Můj "zelený sršeň".
Tak toto je můj "zelený sršeň". Škoda 110 R z roku 1977. V příštím roce oslaví kulaté třicátiny. Auto je v původním stavu. Vlastně v takovém, v jakém ho dovezl z Mototechny ještě můj otec. A protože se s ním moc nejezdí, tak vám ho - fandům Škodověnek - alespoň formou obrázků ukážu. A tak trochu se s nim pochlubím. Má to ode mě, spolu s úspěšně provedenou technickou prohlídkou a emisemi jako předčasný dárek ke svému výročí. :-))) Je to takový můj mazlík. :-)))
Co dodat. Hodně lidí se mě ptá, jestli je to auto vážně v původním stavu. A já nemohu odpovědět jinak, než že ano. Jsem sice druhý majitel v technickém průkaze, ale prvním byl můj otec. Tak že autíčko zůstalo v rodině. Bylo mi šest, když ho otec dovezl z Mototechny. Bylo to v zimě. A to bylo poprvé a také naposled co auto vidělo sníh. Při cestě do garáže. Jinak už v zimě nikdy nevyjelo. A vlastně ani v dešti ne. Pokud nezačalo pršet zrovna ve chvíli, když bylo venku. Je garážované. Což se určitě hodně podepsalo na jeho původním stavu. K autu si otec nechal v Mototechně namontovat přední čelní černý spoiler. Autorádio, které se montovalo jen na vývoz na západ a také okrasný nadstavec výfuku. Je dvoulaufový. Byl sice homologovaný, ale v minulosti při každé technické prohlídce odsuzovaný. Museli jsme ho vždy demontovat. Naštěstí dnes už je vše v pořádku a zůstává součástí vozu. Dodatečně se montovala jen zadní červená mlhovka. Tak že odpovědi na mj. velmi často kladené dodatečné otázky. Černý nástřik prahů – původní. Chromované mřížky – původní. Poklice na kola – původní. Oranžové nálepky ve tvaru trojúhelníků v rozích předních skel – původní. Exteriér – původní. Interiér původní. Autorádio sice pouze mono – přesto původní. Vůz má najeto 46 000 km. Samozřejmě, že jsou měněné pneumatiky, autobaterie, svíčky, filtry, kapaliny, oleje. Textilem zeleně potažené gumové benzínové hadičky jsem měnil před rokem. A na zelené kabely ke svíčkám se chystám letos. Byl vyměněn kryt karburátoru, včetně těsnění, ze kterého vypadla trubička k benzínové hadičce a také byl problém s pravou zadní brzdou. A to už od novoty. Ale vše se dalo do pořádku a nebýt stáří vozu. Nebyl nikdy žádný jiný problém. Bylo to ale vykoupeno tím, že se z vozem opravdu jezdilo jen málo. Otec byl řidič profesionál a Erko si koupil spíš jen na parádu, než na ježdení. Říkalo se mu kdysi Kočkolap. Tomu autu. Dnes to ale svému tátovi zazlívat nemohu. To, že s autem moc nejezdil. Co myslíte? :-)))
9. březen 2007
7. únor 2007
30. listopad 2006
7. listopad 2006
18. říjen 2006
17. říjen 2006
10. říjen 2006
5. říjen 2006
3. říjen 2006
3. říjen 2006
3. říjen 2006
3. říjen 2006
3. říjen 2006
2. říjen 2006
2. říjen 2006
2. říjen 2006
2. říjen 2006
2. říjen 2006
2. říjen 2006
2. říjen 2006
2. říjen 2006
2. říjen 2006
2. říjen 2006
27. únor 2008