(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Generálka převodky hřebenového řízení

Generálka převodky hřebenového řízení ze Škody 105-130
25.2.2004 - Petkar Poslat vzkaz , e-mail: karelpetr@seznam.cz, www: http://skoda110r.hyperlinx.cz

Přečteno: 13167
Komentářů: 13 

Demontáž převodovky od zbytku nápravy
Pokud nemáme nápravu demontovanou z auta, tak jí demontujeme. Pokud je mi známo, nejde převodovka řízení demontovat s nasazenou nápravou.
Postup jak na to lze najít v každé knížce zabývající se opravou a udržbou vozů škoda 100/110, případně i 105/120 neboť rozdíly jsou opravdu minimální.

Vyšroubujeme čtyři šrouby M8x20, kterými jsou připevněné objímky držící převodovku řízení k nápravnici. Vytáhneme na každé straně závlačku a sundame matici M10x1 z hlavice řídící tyče (kulový kloub, kulák) a hlavice vytáhneme (vyklepneme) z řídících tyčí. Tím je převodovka řízení oddělena od nápravnice. Jak vypadá demontovaná převodovka řízení se spojovacími tyčemi a jejích rozkreslen podle katalogu náhradních dílů Škoda je vidět z obrázku.


Rozebrání převodovky řízení a generálka
Demontujeme hlavy řídících tyčí (kuláky). Povolíme pojistný kroužek a sundáme manžety. Zkontrolujeme kloub. Musí být volně pohyblivý. Pokud je prasklá manžeta, bude téměř určitě nutné kloub vyměnit. Já jsem je preventivně vyměnil oba. Z jednoho se vazelína vysypala... :-) Pokud kloubem jde volně otáčet, mělo by stačit jenom doplnit mazivo a vyměnit manžety. Vyšroubujeme matici jistící kulový kloub. Jak může vypadat kulový kloub viz:

Sundáme spony manžet a stáhneme manžety hřebenového řízení. Sundání manžet provádíme nad nádobou, do které zachytíme vytékající olej z převodovky řízení, jinak vám vyteče na monterky (jako mně):-) Manžety vyměníme za nové. Nové můžete dát i spony manžet, ale lze použít i původní.

Odehneme pojištovací podložku, vyšroubujeme přípojku a odděláme spojovací tyče. Zkontrolujeme, zda-li tyče nejsou křivé. Pokud ano, tak je vyměníme. Sundáme matici a vyndáme "pánev" (je to taková ta červená umělohmotná věcička) a pomocí šroubováku vytáhneme z přípojky vložku hlavy kulového čepu (bílá umělohmotná věcička) a vyměníme je za nové.

Vyšroubujeme dva šrouby M6x20 a šroub a matici M8x1 a oddělíme víko podpěry, těsnění víka podpěry a podložku vymezovací. Vytáhneme pružinu a podložku podpěrnou. Z ní stáhneme kroužek těsnící 28x20 a vyměníme ho za nový.

Vyšroubujeme dva šrouby M6x20 a oddělíme víko pastorku a těsnění víka pastorku. Z víka pastorku vyjmene pomocí jehly kroužek těsnící 20x16 a nahradíme ho novým. Dále vyndáme kroužek, vyrovnávací podložky. Vytáhneme pastorek spolu s ložiskem PLC 03-29. Ložisko zkontrolujeme, pokud v něm nechybí kuličky a nejsou nijak poškozené, ložisku z pastroku nesundáváme, jinak je potřeba ho ztáhnout a nalisovat nové. Obdobně zkontrolujeme spodní ložisko PLC 03-29.

Následně převodovku řízení poskládáme opačným postupem. Předtím doporučuji spojovací tyče a pouzdro převodovky vyčistit od nánosů oleje a bláta. Můžete to provest opískováním, ale bohatě stačí drátěné kartáčky do vrtačky. Jde to s tím celkem pěkně. Je potřeba počítat s tím, že po zamontovní opravené (zgenerálkované) přední nápravy bude muset auto na geometrii. Nezapomeňte (jako já :-)) před utěsněním doplnit náplň do převodovky. Někdo tam dává vazelinu. Já jsem použil převodový olej PP60. Uvidíme, co to udělá...

A jak to může vypadat ve finále?
Převodovka a spojovací tyče jsou natřené základovkou na neželezné kovy (SYNOREX) a na něm je ve 4 vrstvách žlutá barva. Není to úplně dokonalé, ale je nutno počítat s tím, že při seřizování geometrie se nějaké barva seškrábe a navíc prach a nečistoty ze silnice časem obrousí i zbytek nátěru...


Náklady:
  • Manžeta na hřebenové řízení levá -35,00 Kč
  • Manžeta na hřebenové řízení pravá -35,00 Kč
  • Spony na manžety (4 ks) -15,20 Kč
  • Pánev na spojovací tyč-kompletní (4 ks) -19,00 Kč
  • Šroubky -5,40 Kč
  • Matky (2 ks) -8,00 Kč
  • Pouzdro -11,00 Kč
  • Těsnění -1,00 Kč
  • Těsnění -1,20 Kč
  • Kroužek hřebenu -3,00 Kč
  • Pružina -3,00 Kč
  • Matice M10x1 korunková (2 ks) -18,00 Kč (není potřeba, zaleží na typu kulového čepu)
  • Závlačka 2,5x22 (2 ks) -3,00 Kč
  • Šroub -15,00 Kč
  • Kulový čep řízení (2 ks) -260,00 Kč
  • Vložka řízení malá -20,00 Kč
  • Kryt řídící tyče -84,00 Kč

Celkem: 536,80 Kč

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (13):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com