Tomovo éRo
Toto krásné eRko jsem koupil na konci léta roku 2002. Zhruba po měsíci jsem odstřelil motor, tedy konkrétně těsnění pod hlavou + válce plné vody = zadřený motor. Příčiny tohoto stavu jsou předchozí úpravy motoru (moc snížená hlava a vačka 320/320), takže se motor musel extrémě vytáčet aby vůbec jel, do 5000 mrtvola a od 5000 raketa, nemluvě o nestálém volnoběhu okolo 2500 ot. Takže jsem si autíčka moc neužil a tím začínají níže uvedené úpravy.
Podvozek:
Aby auto pořádně sedělo a sneslo větší výkon byla zastavěna zadní vlečná náprava z rapida, kompletně vyztužená, vzadu ponechány zatím bubny (uvidíme jestli to bude stačit) brzdové válečky 22mm, s paknama nalepenýma nějakou lepší směsí od Feroda. Předek můj předchůdce už vyměnil za širší s hřebenem takže jsem jenom doplnil 4písty, pružiny dle 130LA a stabilizátor průměr 18mm a tvrdé tlumiče od HP. 5Q na vlečku se stálým převodem 4,22 s nezávislým zavěšením převodovky a kompletní nové brzdové trubičky v mědi. Dělené kola vpředu 185/60/13, vzadu 205/60/13.
Karosérie:
Zatím bez větších zásahů, sundány ošklivé nárazníky, vpředu náporový chladič zatím bez vrtule z nisana micry (krásně se vejde mezi 4 oči) a vývod dolů, vzadu chladič z feldy zapojen do série, s pořádnou vrtulí. Zadní kapota čeká na integrované křídlo, takový stojáček.
Motor:
To byl zatím největší oříšek, nejdřív zakoupen celý motor favorit. Poté bylo zjištěno že by to asi nebylo úplně ono, tak přišlo na řadu zakoupení celého motoru 1,4 fabie. Tady se zase ukázala příliš zbytečně komplikovaná zástavba, takže byl zakoupen blok z feldy 1,3Mpi, fábie rozebrána, upravena, a poskládána do bloku z feldy. No ale jak se říká s jídlem roste chuť, takže co tam dát rovnou nějaké pořádné písty. Největší co se tam vešli maj průměr 80mm. Byl převrtán blok, upravená hlava - spalovák, větší kanálky, (ještě mě čekaj větší ventily). Vačka zatím 262/262, je to málo ale ještě nejsem rozhodnutej za co jí vyměním aby to táhlo rozumě od spodu a šlo to pořádně vytočit. Karbec upravenej Lekr, zvětšené difuzory, vyleštěno, přetryskováno, bezkontak favorit, chladič oleje, el. pumpa Facet a dozadu příčňák dle 130LA. Výkon motoru ???, ještě to nejede, takže nebylo změřeno ale počítá se zatím s asi 100HP. Můj sen je tak 150HP, ale to půjde asi jenom s přeplňováním nebo NITREM.
V plánu:
Dodělat interiér, vevařit rozdělanej rám , nerezové svody (4-2-2 ? 4-1), předělat brzdy dopředu chlazený, dozadu kotouče, pancéřované hadičky, strmé řízení.
A až to všechno udělám tak se v tom NEZABÍT.
Jaro 2004:
- Takže rám je hotov, zbývá ho jenom dát do barvy.
- Kompletně vyškubaná elektrika se začíná zapojovat nová podle plánů z fáčka, včetně fáčkovýho pojistkovýho panelu, čímž bude všechno přes relátka.
- Zrepasována, upravena a vyztužena přední náprava dle LA, změněn odklon kol do negativu, zastavěno strmé řízení z felície (pěknej vopruz), přední kotouče chlazené od Kábrta (byly trochu ve stylu "Dodělej doma") a pancéřované brzdové hadičky.
- Na zadek přibyli kotouče místo původních bubnů, s hydraulickou ruční brzdou ovládanou přes bovden, takže válec s nádržkou jsou schovaný pod zadní sedačkou aby nehyzdili vnitřek vozu.
- Dále osazeny tlumiče SPAX 28 poloh tvrdosti, nové přední a zadní péra (předek Eskort a zadek Mercedes), a prodloužena volantová tyč delší nábou.
Ještě zbejvaj ty výfukový svody, udělat vnitřek, dodělat elektriku a pak už jen TRADÁÁÁ na silnici sponzorovat policajty.
Nový vzhled, a nechci slyšet nic o žádném Bavoráku:o))
14. září 2010
24. leden 2008
17. březen 2007
17. březen 2007
1. únor 2006
29. leden 2006
23. září 2004
23. září 2004
23. září 2004
23. září 2004
23. září 2004
9. srpen 2004
9. srpen 2004
9. srpen 2004
9. srpen 2004
8. srpen 2004
8. srpen 2004
7. srpen 2004
1. srpen 2004
15. červenec 2004
15. červenec 2004
21. červen 2004
21. červen 2004
21. červen 2004
24. květen 2004
24. květen 2004
24. květen 2004
30. duben 2004
30. duben 2004
30. duben 2004
30. duben 2004
30. duben 2004
30. duben 2004
28. duben 2004
28. duben 2004
28. duben 2004
28. duben 2004
27. duben 2004
27. duben 2004
27. duben 2004
27. duben 2004
27. duben 2004
27. duben 2004
27. duben 2004
27. duben 2004
26. duben 2004
26. duben 2004
26. duben 2004
26. duben 2004
19. září 2010