28. prosinec 2011

Poliho eRko

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9928×, Komentářů: 23, Líbí se Autor: poli
poli

Poliho Hrbouš

13. 3. 2004 jsem si koupil erko z prahy, na první pohled celkem hezké, na druhý pohled už to tak veselé nebylo . párkrát jsem se projel a pustil jsem se do oprav které byli větší než jsem předpokládal ...

První sem dělal motor, měnil jsem tam těsnění pod sacim a výfukovim potrubim.. pak šáli v ojnicích, dával jsem tam , 3bodovou benzínpumpu, dekl na zdvihátka z favorita, sehnal sem origo karburátor, leštil jsem kanály v sacim potrubí. jiný alternátor 55A . leštil jsem blok motoru, protože celý motor byl nastříkán stříbřenkou od bývalého majitele, dále jsem leštil altik podtlakovou pumpičku a chladič.. zbytek kovových součástí jsem nalakoval modrou a červenou metalízou... pak jsem udělal otevřený vzduchový filtr, jiné výfukové svody a AK příčný výfuk abarth. dále jsem upravoval rozdělovač aby přidával víc předstih při vyžších otáčkách... a dal jsem tam 4kontaktové zapalovací svíčky.

Pak jsem měnil trubičky pod autem protože jsem strácel benzín a tahlo to bubliny.. nu a pak jsem se pustil do karosérie. z které zbyla původní jen střecha se sloupky...

Komory do prahú jsme udělali z 2mm silného plechu. podle nového nikdy nepoužitého dílu, nové prahy atd.

Po vyvažení karosérie jsem sehnal 5st převodovku tak jsem upravil tunel aby se tam vešel.

Nápravy jsou z modelu 120M .. v předu tužší tlumiče vlastní výroby, sylnější zkrutný stabilizátor, nižší pružiny o 1,5 závitu, ale nechal jsem tam maticovou převodku řízení. vzádu jsou též poloosi z eMkového modelu ... Kola jsem sehnal meteor2 které jsem vyleštil, byli ježděné v zimě takže byli v hrozném stavu ...

Pak jsem se pustil do úprav karosérie. udělal jsem si zadní kapotu jsem upravil tak že jsem přizdvihl zadní část jak u rapida a nahoru jsem vyrobil kapličku pro odvod teplého vzduchu z motorového prostoru..

zadní blatníky jsou vytažené o 35mm tak že jsem uříz z pertinaxu klíny 0-35mm a podložil jsem blatníky těmito klíny.. a oto jsem i podložil držáky plácaček ...

Přední blatníky jsem vytáhl vytahovačkou na lemy...

Dveře byli značně zdeformované. tak jsem je vyrovnal a vyrobil jsem si kliky na otevíráni z AK. pak jsem odstranil z předního čela veškeré znaky a lišty.. a osadil jsem ho novímy světlomety... časem je vyměním za čirou optiku z golfa...

Pak jsem se pustil do přední kapoty.. vzal jsem rám kapoty že škody 100 a natahl jsem naní plech z přední kapoty ze 120ky.. musela se zkrátit ze všech 4 stran a vepředu jsem ji přetah o 20mm nřez čelo aby tam nekoukala ta nevzhledná škvíra a osadil jsem ji odstřikovači z hondy CRX... Dále jsem dal zrcátka beskydsports... zadní čelo je upraveno kuli příčnému výfuku... dále jsem koupil přední delší lítátko od tilertuningu... dále jsou na zadních oknech fólie s homologací a na předním okně pruh. žluté mlhovky ...

V interiéru se toho moc nezměnilo.. jen jsem dělal kompletně koberce z červeného jekoru, sedačky z hondy CRX, kliky na otevírání z AK, kličky na okna z AL, místo zadních sedaček muzika, středová část palubky lakována do barvy vozu, hlavice řadící páky z titanu, plynový pedál z AK povzoru RS ...


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 9928×, Komentářů: 23, Líbí se Autor: poli
To je zajímavý technický řešení.


Vždycky se mi líbilo zapracování chladiče oleje do zadní kapoty 130LR a říkal jsem si, jestli by bylo technicky možné udělat to takhle u eRka s chladičem vody. Jen by samozřejmě (kvůli minimální tloušťce) pokrýval větší plochu - celou kapotu 🙂
Čapoun : nu hele takovou fotku nemam, je to mezi těmi vzpěrami a vejška cca 130 ...
Poli nemáš někde nafocený detajl té zadní kapoty když je otevřená. Zejména mě zajímá ten otvor pro odvod horkého vzduchu.Tady s té fotky to není moc patrný : https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=215&olimage=33698


Diky 🙂
Čapoun: vše na autě je funkční. tudíž ten výdech je též funkční. v motorovém prostoru je příčný výfuk a dost topí tak právě že tam je podtlak a ten horkej vzduch odchází tou dírou ven , 130RS to maj taky ale maji tam mřížku a chčije jim na motor , a já jelokož tam mam vše možné leštěné tak ta kaplička zabraňuje dešti aby se dostávala na motor a odchází tamtudy to teplo
To mě taky zajímá 🙂 a troufám si tvrdit že je to spíš parádička protože z hlediska aerodynamiky je na tom místě podtlak a nějaké nasávání by tudíž nemělo smysl a na odsávání z chladiče je zase moc nad ním..
Poli ten výdech na tý zadní kapotě to je jenom taková parádička a nebo je tam fakt díra k motoru?
Čapoun: aha díky... no dělal mi to tu někdo z klukú administrátorú ...
Poli: Co se týče těch fotek tak je nahraješ na server v rozlišení 800x600 tak jako se ti podařilo doposud. V náhledech fotogalerie pak každá fotka má svoje číslo.


Jinak jak nahráváš fotky na server tak se postupně zvyšuje jejich šíslo.


Když budeš chtít aby se ti pod textem zobrazila fotka napřiklad číslo 2 tak to vložíš v tomto tvaru pod text.


[c][tn:2][/c]


pokud třeba tři fotky vedle sebe s čísly 2,3,4


[c][tn:2][tn:3][tn:4][/c]


pak dáš uložit a publikovat a admin ti to schválí
Čapoun: čau čau .. určitě, hele fotku hodim do diskuze kapota škoda 120 co jsem založil.. já totiž sem neumim dát do článku fotky...





Jarda.r: přesně jak ríká Jirka .. je to nerez....





Panocha: origo přední tlumiče jsou rozebiratelné .... a jaji se upravit dvěma zpúsobama. buďto donich naleješ hustčí olej, a nebo zanýtuješ pár přepouštěcích direk co jsou dole na té pístnici... auto se tim ohodně ztuží ... ale je to pak fakt jen když jezdíš nějakou kosu v zatáčkách který nejsou rozbitý nebo slalom či okruh ... pak to funguje skvěle...
Jardo AK bude asi nejspis AntiKoro 🙂
Ahoj Poli .Mě v tom tvém článku zaujala tahle věta :v předu tužší tlumiče vlastní výroby.Mohl bys to trošku rozvíst.
Co znamená to AK co neustále zmiňuješ?
Poli nemáš někde fotku tý tví zadní kapoty kterou máš přizvednutou.Ne že bych to na svím autě dělal nebo v budoucno montil to ne ale vzhledem k tý hodně zajímaví přední kapoťě alá Škoda 120 mě to docela zajímá jak vypadá ta zadní část.
Co chystám na éRu ? neudělám naněm nic tak razantního aby nešlo zněj udělat origo... Chci tam dát ralliové blatníky se zabudovanými origo mřížkami , 4pístkové třmeny, ještě jeden zkrutnej stabilizátor dopředu, skořepinové sedačky, 4bodové pásy ty tam už mam ... pak čiré přední lampy z golfa a motor 130 a ten mam rozdělanej. má upravenou hlavu, kompres poměr bude 11,5 / 1 , a budu tam dávat ostřejší vačici, odlehčim setrvák.. a asi si udělam jinej vejfuk povzoru RS .. ale ten budu dávat jen na srazy protože to bude jen AK roura podél čela ... možná ho udelám mírně do kužele . uvidim ... a pak by jsem chtěl udělat pořádnej lak
To auto je fakt moc pěkný.Byť s tím lehkým tuningem ale nevypadá vůbec špatně.Taky bych ale časem asi sehnal jiný kola třeba nějaký pěkný kopretiny by asi autu slušily líp.I když to je otázka jak se komu co líbí.
Nechci to tahat dále do diskuze, proto se optám zde. Jaké s tím máš další plány? Já bych do žádných zběsilostích nechodil. Takhle to vypadá celkem pěkně. Za mě bych pořídil jiný dobovější kola např loukotě a dozadu nechal namotat nižší pružiny ať to není tak strašná tatra. Na podvozku se vždycky nějaké úpravy udělat dají, ale vzhled bych neměnil.
Po takovým kaufu také toužím. Super cena, super stav, super vzhled....
Co tam ma za motor ze jsem ani nepostrehl jak to vypada 🙂
Zvuk super, ale obraz je žebrota .... 🙂))
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
vypadá fakt skvěle možná bych jen na něm trošku umyl okna není vidět 🙂))
Sorry, omylem jsem odmáčkl publikovat, nedaří se mi opět skrýt.
supr kára! 🙂))
Pekne🙂 len nevidim fotky🙂