11. květen 2004

Martinin Žabák 2004

Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10957×, Komentářů: 19, Líbí se Autor: Johanka
Další úpravy v roce 2004

Co se se žabákem dělo dříve najdete v článku Martinin Žabák .

Začátkem roku 2004 jsme se pustili do Žabáka znovu a provedli další větší plánované úpravy.

Od Schwejka jsem dostala lehce upravený motor z Favorita. Jenomže k němu to chtělo minimálně repasovat vykloktané nápravy a hučící převodovku.

Takže jsme se do toho na jaře pustili a celý zadní agregát za Schwejkovy vydatné pomoci vytahali ven.

Když už bylo všechno venku trošku jsme motorový prostor "zkulturnili" vystříkáním černou přelakovatelnou vrásněnkou.

K mému nemilému překvapení bylo v převodovce špatné snad všechno co mohlo být. Vypadlá matice na hnacím hřídeli (ten si cestoval jak chtěl), Uvolněný a vyběhaný čep v diferenciálu + satelit, špatná ložiska a stržený závit na výpustním šroubu.

Tohle všechno jsem tedy svěřila odborníkovi, nebylo to levné, ale doufám, že se to vyplatí.

Z generálkou zadnní nápravy mi pomohl Džon a celý postup najdete v článku o renovaci zadní nápravy . Až na samostavy jsme nakonec dali vše nové s tím, že po této generálce celého zadního agregátu přijdou ještě na řadu brzdy.

Když jsme konečně měli převodovku i nápravu připravenou, začali jsme s montáží do vozu. Probíhalo to bez větších komplikací. Motor byl již přizpůsobený do Škody 130 a cca 40.000 po GO, takže jsme s ním nic nedělali. Zpočátku se mu tedy moc nechtělo a nechtěl chytit, až tedy po správném zapojení kabelů na svíčky blafnul jako nic. Potom se zase po ohřátí neudržel v chodu ale nové svíčky to vyřešily. No a aby toho nebylo málo, tak ještě tekla pumpa, kterou jsme vyměnili a motor konečně běžel bezproblémově. Ale jak ho uchladit ?

Dalším oříškem bylo chlazení. S původním motorem a chladičem auto moc nechladilo, takže jsme vymýšleli jak co nejjednosušeji zastavit jiný chladič a hlavně jaký a kam. Nakonec padla volba na chladič z FIATa 127 MkII, který po jednoduché úpravě pasoval na místo původního chladiče a jako přídavný chladič použijeme buď upravené topení z UAZe nebo zkrácený chladič z Octavie.

Kvůli tomu abychom stihli jarní sraz v Klatovech 2004, nechali jsme zatím chlazení jen vzadu s mechanickou vrtulí. Chladí to výborně, jen při 160km/h se to začíná hřát.

Také jsme ještě stihli otočit spojovací tyč řízení (původně jsme jí dali omylem obráceně) a zkrátit o závit přední pružiny.

Finišování před srazem

První zkouška

První "ostrou" zkoušku měl Žabák na srazu v Klatovech. Bohužel nebyl čas motor a hlavně karburátor odladit, takže jsme jeli za neustálého škubání a Džon měnil trysky a vzdušníky ještě pár minut před prvními závody. Díky Schwejkově on-line lince se ale zadařilo motor seřídit aby jel plynule.

Na srazu bylo fajn

Při pátečním sprintu do vrchu jsem dostala v zatáčce smyk a i když to vypadalo, že se autíčko srovná, nakonec jsme přistáli do stromu. Náraz nebyl velký a škody také nejsou nijak velké (čelo, kapota, nárazník), ale snad to zase všechno opravíme.

Společné truchlení

Nicméně závody jsme nevzdali, ale akorát před první erzetou začalo auto jet na 3 válce. Naštěstí se nám podařilo to nějakým zázrakem a s pomocí ostatních zprovoznit. Takže další závody probíhaly bez problémů a opravdu jsme si je užívali a Žabák dostal pořádně zabrat.

Dokonce jsem v LadyCupu vyhrála několik diplomů a Džon 3. místo v jízdě zručnosti (slalom na slepo), kde jsem ho navigovala.

Cestou zpátky opět začalo jet auto na 3 válce, ale zjistili jsme, že to byla, svíčka a po její výměně jsme již bez problémů dojeli domů, kde jsme ještě zjistili, že to neustálé bouchání jsou rozdrcené kameny.

A tady je pár fotek z naší jízdy:

fotky ze serveru http://www.skodateam.cz

Další menší nehoda nás potkala na letišti u Tábora , kde se Džonovi při rozjezdu vytrhl motor i s příčkou z pravého nosníku. Takže zase bude co dělat.

1.8.2004

K tomuto datu je Žabák téměř opraven. Moc děkuji Petru Klímovi ze škoda klubu, za pomoc, sami jsme se k tomu nemohli dostat. Navařil nám nový nosník motoru a dokonce se mu podařilo vyklepat i pozinkované přední čelo, takže ho nakonec nebudeme měnit. Díky.

Haubnu ještě asi vyměníme...

Sraz v kempu Pastviny

V srpnu jsme se sešli na takový menší srázek na víkend v kempu. Jen si dobře popovídat, něco ugrilovat, vykoupat, na výlet a domu...

... a bylo to bezva.

Motor:

  • Základ sériový Favorit 136
  • Úpravy dílny "Schwejk Motorsport"
  • Vačka 260°/260° - Krejbich
  • Odlehčený setrvačník
  • Závodní tranzistorové zapalování
  • Příčný výfuk (bude až upravíme svody)
  • Alternátor Felicie 55A
  • chladič Fiat 127 Mk II.

Podvozek:

  • přední náprava M
  • repasované maticové řízení
  • Zadní náprava M generálkovaná
  • Zadní brzdy nové

Převodovka:

  • 5-ti rychlostní
  • stálý převod 4,22
  • generálkovaná

Co plánuji:

  • vyměnit všechny brzdové trubičky a hadičky
  • 4-pístkové brzdy
  • možná posilovač a hřebenové řízení
  • dodělat přídavný náporový chladič

Poděkování

  • Největší dík a pusa patří Džonovi, protože se na tom autě opravdu moc nadřel
  • Vláďovi za pomoc v nouzi a prostor
  • Schwejkovi za motor, rady a pomoc.

Co se dělo se Žabákem dříve a potom:


Rubrika: Přestavby a renovace, Přečteno: 10957×, Komentářů: 19, Líbí se Autor: Johanka
Brzdy byly dlouho standardní ani nerepasovaný, ale pak jsme dali repasovaný 4-pístový. Nápravy jsou eMkový, přední se šnekem - je repáslej, ale stejně to neni ještě ono, převodovka ze Š 125.





Spotřebu jsem nikdy neměřil, jezdíme s tim jenom na nějaký akce a to se ani nedá ani to neřešim. Za Klatovy jsme dali tušim cca 1400 za benzin. Najeli jsme cca 300 km + dalších 100 jsme zhruba nazávodili, benzin stál 30,- takže pokud dobře počítám, je to cca 11,5 litru. Hodne hrubej odhad, spíš míň, protože něco v nádrži ještě zbylo.
ještě by mě zajímalo jakou to má zhruba spotřebu?
jo náprawy M kowý,uš to čtu
a bylo potřeba wyměnit přewodowku když ste měnili motor nebo tam mužu nechat puwodní? a náprawy ste dali ze 120 nebo takowý nějaký? a brzdy?
Koně nevim, ale odpich je výbornej, neni problém držet krok na dálnici s ostatníma autama. Akorát podvozek na to nestačí a taky to nad 120 dost řve. Dá se jet 160-170 kopec nekopec, ale to už je dost adrenalinovej sport.





Mluvim o stavu kterej je teď: viz. http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=350
kolik ti to s tím motorem hodí koní a jaký to má asi zrychlení?
Jak si tak prohlížím fotky tak víc a víc lituju toho, že jsem se tam nedostal. 🙁
Martin: Co bude 4,5 Prachatice? Děje se něco, že o tom nevím? Jestli budeš v PT tak bych ty tvoje závoďáčky rád viděl! 🙂
Jo jo jo, to znam. Ten \"mezikus\" se nam uz taky nekolikrat pokazil.Tak to snad tolik nevadi ne? No, ja vim, vloni olakovany auto. Zamrzi to. Tak ted drzte palce nam - 4,5 Prachatice. PS mysak ma uz kaplicku, novou rampu na svetla a ted jeste predelat tankovani do kufru.
To víš, neni se čim chlubit 🙂 S volantem jsem jel jen po dálnici a vzal jse s sebou prozíravě ten původní a hned jsem ho v kempu dal před erzetama zase zpátky... takže volantem to nebylo... jenže zase zlobil ten \"mezikus\" nebo lépe \"mezikuska\" 🙂
Hm, co to vidim? Doufam, ze to nezapricinil ten volant? A me nikdo nic nerekne............
Skutečně se jedná o v 70 a 80 letech standardně vyráběné zapalování. Fabrika ho sice do aut nemontovala, ale bylo schválené a jezdilo se. Tohle konkrétně se vyrábělo v Horních Počernících.
Jestli to zapalování není nějak extrémně složitý a půjčíš mi ho na některý víkend, tak to rozkreslím.... Ale v 80-tých letech se tu ani snad nic složitýho nedělalo 8O)))
K tomu zapalování není schéma, ale je tam v popisu uvedeno, že dává plnou jiskru do 9000 otáček a je schopno pracovat až do 12000 ot. Radek (Red Shadow) ho má taky a moc si ho pochvaluje. My to moc hodnotit zatím nemůžeme, protože motor není seřízený a nefunguje ještě ideálně.
uzasne, skladam poklonu, kocka v monterkach a v dielni... zatial som sa s takym ukazom nestretol, ani s podobnym.... drzim palce martino, len tak dalej a tesim sa na viac takychto nadprirodzenych ukazov...
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Podle mne to není žádné závodní, ale normální seriové a prodával ho Kavoz Karvinná v 80tých létech. Já ho měl na svým než se mi probila izolace a odešlo do háje. Vidíš ho na té fotce, takový to zlatý hranatý-je to kombinace zapalovací cívky a tran.spínače.
Martino, ero je pekny, ale zakimalo by me schema to zavodniho tranzistorovyho zapalovani..mohla bys mi prosim poslat schema a nejaky okecani k tomu?Teda jesli to neni vyrobni tajemstvi 🙂 Diky Kachnis
Viděl bych to jako šikovně započatá montáž náporového chladiče.
Vy to snad mate v rodine 🙂 Dodelam auto a pri prvni prilezitosti ho poslu ze silnice 🙂 Jeste ze nedelate letadla 🙂) Jinak drzim palcaky at vsechno zdarne pokracuje.