18. říjen 2014

Škoda 130RS plechový model - aktualizace 100515

Rubrika: Modeláři, Přečteno: 19361×, Komentářů: 45, Líbí se Autor:
Fotky z průběhu stavby

Škoda 130RS, škoda 110r, plechový model, model z plechu.

Autíčko je z plechovek. Měřítko 1/10. Není to nijaký super přesný model, stavím pouze podle fotek z netu a rozměry tak nějak odhaduji. Nikdy předtím jsem nic takového nedělal tak kdoví jak to skončí. Pokud se jen trochu zadaří, tak by to nakonec měla být Škoda 130RS.

Používám plechovky od ředidla a technického benzínu. Tyhle plechovky jsou uvnitř čisté a zvenku je jen papírová nálepka kterou lze snadno odstranit pod vodou. Po rozříznutí zbyde jen krásně čistý tenký pocínovaný plech. Někdy je plechovka zvenku ještě nalakovaná nějakým nažloutlým lakem, ale i přes ten jde krásně pájet. Síla plechu je nějakých 0,3mm, krásně se tvaruje pouze rukou nebo s minimem nářadí. Po zohýbání a zapájení jednotlivých dílů se z toho postupně stává velice pevný celek. Zatím jsem spotřeboval necelé 3 plechovky.

Pokud by vám to přišlo zajímavé, tak jak stavba bude pokračovat tak můžu přidávat další foto. Není moc času tak mi to jde pomalu, ale stavba mě baví a to byl primární cíl. :-)

Aktualizace 28.10.2014

Díky za pozitivní komentáře, netušil jsem že se to bude tolik líbit. Tady jsou další fotky.

Fungl nové prahy.

Práce na stavbě pokračují.

Aktualizace 5.11.2014

Zadní partie. Škodověnka už má téměř celou délku.

Aktualizace 18.11.2014

Tak jsem dnes šel nakoupit cín a nějaké šroubky a matičky M2, protože M3 mi přišly příliš humpolácké na tak malé auto. A jak už to tak bývá, tak jsem toho koupil víc. Poprvé jsem zašel i do místního modelářského obchodu a objevil jsem tam tato krásná kola.

Fotek je to trochu víc, ale jaksi jsem nedokázal vybrat míň.

Měl tam i rallyové 4 paprskové, které vypadaly taky sqěle.

Díkes za komentáře. 1:1 to opravdu není, ta by se mi na pohovku nevešla. :D S těma rozměrama je to takový těžký. Na netu jsem objevil pouze nákres, kde pár základních rozměrů bylo, ale detaily nikoliv. To jsem si vytiskl přesně v měřítku jako takové základní "kopyto". Potom mám staženo z netu asi 1000 fotek 110r a 130rs detailů, rozebraných a rozřezaných kastlí, nabouraných, schnilých, dokonce i jednu nehodu ze závodů kde je zrovna 130rs v piruetě a je pěkně vidět spodek. Našel jsem i jedno video kde týpek ukazuje odstrojenou kastli svýho eRka. Na monitoru si fotku zvětším zhruba na rozměr 1/10, pak to přeměřím jak zhruba je to velký. Proto téměř každý podstatný díl nejdřív rýsuju na papír a když mi to tak nějak lícuje s celkem zhruba podle originálu tak překresluji na plech a díl vyrobím. Pak už jen napasovat k celku a zapájet.

Co se týče těch odlehčených dílů, tak zezačátku mě fakt napadlo je udělat z hliníku. Plechovky na to mám. To už si asi fakt musíte říkat, že jsem pošahanej. Ale to je ještě hoodně daleko a kdoví jak to bude.

V eRku jsem nikdy neseděl. Strejda měl nádherný eRko se zeleným a fialovým pruhem a tuším, že i velikým znakem škoda na střeše. Vypadalo jako závoďák. Bohužel už je prodané, tak jedu jen podle fotek.

Poprvé kdy jsem 130rs viděl naživo bylo asi před měsícem za výlohou v Ledči nad Sázavou a to bych řekl, byl ten prvotní impuls kdy jsem se rozhodl pro stavbu tohodle auta. Prostě jsem zatoužil mít ho doma a to se vším všudy. S jeho dobrými i špatnými vlastnostmi.

Aktualizace 19.11.2014

Dokončení zadních nosníků.

Vypadá to, že tohle eRko bude ta nejširší věc na našich silnicích. :-D

Z těch všech bočnic a vzpěr jsem měl trochu hrůzu, nakonec to dopadlo docela dobře.

Takhle velkou krabici od sirek jste ještě neviděli. :-D

Aktualizace 2.12.2014

Začínám stavět střechu

Aktualizace 7.12.2014

Tak jsem zase chvilku pracoval na autě. Konečně už to chytilo nějaký tvar.

Aktualizace 18.12.2014

Aktualizace 23.12.2014

Kastle je téměř hotová. Teď asi bude následovat nějaké to broušení v interieru, protože pak by se tam asi horkotěžko dostávalo. A hned na to výroba bezpečnostního rámu, přeci jen by to měl být závoďák a bezpečnost pro posádku je na prvním místě.

Aktualizace 4.1.2015

Tak jsem zase chvilinku pracoval na autě a mám hotový bezpečnostní rám a zadní uložení motoru.

Aktualizace 21.1.2015

Ahoj lidi, na autě nic nepřibylo, ale konečně jsem si udělal čas na okótování obrázků. Takže pokud někdo máte možnost přeměřit byl bych vám vděčný. Někde jsem slyšel, že 130rs má oproti 110r širší ramena, tak by mě zajímaly rozměry těch širších. A ještě by mě zajímalo rozměry kolových ložisek, abych si udělal představu o těhlici. A ještě délka osičky kterou je přichyceno spodní rameno a náprava ke karoserii. Předem dík.

Protože model už chytil docela rozumný tvar připomínající předlohu, tak jsem článek přejmenoval.

Aktualizace 27.1.2015

Díky všem co mi poslali materiály ohledně přední nápravy. ;)

Včera večer jsem si našel trošku času a udělal tuhle maličkost. Takže menší množství práce nahradím větším množstvím fotek :-D

Aktualizace 22.3.2015

Tak po dlouhé době zase něco málo fotek.

Aktualizace 10.5.2015

Maličký závodní diferenciál. Základní kámen pro stavbu závodní převodovky.

Plynový pedál.

Interiér je ještě docela chudý. Stejně jako exteriér. Co taky čekat u čistokrevnýho závoďáku.


Rubrika: Modeláři, Přečteno: 19361×, Komentářů: 45, Líbí se Autor:
To abych sehnal malinkatého řidiče. 😀
Jako ty pedály mě rozsekali - tohle bude fakt asi i jezdit. Nadále držím pěsti !!!
Práce rozhodně neskončily, ale model teď tráví většinu času ve vitríně. Nemám téměř vůbec čas na tom dělat. Za poslední 2 měsíce tak maximálně 2-3 večery.
Ty pedály mě dostaly.. jsem zvědavý na hydraulické okruhy, převodovku a motor...
Ty si iny magor.A budeš s tym jazdiť


rally alebo len tak dovrchu? 😀
Už jsem se bál, že jsi se na to vykašlal, ale pedály mě dostaly... hustýýýý
I kdyby to zůstalo ve stavu jak je to teď byla by to dokonalá školicí pomůcka pro renovátory 110R 😉 Držím palec!!!
🙂 tak tohleto je jistojiste na "Zlatyho Pacose" 🙂





Stanley
Panačik: Koukal jsem na tvé modely 130RS a 110LS s otevřenou pusou. Ta 130RS je hezká, ale ta 110LS to je prostě waaaau. úžasná práce, asi se půjdu se svojim modelem zahrabat 😀





Práce na autě se teď pro nedostatek času téměř zastavila, tak pokud chcete, tak mrkněte na Kamen.skodateam.cz kde postupně zveřejňuju další fotky.





K
velky respekt!viem co hovorim,robim nieco podobne s plastu akaurat ze je to 110 LS!





http://modelforum.cz/viewtopic.php?f=155&t=88383
Koukal jsem do Bati, schéma nápravy tam je, ale kóta ani jediná. Karlosi pošlu ti to ofocené na mail.
Pěkná práce.


ad přední náprava, pokud mě paměť neklame, tak kótovaný výkres byl jako příloha v Baťovi...
Džon: Díky za odkaz na článek. Určitě nějaký fotky připravím. A díky za ten přístup.





Luky: Lakovat se bude. Chtěl bych aby to nakonec vypadalo hezky. kola už mám objednany nový. Tak jsem zvedavej jaký budou.





-KJ-
Moc pěkný. Budeš to pak lakovat? Já bych byl pro nechat to takhle surový. Pod barvou to pak nebude k rozeznání od plastovýho výlisku, což by byla škoda...


Ještě k těm kolům - papírovým modelářům pálí dezény pneumatik maník na laseru do silného papíru. Předpokládám že by zvládl po domluvě i nějaké, který bys mohl použít Ty. No a zbytek 13" kol už by pak byla sranda (nebo ne? 🙂 )
V tomhle článku jsou poměrně dobré fotky nápravy na okótování, stáhni si je udělej si do toho kóty (označ je A,B,C,D...) které tě zajímají, pak ti to někdo přeměříme.


http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=105





Dal jsem ti "placenej" přístup, abys je měl větší a za tenhle článek si to stejně zasloužíš 🙂
Neuvěřitelná práce. K těm 1.5 kolům co jsi dával odkaz.


http://skoda-virt.cz/cz/auta/erka/5518-wlad-110r/


Tady jsou v reálu na eRku.
Ahoj, průměr (vnější) příčky motoru je cca 4,5 cm. Nápravu ani rám po ruce bohužel nemám.
Ono s prumerem kol je to dost na nic. Klidne bych ty disky vyrobil 13palce, ale na ne nesezenu gumy. Na netu jsem videl navod na vyrobu gum diy, ale takovej masochista nejsem.





Potrebuji poradit s rozmerama. Nejak se mi nedari zjistit jaky prumer ma trubicka co je vzadu mezi nosnikama a drzi na ni motor. Muj odhad je 4cm?


A na fotkach z mladoboleslavskyho muzea mam 130rs a spekuluju jaky prumer maji trubicky bezpecnostni klece. Nad hlavama a dozadu jsou silnejsi a od hlav dopredu tenci. Je to 4 a 5cm?


A pokud byste nekdo vedel rozmery predni napravy. Pripadne pokud byste byl nekdo tak hodny a nejakou fotku predni napravy mi neokotoval. At nemusim varit z vody.





Diky


-KJ-
Tyhle disky z Miníka se na škodovky v Anglii dobově skutečně dávaly, byť jen jako 13". Ale 15" taky existují, asi z Brouka původem. Myslím že by na to celkem sedly 😉


Předělávat je na dělítka je asi nesmysl, protože ty jsou jen 13". To by bylo asi ekonomičtější dělítka postavit znovu od nuly, protože z těchto by rozřezáním stejně asi moc nezbylo. Ale pevnost je pak otázkou
Díky za pozitivní komentáře. Hned se na autě jinak dělá. 😉


Auto je od začátku ve vitríně a můžu říct, že pozornost opravdu budí i v tomhle stavu. A abych pravdu řekl, radši dělám na tomhle autě než na skutečném v garáži.





Petkar: Kola jsou opravdu hodně velká. Reálný rozměr je dokonce 19". Jsou standartního rozměru pro "desetiny" 1,9". Protože tohle je vůbec první model auta co dělám, tak jsem nevěděl že v desetinách existuje něco jako M-chassis kde by měly být kola velikosti 1,55" s pneumatikama s vyšším profilem. Původně jsem chtěl kola bbs jako na tomhle snímku http://rcoupe.sweb.cz/prototyps/pics/130o_1.jpg proto jsem koupil tyhle. V plánu bylo je trochu zúžit na přijatelnější šířku než cca 26mm. A od té doby co jsem zjistil, že se dělají i menší jsem takřka plně rozhodnutý tyhle neničit a střelit je a koupit ty "patnáctky". Bohužel jsem nenašel v této velikosti ty BBS, ale našel jsem tenhle design http://www.mz-racing.net/p7201-50569-disky-mini-cooper-m-chassis-2ks/ nemám tušení jestli se budou k autu hodit, co myslíte? Možná je zkusím nazlatit nebo kompletně předělat na tyhle 6paprskový http://www.skodateam.cz/Delitka_7_-8_-8-5_-skoda_130RS-img_hXWf.jpg ale toho se trochu bojím aby to něco vydrželo. Auto totiž není plánovaný jako vytrínový model, ale pro skutečné poježdění. Ale to je ještě moooooc daleko.





Zdar a sílu!
Krásná práce, akorát mi přijdou ty kola tak o chloupek větší...





Asi jako kdybych k autu v měřítku 1:1 posadil kola 17" 🙂





Ale jak říkám, jinak nádherná práce...
Musím souhlasit s Radkem tohle je radost sledovat ai holá kastle by ve vytrínce budila značnou pozornost.Prostě paráda - nechceš mi taky jedno udělat 🙂
Tako to je fakt hustý! A čím dál víc!


Tohle bude škoda zakrýt nějakými vnějšími panely a bylo by to samo o sobě v poličce hodně dobrý. Tohle u mě v poslední době vede a z fleku bych tě nominoval na Zlatýho pacoše za počin roku.
Luky: Tvoje Rapidka vypadá skvěle. Doufám, že i moje eRka bude nakonec připomínat předlohu. 🙂
Klobouk dolů !
Opravdu moc pěkná práce a jsem zvědavý na výsledek.


Sem tam by ty fotky chtěly krabičku od sirek, protože mám taky chvílema pocit jako kdyby to bylo 1:1 🙂
Jak teď v aktualizaci píšeš s těmi rozměry, tak to je asi v pohodě. Já právě myslel že to děláš jen nějak od oka. Ale pro takovouhle modelařinu je přístup, který děláš, asi dostačující. Sám jsem si tím prošel a vím jaká je pruda předělávat díl, který jsem neměl oměřený a kvůli tomu jsem ho špatně udělal. Už několik let mám rozdělaného rapida http://skoda-virt.cz/cz/auta/modely-skoda/7080-malej-rapid-1-10/


Vždycky na tom pár desítek hodin dělám, pak to na půl roku zahodím někam do šuplíku a pak zase pokračuju když mě svrbí prsty. Mám teď odpracováno něco přes 100 hodin na tom. Oproti Tobě mám výhodu, že autem 1:1 disponuji, takže není problém si něco ofotit a naměřit
Naprosto geniální!! Když už tomu věnuješ hromadu času a práce, přimlouvám se za co nejpřesnější dodržování rozměrů, byla by škoda, aby pak takový hezký výtvor vypadal divně jen proto, že nějaké rozměry nesedí.


PS: pokud budeš dělat fakt 130RS, tak si nezapomeň na povrchové díly sehnat hliníkové a laminátové plechovky 🙂)))
teším sa na výsledok (určite nie sám).
Tohle je parádní práce které držím palce. Držím pěsti a doufám že to nevzdáš a dotáhneš do konce.
Ty jseš fakt magor...





Nádherná práce, smekám klobouk...
Teď už jenom napiš, že ty kytky na koberci mají cca půl metru a zvládneš udělat cca 10 kaslí ročně....
To je normálně mazec...!!!
Moc pěkný.Tohle bych nedal ani náhodou na to už musí bejt člověk fakt hodně šikovný. Úplně mě dostali ty detaily na tý karoseriji.


https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1296&olimage=37046
Dobrý!! Takže teď nanečisto a potom 1:1 kastle na zakázku 😀
waaaau
bomba... mas muj plny obdiv a verim, ze výsledek bude minimalne tak uzasny jako je aktualni polotovar 🙂





Stanley
Bomba🙂
Mě tak napadá, že jsem kdysi někde ze šrotu zachránil celou tabuli takového plechu, nějaký odstřižek od plechovek cca 0,8x0,8m. Kdybys to neměl ke mě daleko, klidně se pro ni můžeš zastavit, aspoň by měla smysluplný využití...
Zajímavý nápad. Fotky určitě dál přidávej, vypadá to skutečně moc pěkně.
Krásná práce...





Máš můj obdiv za nápad a ještě větší za provedení !!
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Nemazat, pokračovat a zveřejňovat. Rád budu sledovat a obdivovat pokračování.
Solidní práce!
Tak to je bombastický. 🙂
Úžasný a rád to budu dál sledovat!