněné pneumatiky, autobaterie, svíčky, filtry, kapaliny, oleje. Textilem zeleně potažené gumové benzínové hadičky jsem měnil před rokem. A na zelené kabely ke svíčkám se chystám letos. Byl vyměněn kryt karburátoru, včetně těsnění, ze kterého vypadla trubička k benzínové hadičce a také byl problém s pravou zadní brzdou. A to už od novoty. Ale vše se dalo do pořádku a nebýt stáří vozu. Nebyl nikdy žádný jiný problém. Bylo to ale vykoupeno tím, že se z vozem opravdu jezdilo jen málo. Otec byl řidič profesionál a Erko si koupil spíš jen na parádu, než na ježdení. Říkalo se mu kdysi Kočkolap. Tomu autu. Dnes to ale svému tátovi zazlívat nemohu. To, že s autem moc nejezdil. Co myslíte? :-)))


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8834×, Komentářů: 24, Líbí se Autor:
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Krása...Originál jak má být...🙂
Ahoj,skvělý stav-mám něco podobného.viz.Michalův mazel.Jen houšť erek v původním stavu.Měl jsem totiž jedno před tímto,které jsem upravoval a ještě dnes je mi líto,že jsem ho neuvedl do originálu.-viz.přestavby a renovace-Nedokončený sen.
smekám fakt nádhera,neskutečný
No tak to je nářez.


Já měl éro v letech 1995 až 1998. Koupil jsem renovovaný skoro původní ale s AL kolama, širokejma nápravama, plastovejma názazníkama a vytaženejma zadníma lemama. Jinak původní stav. Jóoo to byly doby.... Když šlo do světa tak za 45 tisíc a bylo to hned- moc hezzký, kde je mu konec...?
Ahoj všiml jsem si, že máš na utě Frýdeckou značku, jsi z okresu? Také mám eRko a mohli bychom zajít někam na pokec?
To je různé. Cca před 2 lety mi za auto nabízeli v ČR 70 000,- Kč. A v roce 2000 v přepočtu na koruny jeden člověk z Německa 150 000,- Kč Ale to byli opravdu fandové. 🙂))
Jen pro mojí představu - za jakou sumu se dnes dá pořídit Erko v tomhle stavu?
Je opravdu dokonalý!
To je prostě náááááádhera ! Fakt super, nic hezčího nemůže být 🙂
Uz som neveril ze take cosi este existuje ale ano.Myslim ze kazdy by chcel mat take cosi.Ale ty velmi dobre vies co mas doma za poklad.Nech ti vydrzi dalsich mnoho rokov v takom super stave.Myslim ze nic povodnejsie a zachovalejsie tu este nebolo.stasne cesty.durko.
Tak přesně takovou představu mám já o Erku,takhle nějak by mělo vyoadat.Je to skoro až neuvěřitelný,že ještě existuje erko v takovém stavu.Nádhera a doufám,že bude k vidění na nějakém srazu.
Tož co k temu dodat? Tož fajne a pjekne..., to bych rád viděl na vlastní oči...


Hele, né že bych tě nutil, ale taková tyšicovka v origo stavu taky není k zahození. Nechceš vyměnit? 🙂
ach, to je krása. tomu říkám super stav
Moc, moc, hezké !!!!!
.... no prostě Mazlík....
Tommy: jestli to byl dotaz, tak odpoved zni, ze urcite bude, ale kdy to se me zatim neptej🙂
lucinka: a bude dalsi rocnik MSSS
Přidávám se, napiš nám ještě víc informací - stav tacháče aj foto motoru by potěšilo 😉
malý dotaz. stav tachometru ?????
Musím se připojit k ostatním - je to opravdu NÁDHERA !!!





Nemůžu si ale odpustit několik zvídavých dotazů.





1) To osvětlení SPZ je původní? - vypadá fakt jako nové


2) Ty mřížky sání na zadním sloupku a na blatnících, byly pochromované už při koupi nebo ne?


3) Zachovala se k autu FAKTURA? jde mi o doplnění stránek, mám fakturu z 1975 a potom až zase 1978.





Ještě jednou - opravdu bledá závist 🙂) je to KRASAVICE.
nádhera, krasa...no proste bomba...Ty jsi z F-M? ja jsem z Ostravy..bude mi tedy potesenim Te nekdy privitat na nasem minisrazku...alias Moravskoslezskem SkodaSLETu
To je paráda, nádherně dochovaný originál.
Tak tohle je opravdu nádhera, parádní autentický kousek.
No to je kráááása!!!


Exteriér nemá chybu!!!


Potěcha oka 😉