21. srpen 2012

Škoda 100L

Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 10972×, Komentářů: 12, Líbí se 1 Autor: Vitek
Jak se na mě usmálo štěstí...

ŠKODA 100L r.v.: 1976

Popis auta

Exteriér

  • Zevnějšek auta je téměž bez úprav.

v budoucnu bych chtěl dat

  • lízátko pod nárazník
  • žluté kulaté mlhovky

Interiér

  • interiér je bez jakýchkoéliv zásahů doplněný o dobové potahy, pod kterými se schovávají krásně zachovalé tmavé látkové sedačky.

v budoucnu bych chtěl dat

  • sehnal jsem černý koženkový interiér, takže se uvidí, která sada vyhraje.

Podvozek

  • původní bez jakéhokoliv zásahu

Kola

  • plecháče s origo poklicemi a mezikrůžím
  • pneu jsou tam ještě staré původní, na kterých bylo auto koupeno

Motor

  • originál bez jakýhkoliv úprav a zásahu

Naše stará stovka.

Mé druhé auto: http://www.skoda110r.cz/article.php?aid=1174

.................................................................................................................................................................................................................

Rok 2012

[

původní stav vozu

..................................................................................................................................................................................................................

Rok 2013

Březen:

Tak jsem se konečně pomalu pustil do stovky. První pokus o oživení bohužel proběhl neúspěšně. Vyčisltil jsem palivovou soustavu, koukl na zapalování,ale buhužel motor nenaskočil.

O víkendu musím rozhýbat brzdy, protože jsem nemohl auto vytlačit z garáže. Dál vyměnit olej v motoru, nastartovat a zjistit proč nejde sešlápnout spojkový pedál. Váhám jestli mám oleje vyměnit před prvním startem po více než dvaceti letech nebo motor zahřát a olej vyměnit až po té...???

Tak pokusy o natočení motoru jsou stále marné. Zatím mám podezření na cívku. V mezičasech aspoň po časech leštím lak (po dvaceti letech je to celkem dřina,ale výsledek se mi líbí...)

Duben:

9. duben, zlomový den v životě stovky, konečně se podařilo a auto si po dlouhé době zavrčelo. Konečně auto může z garáže ven bez dřiny a práce můžou začít na 100%.

Tento víkend opět strávený u stovky, proběhlo kompletní rozložení předních a zadních brzd. Výměna gufer zadní nápravy, přetěsnění prasátek a následná kompletace. Bohužel při snaze o odvzdušnění jsem zjistil, že pratátko stejně teče. Takže vše znovu,ale tentokrát pořádně, auto pujde na kozy, nápravy s motorem a převodovkou ven, následná generálka(stejně jsou škaredě olezlé), očištění spodku vozu, který je naštěstí zdravý. Nastříkání spodní části vozu. Natažení nového brzdového potrubí, zpětná montáž náprav a odvoz k lakýrovi na opravu laku a rozletění. Snad to do hundertgangu všechno stihnu. Jen nevím jestly mám sundívat při stíkání podvozku i blatníky nebo ne???

červen:

Tak konečně se to opět rozhýbalo. Pomalu odmašluji předek a zadekhotovo, snad do konce příštího týdne bude dole motor, převodovka a nápravy.

Bál jsem se že to bude horší,ale doufal jsem, že to bude lepší. Lehce nemocné vršky podběhů a zadek pravého prahu

Hlodá ve mně červ, že bych stovku nechal olakovat celou. Mám strach, že by lakýrnici nenamíchali stejnou barvu a pokud ano, tak že by to po pár letech bylo stejně poznat. No a hlavně mě láká jiný odstín barvy...

Tak auto už je kompletně rozebrané. Největší strach jsem měl při sundávání oken a hlavně při demontáži vrchní části palubky, měl jsem starch, že bych v případě poškození druhou nesehnal. Naštěstí vše dopadlo dobře

Tak škrábat a čistit

Tak doufám, že to tak stačí. Až budu dělat erko, tak ho nechám opískévat. Dva týdny škrábání a čištění Brrrr...

srpen:

Troufnu si říct, že mám nejhorší práci za sebou, očištěno, odmaštěno, nastříkáno základem a Body.Zítra vezu blatníky na odlak a dostříkám motorový prostor a podlahu kufru Bodyčkem.

Tak stovečka konečně začíná vypadat jako auto. Nikdy by mě nenapadlo, že pasování bude taková drbačka. Celý víkend jsem si hrál s předním čelem a 4 blatníky. Dveře jsou zatím pouze zlechka chyceny na šroubech a položeny na zámcích. Doufám, že stihnu v průběhu týdne spasovat celé auto, aby mohlo první týden v září do lakovny.

aneb na co myslím když jdu spát

říjen:

Tak auto mám konečně v lakovně,slíbený návrat polovina listopadu. Do té doby musím nachystat nápravy převodovku a interiér,abych stihl dát auto na kola a zasklít než napadne první sníh. Lakýrník mě zlomil od prvního záměru a to, že nechce lakovat auto tak jak jsem dovezl tedy spasované. Prý bude lepší sundat blatníky dolů a olakovat zvlášť(hlavně kůli torpédu. Plánovaný odstín je má vysněná Žluť bronzová 2166.

listopad:

Mezi tím co mám karoserii v lakovně chystám interiér a nápravy, abych mohl hned po návratu skeletu začít skládat.

Konečně už mám olakované díly náprav, v tomto týdnu plánuji nápravy poskládat a v tom příštím nachystat vše potřebné,aby skládání po dovezení skeletu z lakovny bylo rychlejší.

Převodovka hotová.

prosinec:

Tak nápravy jsou doma složené, na složení jsem si netroufl, protože na to doma nemám žádné potřebné nářadí. Dotyčný který mi je kompletoval, mě pravděpodobně proklíná ještě teď za nekvalitní přípravu.

Snad stihnu všechno nachstat než dovezu olakovaný skelet, moc už toho není, snad to za ten týden stihnu.

Dnešní návštěva u lakýrníka mě velmi potěšila, už máme skoro hotovo a navíc pan lakýrník slíbil, že mi stovečku doveze v pondělí domů. Dnes jsem vyčistil strop, který jedu zítra do lakovny nalepit.

Stovka konečně začíná vypadat jako auto, naštěstí je celkem teplý prosinec, takže se dá na autě pracovat.

Rok 2014

Únor:

Tak posledních pár týdnů musela stovka na třetí kolej( je toho nějak moc do práce a chystám se oženit) takže sem se jen po chvilkých dostal do sklepa občas něco očistit a tp. Ale udělal jsem si radost, povedlo se mi sehnat erkový chladič, novou palubovku s LS dekorem (tím pádem nastalo dilema jestli namontuji LS nebo původní) a něco málo toho chromu..

utrácím dokud můžu... :-)

Únor:

Času moc není, takže se auto skládá opravdu po krátkých pěti minutovkách, kterých není mnoho...

skoro hotový zavazadlový prostor

Březen:

Něco málo leštění ve volné chvilce

Duben:

Tak se práce hly směrem kupředu. Uznávám, že hlavně díky velké výpomoci Myšáka ,,děkuji Míšo´´ . Stovka je na kolech zasklená a má na 80% spasované plechy. Dále jsem začal kompletovat interiér, no doufám, že vnitřek stihnu do konce měsíce složit,aby pak chybělo jen nasadit motor, no snad to všechno klapne, abych do léta vyjel...

Květen:

Minulý víkend proběhl v rámci kompletace ineriéru a je skoro celý hotový. Bohužel jsem zjistil že mám poškozenou okrasnou lištu na kastlíku (snad seženu nepoškozenou nebo nastoupí dobový tunink.., popř. dám lišty 110ls). Tak nějak se nemohu rozhodnout jaké sedačky... zatím tam jsou LS, ale stále mě lákájí ty celolátkové, tak či tak na nich budou potahy. Strašně moc jsem chtěl odklápěcí středový panel, ale po jeho přiložení jsem doslal velké pochyby o jeho vhodnosti a prozatimně se rozhodl pro klasický košík.

Červen:

Tak se pomalu práce hýbou směrem ku předu. Předek auta je hotov. Zítra se chystám odvzdušnit brzdy, dodělat chladič a nějaké drobnosti. No a pokud vše půjde dle plánu tak o víkendu motor..

Červenec:

Konečně se blížím k cíli, v neděli se povedlo díky Myschakovi oživit motor a dnes jsem provel první zkušební jízdu po návsi. Už mi zbývá pouze překontrolovat a podotahovat zadní nápravu, nasadit zadní nárazník, dořešit elektriku( spousta toho nesvítí, asi špatné kostry)a rozleštit a nasadit střešní a prahové lišty..

Tak máme hotovou STK a emise. Už mi opravdu chybí pouze vyleštit ty lišty, ale vůbes ce mi do toho nechce, každopádně už se nestrachuji, že mi stovka nedoveze nevěstu k oltáři :-)

Srpen:

Tak se vše dobře podařilo a stovka mi dovezla 16. srpna nevěstu k oltáři bez jakýchkoliv komplikací. Nyní už zbývá doladit jen pár drobných nedostatků a od jara si začít užívat výlety a srazy...

..................................................................................................................................................................................................................

Rok 2015

duben:

Po dlouhé době jsem vytáhl stovku ven, abych začal kompletovat dobovou povinnou výbavu, no ještě sehnat lano a poskládat nářadí do koženého futrálu a bude hotovo.


Rubrika: Hundrtky a Litrovky, Přečteno: 10972×, Komentářů: 12, Líbí se 1 Autor: Vitek
Ještě chromované poklice a hliníkové mezikruží 🙂.
Pěkná práce, jen tak dál!
Kubaembecko: To by asi měla, ale já chtěl leštěnku.
Vypadá velice krásně. Ale pořád se nějak nemůžu zbavit pocitu,ale nevím když jsem ji neviděl naživo,jestli nebylo lepší nechat ji v tom origo laku? Měla takovou původní patinu 🙂.
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Myšáku to jsem rád. Ano příště si s tím dám více záležet teď už to jen opatrně naskládat na auto 🙂
Už jsem to celkem rozdýchal 🙂 Ale příště to chce si dát práci se zakrytím všech závitů, broušených ploch, děr apod...
Přesně tak 🙂
Jarda: To si přes ně neumíš hodit deku ? 🙂
Jardo to znám, koženkové sedačky mám v erku a přes léto je to opravdu zážitek.
Pokud jsi příznivcem sado maso, tak koženkové sedačky mohu jen doporučit, v létě je to něco úžasného 😀
Hádám že mi budou k ničemu,ke stovce už se asi nikdy v životě vrátit nehodlám..
V depozitu mám přepsatelné papíry z mojí stovky,i číslo kastle bych někde našel 🙂.