24. květen 2009

Carlosovo ERKO

Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12582×, Komentářů: 27, Líbí se 1 Autor: carlos4
OrangeDream

Po roce práce konečně můžu jezdit. Prošel jsem bez problémů STK a tak už mám klídek. Ovšem práce na mém erku je nekonečná. Musím dát pryč to střešní okno a zas to bude vypadat líp.

Když jsem ho přivezl před rokem z Liberce na plaťáku tak jsem měl velkou radost že jsem vůbec erko sehnal. Bylo sice vyvařené a mělo dokonce také nové prahy ale jinak práce jak na kostele. Při opravě elektriky jsem zjistil že mé autíčko zřejmě někde plavalo nebo bylo v zatopené garáži. Ale nebojme se vlka nic- vše se podařilo opravit a skvěle funguje.

Je to vlastně už mé 5 erko. Poslední jsem prodal v roce 2000.Jenže neustále jsem po nich pokukoval a před rokem jsem se rozhodl že si ho musím pořídit. Jaké ale bylo mé zděšení když jsem zjistil za kolik se dnes prodávají náhradní díly. Já jsem ještě ze staré školy. V roce 2000 jsem všechny mé zásoby dílů rozprodal a rozdal. Např. prahy jsem dal za 100kč a zadní blatníky za odvoz. Takže dnes vše kupuji za velkej peníz zase zpět. Ale co se dá dělat když člověk chce mít auto za kterým se lidé otáčejí.

Chci dát erko do originálu- je to ovšem běh na dlouhou trať. Jsem přesvědčen že se to nakonec povede. Ještě že v mém okolí jsou také blázni jako jsem já kteří poradí nebo pomůžou. Proto také zdravím Martina (Matyho) z Mezáku.

Takhle to začalo:

Lakování:

A to je zatím výsledek:

Zatím všechny zdravím a dobře se starejte o svá (ERKA).

Carlos

Jsem hlava děravá! Zapomněl jsem napsat že je to rok výroby 1977.Přes léto se bude éro dále dodělávat. Bude se zavařovat střešní okno a menší opravy na laku. Kliky budou chromované a možná dám ten přední spoiler do černé barvy. Je prostě pořád co dělat.

15.6.2009

Po několika jízdách s érem jsem zjistil že kola a hlavně pneumatiky, které mám na autě nebudou asi to pravé. Chtěl jsem všechno originál ale to asi nepůjde. Kola plecháče 14 a hlavně pneu 155 OR6 jsou asi už  opravdu jen dnes  do muzea. Ty pneu jsou vlastně staré 30 let a tak nemohu od nich nic očekávat. A tak vyvstala otázka co s tím udělat?

Ještě že mám kamaráda Martina (Matyho).Ten měl zrovna na prodej kola z jeho erka-kopretiny i s pneu. Tak bylo rozhodnuto co na mém autě bude za kola!

Takže auto před a po.

A ještě pár fotek.

Auto dobře drží na silnici a hlavně nemám už strach že to někde převrátím.

Martine děkuju za kola. Karel (Carlos).

1.11.2009

Tak mám střechu zavařenou a čeká mne na tom spousta práce.

14.4.2022

Hlásím se po několika letech. Na Erku za tu dobu proběhlo pár úprav. Vzhledově jsem zachoval originální vzhled. Jsou jen jiná kola. Podvozek je originál a menší úpravy jsou jen v pohonném ústrojí. Převodovka 4 kvalt ale má převod 3,9. Motor 130. Na motoru odlehčen setrvačník a je tam ostřejší vačka 280. Karburátor značky Weber 40 DCOE Fajs. Výfuk je Burges. 


Zde je pár aktuálních fotek:


Rubrika: Vaše eRka, Přečteno: 12582×, Komentářů: 27, Líbí se 1 Autor: carlos4
Děkuji. Časem ještě přidám další fotky.
Máš to pěkný Carlosi ! dík za aktualizaci.
S teroristy nevyjednávat 😀DD
Ty jo, to jsou hodně ostrá slova, asi bys Karlosi neměl váhat a okamžitě odepsat... 🙂





Vždy mě pobaví, když někdo nejdříve vyhrožuje a pak žádá🙂
P.S.Ozvi se mi Kájo na mail :koketerka@centrum.cz co nejdřív,nebo já se ozvu Zuzině.
Konečně jsem tě Kájo našla,to tvé erko tě prozradilo.Počítej s tím,že se všichni dozví jak to mezi námi bylo.A samozřejmě se to dozví i ta tvá Zuzanka.Měj se fajn a užívej si posledních pár klidných dní.Pusu..
Ahoj,moc pjekné gratuluju.Mne to teprve ceká.


postupem casu přidám svá fota.carbi
Nebejt tebe Free, pokličky by nebyly. Ale ta pakárna při tom leštění. Škoda, že nemám fotky žalostného stavu těch kol, když jsem je koupil. Dostat je do takového stavu co jsou teď, byla nehorázná fuška 🙂 Hlavně jsem rád, že Karlosovi teď dělají radost i parádu na jeho oranžádě 🙂
Tak ty kolečka na tom eru vypadaj skutečně precizně. Když to takhle člověk vidít na těch fotkách .No píšu do žákovský knížky jedničku z hvězdičkou Carlosovi.Je to fakt moc pěkný.
pěkný pokličky 🙂
No opravdu pěkně posbíralo éRo body s těma Matyho hódobóžovejma kopreťkama. Milý skok o stupínek výše!!!
No nemáš vůbec zač 😀 Tvému erku sluší více než mému do budoucna velmi sportovně pojatému vozu.Tak ať se ti na nich dobře jezdí.
Tak isto gratulujem. Paráda.
Moc pěkné...
Láďo,určitě se rád zůčastním.A Martina musím vzít-když bude pořád chudák nepojízdnej.Ale až to dá dohromady tak nám Láďo všem natrhne triko!Čus Karel.
Jelikož na podzim na 100% se svým erečkem nevyjedu 🙂 , tak bych byl rád, aby se Karel Severkár zůčastnil. Abych se mohl svést s ním 🙂
Máš to pěkný Karle, závazky do budoucna znějí také rozumně, tož vítej v klubu 🙂 Doufám, že Tě uvidíme na podzim na místním SeveRkařském sčuchu, aby jsme Ti to mohli pořádně pochválit 🙂
Stříbrné kliky by tomu opravdu více slušely, ale je to detail. Každopádně na to jak to vypadalo na začátku je to teď pohádka. Přeji hodně šťastných kilometrů.





P.S. Ta pružina u karburátoru pomáhající vracet plyn na doraz není nejšťastnější. Mnohem dříve se vychodí uložení první klapky. Konkrétně u DDSR(které tam máš) je úplně zbytečná, když dobře chodí lanko v bovdenu a dobře funguje přepákování vzadu. To je tak na okraj.
Pěkný, pěkný. Nemusí to být úplně přesně originál podle modelového roku a vypadá to dobře. Vždyť i v dobách výroby eRka ho málokdo nechal ve fabrickým stavu. ERka se tunily odjakživa.
Ač je to nepůvodní,tak ty černé disky se mi líbí😀.Jsou v pěkném kontrastu s hliníkovým mezikružím🙂)
Tyjo, černý disky, chromový poklice, oranžová barva. Sakriš kde sem to už viděl, joooo, už víííím, dneska v garáží!!! Cože je to za barvičku? Víš název? 🙂) Pěkný, takhle přesně vidim to svoje 😀
Odpověď na příspěvek [ zpět ]
Zrušit
Ahoj Martine.Díky.Hlavně ty dej dohromady tu fešandu co máš v garáži.Musíme pak ty naše era pořádně vyzkoušet.Mám kamaráda na autodromu v Mostě tak se tam pojedeme vyřádit.Karel.
Jenom k originálu, disky by neškodilo stříknout stříbřenkou, v té černé nevypadají zrovna vábně, přední spoiler má být černý a také prahy mají být černé - to proto, že auto vypadá štíhlejší, předtím se používaly hliníkové lišty a na erku černé prahy - taky proto, že prahy na erku jsou asi tou nejošklivější částí. Jinak pěkné, ikdyž ten odstín je nějaký jiný...
Ahoj Karle 😀 Já jsem také rád, že mám okolo sebe takovou partu stejně postižených lidí jako já. Jinak k tvému stroji můžu říci, že když jsem ho viděl poprvé, nevěřil jsem vlastním očím. Hlavně v jakém stavu to bylo a v jakých podmínkách si ho dal dohromady. V garáži, kde se skoro neotočíš a navíc tam teď nemáš elektřinu. Fakt klobouk dolu. Přeji hodně štěstí při renovacích a shánění těch nejoriginálnějších dílů 🙂


A hlavně ať ti erečko dělá jen radost.
Dobrá práca 😉
Pěkné,až na ty zalakované kliky ve dveřích😉
Pěknej kousek, jdeš tou správnou cestou přibližování k originálu🙂


Jaký to je modelový rok?