11. květen 2004

Martinin Žabák 2004

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10957×, Komentářů: 19, Líbí se Autor: Johanka
Další úpravy v roce 2004

Co se se žabákem dělo dříve najdete v článku Martinin Žabák .

Začátkem roku 2004 jsme se pustili do Žabáka znovu a provedli další větší plánované úpravy.

Od Schwejka jsem dostala lehce upravený motor z Favorita. Jenomže k němu to chtělo minimálně repasovat vykloktané nápravy a hučící převodovku.

Takže jsme se do toho na jaře pustili a celý zadní agregát za Schwejkovy vydatné pomoci vytahali ven.

Když už bylo všechno venku trošku jsme motorový prostor "zkulturnili" vystříkáním černou přelakovatelnou vrásněnkou.

K mému nemilému překvapení bylo v převodovce špatné snad všechno co mohlo být. Vypadlá matice na hnacím hřídeli (ten si cestoval jak chtěl), Uvolněný a vyběhaný čep v diferenciálu + satelit, špatná ložiska a stržený závit na výpustním šroubu.

Tohle všechno jsem tedy svěřila odborníkovi, nebylo to levné, ale doufám, že se to vyplatí.

Z generálkou zadnní nápravy mi pomohl Džon a celý postup najdete v článku o renovaci zadní nápravy . Až na samostavy jsme nakonec dali vše nové s tím, že po této generálce celého zadního agregátu přijdou ještě na řadu brzdy.

Když jsme konečně měli převodovku i nápravu připravenou, začali jsme s montáží do vozu. Probíhalo to bez větších komplikací. Motor byl již přizpůsobený do Škody 130 a cca 40.000 po GO, takže jsme s ním nic nedělali. Zpočátku se mu tedy moc nechtělo a nechtěl chytit, až tedy po správném zapojení kabelů na svíčky blafnul jako nic. Potom se zase po ohřátí neudržel v chodu ale nové svíčky to vyřešily. No a aby toho nebylo málo, tak ještě tekla pumpa, kterou jsme vyměnili a motor konečně běžel bezproblémově. Ale jak ho uchladit ?

Dalším oříškem bylo chlazení. S původním motorem a chladičem auto moc nechladilo, takže jsme vymýšleli jak co nejjednosušeji zastavit jiný chladič a hlavně jaký a kam. Nakonec padla volba na chladič z FIATa 127 MkII, který po jednoduché úpravě pasoval na místo původního chladiče a jako přídavný chladič použijeme buď upravené topení z UAZe nebo zkrácený chladič z Octavie.

Kvůli tomu abychom stihli jarní sraz v Klatovech 2004, nechali jsme zatím chlazení jen vzadu s mechanickou vrtulí. Chladí to výborně, jen při 160km/h se to začíná hřát.

Také jsme ještě stihli otočit spojovací tyč řízení (původně jsme jí dali omylem obráceně) a zkrátit o závit přední pružiny.

Finišování před srazem

První zkouška

První "ostrou" zkoušku měl Žabák na srazu v Klatovech. Bohužel nebyl čas motor a hlavně karburátor odladit, takže jsme jeli za neustálého škubání a Džon měnil trysky a vzdušníky ještě pár minut před prvními závody. Díky Schwejkově on-line lince se ale zadařilo motor seřídit aby jel plynule.

Na srazu bylo fajn

Při pátečním sprintu do vrchu jsem dostala v zatáčce smyk a i když to vypadalo, že se autíčko srovná, nakonec jsme přistáli do stromu. Náraz nebyl velký a škody také nejsou nijak velké (čelo, kapota, nárazník), ale snad to zase všechno opravíme.

Společné truchlení

Nicméně závody jsme nevzdali, ale akorát před první erzetou začalo auto jet na 3 válce. Naštěstí se nám podařilo to nějakým zázrakem a s pomocí ostatních zprovoznit. Takže další závody probíhaly bez problémů a opravdu jsme si je užívali a Žabák dostal pořádně zabrat.

Dokonce jsem v LadyCupu vyhrála několik diplomů a Džon 3. místo v jízdě zručnosti (slalom na slepo), kde jsem ho navigovala.

Cestou zpátky opět začalo jet auto na 3 válce, ale zjistili jsme, že to byla, svíčka a po její výměně jsme již bez problémů dojeli domů, kde jsme ještě zjistili, že to neustálé bouchání jsou rozdrcené kameny.

A tady je pár fotek z naší jízdy:

fotky ze serveru http://www.skodateam.cz

Další menší nehoda nás potkala na letišti u Tábora , kde se Džonovi při rozjezdu vytrhl motor i s příčkou z pravého nosníku. Takže zase bude co dělat.

1.8.2004

K tomuto datu je Žabák téměř opraven. Moc děkuji Petru Klímovi ze škoda klubu, za pomoc, sami jsme se k tomu nemohli dostat. Navařil nám nový nosník motoru a dokonce se mu podařilo vyklepat i pozinkované přední čelo, takže ho nakonec nebudeme měnit. Díky.

Haubnu ještě asi vyměníme...

Sraz v kempu Pastviny

V srpnu jsme se sešli na takový menší srázek na víkend v kempu. Jen si dobře popovídat, něco ugrilovat, vykoupat, na výlet a domu...

... a bylo to bezva.

Motor:

  • Základ sériový Favorit 136
  • Úpravy dílny "Schwejk Motorsport"
  • Vačka 260°/260° - Krejbich
  • Odlehčený setrvačník
  • Závodní tranzistorové zapalování
  • Příčný výfuk (bude až upravíme svody)
  • Alternátor Felicie 55A
  • chladič Fiat 127 Mk II.

Podvozek:

  • přední náprava M
  • repasované maticové řízení
  • Zadní náprava M generálkovaná
  • Zadní brzdy nové

Převodovka:

  • 5-ti rychlostní
  • stálý převod 4,22
  • generálkovaná

Co plánuji:

  • vyměnit všechny brzdové trubičky a hadičky
  • 4-pístkové brzdy
  • možná posilovač a hřebenové řízení
  • dodělat přídavný náporový chladič

Poděkování

  • Největší dík a pusa patří Džonovi, protože se na tom autě opravdu moc nadřel
  • Vláďovi za pomoc v nouzi a prostor
  • Schwejkovi za motor, rady a pomoc.

Co se dělo se Žabákem dříve a potom:


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10957×, Komentářů: 19, Líbí se Autor: Johanka
Brzdy byly dlouho standardní ani nerepasovaný, ale pak jsme dali repasovaný 4-pístový. Nápravy jsou eMkový, přední se šnekem - je repáslej, ale stejně to neni ještě ono, převodovka ze Š 125.





Spotřebu jsem nikdy neměřil, jezdíme s tim jenom na nějaký akce a to se ani nedá ani to neřešim. Za Klatovy jsme dali tušim cca 1400 za benzin. Najeli jsme cca 300 km + dalších 100 jsme zhruba nazávodili, benzin stál 30,- takže pokud dobře počítám, je to cca 11,5 litru. Hodne hrubej odhad, spíš míň, protože něco v nádrži ještě zbylo.
ještě by mě zajímalo jakou to má zhruba spotřebu?
jo náprawy M kowý,uš to čtu
a bylo potřeba wyměnit přewodowku když ste měnili motor nebo tam mužu nechat puwodní? a náprawy ste dali ze 120 nebo takowý nějaký? a brzdy?
Koně nevim, ale odpich je výbornej, neni problém držet krok na dálnici s ostatníma autama. Akorát podvozek na to nestačí a taky to nad 120 dost řve. Dá se jet 160-170 kopec nekopec, ale to už je dost adrenalinovej sport.





Mluvim o stavu kterej je teď: viz. http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=350
kolik ti to s tím motorem hodí koní a jaký to má asi zrychlení?
Jak si tak prohlížím fotky tak víc a víc lituju toho, že jsem se tam nedostal. 🙁
Martin: Co bude 4,5 Prachatice? Děje se něco, že o tom nevím? Jestli budeš v PT tak bych ty tvoje závoďáčky rád viděl! 🙂
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Jo jo jo, to znam. Ten \"mezikus\" se nam uz taky nekolikrat pokazil.Tak to snad tolik nevadi ne? No, ja vim, vloni olakovany auto. Zamrzi to. Tak ted drzte palce nam - 4,5 Prachatice. PS mysak ma uz kaplicku, novou rampu na svetla a ted jeste predelat tankovani do kufru.
To víš, neni se čim chlubit 🙂 S volantem jsem jel jen po dálnici a vzal jse s sebou prozíravě ten původní a hned jsem ho v kempu dal před erzetama zase zpátky... takže volantem to nebylo... jenže zase zlobil ten \"mezikus\" nebo lépe \"mezikuska\" 🙂
Hm, co to vidim? Doufam, ze to nezapricinil ten volant? A me nikdo nic nerekne............
Skutečně se jedná o v 70 a 80 letech standardně vyráběné zapalování. Fabrika ho sice do aut nemontovala, ale bylo schválené a jezdilo se. Tohle konkrétně se vyrábělo v Horních Počernících.
Jestli to zapalování není nějak extrémně složitý a půjčíš mi ho na některý víkend, tak to rozkreslím.... Ale v 80-tých letech se tu ani snad nic složitýho nedělalo 8O)))
K tomu zapalování není schéma, ale je tam v popisu uvedeno, že dává plnou jiskru do 9000 otáček a je schopno pracovat až do 12000 ot. Radek (Red Shadow) ho má taky a moc si ho pochvaluje. My to moc hodnotit zatím nemůžeme, protože motor není seřízený a nefunguje ještě ideálně.
uzasne, skladam poklonu, kocka v monterkach a v dielni... zatial som sa s takym ukazom nestretol, ani s podobnym.... drzim palce martino, len tak dalej a tesim sa na viac takychto nadprirodzenych ukazov...
Podle mne to není žádné závodní, ale normální seriové a prodával ho Kavoz Karvinná v 80tých létech. Já ho měl na svým než se mi probila izolace a odešlo do háje. Vidíš ho na té fotce, takový to zlatý hranatý-je to kombinace zapalovací cívky a tran.spínače.
Martino, ero je pekny, ale zakimalo by me schema to zavodniho tranzistorovyho zapalovani..mohla bys mi prosim poslat schema a nejaky okecani k tomu?Teda jesli to neni vyrobni tajemstvi 🙂 Diky Kachnis
Viděl bych to jako šikovně započatá montáž náporového chladiče.
Vy to snad mate v rodine 🙂 Dodelam auto a pri prvni prilezitosti ho poslu ze silnice 🙂 Jeste ze nedelate letadla 🙂) Jinak drzim palcaky at vsechno zdarne pokracuje.