2. říjen 2006

Můj "zelený sršeň".

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8834×, Komentářů: 24, Líbí se Autor:
Auto je ve stavu, v jakém ho dovezl z Mototechny ještě můj otec

Tak toto je můj "zelený sršeň". Škoda 110 R z roku 1977. V příštím roce oslaví kulaté třicátiny. Auto je v původním stavu. Vlastně v takovém, v jakém ho dovezl z Mototechny ještě můj otec. A protože se s ním moc nejezdí, tak vám ho - fandům Škodověnek - alespoň formou obrázků ukážu. A tak trochu se s nim pochlubím. Má to ode mě, spolu s úspěšně provedenou technickou prohlídkou a emisemi jako předčasný dárek ke svému výročí. :-))) Je to takový můj mazlík. :-)))

Co dodat. Hodně lidí se mě ptá, jestli je to auto vážně v původním stavu. A já nemohu odpovědět jinak, než že ano. Jsem sice druhý majitel v technickém průkaze, ale prvním byl můj otec. Tak že autíčko zůstalo v rodině. Bylo mi šest, když ho otec dovezl z Mototechny. Bylo to v zimě. A to bylo poprvé a také naposled co auto vidělo sníh. Při cestě do garáže. Jinak už v zimě nikdy nevyjelo. A vlastně ani v dešti ne. Pokud nezačalo pršet zrovna ve chvíli, když bylo venku. Je garážované. Což se určitě hodně podepsalo na jeho původním stavu. K autu si otec nechal v Mototechně namontovat přední čelní černý spoiler. Autorádio, které se montovalo jen na vývoz na západ a také okrasný nadstavec výfuku. Je dvoulaufový. Byl sice homologovaný, ale v minulosti při každé technické prohlídce odsuzovaný. Museli jsme ho vždy demontovat. Naštěstí dnes už je vše v pořádku a zůstává součástí vozu. Dodatečně se montovala jen zadní červená mlhovka. Tak že odpovědi na mj. velmi často kladené dodatečné otázky. Černý nástřik prahů – původní. Chromované mřížky – původní. Poklice na kola – původní. Oranžové nálepky ve tvaru trojúhelníků v rozích předních skel – původní. Exteriér – původní. Interiér původní. Autorádio sice pouze mono – přesto původní. Vůz má najeto 46 000 km. Samozřejmě, že jsou měněné pneumatiky, autobaterie, svíčky, filtry, kapaliny, oleje. Textilem zeleně potažené gumové benzínové hadičky jsem měnil před rokem. A na zelené kabely ke svíčkám se chystám letos. Byl vyměněn kryt karburátoru, včetně těsnění, ze kterého vypadla trubička k benzínové hadičce a také byl problém s pravou zadní brzdou. A to už od novoty. Ale vše se dalo do pořádku a nebýt stáří vozu. Nebyl nikdy žádný jiný problém. Bylo to ale vykoupeno tím, že se z vozem opravdu jezdilo jen málo. Otec byl řidič profesionál a Erko si koupil spíš jen na parádu, než na ježdení. Říkalo se mu kdysi Kočkolap. Tomu autu. Dnes to ale svému tátovi zazlívat nemohu. To, že s autem moc nejezdil. Co myslíte? :-)))


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 8834×, Komentářů: 24, Líbí se Autor:
Krása...Originál jak má být...🙂
Ahoj,skvělý stav-mám něco podobného.viz.Michalův mazel.Jen houšť erek v původním stavu.Měl jsem totiž jedno před tímto,které jsem upravoval a ještě dnes je mi líto,že jsem ho neuvedl do originálu.-viz.přestavby a renovace-Nedokončený sen.
smekám fakt nádhera,neskutečný
No tak to je nářez.


Já měl éro v letech 1995 až 1998. Koupil jsem renovovaný skoro původní ale s AL kolama, širokejma nápravama, plastovejma názazníkama a vytaženejma zadníma lemama. Jinak původní stav. Jóoo to byly doby.... Když šlo do světa tak za 45 tisíc a bylo to hned- moc hezzký, kde je mu konec...?
Ahoj všiml jsem si, že máš na utě Frýdeckou značku, jsi z okresu? Také mám eRko a mohli bychom zajít někam na pokec?
To je různé. Cca před 2 lety mi za auto nabízeli v ČR 70 000,- Kč. A v roce 2000 v přepočtu na koruny jeden člověk z Německa 150 000,- Kč Ale to byli opravdu fandové. 🙂))
Jen pro mojí představu - za jakou sumu se dnes dá pořídit Erko v tomhle stavu?
Je opravdu dokonalý!
To je prostě náááááádhera ! Fakt super, nic hezčího nemůže být 🙂
Uz som neveril ze take cosi este existuje ale ano.Myslim ze kazdy by chcel mat take cosi.Ale ty velmi dobre vies co mas doma za poklad.Nech ti vydrzi dalsich mnoho rokov v takom super stave.Myslim ze nic povodnejsie a zachovalejsie tu este nebolo.stasne cesty.durko.
Tak přesně takovou představu mám já o Erku,takhle nějak by mělo vyoadat.Je to skoro až neuvěřitelný,že ještě existuje erko v takovém stavu.Nádhera a doufám,že bude k vidění na nějakém srazu.
Tož co k temu dodat? Tož fajne a pjekne..., to bych rád viděl na vlastní oči...


Hele, né že bych tě nutil, ale taková tyšicovka v origo stavu taky není k zahození. Nechceš vyměnit? 🙂
ach, to je krása. tomu říkám super stav
Moc, moc, hezké !!!!!
.... no prostě Mazlík....
Tommy: jestli to byl dotaz, tak odpoved zni, ze urcite bude, ale kdy to se me zatim neptej🙂
lucinka: a bude dalsi rocnik MSSS
Přidávám se, napiš nám ještě víc informací - stav tacháče aj foto motoru by potěšilo 😉
malý dotaz. stav tachometru ?????
Musím se připojit k ostatním - je to opravdu NÁDHERA !!!





Nemůžu si ale odpustit několik zvídavých dotazů.





1) To osvětlení SPZ je původní? - vypadá fakt jako nové


2) Ty mřížky sání na zadním sloupku a na blatnících, byly pochromované už při koupi nebo ne?


3) Zachovala se k autu FAKTURA? jde mi o doplnění stránek, mám fakturu z 1975 a potom až zase 1978.





Ještě jednou - opravdu bledá závist 🙂) je to KRASAVICE.
nádhera, krasa...no proste bomba...Ty jsi z F-M? ja jsem z Ostravy..bude mi tedy potesenim Te nekdy privitat na nasem minisrazku...alias Moravskoslezskem SkodaSLETu
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
To je paráda, nádherně dochovaný originál.
Tak tohle je opravdu nádhera, parádní autentický kousek.
No to je kráááása!!!


Exteriér nemá chybu!!!


Potěcha oka 😉