(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Škoda 110 L

Staré časy..
31.12.2008 - Kubaembecko Poslat vzkaz , e-mail: s.embecko@seznam.cz

Přečteno: 6533
Komentářů: 28 

Opět zdravím všechny škodovkáře s malou reportáží z Moravy. Chtěl bych vám představit auto, které sloužilo partě kamarádů jako společné přibližovadlo.

********

Tuhle stovku jsem sehnal úplně náhodou koncem listopadu roku 2008. Zabývali jsme se tenkrát stavbou závodní stovky a chtěli jsme i nějakou sériovou stovku pro chvíle oddechu. Prostě auto, které bude jezdit na výlety po různých cestách-necestách, společně koupený benzín, střídání v řízení a tak...

Bohužel se stala pro mě velmi nezvyklá věc, a nikde nebyla žádná stovka za odvoz, tak jsem zabrousil na server www.veterán.cz a byla tam. Za 2000 ze Zl okresu celkem pěkná stovka, motor 110ka... zavolal jsem tam a domluvil se s majitelem na víkend, že si pro ní přijedeme.

Nakonec i cenu jsme usmlouvali na 500 a platilo se také částečně "naturáliemi" - dal jsem mu zadní poloosy a motor z mé zelené stovky, který jsem měl v náhradě, ale po přitáhnutí šedé stovky mi byl k ničemu, navíc byl notně vyhoněný (což se prodávajicímu hodilo, protože si chtěl zkusit udělat GO).

Prodávající byl velmi rád, že se stovky zbaví, protože už mu překážela a chystal se ji vyhodit do šrotu. První pohled na stodesítku v nás vzbudil úsměvy - tohle je přesně takový ten vesnický styl tuningu jaký byl k vidění před pár lety, když ještě stodvacky byly v kurzu a kilo bylo k sehnání za pár šupů... Dnes je to spíš taková nostalgie.

Do 110ky, která půl roku stála na dvorku, jsme nalili benzín, namontovali chladič z mého eLeSa co jsem měl na ND, přidělali baterku a začali dráždit startér...

Motor po chvilce naskočil...

Cesta dlouhá 40 km vyhlížela díky napadlému sněhu velmi dobrodružně až hazardně, zvláště když tam byly obuty sjeté OR6ky a trať vedla z půlky po neudržovaných kopcích...

Teď ještě trochu k autu - je to rok 1971, ale značně předělán, motor je origo z továrny, akorát že majiteli fouklo těsnění pod hlavou, a když sundal hlavu, zjistil že stovkové těsnění mu tam nepasuje, přeměřil vložky a zjistil, že je to 110ka... asi nějaká noční směna;-).

Chyběl kompletně interiér, dostali jsme akorát sedačky s velmi zvláštním potahem, ale jsou hodně pohodlné. Karburátor byl ze stodvacítky a hodně rozštelovaný, což bylo vzhledem ke sněhové nadílce špatné protože nešel přesně dávkovat motor.

Zajímavý pro mě byl úhel otevření zadní kapoty,jak jsem později zjistil tak zcela normální a vnitřní potah na A sloupcích, ze stejně perforovaného materiálu se dělaly potahy na volanty.

Tak tedy jsme mohli vyjet. Hned po výjezdu se rozsněžilo a fungoval jen jeden stěrač (naštěstí u řidiče), pro lidi jedoucí do protivky pohled k popukání. Díky absenci těsnících gum okolo dveří byl
v autě průvan, ale kupodivu stodesítka topila velice dobře,jak se ukázalo mohla za to absence krytky ve středovém tunelu tudíž vzduch foukal přímo z topení do celého vozu.

A pak to přišlo.

První ostrá vracečka (naštěstí přehledná) z prudkého kopce. Nájezdová rychlost krokem. Ale sjeté pneu veškerou snahu zhatily, brzdy byly zavzdušněné a než bych našlapal tak bych sklouzl do příkopu... Chtěl jsem si tedy podtrhnout zadek smykem, tak jsem šlápl na plyn (ručka byla odpojená) avšak díky rozhozenému karburátoru motor zareagoval pozdě a nakonec rozhodil celé auto... no, byl jsem rád, že cesta byla prázdná;-)...

A tahle situace se opakovala ještě dvakrát, z toho jsem jednou jen o vlásek minul příkop. Nejhorší bylo sjíždět kopce, člověk si potřeboval trochu přibrzdit, ale já jsem si navíc musel našlapat nějaký tlak a i přitom sebe jemnějším našlapání se vždy bloklo jedno kolo vzadu a už si to jelo kam chtělo....

Co jsme opravili:

  • Odvzdušnily se brzdy,
  • Opravily světla,
  • Zrepasovali karbec takže už to jelo dobře,
  • Opravili rozdělovač,
  • Nasadili jsme zimní pneu na 13kách,
  • Z mého kila na ND dali těsnící gumy kolem dveří,
  • Do interiéru jsme dali aspoň nějaké koberce a zbytek snad až na jaře, protože spravovat něco když vám přimrzají klíče v ruce není nic příjemného:-).
Ještě sami nevíme, jak s tímto kouskem naložíme. Motor jede velmi pěkně a nejspíš i málo žere. Buď kilo necháme tak jak je, anebo si z něj postavíme eLeSo (aspoň bych ten můj náhradní motor nějak využil). Každopádně tu máme další zachráněné kilo;-).

Minulý týden jsme se stodesítkou ve třech absolvovali krátký výlet na Slovensko a byl to opravdu silný zážitek. Když jsem dojeli do první dědinky na Slovensku, tak jsme se honem fotili u značky abychom měli důkaz.

No a pak jsme skočili do kila a to se zachovalo jako čistokrevná eleanor z 60sekund...

Vybitá baterka:). No, roztláčet auto na zledovatělé cestě byl zážitek. Cíl bylo Vršatské Podhradie, a kdo to tam zná, tak ví, že cesta tam vede do velmi prudkého kopce. Na cestě byly vidět čáry od kraje ke kraji jak tam auta křižovaly a snažily se vyjet.

Většina lidí tam šlapala do kopce pěšky. No a my se "škodovicou" jsme jeli nahoru a potom i dolu jako králové:-).

Tak zatím tolik k naší Kilodesítce.

Aktualizace:
Tak jsem se konečně dostal i k tomuhle autu:o).
Zimní radovánky se stodesítkou jsou neopakovatelné,projížděli jsme si s ní část trati kde se jezdí stopa Valšské zimy a tam jsme se dosyta vyblnuli..už ani nevím,ale někdy v půlce zimy se vyfouklo přední kolo a stodesítka zapadla sněhem takže jsem se k ní už nedostal..
Když opadl sníh,tak jsme ji zase už nemohli nastartovat a pak nebyl zase čas..
V současné době dostala nové svíčky,zapalovací kabely a oživovací pokus proběhl nacvrnk:o)..i když ne bezproblémů-na startéru je asi v pasti cívka,startoval jsem tak,ze jsem klíček otočil do polohy aby svítily kontrolky a mezi kontakty na startéru narval kladivo:o)..
Chtěl bych tento týden stihnout ještě vyměnit přední světla,protože tady jsou už zrezlé paraboly,odvzdušnit pořádně brzdy,nasadit druhé kola,natáhnout bowden na tachometr a přihodit nějaké lepší fotky sedaček.
A pak už jen zase sbírat spousty zážitků z českých a slovenských silnic:o)Jelikož mě tento týden čekají praktické zkoušky a potom svaták následovaný maturou,tak uvidíme,jak to všechno postíhám.

Aktualizace:
Tak jsem konečně po dlouhé době oživil stodesítku.
Nandal jsem přední paraboly H4, nasadil 14ky OR6, odvzdušnil brzdy-a stejně k ničemu, pořád jsou zavzdušněné:-(((, vyměnil cívku na startéru a nastartoval motor jako normální člověk:o). Dále proběhla GO zámků na dveřích-když se trochu víc bouchlo se dveřma u řidiče, tak se otevřeli dveře u spolujezdce..a vzadu zase skoro s páčkou otvírání dveří nešlo hnout ani na jedněch dveřích, jak už byl zámek vyběhaný a zarezlý..tento týden chci stihnout natáhnout bowden tachometru a sytiče a pak se mrknout na ty brzdy, protože chci s tímhle autem projít STKáčkem. A na závěr jsem pořídil foto těch sedaček-nemůžu si pomoct, opravdu mi připadají jako ty z prvních prototypů erek:o) a udělal fotku, jak stodesítka vypadá když se na ni konečně nasadí rámečky světel:o)

AKTUALIZACE:

S kámošem se kterým tuhle stodesítku vlastním jsme po zvážení všech pro a proti se rozhodli stodesítku prodat,bez SPZ,pokud by někdo měl zájem,může se mi ozvat na mejl.Prodáváme ji z toho důvodu že na ni momentálně není čas a je škoda když jen stojí v kopřivách,kdyby někdo chtěl,ideální na stavbu dobového závodáka,veterána bych z ní nedělal..
Pokud se prodat nepodaří,nevadí,bude se na ní nadále pokračovat ale jen velmi pomalu.

AKTUALIZACE:

Tak stodesítka změnila majitele a bude ted k vidění v Kroměříži, kde jsem ji vyhandloval za Mustanga v super stavu a na značkách..původně to vypadalo že kilo bude na ND ale když zájemce přijel, tak říkal že si ji nechá na svojich papírech a udělá s ní STK, takže asi bude normálně jezdit..takže tolik ke stodesítce, která byla zachráněná od sešrotování a se kterou máme s kámošema spousty pěkných zážitků :o).

EPILOG , říjen 2012

Tohle je zatím jediný článek o autě který jsem zde po sobě zanechal.. Doba pokročila, lidé se mění, mění se i hodnoty a priority. Někteří zde na webu už nejsou,jiní zase přišli..kamarády, se kterými jsem se kdysi proháněl touhle škodovkou už tu dávno nemám. Možná z nostalgie jsem vyhrabal starý email a napsal majiteli kterému jsem tohle auto kdysi postoupil. A přišla mi zpráva, že auto po výměně motoru, přední nápravy a lemů stále aktivně slouží. I proto jsem se rozhodl tento článek nemazat a nechat ho tu jako vzpomínku pro ty, kteří třeba taky měli partu kamarádů a středem zájmu byla stará škodovka:)..

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (28)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com