7. únor 2005

Radkův Red Shadow

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 48112×, Komentářů: 191, Líbí se 1 Autor: RST
eRko pro radost z jízdy eRkem

Úvodem

Toto eRko je moje druhé, pokud počítám celé exempláře, jinak 3. v pořadí. Z prvních dvou jsem složil RedMachine . Pořídil jsem ho v nepříliš dobrém stavu v roce 1999.

Pak probíhala poměrně zdlouhavá renovace, o jejímž průběhu je možné se poměrně podrobně dočíst zde:

Co se dělo před rokem 2005 a jak probíhala renovace:

RedShadow 2001

RedShadow 2002

RedShadow 2003

Na konci toho všeho je auto podle mých představ, i když je to vlastně nikdy nekončící cesta, protože stále je co dodělávat, opravovat, předělávat atd.

Výsledná podoba auta

V této podobě je auto od roku 2003, kdy jsem s ním poprvé vyjel na sraz (HG 2003). Od té doby probíhají pouze technické a vnitřní změny, navenek je auto stále stejné.

Následuje pokračování deníku od roku 2005:

Tak jak již bylo naznačeno v průběhu minulého roku (2004), letošní rok začíná celkovou opravou motoru a jeho posilovací kůrou.

15.1.2005 (so) - demontáž motoru z vozu, jeho odstrojení a příprava k odvozu do ozdravovny a posilovny. 19.1.(st) si motor odvezl pan mistr Schwejk.

22.1.2005 (so) - rozborka motoru, dostávám info, co je vlastně zač. Zjištění mě docela překvapuje - jedná se o obyčejnou 1100, podle různých indicií pocházející zřejmě z 1100 MB. Takže trošku zklamání, ale zároveň naděje, že až bude to co bude, že to pojede...

26.1.2005 (st) - v pondělí jsem začal propadat skepsi, že neseženu nový písty, ale včera jsem je nakonec objednal a dneska dorazily. Mám radost, můžem pokračovat...

5.2.2005 (so) - v průběhu týdne jsem sehnal mrtvý motor Š120 z roku 89, takže blok a ojnice jako vhodný výchozí materiál pro stavbu nového motoru. Motor jsem rozebral do stavu blok s klikou v celku, jinak komplet odstrojený. Je plný usazenin z oleje, bude co čistit-viz fotky. Rovněž jsem taky čistil převodovku, kterou chci použít do Shadowa místo té, co tam je.

20.2.2005 (ne) - v týdnu jsem odvezl převodovku na repasi, o víkendu jsem čistil díly motoru - blok, vanu, prsa, sací koš oleje apod. Taková domácí dekarbonizace, ale funguje to, ještě jedno kolo čištění a díly budou jak nové.

20.3.2005 (ne) - uplynul měsíc, tak jen heslovitě. Převodovka je doma zrepasovaná, připravená k montáži do auta, motor vyčištěný, vložky převrtané, už usazené v bloku, hlava je na úpravě sedel a vodítek ventilů. Práce na motoru provádí motorář, já jen rozebírám a čistím. V posledním týdnu taky byla dokončená klika - přebroušená a vyvážená společně s řemenicí, setrvákem a spojkou.

1.4.2005 (pá) - fotky rozpracované hlavy, pod ní blok s usazenými vložkami a vačkou. Je to ten blok, co je o pár fotek výše. Takhle vypadá po mé domácí dekarbonizaci.

5.4.2005 (st) - v neděli jsem dovezl sestavený motor, už je nasazený v autě. Mezitím se v autě usadila zrepasovaná převodovka, takže vzadu je vše nové.

Toto teď bude pohánět Shadowa.

8.4.2005 (pá) - no a takhle vcelku a usazené v autě. Zbývá pár drobností a bude se zase jezdit. Je vyzkoušeno, že už to vrčí, chytlo to okamžitě a má se to čile k světu.

1.4.2005 (po) - v sobotu jsem dodělal pár detailů jako zapojit zbytek vody, olej do převodovky, alternátor apod. Motor chytá dobře, nechal jsem ho trochu prohřát a kousek projel. V neděli jsem si vyzvedl hotové toto:

16.4.2005 (so) - Vydali jsme se na malý testovací výlet do muzea v MB. Autíko fungovalo bez problémů, jen při pojíždění městem se trochu víc hřeje, ale to se bude ještě řešit. Na zpáteční cestě jsme ještě zavítali k Petrovi, kde jsme trochu potestovali obě eRka.

U zákaznického centra vedle muzea vznikly i tyto pokusné propagační fotografie:

19.4.2005 (po) - na přední nápravě se usídlily 4 pístové brzdy s novými kotouči a destičkami. Dozadu se nastěhoval zrepasovaný karburátor. Při testovacích jízdách vzniklo i toto video:

http://files.skoda110r.cz/redshadow2005.wmv

29.4.-2.5.2005 (pá-ne) - Tradiční sraz Jaro 2005 v Běšinech u Klatov. Šlo hlavně o další zajíždění motoru, ale nakonec umístění v závodních disciplínách nebylo nejhorší. Výfuk-roura si vysloužil 3. místo v soutěži o nejhlasitější výfuk výkonem 128 dBA.

Před srazem ještě doznalo menších úprav chlazení - chladič více položen a vybaven ventilátorem Lada, doplněný "ručním termostatem". Ten se během srazu velmi osvědčil a díky němu jsme auto ani jednou neuvařili, ani během závodů, ani cestou.

28.5.2005 (so) - další "závodní" prověrka vozu - sraz Škoda klubu Praha v Táboře se závody na letišti. Vše fungovalo tak, jak má, jen se občas posouvala struna plynu a ne vždy se tak dalo jet na plný plyn. Při zpáteční cestě se podařilo zachytit toto:

23.-24.7.2005 (so-ne) - Hundertgang 2005.

Týden před akcí jsem s autem byl týden v Orlických horách. Po kopcích to šplhá jak kamzík a je mu jedno kolik toho na hřbetě veze. Motor má za sebou asi 2500km, takže před cestováním mu byla dotažena hlava, seřízena ventilová vůle, vyměněny pružinky v rozdělovači a seřízen předstih. Když koně dostanou ovsa (modré oktany apod.), tak radostně řehtají a motor se točí do 8tis.

Důkazem jest první místo ve sprintu na 400m na HG2005 v kategorii 110R/LS.

9.10.2005 (ne) - Prováděl jsem přípravy na sraz v Běšinech. Opět jsem lehce upravil polohu chladiče, vyměnil sponu na hadici před chladičem (vyletěla při testování...). Čistil jsem prokletý palivový systém, abych se jednou provždy zbavil ucpávajícího se přívodu benzínu...

...nádrž vydala své tajemství.:))) Věřte nebo ne, ale ten hadr tam musel být už pěkně dlouho, protože já ho nepoznávám. Zřejmě někdy někdo ucpal hrdlo při opravách a hadřík tam zřejmě spadl...

14.10.-16.10.2005 (pá-ne) - Účast na srazu Podzim 2005 v Běšinech u Klatov. Vše fungovalo bez problémů, benzín do motoru tekl bez přestávky, takže se povedly i závody - 3. místo ve sprintu v pátek v N1 a 4. místo v sobotním závodu. Naprostá spokojenost, Schwejkomotor šlape jak má. Jen malá závada cestou domů - nepřežil vzduchový filtr. Během závodu i celého srazu jsem nestačil fotit, tak jen fotky po dojezdu domů.

2006

01.2006 - V zimním období auto odpočívá. V prosinci dostalo nové obutí, Semperit Sportlife, 175/60 R13. Zatím jsem na nich nejel, těším se na lepší počasí, až je vyzkouším. Byla tu zmínka o nějakém okolopoletujícím Solexu, tak už přistál. Zbývá dořešit "maličkost" - sací potrubí.

29.01.2006 (ne) - Odvezl jsem vyndanou přednní nápravu na repasi. Po zvážení, že na to nemám přípravky, zkušenosti ani mi stále nezbývá čas, jsem se rozhodl to nechat udělat u někoho, kdo to umí (Vláďa O.T.). Až bude tato náprava hotová, jen ji v autě přehodím.

Pustil jsem se do "výroby" nové konzole řazení. Chtěl jsem páku líp vytvarovanou k ruce a neotočnou. Neměl jsem k dispozici konzolu od 5q, která tyto požadavky splňuje.

Je to upravená konzola z 1203. Páka je narovnaná, vyměnil jsem táhlo s palcem. Na fotce jsou vidět rozdíly konzol 4q, 1203 a vyndané táhlo z 1203 s jiným uchycením pro táhlo k převodovce. Podle ustavení v autě ještě musím doupravit ohnutí páky a délku.

11.04.2006 (ut) - Vypukly přípravy na jarní sraz v Běšinech u Klatov, takže nová řadící páka se usadila na svém místě ve voze - po otestování je vynikající. Dále jsem namontil jiné, lépe funkční pásy a pustil jsem se do kontroly mazání, neboť po ohřátí motoru klesá mazací tlak.

Za tím účelem jsem sundal vanu a sací koš. Vyčistil jsem redukční ventil tlaku oleje, tak uvidíme, co se bude dít. Po otevření je motor stále čistý jako nový.

14.04.-16.4.2006 (pá-ne) - Samotná účast na srazu v Běšinech u Klatov. Auto se podařilo připravit, vše fungovalo, jak má. Mazání funguje lépe, nicméně u teplého motoru tlak klesá. Zřejmě bude zapotřebí zvolit jiný olej.

Na srazu se mi podařilo vyhrát kategorii N1 (do 1200ccm) v hlavním závodě, ve sprintech jsem byl ve stejné třídě 1. a Hanka 2. Zásluhu na dobrém ovládání má i nový volant.

Pohárové, medailové a diplomové žně...

...volant a pár detailů po dojezdu.

12.5.2006 (pá) - Žení se nám kolega ChS. Společně s Petrem, Ladičem, Mišulem a dvěma eRky z rodiny Chrobáků zajišťujeme stylový převoz svatebčanů. Více v reportáži na jiném místě stránek.

Srpen 2006 - Až dosud se nic s autem nedělo, ale přiblížil se víkend, kdy jsem se chtěl zase jednou povozit na slalomu v Milovicích. Nechtěl jsem si ničit nový Semperitky, tak jsem se konečně donutil sehnat origo plechový 14, opiskovat a nalakovat je a obout na zuté Conti SportContact 175/60R14, které se dříve valily na rodinné Felicii.

Blatníky plné kol

Dost se mi to takhle líbí, dokonce jsem na tom absolvoval i cestu do Doks a zpět. Kola nejsou vyvážená, protože na slalomové blbnutí to stejně není potřeba. Pod disky jsou 3cm podložky, protože kvůli loukotím mám dlouhé štefty. Kupodivu se s tím bez výrazných vibrací dá jet i 140km/h. Na Běšiny ale přezuju zpět loukotě se Semperitkami.

20.9.2006 (st) - Opět se přiblížil sraz v Běšinech, tak jsem se konečně vyburcoval k aktivitě a pustil se do výměny přední nápravy, kterou mi částečně zrepasoval Tátomochanük, nastříbrnil Tlumexem a sestavil jsem si ji postupně sám. Tátomechanikovi tímto děkuji za pomoc.

Večer jsem auto opustil v tomto stavu, stará náprava venku, nová vedle na zemi. Pokud to zítra nenamontím, do Běšin asi pojedu Jedničkou (RedMachine...D)))

22.-24.9.2006 (pá-ne) - Vše se zadařilo namotnovat a auto zprovoznit. Po krátké testovací jízdě ve čtvrtek večer jsme společně s Petrem a Fidem v pátek ráno vyrazili směr Běšiny. Absolvovali jsme celý program srazu od pátečních jízd zručnosti na slepo, přes sprint a noční orientační závod až k hlavnímu sobotnímu závodu. Organizace srazu tradičně perfektní, závod se mě i Hance moc líbil, svezli jsme se parádně. Auto fungovalo bez problémů, povedlo se zase ulovit nějaké cenné trofeje, včetně obhajoby jarního vítězství v závodě v kategorii N1.

Výčet úspěchů:

  • 3. místo v jízdě zručnosti na slepo - Hanka v Lady Cupu
  • 3. místo ve sprintu v Lady Cupu
  • 1. místo já ve sprintu v N1 (do 1200ccm)
  • 1. místo v závodě v N1

Takže po srazu spokojenost a radost.

2007

březen 2007 po podzimním srazu v Běšinech jsem ještě jednou vyrazil do Milovic na slalom. Při blbnutí před vyhlášením výsledků jsem zase poškodil řazení. Přes zimu auto bylo ve stodole a nic se nedělo. Začátkem března jsem ho nastěhoval do garáže, opravil řazení (nešla řadit zpátečka), opravil jsem funkci stahování okna L dveří, lampičku ve dveřích a pustil jsem se konečně do opravy pomačkaných lemů předních blatníků. Přezul jsem ze slalomových 14" zpět na loukotě.

2.4.2007 (po) - Pokračuju v kitování a broušení lemů předních blatníků a spoileru.

7.4.2007 (so) - Lemy se mi podařilo ve čtvrtek nastříkat, v pátek auto umýt a dnes tak mohlo posloužit jako svatební dopravní prostředek. V historii Shadowa je to již potřetí, co jsme ho využili k takovému účelu. No a kdo že byli ti štastní? Schwejk a Lucka. Tak jim přejem, aby vjezd do života v eRku byl tím správným a klapalo jim to i po zbytek života.

květen 2007 (po) - Podařilo se mi konečně sehnat chladič oleje, Schwejk mi k němu vyrobil přípojky na motor, tak jsem v rámci příprav na sraz v Běšinech chladič mohl namontovat. To bylo ve středu před odjezdem na sraz. Namontoval jsem i nový termostat a svíčky, vyměnil jsem olej.

4.-6.5.2007 (pá-ne) - Sraz v Běšinech u Klatov. Jeli jsme v nové třídě H1 (do 1200ccm+úpravy). Závod se nám opět podařilo ve své třídě vyhrát, takže velikánská radost.

Co mě potěšilo a zároveň i pobavilo, bylo 2. místo v soutěži o nejhezčí závodní repliku srazu. Jednak jsem vůbec netušil, že taková soutěž na srazu probíhá a druhak jsem svoje auto za závodní repliku dosud nepovažoval.

Po celou dobu srazu auto fungovalo naprosto bez problémů. Po dojezdu jsem před garáží zachytil setkání generací Škodovek.

1.-2.7.2007 (ne-po) - V neděli vyrážíme vstříc nové zkušenosti - eRko si zahraje ve filmu. Před tím jsem vyměnil volant za dobový a výfuk za sériový, aby auto lépe zapadlo do začátku 80. let, kde se část příběhu odehrává.

Na smluvené místo dorazil kameraman a režisér a s ním 3 herci. Bylo to velmi zajímavé nedělní odpoledne, kde se prolnuly 2 odlišné světy. S eRkem se i jezdilo, to jsem jezdil já, herci v něm seděli jen při statických záběrech. Jinak se sériovým výfukem vypadá auto zezadu hodně dobře, ale bohužel to vůbec nejede ve vyšších otáčkách. Motoru se vůbec nechce přes 6 tis., ale zvuk to má zajímavý.

V pondělí jsem vyndal příčku motoru, srovnal na ní deformované držáky a prohodil jsem pořadí silentbloků - tvrdé blíž k příčce, měkké dopředu. Měkké jsem vyměnil za nové.

18.8.2007 (so) - Motor už delší čas vydával nepříliš zdravé zvuky z oblasti ojnic a mazací tlak už taky nebyl bůhvíjak super, a tak došlo na průzkum situace. Sundal jsem vanu, víka ojnic a bylo jasno. Šály vypadaly takto:

Ve vaně byly šupinky z vydřené kompozice. Klika to naštěstí zatím jakž takž přežila, ale nejzdravější už taky není. Jinak je motor vevnitř stále krásně čistý, dekarbonizace se vyplatila a z nových olejů se už nic neusazuje.

Nasadil jsem tedy postupně nové šály, dotáhl víka ojnic, nandal vanu a nalil zpět olej. Po natočení jde motor o poznání lépe, rachtání ojnic zmizelo a mazací tlak znatelně stoupnul.

Posledních několik jízd s eRkem bylo docela utrpení, motor nedržel volnoběh, neměl sílu a tak. Na vině bylo povolené víko karburátoru a dokonce chybějící 2 šroubky na víku, u plovákové komory. Po dotažení a doplnění šroubků se to chová opět jak má.

září 2007 - pomalu se opět přibližuje sraz v Běšinech, tak provádím nějaké údržby, mám za sebou STK a výměnu SPZ (RZ), Shadowa máme už i úředně přestěhovaného do Záp.

5.-7.10.2007 (pá-ne) - čas srazu nastal. Ve čtvrtek před srazem jsme byli s našimi "závodními" auty v práci a lepili jsme reklamy sponzora, našeho zaměstnavatele. Poté byla trochu show na firemním dvoře, taková plochá dráha kolem trávníku.

V pátek ráno odjezd směr Běšiny. Až na místě jsem zjistil, že jsem ujel asi 170km bez víčka expanzky, které zůstalo v garáži na ponku po raním dolití vody. Zajímavý důkaz funkce chlazení, protože jsem nikde nevařil, ani vody výrazně neubylo. Navečer byl sprint, v něm jsem získal 3. místo ve třídě do 1200ccm. V sobotu od rána tanec kolem závodu - technická přejímka, rozprava a vlastní závod. Opět úspěch, s novým spolujezdcem Petříkem jsme vybojovali 3. místo v kategorii H1 a celkově 33. z asi 80 posádek v cíli.

Auto opět fungovalo naprosto v pohodě, i za volantem se celkem dařilo, takže spokojenost. Díky Marťasovi za půjčení víčka.

Využil jsem 2 fotky ze závodů z odkazu na fotogalerii ze Skodateam.cz, díky.

2008

25.-27.4.2008 (pá-ne) - celou zimu až do teď auto stálo a najednou je tu zase sraz v Bešinech. Někdy v Březnu jsem auto malý kousek projel, jinak nic. V týdnu před srazem jsem jel s eRkem 2x do práce. Jednak zase trochu zablbnout na firemním dvoře a jednak aspoň trochu otestovat auto před srazem. Při obou cestách se uvolnilo něco usazenin v plovákové komoře a cestou domů jsem 2x čistil trysku 1. stupně.

V pátek ráno odjezd směr Klatovy. Bohužel jsem už cestou zažil horkou chvilku, když auto náhle totálně zhaslo v zácpě na Jižní spojce v Praze. Naštěstí se hned zase probralo, já dojel na nejbližší zastávku a tam v dešti dotáhl kabel ve svorce na baterce. Důkladněji jsem to opravil v kempu v Běšinech. Za spolupráci děkuju Marťasovi a tátomechanükovi (aspoň stále žiju v domění, že ta akuvrtačka byla jeho). V pátek bylo počasí všelijaké, i kroupy padaly.

V sobotu bylo už hezky a v neděli na cestu domů nádherně. Závody byly moc pěkný, jen se ještě znovu na RZ2 ozval karburátor, tak proběhlo ještě 2x čištění.

Výsledky proti minulým účastím zdánlivě nic moc (3. ve sprintu, 6. v závodě ve skupině), ale přes problémy, které byly, je nakonec vítězstvím už to, že jsme závod v pohodě dokončili.

Čeká mě kontrola a případně oprava zadní nápravy, auto totiž najednou stojí nějak nakloněné napravo.

2009

18.3.2009 (st) - Za loňský rok jsem toho s autem moc nepojezdil, taže doteď víceméně stálo. V rámci předcházení předjarním depresím jsem eRku v sobotu nabil baterku, na první otočení klíčkem natočil a jel se asi 30km vyvenčit. Doufám, že na okreskách v okolí nikde nefotili... Skoro zpět ve stodole mi motor začal na volnoběhu chcípat a pak i smrdět benzín. Příčinou bylo uvolněné hrdlo s hadičkou na přívodu benzínu do karburátoru, hrdlo vypadlo z odlitku víka a benzín si vesele stříkal po motoru. Byla za mnou i slušná cestička.

Karburátor jsem včera skoro potmě vymontoval a čeká mě je ho oprava, nejspíš výměna jeho víka. Vyndávat karburátor víceméně po hmatu je docela legrace. Ale jde to, zadařilo se.

18.4.2009 (so) - v garáži jsem vyměnil stroje, místo rozkutaného Magica (roadstera) jsem tam ustájil RedShadowa. Pustil jsem se do nutných oprav a nějakých drobných úprav. Karburátor byl opraven, vyčišten a nasazen již před časem, průběžně jsem si taky připravil mřížku na zadní čelo, jak jsem psal už v komentářích.

Dnes jsem mřížku namontoval na auto a pustil jsem se do zkoumání, proč auto stojí nakloněné na pravou stranu. Zdá se, že viník byl odhalen v podobě unavené pružiny. I ve volném stavu je o poznání kratší než levá. Pružiny jsem vyměnil za jiné, vše namontoval zpět a po objetí dvora a proměření obou stran se zdá, že auto už opět stojí rovně.

Pokračoval jsem výměnou oleje, vzduchového filtru a komínku rozdělovače. Ten původní měl celkem slušnou vůli a zapalování nefungovalo, jak mělo.

Nakonec jsem se pustil do tvorby nové kabeláže v zadním čele. Původní dráty měly svoje nejlepší léta již dávno za sebou a občas mi způsobovaly problémy s nesvícením světel apod. Vytvořil jsem tedy nový kabelový svazek pro zadní čelo s tím, že se svazkem auta jej propojím přes konektor, aby bylo možné čelo jednuduše odpojit při jeho demontáži.

Nový svazek je již v čele protažen a zapojen do světel, doplnil jsem ho i o vodič k mlhovce. Zbývá nacvakat konetory na konce vodičů a pak uskřípnout původní větev a po nacvakání protikusů konektorů svazky spojit.

22.4.2009 (st) - tak až dnes jsem se dostal k dodělání elektriky. Za tím účelem jsem v autodílech pořídil kulaté konektory na favorita a k tomu i příslušné svorkovnice. Čelo je tedy už zapojené nově, vše svítí a bliká jak má, při demontáži čela je možné vše odpojit najednou.

6.5.2009 (st) - vrcholí přípravy na odjezd do Běšin. V neděli jsme auta trochu potrápili v Hoškovicích na letišti, dnes jsme se sešli v práci a krom již tradiční exhibice na firemním dvoře jsme nalepili startovní čísla a kolegové obnovili reklamní polepy po přelakování auta. Pořád se mi nějak nezdálo, jak motor v Shadowu jede, tak jsem po příjezdu domů trochu ladil. S výsledkem jsem spokojen. Do Běšin odjíždíme zítra v průběhu dne, jsou naplánovány nějaké akce již na pátek, tak ať máme všechno v klidu. V neděli se uvidí, jak jsme dopadli. Za úspěch budu považovat, když se vrátíme v pořádku domů.

10.5.2009 (ne) - jsme zpět doma z Běšin. Úspěch se koná, auto vydrželo skoro bez problémů, motor nás dovezl tam i zpět, včetně závodů. Dokonce i jeden sportovní úspěch jsme si přivezli - 3. místo z pátečního sprintu v kategorii do 1200 ccm. V závodě samotném 8. místo ze 13 ve třídě (N1). Mohlo to být bývalo lepší, ale moje jezdecká chyba mě stála drahocené sekundy, které chyběly k lepšímu umístění. Ale i o tom jsou závody. Tak snad příště budu brzdit do retardéru včas a nebudu muset couvat. Byl jsem zkrátka moc dlouhý, trefil bych býval sud se sutí a tak jsem to poslal radši mimo trať na trávu, kde to ovšem moc nebrzdilo. Musel jsem pak couvnout, abych retardér projel. Stále jsem ztratil méně, než je penalizace za neprojetý retardér.

Čeká mě práce, hlavně na motoru. Musí ven, klika přebrousit a při tom asi udělám něco i s převodovkou.

14.5.2009 (čt) - motor je venku z auta. Na čas asi dostane Shadow obyčejnou "záložní" 120, mezitím dám dohromady původní motor a časem ho vrátím zpět.

15.5.2009 (pá) - záložní motor je v autě nasazen, zbývá dodělat pár maličkostí jako karburátor, rozdělovač, vše dozapojovat a může se zase jezdit.

16.5.2009 (so) - oba motory pospolu, pak už jen motor dočasný. Ten se mi podařilo dnes oživit, takže startuje, vrčí a taky na několika místech teče voda, takže zítra ještě poopravit těsnost vodní pumpy a domečku termostatu a pak už jen nasadit zpět čelo a nárazník.

6.6.2009 (so) - v průběhu minulých dnů jsem dokončil oživení náhradního motoru, RedShadow je už komplet, startuje, jezdí a zvukově se projevuje úúplně stejně jako 120. Mezitím došlo i k rozborce "závodního" motoru do míry nezbytné k vyjmutí kliky, klika odevzdána na přebrus, sehnány ložiska pro 4. výbrus a dnes došlo k opětovnému složení motoru. Chybí namontovat setrvačník a spojka.

Na fotkách je vidět, že klika i pánve měly své nejlepší už za sebou. Při skládání jsem nasadil i nové rozvody. Motor zatím nechám spát v garáži, chvíli pojezdím se 120, v záží mě čeká STK, tak potom vrátím ostrý motor zpět, aby byl v autě zase ready pro podzimní Běšiny. Zajíždět se bude asi opět cestou tam.

22.9.2009 (út) - včera jsem auto po dlouhé době nastartoval a kousek projel. Vše funguje až na termostat, který zůstal seklý a při zajíždění zpět do garáže jsem trochu vařil. Dnes to musím pořešit, zítra mě čeká STK. Vše v rámci příprav na sraz v Běšinech.

23.9.2009 (st) - STK úspěšně za námi. Vše funguje jak má, pouze zadní mlhovka si postavila hlavu a nesvítila. Jinak vůle nikde nejsou, brzdí to naprosto špičkově. Trochu sákne olej z převodovky. Takže na 2 roky zase klid.

29.9.2009 (út) - v sobotu proběhla výměna motoru. Ještě v sobotu proběhlo první nastartování, v pondělí ve svátek pak první kráké jízdy pro záběh a seřízení. Má za sebou asi 25km v různých režimech, od klidné jízdy na prohřátí až po pár ostrých km s dotočením k 7,5tis. ot/min.

Výměně motoru předcházelo nasazení přední nápravy do RM a její odtah do stodoly k dalšímu odpočinku.

V neděli jsem si ještě hrál se sedačkami a díky Martyho druhovýrobním krytům sklápěčů vypadají sedačky asi o 300% líp než dříve.

A RedShadow v kruhu svých nejbližších a v celé kráse před odjezdem na sraz.

2.10.-4.10.2009 (pá-ne) - sraz v Běšinech. Vyrážíme v 6 ráno, abychom se vyhnuli pražským zácpám. Kolem půl desáté jsme v Neznašovech, kousek od Běšin a našem již tradičním bivaku. Po, jako vždy, dobrém obědě v místním hostinci se vyrážíme zaregistrovat a vrháme se do dění srazu. V pátek ještě nájezdy RZ, technicá přejímka a sprinty. Noční orienťák už vynecháváme, protože po cca 300km za volantem eRka a celodenní akci toho míváme večer už celkem dost a šetříme síly na sobotní závody.

Kolem poledne v sobotu je start závodu, na nás dochází až v 13:23. Chvilku před startem jsem chtěl zkontrolovat ještě přítomnost motoru a jeho součástí, leč struna kapoty je zásadně proti a na důkaz svého tvrzení praská a nedovoluje mi kapotu otevřít. Asi znamení, abych se v tom nešťoural. Naštěstí to opravdu nebylo potřeba a opravil jsem to až v neděli po dojezdu domů. Auto tedy fungovalo naprosto bez problémů, závody se vydařily, svezli jsme se opravdu nádherně a skončili na 5. místě ve své kategorii N1 z 19 vozů v cíli. Celkově 47. z 89. I cesta domů v neděli proběhla v pohodě, takže spokojenost. Motor po opravě jede jak novej, maže jako nikdy (i ohřátý má tlak oleje 4 kPa už od cca 1800 ot/min.), na volnoběh kolem 1,5.

Nám se sraz opět velmi líbil, užili jsme si pěkný víkend. Bohužel se našlo pár pitomců, co jezdili po Klatovech jak magoři a dost pošramotili pověst organizátorů i celého srazu. Kdoví, jestli ještě nějaký vůbec bude. Věřím, že Romana rozladění přejde a pustí se do toho na jaře znovu. Rádi bychom zase přijeli, třeba jen na kukačku a setkání s ostatními.

15.10.2009 (čt) - dnes jsem vodu v chladícím systému trochu naředil nemrznoucí směsí a připravil tak eRko na zítřejší cestu do zimoviště. Abych nemusel řešit, jestli v garáži zamrzne nebo přežije. Což mi připomíná, že RedMachine má v motoru pouhou vodu (zde aspoň zbytky fridexu byly), takže ji musím dojít vypustit.

2010

29.4-2.5.2010 (čt-ne) - první záznam v roce 2010. Poprvé se auto probudilo začátkem dubna, kdy jsem jej po zimě přiměl k životu a převezl za zimoviště k sobě domů. Srazu předcházelo několik chvil věnovaných autu, během kterých jsem stihl zjistit, že laminátovou kapotu na něj nechci, vyměnil jsem svíčky a pod karburátor po letech konečně namontoval pertinaxovou izolační podložku. A ejhle, motor se za tepla lépe startuje a neškube, než se karburátor zase vychladí.

Na sraz jsme odjeli už ve čtvrtek večer, v pátek celkem pohoda, v sobotu jsme absolvovali závod o Jarní pohár Škodateamu, kde se nám povedlo získat zase po nějaké době pohárek za 3. místo ve své skupině.

V neděli cesta domů. Celkem v pohodě až na občasné zaškubání motoru, které jak jsem doma zjistil zřejmě způsoboval povolený a nějak nefungující odpojovač volnoběhu. Během závodu motor šlapal naprosto skvěle a dosahovali jsme na RZ časy srovnatelné i s některými mnohem silnějšími auty. V celkovém pořadí jsme skončili kolem poloviny startovního pole. Více o srazu na jiném místě webu.

24.5.2010 (po) - nic zvláštního. Jen jsem opravil drobnosti jako prasklá struna sytiče, uvolněný odpojovač karburátoru a umyl jsem z auta běšinské bláto. Auto před očistou:

Včera jsem auto usalašil do stodoly a do garáže přivlekl roadstera.

29.5.2010 (so) - zúčastnil jsem se škodováckého srazu v Dolních Chabrech v Praze, pořádaného lidmi kolem webu SkodaHome.cz. Jednalo se o v pořadí 10.sraz SkodaHome. O srazu samotném více v samostatném článku . V rámci srazu se jela i krátká orientační soutěž s několika úkoly a otázkami a doplňující soutěží. Povedlo se nám získat 9. místo z 10 hodnocených, nezjistil jsem, kolik lidí jelo celkem, ale myslím, že přes 20 to nebylo.

Máme tedy další diplom do sbírky, dlužno dodat, že v pěkném rámečku, a nějakou malou věcnou cenu. Obojí potěší.

24.7.2010 (so) - další sraz, Hundertgang 2010, Velké zboží, Poděbrady. Účastnil jsem se jako spolujezdec Petra H. Na sraz jsem tedy eRkem ráno dojel, večer odjel. Ke srazu není snad ani potřeba nic dodávat, jako vždy skvělá akce, setkání s lidmi, které jinde sotva potkám. Tak ten den rychle uběhl, že se skoro nechtělo věřit, že je tma a na čase vyrazit zase domů.

Na druhý den ráno jsem odhalil viníka poskakující ručičky otáčkoměru a občasného zaškubání motoru. ETZ se zřejmě rozhodlo, že dost již bylo jeho služeb a začalo mě nenápadně opouštět. Škoda. V tuto chvíli to ale na cívku jede líp a otáčkoměr se necuká. Takže buď se povede nějakému elektronikovi zapalování opravit, nebo skončí navždy v polici. Já jsem sundal deklík, zjistil, že víc toho nerozeberu a neopravím, zase jsem to zadekloval a tím to skončilo.

28.8.2010 (so) - dlouho očekávaná a plánovaná akce je tu - Sraz ke 40.výročí zahájení výroby eRka. Pojali jsme to jako etapový závod, s pátečním mezipřistáním v N.Bydžově u rodičů. V sobotu ráno počasí, že by psa nevyhnal, ale my nejsme z cukru, auto taky ne, tak se jelo.

Na fotkách je k vidění zkrácený průřez akce: kolona z Rozkoše do Náchoda na náměstí, odtud orientačním závodem přes Šerlich do Kvasin na parkoviště, kde jsme se stali součástí nápisu připomínajícího význam celé akce. Ke srazu myslím netřeba komentářů, kdo byl, ten ví o čem to bylo, kdo nebyl, přišel o nevšední zážitky a dojmy zprostředkovat nelze. Jen krátce: jsem rád, že jsem byl u toho a týmu v čele s Martym patří obrovský dík za uspořádání a obdiv za dokonalé naplánování a pak i zvládnutí celé akce. Aplaus a klobouk k zemi.

10.10.2010 (ne) - dostalo se mi cti a pozvání od Ládi Ladiče k účasti na jeho eRkařsko-fotografické setkání Severka 2010. Nemám pocit, ře bych měl dostatek fotografického materiálu na samostatnou reportáž, tak zmínka jen v článku u auta. Centrem setkání byl Duchcov, odkud jsme se odebrali do krásných serpentin, kde jsme si nejen s auty krásně zajezdili, ale snad i fotgrafové si přišli na své a nějaké záběry ulovili.

Cestou do Duchcova

Setkání na náměstí v Duchcově

Horskými silničkami jsme se v koloně přesunuli do Cínovce, kde jsme skupinově zapózovali:

Přesun v koloně, nechal jsem se unést a i zpoza volantu něco vyfotil

Na Cínovci

Na závěr sezóny velmi vydařený výlet, podpořený nádherným počasím, nebojím se říci na danou roční dobu naprosto luxusním. Takže díky LL za pozvání a za možnost ukončit sezónu dokonale stylově.

Neodpustím si nezveřejnit malou historku z průběhu dne. LL avízoval problémy s řazením, které vyústily ve zlomení řadící páky. Když na mě Láďa mával z okénka šroubovákem se slovy něco ve smyslu, že tím teď musí řadit, zeptal jsem se, zda potřebuje řadící konzolu. Udiveně se mě ptal, zda snad takový díl vozím s sebou. Kdbych nevozil, nenabízel bych. Ještě větší údiv nastal, když přihlížející L.DJ Free opáčil, že ale LL potřebuje 5qualtovou. To jsem již pobaveně opáčil, že samozřejmě vozím konzolu 5q.... Výměna pak byla dílem několika minut a Láďa mohl pokračovat směle ve venčení eRka spolu s ostatními.

18.10.2010 (so) - Zazimování eRka. V pátek jsem eRkem přejel do svého rodiště a ustájil ho na zimu v garáži, kde přezimovalo i loni. Než jsem odjel do garáže, pořídil jsem na dvoře u rodičů pár obrázků.

A to je konec sezóny 2010, kdy jsme toho pojezdili s eRkem poměrně dost. S velkou pravděpodobností je to i konec tohoto článku, protože od příští sezóny nejspíš založím pokračování deníku v novém článku. Tento je dlouhý až až.

2011

30.7.2011 (so) - Založení nového článku se nekoná, protože letošní sezóna je zatím velmi chudá. Začíná vlastně až dnes a moc akcí zřejmě letos nepodnikneme. Od října 2010 jsem auto ani neviděl, tak jsem se rozhodl jej aspoň navštívit prohlédnout v garáži.

První shledání po X měsících.

V motorovém prostoru nic zvláštního, mírně ubylo vody v nádržce a pod jednou hadicí zaschlá kapka, zřejmě trochu sákne spoj.

Zkusil jsem tedy zapnout zapalování, kotrolky se rozsvítily, budíky zatřepaly ručičkami. Zkusil jsem tedy dále zastartovat, ejhle, startérm motorem točí. Abych to tedy moc netrápil, napumpoval jsem benzín a motor po několika převaleních při prvním startování naskočil a běžel, jakobych auto zaparkoval včera.

Vyjel jsem tedy ven, krátce se projel k pumpě nafoukat kola a po zjištění, že vše funguje jak má, jsem auto zase uložil. Počasí bohužel nijak nelákalo k původně plánovanému výletu. Tak snad za 2 týdny a pak hlavně za měsíc Kvasiny a Náchod.

26.-28.8.2011 (pá-ne) - Dlouho očekávaná a plánovaná akce je konečně tu. Vyrážíme na 2. setkání majitelů Škoda 110R v autokempu Rozkoš a okolí Náchoda. Varážíme na sraz už v pátek dopoledne, nejdřív jsem ale musel vyměnit hadici od hrdla k nádrži. V poslední době býval cítit benzín, zejména po projetí levé zatáčky. Viník byl odhalen v podobě totálně zpuchřelé hadice:

O srazu samotném v samostantém článku.

31.8.2011 (st) - trochu jsem si hrál a dal jsem dokupy další 2 rozšířená kola a k tomu jedno úzké - dojezdové. Vyzkoušel jsem nasadit hotové kolo na auto, rozotčit a poměřit. Kola hází zcela minimálně a nijak odlišně od neupravených disků. Nasazení s podložkou 3cm (kvůli šteftům s krátkými závity) je celkem brutálně ven z blatníků, ale při přisazení na náboj a porovnání s loukotí, je vnější hrana disku takřka zároveň. Takže použití rozšířených kol má zhruba stejný efekt jako použití loukotí. Šířka stejná, ET taky.

22.9.2011 (čt) - jak již zaznělo v komentáři, před časem jsem opravil stahování okna v pravých dveřích. Pořídil jsem chladič pro felicia 1,9 a k němu i saharu s ventilátorem pro přestavbu chlazení. Dnes jsem absolvoval STK, takže zase na 2 roky vystaráno. Bude potřeba opravit vůli ve spojovačce a pomocné páce řízení. Jinak vše OK.

20.10.2011 (čt) - v minulých dnech jsem pořízený chladič namontoval, trochu upravil vedení vody, včera jsem to naplnil fridexem a odvzdušnil a chvíli na volnoběh nastartoval. Vše se zdálo funkční, tak jsem dneska provedl cca 15km zkušební jízdu a i za jízdy chlazení funguje, vypadá to, že o dost líp než dříve. Zkoušel jsem různé režimy včetně celkem pomalé jízdy po předchozí docela rychlé a vše OK, bez ventilátoru, což bylo dříve nemožné. Více se to ohřálo až když jsem přiletěl domů a nechal to vrčet na vjezdu a pojížděl jsem pomalu po dvoře. Zítra mě čeká cesta do zimoviště, tak to znovu prověřím, ale zdá se, že je to OK.

Nestihl jsem to do Běšin a průběh událostí nakonec ukázal, že jet Fabií nebylo až tak úplně od věci. Ale o tom třeba někde jinde.

2012

4.3.2012 (ne) - cesta do zimoviště proběhla zcela bez problémů a eRko bylo na zimu odstaveno ve stejné garáži jako již v minulých letech. Během zimy bylo pouze párkrát zkontrolováno, jestli tam je a jestli mu není moc zima. No, občas asi trochu byla, ale přežilo.

Dnes jsem se šel projít a eRko po zimě zkontrolovat trochu důkladněji. Vody v chlazení neubylo, takže nikde nic neteče, oleje stále dostatek, tak jsem napumpoval benzín a zkusil zapnout klíček. Kontrolky se rozsvítily, ručičky zatetelily, tak jsem otočil dále... pár převalení a vrrrr. Takže vše OK, pokud bude hezky, eRko si brzo přivezu domů a bude se jezdit v sezóně 2012.

12.8.2012 (ne) - brzo se nám protáhlo až do dneška, takže teprve dnes jsem eRko převezl k sobě domů. V pátek jsem provedl test oživení, i bez dobíjení baterky se opět povedlo nastartovat, dojel jsem dofoukat kola a aspoň omýt uprášená okna. Dnes jsem vyrazil k sobě domů, ale po krátké jízdě auto kuckalo a chcípalo. Uvolnily se usazeniny v plovákové komoře. Po pročištění karburátoru vše fungovalo a jelo se. Cca 80km naprosto v pohodě, hlavně chlazení konečně funguje jak má a za celou cestu nebylo potřeba pouštět větrák, dokonce ani po zastavení u pumpy. Pustil jsem ho na chvíli doma, aby se motor trošku vychladil před vypnutím.

Než vyrazím na sraz eRek do Č.Skalice, předpokládám důkladnou očistu, výměnu oleje, celkovou kontrolu, podotahování drobností a tak. Nic zásadního nejspíš nebude potřeba, snad jen výměna startéru, který občas stávkuje. Asi koupím nový s reduktorem.

24.-26.8.2012 (pá-ne) - sraz eRek v kempu Rozkoš u České Skalice. O vlastním srazu více zde.

Před odjezdem na sraz jsem po dlouhé době zase věnoval nějaký čas autu a vyplatilo se. Jednalo se tedy hlavně o kosmetiku - auto jsem pořádně umyl a vyřádil se na něm s leštěnkou. 10 let starý lak slušně prokoukl a dokonce si toho pár lidí i všimlo, což mě zvlášť potěšilo. Pak jsem provedl jen pár dorbností jako výměna oleje, přitažení svisláků či lehké promazání jednoho kloubu na spojovačce, který trochu vrzal. Ze srazu jsem si přivezl krásné pamětní listy a společnou fotku a hlavně zase spoustu zážitků z víkendu s eRkem a setkání se spoustou bezva lidí. Děkuji tímto i Jezevcovi za spolujízdu a navigaci při orientačním závodu.

21.-23.9.2012 (pá-ne) - Poslední sraz bez fridexu

Běšiny Podzim 2012 . Před srazem jsem neprováděl žádné zvláštní přípravy, jen jsem auto po měsíci kousek projel, znovu vyčistil karburátor, protože mi to opět začlo cukat (a během srazu a závodu ještě několikrát). Během srazu jsem moc fotit nestíhal, hlavně během závodu, takže foto z technické přejímky, ze závodu jsem dostal fotku mailem, tak jsem ji zde použil a děkuji za ní a pak už jen dokumentace vozu a trofejí po příjezdu domů.

Povedlo se mi uspět v pátečním sprintu 3. místem v kategorii do 1200ccm a v sobotním závodu 2. místem v kategorii N1. Úspěch jsem vážně nečekal, o to více mě příjemně překvapil. Měli jsme totiž několikrát potíže s cukáním motoru, které se dalo odstranit vytažením sytiče. Většinu přejezdů jsem tak jel s "ručním plynem" a 3 z 5 RZ jsem jel s vytaženým sytičem, aby motor vůbec dostával nějaký benzín do 1. komory. Zajímavé, že po poslední RZ, celý poslední přejezd a cestu domů ani jednou motor nezacukal a jel úplně sametově. Předělané chlazení funguje taky výborně, větrák jsem pouštěl jen na RZ a spíš preventivně, za celou cestu domů nebyl potřeba, ani při jízdě po dálnici do kopce např. od Loděnice k Rudné a to tachometr ukazoval 130, voda stále 90. Takže se vyplatilo ho předělat.

2013

14.3.2013 (so) - při návštěvě v mém rodišti před 2 týdny jsem po zimě auto cvičně nastartoval, vše se zdá OK, takže dnes jsem s autem přejel k sobě domů. Cca 80km, zcela v pohodě, jízdu eRkem jsem si opět krásně užil.

27.4.-28.4.2013 (so-ne) - v předchozích dnech jsem auto trochu umyl a postupně ošetřil voskem, abych v plné kráse mohl vyrazit na 7. jarní slet. O srazu je zmínka na jiném místě, fotky nemám tak dávám jen ilustrativní, po naleštění, před cestou na sraz. Jako už obvykle, auto celý víkend bez sebemenšího problému.

No a protože za ta léta se mi postupně hromadí různé věci, které mi zatím bylo líto vyhodit, že se někdy hodí apod., dospěl jsem do stavu, že je těch věcí mnohem víc, než budu kdy schopen zužitkovat. Věci postupně přebírám a přebytky bych chtěl nejdřív nabídnout ostatním, než je definitivně pošlu do hutí. Podotýkám, že jde vesměs o věci použité, vymontované z různývch aut a uskladněné, v nálezovém, použitém stavu.

V krátké době budou k dispozici i obě úzké nápravy, další 4q převodovka, 14" kola 110R. Postupně dám info a nějaké fotky.

Ceny podle dohody - za cenu šrotu na váhu, případně nějaký odpovídající tekutý kolek apod., nové díly za nějaký rozumný podíl ceny nového.

18.5.2013 (so) - velkou část dneška jsem věnoval úklidu a třídění. Aktualizuju seznam nabízených věcí a přidávám pár fotek pro info:

26.5.2013 (ne) - zase trochu uklízení, doplňuju fotky drobností na favorita a upravuju nabídku přebytků:

Na Favorita:

  • motor Fa136 s věncem setrvačníku pro použití vzadu
  • 13" disky favorit 4x98
  • řízení favorit a felicia
  • nové mlhovky Favorit
  • startér Favorit
  • motorek zadního stěrače Favorit nový
  • rozdělovače favorit, cívka
  • chladič favorit včetně ventilátoru
  • různé stěrače, mix. nové, zánovní, použité, Fabia/Octavia, Fa/Fe
  • drobnosti viz. foto, vesměs nové (cívka rozdělovače, silentbloky p.ramen, guma výfuku, těsnění výfuku, držáky paken (pro předface, rozt.4x98), gumičky pístku brzdy, přední brzdové pístky)

Na Felicii:

  • poloosy felicia
  • LP dveře felicia bez koroze, opravitelně lehce bourané

Na 110R / 120:

  • několik různých rozdělovačů, žádný origo eRko
  • 4q převodovku ze 110R, sp nevím, nejspíš 4,22
  • ojnice, vačky (zpravidla 120), R ne
  • brzdové třmeny
  • blok 125
  • chladič 120,
  • 4 pístové třmeny k renovaci, bez držáků, šrouby nutno odvrtat, nejdou povolit, imbusy stržené
  • plechy zadních světel, 3ks celých světel, ale nic moc
  • zadní univerzální kulatá mlhovka 50 Kč
  • zadní kulatá světla na náklaďák, vlek apod. nová 100Kč/ks
  • 14" disky 4x130
  • přebroušené starší vložky na II. výbrus (72,5mm), sada za 1000,-Kč
  • přebroušené starší vložky na II. výbrus, upravené pro použití v bloku 100/105, sada 1000,-Kč

O co nebude v dohledné době zájem, půjde do šrotu. Potřebuju uklidit, proto nabízím za cenu šrotu, kdyby se něco někomu hodilo. Uschovám jen nové nebo zánovní věci.

5.6.2013 (st) - vyrazili jsme eRkem do MB na poslední z cyklu přednášek z historie Škoda, věnované závodním autům let 60.-80. Přednášel pan Mirko Červený. A jet eRekm určitě stálo za to.

Jednak z toho vznikl takový mini eRkosraz a jednak nejeden "starý pardál" přítomnost eRek kladně komentoval. ERka se prostě na parkovišti u muzea vyjímaly. A to jsou chvíle, pro který stojí za to eRko mít.

... a pak ještě proto, že cestou domů se řádně přitopilo pod kotlem a tachometr se podíval do oblasti blízko fotkám někde nahoře.

27.6.2013 (čt) - nechával jsem nazout gumy pro RM I a při té příležitosti jsem získal i gumu pro moji dojezdovou rezervu. Je to 135/70 R13 a na zúžený ráfek bude tak akorát. Takže musím do ráfku vyvrtat díru na ventilek, nalakovat nějakou vrchní barvou a nechat nazout.

29.6.2013 (so) - nedalo mi to, vyvrtal jsem otvor pro ventilek, kolo nastříkal na stříbrno a dnes nechal obout. Nešlo to sice jako bezdušák, protože v jednom místě ve svaru kolo syčelo, ale žádný drámo, kdyby se chtělo, šlo by to napravit. Neřešil jsem to, do kola se dala duše a škodovácká dojezdovka je na světě:

I v pneuservisu způsobila nečekaný zájem, líbilo se to.

10.8.2013 (so) - Po nějaké době jsme zase eRkem vyrazili na tradiční poděbradskou akci - Hundertgang 2013. I když jsme s ohledem na další události nemohli absolvovat celou akci, to nejdůležitější v sobotním programu jsme zvládli. Nejdříve výstava vozů na kolonádě v Poděbradech a poté AOS s cílem v Hradci Králové na letišti, kde proběhly jízdy na okruhu.

V AOS se nám povedlo získat 3. místo, což nás velmi mile překvapilo, protože díky zapeklitosti itineráře a soutěžních úkolů jsem v žádný úspěch nedoufal. I tak jsme se jízdou nakonec pobavili a umístění je příjemný bonus. O akci samotné se mi snad podaří sepsat samostatný článek. Díky m8rinkovi za převzetí a předání ocenění.

Na okruhu se jela jízda pravidelnosti, ale já jsem si to chtěl hlavně užít "po závodnicku", což se zadařilo a nakonec ani pravidelnost nedopadla nejhůře.

Foto z jízdy na okruhu jsem použil z virt.cz od uživatele dna69, díky.

23.-25.8.2013 (pá-ne) - další dnes již tradiční akce - 4. sraz vozů Škoda 110R (tzv. Martyho sraz), tentokrát v Litomyšli a Vysokém mýtě. O akci samotné v jiném článku.

...bivak v kempu, v záplavě ostatních na náměstí a nezbytná upomínka na účast...

K autu nezbývá než dodat, že až na maličkost opět bez problémů, hezky jsme se zase eRkem povozili. Maličkost spočívala v tom, že jsem stále ještě pořádně nedobil baterku a při spanilé jízdě, která byla dlouhá a pomalá nám větrák baterku vycucal a na náměstí jsme museli auto roztlačit. Pak už zase vše OK. Jen startér ještě občas zazlobí, takže nejspíš dojde na jeho plánovanou výměnu.

2014

12.-13.4.2014 (so-ne) - Ani jsem nestihl do článku zaznamenat zazimování auta a už je tu odzimování a zahájení nové sezóny. Stalo se tak právě včera, kdy jsem dobitou baterku namontoval do auta, auto opět bez problémů nastartoval a po dofoukání kol a krátké zkušební jízdě po městě jsem večer s eRkem přijel domů. Cestou trochu hlučel tachometr, tak jsem ho dnes vyndal a pokusil jsem se trochu promazat náhon. Zdá se, že to ztichlo, ale stejně se ručička klepe a tachometr kecá. Pak jsem ještě vyměnil žárovku hladového oka, protože už několik let nesvítila a vyměnil jsem žárovku v osvětlení SPZ. Ještě se chystám vrátit ETZ namísto cívky a tím budou nejspíš přípravy na sezónu odbyté.

18.4.2014 (pá) - jeden náš zdejší kolega uspořádal soukromé Jarní Sosnění, tak jsme se byli trochu vydovádět na okruhu. Až na deštivé počasí během cesty se akce vydařila na výbornou a zadováděli jsme si do sytosti.

Více o akci viz.: http://www.skoda110r.eu/?page=ssosneni14

Na okruhu jsem konečně měl pocit, že auto má nějaký výkon, protože ochotně v každé zatáčce po přidání plynu šlo dveřma napřed, zejména při ježdění s trubkou místo tlumiče výfuku. Nevím přesně kdy, ale někdy během tohoto pátku mě dalo sbohem počítadlo km.

25.-27.4.2014 (pá-ne) - Jarní slet 2014 . Před odjezdem na sraz jsem vyměnil tachometr za jiný, ze zásob ve zdánlivě nejlepším stavu. Zatím jsem ho nechal v sériové podobě, po ověření funkčnosti ho přestavím na "barevný" ze Shadowa. Sraz jako takový je popsán v samostatném článku. Krásné prostředí mě inspirovalo k vytvoření pár fotek auta:

Za celý víkend jsme eRkem najezdili skoro 500km, bez problémů a za celkem častého zájmu okolí. Auto jsme pak usalašili v garáži v Bydžově a domů pokračovali Octávkou. eRko tak zřejmě vyjede zase až na nějakou příští akci.

12.8.2014 (út) - podlehl jsem síle přírody a eRku pořídil rychloběžný startér. Ve srovnání s původním je to opravdu koťátko. ERko jsem v neděli dovezl domů, dnes jsem se pustil do mírných oprav a úprav. Vyměnil jsem startér, náhon tachometru a funkční tachometr jsem přeskládal k barevnému číselníku a ručičce.

Startér motorem vrtí jak větrník a tachometr počítá km a rychlost ukazuje bez cukání ručičky a podle vesnických radarů to vypadá, že i celkem přesně.

16.8.2014 (so) - Vyrazili jsme na výlet do Mladé Boleslavi a navšívili kombinovaný sraz HG2014 a MBX slet u příležitosti 50. výročí zahájení výroby Š100MB .

22.-24.8.2014 (pá-ne) - Tak jako pro mnohé, i pro nás vrchol sezóny - 5.sraz Škoda 110R klubu v Litomyšli .

eRko před naším bivakem, mezi ostatními na náměstí ve Vysokém Mýtě, mokro před odjezdem domů a trofeje ze srazu (program, samolepka, itinerář, pamětní list a společná fotka.

20.9.2014 (so) - navštívili jsme letos asi jednu z posledních akcí - Jičínské eRekce 2014 se startem na Kozákově. Akce jako takové jsme se neúčastnili, jen jsme poklábosili se známými a kamarády. Mlha byla taková, že nebylo nikam vidět a výjezd na Kozákov se bude muset zopakovat za lepšího počasí. Pořídil jsem aspoň dokumentační fotky, že jsme tam byli:

25.10.2014 (so) - poslední letošní větší akce s eRkem - na závěr sezóny jsme vyrazili na výlet po vlastech českých, já s Hankou společně s Martinou a Vaškem. Chtěli jsme navštívit Kozákov za lepšího počasí, tak bylo úplně stejně jako před měsícem. Pokračovali jsme přes Malou Skálu do Javorníku a v Obřím sudu zdlábli oběd před vrcholnou etapou putování - výjezdem na Ještěd. Počasí podobné jako na Kozákově, jen o dost větší zima. Pak už jen závěrečná etapa - přesun zpět k domovům. My za celý den najeli skoro 260km, Martina o něco méně.

...eRka na Kozákově. Zjišťuju, že i v mlze se dají pořídit docela zajímavé fotky

...zastávka na Malé Skále pod Pantheonem.

...u Obřího sudu způsobila eRka mírné pozdvižení, i když nejen tam. Všude, kde jsme se objevili, budila eRka zaslouženou pozornost.

...zima a mlha na Ještědu, ale byli jsme tam.

...a navečer doma, poprvé v nové garáži.

2015

28.3.2015 (so) - dnešek se zdá být zahájením sezóny 2015. Odzimování proběhlo vcelku tradičně - napumpování benzínu a otočení klíčkem. Po dofoukání kol jsem vyrazil zpět domů. Vše OK, cestou jsme u Poděbrad potkali červenou stovku, která nevypadala úplně sériově (černé kapoty, spousta světel, loukotě a jmenovky posádky na sklech). Za Poděbrady se naše cesty opět rozdělily. Je fajn potkat takové auto na silnici.

5.4.2015 (ne) - namontoval jsem nové osvětlení SPZ.

...staré, versus nové...

18.4.2015 (so) - vyměnil jsem silentbloky motoru, dal jsem všechny 4 tvrdé, tak uvidím, co to bude dělat. Měl jsem tam na čísi doporučení vždy 1 sériový a jeden tvrdý, což možná nebylo optimální. Tlumič výfuku je, zdá se, opět rovně.

19.4.2015 (ne) - pokračoval jsem s předsezóní údržbou: vyměni jsem olej, dolil olej do převodovky, dobil baterku a trochu jsem zrenovoval filtr vzduchu. Když už byl dole, podotahoval jsem všechny šroubky na karburátoru, byly mírně povolený a to asi způsobovalo trhavý přechody motoru. Uvidím až se projedu, jak se to bude celý projevovat.

1.-3.5.2015 (pá-ne) - Jarní slet 2015 . Předchozí aktivity směřovaly k účasti na jarním sletu v Hustopečích. Vše super, až na odpadlý filtr od filtrboxu, který mě kousek před cílem zastavil - pádem vytrhl kabely z ETZ. Po chvilce jsem pokračoval, filtrbox provizorně opravil lepící "NASA" páskou a až domů dojel opět bez problémů.

...pátek v dešti natáčení rozhovorů pro reportáž tv Nova, trošku hračičkování s foťákem a zastavení na pumpě cestou domů...

21.-23.8.2015 (pá-ne) - A opět vyvrcholení eRkařské sezóny a největší sraz eRek na světě, potřetí v Litomyšli a Vysokém Mýtě. K tomu není snad co dodávat, prostě 165 eRek na jednom místě, to je opět jeden z důvodů, proč jej mít a jezdit s ním.

...něco z kempu...a z náměstí ve Vysokém Mýtě

14.9.2015 (po) - STK OK, teď už zbývá jen cesta do přezimovací garáže a bude to pro letošek zřejmě vše.

2016

7.2.2016 (ne) - Cestu do přezimovací garáže jsem si vyloženě užil, protože pán na emisích na STK věděl, co dělá. Motor mi v eRku snad v životě nejel tak, jak po poslední STK...

No a protože se nám rodina koncem minulého roku rozrostla o novou eRkařku, muselo zákonitě dojít dříve či později k setkání se strojem, ve kterém bude taky jezdit. Ostaní auta už si vyzkoušela, zbývalo eRko.

...a takhle to proběhlo. V sedačkách se leží i sedí skvěle, přední kapota se zdála nějak nedobytná, tak jsem jí s tou zadní pomohl a došlo i na průzkum agregátu...

Ty "firemní montérky" dostala od mých kolegů z práce.

...a pro hnidopichy, během focení nebylo ublíženo žádnému dítěti ani jinému živému tvoru..

26.7.2016 (ut) - letošní provoz eRka byl zahájen v neděli, kdy jsem namontoval novou baterku a auto si přivezl domů. A tento týden ho tak nějak používám k dennímu ježdění.

19.-21.8.2016 (pa-ne) - tradiční vrchol sezóny (a letos jediný sraz s eRkem) - tentokrát v kempu v Bavorově a ve Vodňanech. Protože nás jelo o jednoho člena posádky víc, vyrazili jsme 2 auty, holky jely Octávkou se vší bagáží a já jel eRkem.

...náš bivak a nejmladší členka posádky v eRku ve své sportovní sedačce a v kempu kontrolovala auto, jestli je vše v pořádku...

... no nebylo. Už před odjezdem na sraz mi spojka začla zabírat až u podlahy, po odvzdušnění a dolití zase OK. Risknul jsem odjezd na sraz, ale na spojku jsem šlapal velmi nerad. Během srazu jsem skrz spojkový hlavní válec prolil přes půl litru brzdovky, která končila tak porůznu v kufru a pod pedály. Po příjezdu domů jsem váleček vyndal, poničenou barvu oškrábal a vše nově natřel a do auta jsem namontoval jiný, zrepasovaný váleček. Dal jsem tam opět správný, stovkový, prakticky od začátku provozu auta jsem tam měl 120.

Pak už jsem auto zase odvezl do garáže, kde přečká zimu.

2017

12.8.2017 (so) - rok se skoro s rokem sešel a já teprve zahajuji info o nové sezóně. Před 2 týdny jsem auto dovezl ze zimoviště k sobě domů. Dlužno dodat, že opět zcela bez problémů, bez nutnosti po X měsících dobíjet baterku apod. Prostě jsem přišel, nastartoval a odjel. Jen kola bylo potřeba trochu dofoukat. Doma jsem pak nechal zout kola, disky jsem trochu zušlechtil a nechal obout do nových pneu, které mám už několik měsíců doma. Jsou o něco vyšší než dosavadní - 175/65R13 a auto na nich vypadá líp (dříve 175/60R13). Vše jsem stihl jen tak tak, aby se mohlo eRko stát znovu svatebním vozidlem:

A za týden nás čeká sraz v Bruntále a Vrbně.

2.9.2017 (so) - tak do Bruntálu a Vrbna jsem nakonec nejel, ale vyrazil jsem se podívat na Den s embéčkem na Malé Skále. Takový pohodový den se škodovkami a lidmi kolem nich. Co víc k tomu napsat.

5.9.2017 (út) - STK OK. Abych zbytečně nepůsobil rozruch a komplikace sobě i stanici, namontoval jsem sériový výfuk a filtrbox.

2018

7.4.2018(so) - byl jsem navštívit svá eRka, tak jsem zkusil po zimě dát klíček do spínačky a otočit. Kontrolky svítily, točil jsem dál a startér se taky točil a poměrně neúnavně. Tak jsem ho nechal točit. Poté, co zhaslo mazání jsem vytáhl sytič (benzín se mezitím načerpal) a postupně se pochytaly všechny válce a motor po chvilce brblání v klidu po zimě zase běžel. Paráda, nová sezóna zahájena. Uvidíme, co všechno během ní stihneme.

24.-25.8.2018 (pá-so) - nastal čas vrcholu sezóny - eRkařský sraz tentokrát v Liberci a Frýdlantu. Auto jsem si přivezl domů týden před srazem a jezdil s ním do práce, abych měl jistotu, že je vše OK. A bylo. Ovšem jen do chvíle, kdy jsem v pátek ráno s "vyzkoušeným", umytým a naleštěným autem vyrazil na první srazovovou zastávku - prohlídku pivovaru ve Svijanech s menší výstavou aut na nádvoří místního zámku. Začalo mi auto cestou chcípat na volnoběh, tak jsem nějak za pomoci sytiče dojel do Svijan a libereckého autokempu.

Tam jsem chvíli hrál dorazivším divadlo s pokusy o opravu motoru, ale víceméně marně. Snad se to trochu zlepšilo, ale spíš to bylo jen placebo... odstranil jsem kuželku z ventilu volnoběhu, takže se z něj stala pouhá záslepka a totálně jsem přešteloval volnoběh, abych to nějak obohatil a trochu to běželo... no moc neběželo. Nějak jsem dojel spanilou jízdu, opět za pomoci sytiče, ale po průjezdu startovním obloukem jsem byl rád, že jsem se dokodrcal za střelby z výfuku a chodu motoru střídavě na 1, 2, 3 i žádný válec na jedno parkoviště, tam jsem si zopákl estrádu s karburátorem, znovu seštelování a menšími přískoky na parkoviště poblíž frýdlantského náměstí, vedle našich rodinných vozů.

Těmi do Frýdlantu dorazila Hanka s našima malýma eRkařkama a přijeli se podívat i její rodiče.

Ti pak odjeli dřív, než skončila akce na náměstí, přeci jen holky toho měly už celkem dost. Já jsem vyrazil po 5. hodině domů s tím, že to buď nějak pojede, nebo budu operativně řešit, když to nepojede... Tímto děkuji rodičům Hanky, Martině s Vaškem, Tomášovi a Karlovi s Lukášem s za "pohotovost" a nabídky pomoci v případě, že to nepojede. Jenže ono to chvíli chrchlalo a prskalo, pak se to v kopci za Frýdlantem probralo (zřejmě se vypálily ulitý svíčky) a až domů to jelo jako švýcarský hodinky. Jen se cestou hůř a hůř řadilo a domů jsem dojel, že už nešlo řadit skoro vůbec. Tak jak mi před 2 lety v Bavorově odešel hlavní válec spojky, tak se na to tentokrát vykašlal ten ovládací. V neděli po srazu přetěsněn, odvzdušněno a auto v následujícím týdnu odvezeno zase spát do garáže. Asi mi ten sraz chtělo nějak zošklivit nebo co, ale já se nedal, tak se auto zase umoudřilo a funguje opět tak, jak má.

2019

Červenec - zkusil jsem, jestli auto funguje a cca 30km jsem ho projel. Někdy v březnu jsem dobil baterku, teď jen dofoukal kola a jelo se.

5.9.2019(čt) - STK OK.

Minulý čtvrtek jsem autem přijel domů, protože se přiblížil termín STK. Od pondělí s ním jezdím do práce a ráno vozím Maky do školky. Je to tam někdy docela vtipný, já eRkem, další táta s pěkným dost starým broukem a další se stříbrným Capri.

Včera jsem si udělal pakárnu, při výměně výfuku za sériový jsem utrhnul šteft na paroží. Dneska kousek před STK mi rupnul náhon tachometru a na stk zjištěná povolená převodka řízení na nápravnici. Snad to v nejbližších dnech stihnu opravit.

2021

16.5.2021(ne) - Nejbližší dny se mi trochu protáhly... Zjištěné vady jsem sice hned po STK opravil, tedy dotáhl převodku, vyměnil náhon tachometru a přehodil zase zpět výfuk. Jenže... vyměněný náhon vydržel asi 20metrů jízdy a rupnul zase... příčina - zadřený tachometr. Nechal jsem ho opravit a bylo mi řečeno, že byl zřejmě z výroby málo namazaný a hryznul se tak, že přetrhl 2 náhony. V mezičase jsem připravil jiný náhon, vyčistil a promazal, sice ze 120, ale dá se použít, je delší, je jen potřeba někde udělat trochu větší oblouky a jde to. Zpětná montáž tachometru a výměna náhonu proběhla až po dlouhém roce a půl.. tuto sobotu. Mezitím jsem auto jen párkrát nastartoval, dobil baterku a dofoukal kola... až včera jsem autem skutečně i kousek zase popojel. Po výměně náhonu a tacho jsem kousek auto projel, vše funguje, tachometr jde plynule a podle radaru ve městě i ukazuje jak má. Tím jsem zahájil sezónu 2021 a doufám, že i neukončil... Přinejmenším mě čeká v září zase STK... od minulé jsem najel zatím asi 100km.

2.9.2021(čt) - STK OK. Tomu předcházelo tradiční přehození výfuku a vzduchového filtru. Vše proběhlo dle regulí, včetně měření emisí a vše OK. Poté zase vše zpět, protože následuje


5.9.2021(so) - Aspoň jeden letošní sraz, Den s eMBéčkem na Malé Skále. Abych mohl jet, musel jsem provizorně opravit konzolu řazení, protože se definitivně vysypaly vodící pouzdra a jednak to strašně drnčelo a jednak se nedalo skoro řadit. Vysypalo se to cestou z STK...


Během zimy jsem řadící konzolu vymontoval a spolu ještě s další vysypanou je nechal opravit - nechal jsem v dílně vyrobit, nalisovat a vystružit nová pouzdra, tentokrát teflonová:


No a to je vše v tomto článku.

Protože článek je už neúměrně dlouhý, pokračování života s eRkem zde:

RedShadow 2022

Radek (RST)


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 48112×, Komentářů: 191, Líbí se 1 Autor: RST
Asi stálo Radkovo eRko moc blízko mého 😀
...a já myslel že takovýhle historky o tajemných závadách má jen Petkar 😉))
Soused z baráku vdával dceru, Markéta byla za družičku.


...až nás při tom napadlo, že budem pronajímat full service - svatební auto i s družičkou..😉
Na čí svatbu jelo? 🙂 Nebo, že bys už chystal pro Marketku? 🙂
..a to jsem po sobě několikrát čet... bohužel poměrně pozdě večer a tadíž v polospánku. taď jen přemýšlím, jestli to mám vůbec opravovat.
Radku to je tak krásnej překlep, že mě z dumání jestli eRko bude stavební, nebo svatební zachránila až fotka 😉
Povedené fotky. Je vidět, že budoucí pilotka se již usazuje. Ta prezentační kombinéza ji vysloveně sedne 😀
Nějak nemůžu přijít na to, proč se mě ta poslední M8rinkova myšlenka moc nezdá...
Ještě jsem si všiml na poslední fotce, že slušnej člověk si prostě pořídí auto červený 😀.
A dík za pochvalu auta. Včera sklidilo celkem obdiv i v práci. to vždycky potěší.
Bude na výběr ze 3 kousků.. stav zatím opravdu nevím. Jedna je v RM, jedna v kastli pro roadstera, a jedna v kastli pro RS II. Pro RM mám jednu vyndanou ve slušným stavu, předpokládám jen umytí a bude OK.
Radku musím říct, že i po letech je Shadow stále ve skvělé kondici, na laku sic už je rok vzniku znát, na druhou stranu stále vypadá skvěle.





K nabídce, asi bych užil nějakou zachovalejší přední úzkou nápravu, kdyby byla za rozumno 🙂.
Starý chladič je 120 a sahara je upravená ze žigula. V pátek jsem jel s autem cca 80km a za celou cestu nebylo potřeba pouštět větrák, ani při pomalých průjezdech vesnicemi či skrz Poděbrady, což bylo dříve nemyslitelné. Takže zdá se, že to funguje výrazně líp.


V sobotu při uskladnění do garáže jsem ještě opravil - správně zapojil spínače brzd, kontrolka už zase problikává.
RST Ten starý chladič je z š120? A ta sahara na něm?


Jinak aď Ti to dobře chladí.
Zatím bez aktualizace článku, v neděli jsem opravoval pravé dveře, stahování okna definitivně řeklo dost. Z okna se vyvlékla lineta a zasekla se ve dveřích a okno nešlo zavírat. Dal jsem jiné okno, nakonec jsem musel rozebrat i vedení, opravit závit pro uchycení sloupku a pak to vše zase smontovat a seřídit. Snad to zase bude chvíli fungovat.
Do aktualizace jsem zapoměl dodat, že jsem díky srazu najezdil něco přes 300km a dotankoval necelých 21l plnotučného paliva. Z toho vychází překvapivě super spotřeba necelých 7l/100km.
Ještě bych měl malej dovětek k benzínu. V diskuzích probíhalo řešení vodnatění benzínu a že po pár měsících nelze ani motor natočit apod. Mě to stálo 3/4 roku, auto napoprvé chytlo, ujelo pár km, po dalších 2 týdnech opět start bez problému a 70km v různých režimech včetně X startů opět bez problému. Tak nevím, třeba mě probléy teprve čekají, ale nezdá se.
Já mám tu hadici dokonce napojovanou. Nevím proč, ale originál je prostě na mém autě krátký (takže je přeříznutá a nastavená měděnou trubkou). Od moravského utopení a následnými problémy s vodu v benzínu mám podezření, že za to může právě toto místo a nějakou netěsností mě v extrémních případech cáká voda do nádrže 🙁
Taky byla ta hadice nová, když jsem auto skládal, jenže to je už 9 let a 8 let auto jezdí. 6 let s novým motorem. Hrůza jak to letí.
jo tak ta hadice je potvora. Na kile byla dávaná nová, je to cca 3-4 roky a letos jsem ji zase měnil. Bylo to jak řikáš, vůně benzínu větší, než přípustná + u mě to mělo ještě bonus v podově cca 1/3 natankovanýho paliva na zemi, když jsem tankoval. Takže jsem dal novou a doufám, že to funguje, 1. tankování prováděl až LLáďa😀
Dnes jsem eRko konečně letos trochu vyvětral. Projel jsem ho celkem asi 70km, ze zimoviště na chatu a zpět. Předtím bylo nutno spáchat rychlou očistu. Vše funguje jak má, tak snad za 14 dnů proběhne i cesta do Skalice a Kvasin bez problémů. Jediný problém, který se značně zhoršil, je smrdící benzín po průjezdu levou zatáčkou. Podle všeho je zpuchřelá či povolená nalívací hadice do nádrže a benzín mi vytéká do kufru a vždy zasmrdí. To budu muset ještě před cestováním opravit, jinak vše funguje jako doposud.
Tiež som písal, že nemá význam dávať nové ložiská na opotrebované čapy, je to škoda roboty a škoda ložísk.
Na moji obhajobu. Vždy, když dělám motor pro někoho, vždy je to přebrus a odpovídající šály. Samotný ojniční šály jsem vyměnil jen jednou na svém motoru (viz. v článku), když měl najeto cca 7tis. km dost ostrým způsobem a hlavně byl načnut špatným olejem, ale nechtělo se mi ho ještě dělat komplet. Na čas jsem ho tím částečně zachránil, nicméně na 11tis. se stejně klika brousila. Od té doby má za sebou asi 3 tis. a je naprosto v pohodě a ve skvělé kondici.


Jinak naprosto souhlas, je nesmysl dávat nový šály na nebroušenou kliku. Když už se to rozebírá, ten přebrus už tolik investice navíc a udělá se z toho nový motor.
Čtu tady všechny Vaše komentáře k usazení nových šál na kliku. Motorů jsem udělal hodně, ale nikdy, nikdy jsem si nedovolil dát nové šály na nepřebroušenou, hodně jetou kliku. Je to věc ovality čepů a jejich opotřebení . Jestli se klika po stažení můstků lepí, je tam něco špatně.
Jestli to jde takhle moc ztuha, může být chyba taky v tom, že jsi použil silnější pánve pro výbrus. Na opotřebenou kliku se můžou nechat namontovat, ale pak to jde dost ztuha. Když jsem vyměnil šály na ježděném motoru (viz článek), motor šel stále lehce, jen se zvednul tlak oleje, jak to přestalo protékat. A po částečné GO, kdy jsem jen přebrousil kliku a dal nový šály, tak to nešlo taky nijak ztuha.
Škodadrak: podľa mňa je chyba, že si z kľukovkou nič nerobil.Pretože ked už ložiska mali toho dosť za sebou, tak aj čapy pravdepodobne budú opotrebované. Aby si onedlho nebol s novými ložiskami tam, kde doteraz zo starými.
ja jsem menil ty šalky na klice protoze mely uz dost toho zasebou mam i nove ojnice s pistama a vlozkama ale s klikou sem nedelal nic dal sem nove šalky přitahnul a ono to jde potočit jenom s račnou a de to dost tak stuha tak se chci zeptat jenom jestli by to ten starter přetočil? jak uz to bude cele poskladame
Po výměně šál to jde volně točit rukou. Ztuha mi jde motor jen komplet nově složenej, kde největší odpor mají nezaběhlý kroužky v novejch vložkách, ale i tak to vždy jde točit třeba ráčnou za šroub v řemenici, případně rukou za setrvák. Pokud to jde nějak výrazně ztuha, je něco špatně.
ja bych se chtel zeptat kdyz si měnil ty ojnični panve (u klikovky) tak šlo ti to dost stuha kdyz si to utahnul nebo normalne volně ti šlo potočit s klikovkou ? a jestli ti to šlo nahodou stuha tak přetočil jsi ten motor normalne nebo si to musel nějak dolaďovat? dik za odpoveď
Jo jo, za šaltpáku ještě jednou vřele děkuji. Ve voze je stále ve stavu, jak jsme jí tam šoupli. Veliké díky !!!
Gratuluji k pěknému místu🙂!
Na webu jsem našel pár ukázek z filmu, kde si Shadow zahrál:


http://www.videomix.cz/video/pJHsDntCoUU/
Já nemusím, páč mám chladič od eRke ješte v origoš krabici, tudíš na suchu 😀
Aspoň k něčemu byla aktualizace dobrá... Myslím, že za sučasný povětrnosti je skoro na čase tu vodu vypustit... zvlášť když něco stojí venku nebo pod přístřeškem.
Mně taky...
Tvůj článek mi připomněl nevyhnutelné: Musím vypustit vodu...
Blahopřeji k úspěšné opravě motoru a k pěknému umístění.





P.S. To přetržené lanko otevírání kapoty znamená to, co říkám pořád. Dokud něco funguje, nešťourej se v tom 🙂
Ja viem, ze sa upravuju tie rozdelovace, akurat neviem co sa tam upravuje, ak by to nebol pre teba problem, tak by som ta poprosil o poslanie navodu na upravu na e-mail, dik za odpoved.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Používám upravený 120 rozdělovač.
Dik za odpoved, este by ma zaujimalo aky rozdelovac si pouzil, stym mam trosku problem.
280°, 15W-40, povětšinou Trysk ADS III nebo IV, případně Mogul Felicia či Forte GX Pro. Zpočátku jsem tam měl 10W-40, ale ten se moc neosvědčil. Výměna každých 2,5-3tis. km.
Zdravim ta, mas v pohode auticko, mna by zaujimalo, aku vacku mas v tom zavodnom motore a aky olej si pouzival?
Martine, motor dělal celý Schwejk. Na cca 7 tis. km jsem měnil ojniční šály, celkově vydržel asi 11 tis.km. Tedy mluvím o klice a ložiscích, zbytek je v naprosto skvělé kondici. Myslím, že na to, co ten motor umí a jakým stylem to najezdil, vydržel celkem dost. Když jsme ho postavili, říkali jsme si, že i 5tis. km bude úspěch. Odlhlédnu-li od ceny vlastní práce, pak oprava vyšla na cca 600 Kč a bude jezdit zase jako nový.
Radku: koľko si najazdil kilometrov s tým upraveným motorom? Bol generálkovaný nie? Ho robil Schwejk nie? alebo len hlavu?
Ty jo, ty jseš dravec 😀
Zatraceně,já zapomnel že tento muj trapny vstup do světa závodů je ještě na netu😀D..víc už se z trabiho vyžvíknout nedalo😀.Před závodama jsem trénoval na origo 145 gumách,i tak sice jezdil po třech až dvou kolech ale seděl,těsně před závodem jsem mu nasadil 165 michelinky a na nich se to chovalo pekelně..a taky jsem teprve začínal,němel jsem moc zkušeností..takže když jsem ho rozsekal,tak jsem přesedlal na škodovku a té se držím dodnes😉


Jinak pěkné video z těch závodů je taky tady http://www.youtube.com/watch?v=S4kekdXQCyA&feature=related





Tak RST hlavu vzhůru,jak já bych byl rád,kdyby to tenkrát skončilo jen tím retardérem😀D
to Kuba: nebol to náhodou tento? http://www.youtube.com/watch?v=Uxqk8i9GjFg 😀DD





to RST: sorry, že ti to píšem do komentov
To RST😋říště se bude dařit líp😉Poslechni si tohle:


Já když jsem jel svůj první závod ,tehdá ještě s Trabantem,tak jsem minul retardér,vracel jsem se.pak jsem ho o kus dál poslal poslal přes střechu zpět na kola, a na jeden válec dojel do cíle..a neměl jsem nejhorší čas😀DD
Jj, dík za pochvalu. Taky se mi to líbí, i když původní nerezová by byla lepší, ale nezbývá, než se spokojit s náhražkou.
No Radku, tak lišta z ťahokovom autu rozhodne sluší.