Jak jsem Legalizoval Erko.
jak se vyhnout ekologický dani2.1.2009 - Čapoun

Přečteno: 7061x
Komentářů: 55
Jak jsem Legalizoval Erko.
Jak jsem již zde avizoval tak v dubnu 2008 jsem se stal majitelem originálního vozu Škoda 110R. Vůz jsem koupil od svého kolegy Franty Kopřivy.
Jak to v českých zemích bývá tak František na mě vůz sice odhlásil, ale tzv. nemaje peněz, vyčerpán samotným nákupem jsem již vůz na sebe nepřihlásil, neboť osm set korun českých jsem radši investoval do samotného vozu než tyto finance narvat do chřtánu státní správy.
Jenže situace se poněkud změnila. Chtěl jsem tento administrativní úkon jaksi odložit, ale pod vlivem změny legislativy, kdy od roku 2009 začala platit "ekologická daň" za vozy bez katalyzátoru ve výši 10 000,- Kč jsem to musel začít jaksi řešit.
V té době jsem zároveň legalizoval i sestřin vůz Opel Omega Combi rok výroby 1991, kde byla obdobná situace jako u Erka, tj. vůz byl v polopřevodu...
Vzhledem k tomu, že v listopadu jsem měl hodně práce s tím dostat vůbec Opla na papíry, neboť byl bez technický, s jiným motorem, na voze ABS (což nebylo v techničáku) a další vychytávky, tak sem Erko začal řešit až v prosinci 2008...
No a jak to ostatně v celé republice vypadalo víme všichni. Vzhledem k hysterii ohledně pojistek za vozy v registru s SPZ bylo prakticky nemožné se dostat na magistrátu k dané přepážce kde se daly tyto naše vozy úspěšně přihlásit.
Po úspěšné technické na Opelu, mimochodem díky Dane, jsem vyrazil na Magistrát...
Po pěti hodinách stání ve frontě jsem zjistil že nemám v pořádku evidenční kontrolu neboť ta ze srpna 2008 jim nestačí (z doby kdy jsem dělal na Erku technickou), takže jsem zase nevyřídil nic...
Teď nastala další drsná etapa této akce. Zjistil jsem, že v tuto chvíli funguje v Ústí nad Labem pouze jediná technická, kde mi jsou schopni evidenčku udělat. Technická v Hrbovicích byla zavřená protože tam dělaly rekonstrukci a u Forda Homolky pro změnu už byli plný termíny až do konce ledna...
Pln zoufalství co teď jsem se obrátil na Láďu Ladiče s tímhle problémem neboť deset litříků se mi opravdu nechtělo platit za přihlášení mého Superstroje. Naprosto šílená situace byla na jediný STK v provozu v Ústí na Užíně. Po té co my Láďa vytelefonoval evidenčku jsem jel již na půl šestou ráno čekat před branami technické, abych se dostal na řadu. V 6:30 konečně otevřeli, nahrnul jsem se dovnitř ještě s dalšími čekajícími a postupně postupoval dvě hodiny v před ve frontě k okénku, kde jsem odevzdal velký technický průkaz. Poté jsem vyrazil z vyhřáté přeplněné místnosti ven čekat na odbavení techniky.
Na řadu jsem se dostal v jedenáct dopoledne, vyřízeném jsem byl za 5 minut.
Dále následovalo opět čekání ve frontě kde mi vydali již techničák z dokladem evidenční kontroly.
Tak konečně mám vše pohromadě, zaradoval jsem se a vyrazil druhého dne na dopravní inspektorát. Přišel jsem v pět hodin ráno což jsem si myslel, že bude stačit proto abych se dostal k lístkům. Jelikož v Ústí nad Labem byla praxe asi taková, že úředníci vydali pouze 120 lístků, což bylo maximum co zdejší úředníci zvládli odbavit během jednoho pracovního dne. Jak správně tušíte, k lístkům jsem se prostě nedostal...
Takže následovalo repete. Druhý den jsem opět vyrazil do fronty na čekačku a to už tedy ve dvě ráno. Vzhledem k tomu že teploty padaly až k mínus deseti pod nulou, tak jsem měl na sobě tři svetry a dvoje kalhoty abych neumrzl. A šel jsem si stoupnout do fronty zoufalců, kteří tu již stepovali od 11 hodin od večera. První dvě hodiny celkem ještě šly, ale postupně jak mé tělo začalo pod náporem třeskutého mrazu chladnout, začal jsem mít jaksi pocit že umírám.
Nohy mi ztěžkly, široký úsměv se mi z tváře ztratil, víčka poklesla. Když tu náhle přesně o půl osmé ráno konečně otevřeli. A začal ten správný rachot - mega tlačenice. Bojoval jsem jako lev. Z posledních sil jsem se prorval až k úředníkovi s lístečky...
Mám devítku, super, dokázal jsem to.
Ještě ta nezbytná administrativa ve formě vyplněných formulářů. A pak už vytoužené setkání z úředníkem. Během deseti minut jsem byl vyřízený a dřímal v ruce plastikovou kartičku malého TP.
A co říci na závěr: Konec dobrý všechno dobrý.
No a to jsou ony inkriminované dokumenty
Vaše komentáře (20 nejnovějších):
[Komentovat článek] [Všechny komentáře (55)]
12.5.2009 - Martin Charužín
Jak to tady čtu tak to jsem na tom dost dobře. jsem z plzenskýho kraje. Mirošov přesně, kousek od Rokycan. a loni jsem převáděl taky auto před koncem roku asi v říjnu a jel jsem na STK musel jsem udělat novou. Při tom jsem udělal i evidenčku. a tam jsem strávil 4 hodiny.Hnus. Ale na Dopravním inspektorátu jsem byl za 10 minut hotovej, papíry jsem měl vyplněný a tak jsem si vzal lístek. Ty tam dává nějakej automat. a sotva jsem ho vzal do ruky tak už na mě pípali a šel jsem na řadu. Takže je to jak kde a já měl pohodu na převodu. ale stres na STK.
Martin Charužín
1.3.2009 - Čapoun
Ahoj yankees
Tak máš sice pravdu ale metodickej pokin k tomuto dorazil na magistrát někdy 24.12.08 a o této změně v provádění předpisu jsem se dozvěděl až v Lednu. A to už jsem to měl dávno vyřešený. Faktem je že jsem na to slušně kašlal a akce státu mě donutila si dát věci do pořádku.
Čapoun, e-mail: petruvcapek@seznam.cz , www: http://www.skodovky.wz.cz
28.2.2009 - yankees
Dost otřesný zážitek. Mohl sis ho ovšem ušetřit. Vozidla koupená a odhlášená na nového majitele před 1.1.2009 musí inspektorát dle metodických pokynů přihlásit bez ekopoplatku.
yankees, e-mail: yankeesovo@seznam.cz , www: http://autopomoc.cz
16.1.2009 - Čapoun
Ahoj Nimro,
tak buď rád že to dobře dopadlo a že máš favouše legálně na papírech.Kamarád dostal vod svího stríce luxusního formana v silverline a představ si že strýc k němu neměl velkej techničák a byl z jinýho okresu než kámoš.Takže když se vydal na úřad tak mu opis techničáku respektivě duplikát sice vydali těsně před vánoci ale on už nestihnul auto přihlásit.
Čapoun, e-mail: petruvcapek@seznam.cz , www: http://www.skodovky.wz.cz
7.1.2009 - Nimra
Mám podobnou zkušenost s favoritem. Pořídil jsem si ho na přestavbu na konci listopadu. Byl registrovaný v Praze, na tamním dopravním inspektorátě kvůli odhlášce jsem byl třikrát. V Ústí na přihlášení jenom jednou, okolo 10. prosince a stál jsem tam od čtyř ráno. Byl jsem první a myslel jsem si, že budu mít číslo 001. Houby. 007. A z útrob magistrátu se začali trousit bazaristi s nižšími čísly a s taškami plnými chrastících espézetek... Holt, měli známé na dopravce...
Nimra, e-mail: strejceknimra@post.cz
4.1.2009 - Jezevec
Koukám, že moc nestvíte -o)
1) Já jsem hlavně životní prostředí,se stavebním pomáhám kolegovi, coby písařka, občasný místní šetřitel, kolaudant apod.
2) Existuje možnost zadat vystavení povolení stavby oprávněné podnikající osobě stanovené zákonem - tam stavební úřad nedělá nic, tedy pokud nejsou problémy (pak to zase hodí na krk nám ,), ale je to o hódně jiných penězích a zatím to moc mezi lidmi nefunguje, využívají to hlavně velké fimy které si to pak dají do nákladů !!!!!3) Poplatků v územním a stavebním není zrovna moc a pokud má město (obec ) územní plán je skoro všechno ZADARMO -o)
4) Motivovat mě můžeš, ale pokud zákon stanoví oznámit 15 dní předem , dát min 10 dní na vyjádření a nabytí právní moci za 15+1 den, tak jak mám tohle řešit ????? Zfalšovat to aby to bylo rychlejc ??? Vážně chceš přijet z dovolené a zjistit, že si soused u tebe před domem postavil velkosklad či něco podobného ???
5) Fungovalo by to u pokut - tam by stačilo běhat po městě a byl bych dost možná každé léto na Bahamách -o)
Asi takhle :
Tudy ale cesta podle mě nevede !!! spíše by měl stát dát na výkon státní správy obcím a městům víc peněz a povolit víc pracovních míst pro úředníky ( což se Vám líbit nebude !!! ale státní správu už takhle dotuje naše město z části ze svého a max.a min. počet úředníků je také stanoven státem !!!) a pak by mohlo být víc úředníků a rychlejší vyřízení, ale obávám se, že by zároveň razantně stouply poplatky aby se to státu vrátilo a to by se Vám už nelíbilo vůbec..., takže ??????? Je to velmi podobné jak fronta v márketu u jedinné fungující pokladny - také nemá cenu řvát na tu jedinou pokladní : Ať kouká makat a slibovat jí prámie za bezfrontí.. !!!!!!!!!!!!
Jezevec, e-mail: JMcars@seznam.cz
4.1.2009 - Čapoun
Tak v ˇUstí to bylo kritický hlavně tím že fakticky fungovala pouze jedna technická a to na město se spádovou oblastní víc jak sto tisíc je zatraceně málo.Akdyž sešteš psycho na technický a zároveň na magistrátě vyjde ti z toho megapsycho.Víš jak vono když se pak začnou lidy rvát o místa o lístky tak je někde něco špatně.
Čapoun, e-mail: petruvcapek@seznam.cz , www: http://www.skodovky.wz.cz
4.1.2009 - Kubaembecko
To Danda: Tak jsem to nemyslel,já jen že např. na dopravním úřadě jsem letos (vlastně v loni:-) byl skoro každý měsíc a nevim,co jsou to fronty a pořadové lístky..to se ani nevyplatilo tady ještě zavádět.Na venkově to tak kritické není jak ve mestě,tudiz tu neni ani takovy pohyb lidí.
Kubaembecko, e-mail: s.embecko@seznam.cz
4.1.2009 - Max
Řekl bych že za dost věcí jsi si mohl sám a jak psal Jezevec tak nechat to na poslední chvíly byla hloupost i když já za sebe musím říct že jsem přihlašel nové votuzidlo 30.12. a největší problém byl sehnat fungující STK kuli evidenční kontrole.Dojel jsem 50km do Chrudimi a za 10min jsem mazal zpět s evidenčkou v kapse.Na úřadě jsem fasoval lístek v 10:45 a ve 12:00 jsem odjížděl s novýma značkama a techničákem v kapse k domovu.
Max, e-mail: Max.Svratka@seznam.cz
4.1.2009 - Danda
Kubo musím si rejpnout. Jak to že by si úředník nevydělal, když pracuje jen v malé obci? Jinými slovy mi říkáš, že tam nic nedělá a to snad nemůže být pravda, ne? Žádný úředník ti na tenhle systém nepřistoupí, protože by byl kontrolovatelnej. Na tom stavebním úřadě je to ale specifické, nejsou to jen stavební povolení, ale i místní šetření a kolaudace a to prostě nikdo nezúkoluje..
Danda, e-mail: danda.dach@seznam.cz , www: http://www.rebelove.webzdarma.cz
4.1.2009 - Kubaembecko
To Jarda:No jasně že všiml,ale představ si,že by se ted tohoto nápadu chytl nějaký politik..pochybuju o tom,že by nechali staré ceny,šli by znova nahoru.
Kubaembecko, e-mail: s.embecko@seznam.cz
4.1.2009 - strny
drsný :o)) Před deseti lety si někdo vystál pořádník pět dní v mrazu na favorita a dneska stojí dva dny ve frontách, aby ho prodal a převedl. Otázka je, kam se poděl ten třídenní rozdíl?? Na ten by se měla uvalit nějaká daň!!
strny, e-mail: petr.strnadek@post.cz
4.1.2009 - Jarda.r
Kubo, všiml sis že se nám od nového roku převody aut zdražili?:) Ať si tomu říkají jak chtějí, ale je to prostě poplatek za převod.
U městské policie částečně takové odměňování funguje, proto taky stále číhají na vytipovaných a sporných místech a dávají tolik botiček kolik jich jen mají. U státní policie, tam je to poněkud horší, ale také mají čárkový systém.
Jarda.r, e-mail: Jarda.r@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=721
4.1.2009 - Kubaembecko
No,kdyby úředník dostával normálně dál svůj plat,a z toho měl ještě provizi z převodů aut/vydání stavebních povolení a já ještě nevím z čeho všeho,znamenalo by to jediné-zdražení těchto služeb.Pokud by jeho plat byl závislý na provizích,tak by byly úředníci na venkovech v nevýhodě,protože by si nevydělali ani na slanou vodu.
Kubaembecko, e-mail: s.embecko@seznam.cz
4.1.2009 - Čapoun
Ahoj Dane,
Tak to je slovo do pranice.Fixní plat v podstatě nemotivuje.Což má většina úředníků.Pak se musíš spolíhat na ochotu dotyčného úředníka řešit tvůj problém .Podíl z vybraného poplatku by dotyčné lidi motivoval .Ikdyž je to dvousměrná zbraň .Vem si Dane kdyby se tímo řídila výše udělovaných pokut automaticky by jsi dostal pokutu v maximální možné výši co legislativa umožńuje
Čapoun, e-mail: petruvcapek@seznam.cz , www: http://www.skodovky.wz.cz
4.1.2009 - Danda
Chyba je v systému odměňování. Dej úředníkovi podíl z vybraných poplatků a uvidíš tu rychlost, časovou flexybilitu a hlavně ochotu. Kdysi mi někdo říka, že lidi se říděj přes peníze...
Možná bychom se dočkali i toho, že úředník přijede za tebou...
Danda, e-mail: danda.dach@seznam.cz , www: http://www.rebelove.webzdarma.cz
3.1.2009 - Jarda.r
U nás jsou pondělí a středa od 8 do 17, a první sobotu v měsíci dopoledne. Jeden člověk řeší většinu agendy pro dvě pětiny okresu, něco kolem 30tisíc obyvatel. Má tam ještě jednu úřednici, ale ta řeší jen odhlášky a depozit. Ať přijdete kdykoliv, čekáte minimálně hodinu až dvě, to to bylo už před touhle novinkou.
Kdyby to byla soukromá firma tak dávno zkrachovala, protože lidé půjdou tam, kde čekat nemusejí. Kamarád dělá od rána do večera, soboty, neděle, svátky, když lidi zavolaj že se jim rozbil kotel, tak jede, protože kdyby nejel, tak přijde o zákazníka. Úředník má v tomhle ale monopol, on o žádnýho zákazníka nepřijde, a tak jede ve svým tempu, a když nezvládá, tak nepřijmou dalšího úředníka, ale prostě lidi přijdou jindy.
Chápu úředníky že toho mají hodně, a nemohou za to, ale systém mi vadí.
Jarda.r, e-mail: Jarda.r@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=721
3.1.2009 - Jezevec
Ahoj Čapoune,
Bohužel u úředníka a někdy i u podnikatele je to jen z části v lidech a je tu vždy ta "vyšší moc" která nás nutí dělat věci tak, jak musíme a ne tak, jak by jsme zrovna chtěli ...
A pak zbývá jen snažit se dotyčnému vysvětlit, že chápu, že ho to štve, ale já s tím nic víc udělat nemohu ..., ale když už na Tebe vříská 4, 5 občan vřadě, tak se ten úsměv, ochota vysvětlovat a chápat hledá dost těžko -o).
Ale jinak vše v dobrém a v pohodě !!!! Jen si tak povídáme.... -o).
Jezevec
3.1.2009 - schalke
Jj, Myschaku ještě že tak ;-) Asi u nas není takový velký pohyb aut nákup - prodej jako někde jinde..
schalke, e-mail: joska84@seznam.cz
3.1.2009 - vlllad
To u vas (CZ) stale platia stare SPZ???
vlllad, e-mail: vlllad@centrum.cz