Džonova perestroika II (2003)
Džon pokračuje s perestroikou i v roce 20039.1.2004 - Džon

Přečteno: 14212x
Komentářů: 202
Starší informace z roku 2002 najdete ZDE.
Jak mnozí vědí naboural jsem své éro a karoserie vypadá, že se ji nevyplatí opravovat. Na jednu stranu mě to mrzí, ale na druhou vím, kde jsem udělal chyby a co bych měl udělat lépe a bouračka je asi to jediné, co mě přinutí udělat vše znovu podle svých představ. Proto jsem se rozhodl, že si udělám eRko znovu a od základu...
Pokud mi chcete pomoci, zde je výpis věcí, které potřebuji sehnat:
- Pákové nůžky na plech, menší ohýbačka
- ostré řízení 130LR
- nádobku na brzdovku s jedním vývodem (AVIA)
- plynové vzpěry - slabé
- sada zámků na Favorita
- centrální zamykání s DO - použité (2 dvéř.)
A jak probíhá přestavba v roce 2003:
1.1.2003 (St) - Zastavil jsem se u Petera v Brně pro pozinkované blatníky (všechny čtyři) a jako zázrakem se u něho našel i kulový kloub na vlečku, za což jsem nesmírně rád. Jen aby se mi se sháněním potřebných dílu dařilo stejně i po celý zbytek roku.3.1.2003 (Pá) - Ráno jsem odvezl rozebranou přední nápravu na opískování, potom jsem zkusil opravit poloosu. Po sundáni manžety jsem zjistil, že kulový kloub je naražený na hřídel mimo drážkování asi o 5 mm. Zkoušel jsem ho klasicky vyrazit, ale ani se nehnul. Takže jsem vyndal zátku z vnitřní strany kloubu a zkusil vyrazit hřídel. Opět neúspěch. Nakonec se to povedlo použitím stahováku na bubny s asi 70cm pákou. Stahovák jsem sevřel s kloubem do svěráku za příruby, z druhé strany jsem je také sevřel malým svěráčkem a hřídel z kloubu vylisoval. Na hřídeli kupodivu není vidět žádné opotřebení či otlačení a kloub zase pracuje jak má, takže jsem ho zatím neměnil. Ale mám obavu zda nebude někde prasklý. Namísto zátky po menších úpravách perfektně pasuje víčko z vyšší půllitrové plechovky od barvy.
4.1.2003 (So) - Vrhl jsem se k soustruhu a vytočil si přípravek na nalisování rozpěrných trubek do silentbloků horních ramen přední nápravy MP 6-122.
6.1.2003 (Po) - Přivezl jsem si opískovanou nápravu (150,-) a pustil jsem se do vaření výztuh, zavařil jsem horní ramena a začal s nápravnicí
9.1.2003 (Čt) - Dovařil jsem nápravnici a zavařil jedno spodní rameno.
únor 2003 - Všechno jsem dovařil, zabrousil, a ometl ježkem, do závitů jsem zašrouboval šrouby, utěsnil jsem přesné díry a nápravu odvezl na komaxit. Bylo to přesně 9 dílů - Nápravnice, 4 ramena, 2 hlavice rejdových čepů a 2 držáky zadních tlumičů. Barva černá, cena 400,-, výsledky vidíte na obrázcích
březen 2003 - Nechal jsem si opískovat brzdiče a dát do červeného komaxitu. Postupně jsem je rozebral a zrepasoval. Držáčky destiček jsem si musel vyrobit nové. Vláďa mi zajistil propojky okruhů, za což jsem mu převelice vděčný.
Dále jsem pokročil s přední nápravou, zkompletoval jsem jedno spodní rameno, nalisoval jsem do pryžových pouzder horních ramen rozpěrné trubky a obě je zkompletoval.
Ramena jsem přidělal k nápravnici a pouštím se do složení motoru. Blok jsem vyčistil a nalakoval.
Nechal jsem si u KTZ Rally Teamu narazit a přestružit pouzdra svislého čepu, protože sám jsem to napoprvé neudělal dobře a nasadil jsem hlavy kol na svislé čepy. Tím prozatím považuji nápravu za hotovou. Blok motoru jsem dal Honzovi na usazení vložek a pustil jsem se do tahání kabelů na palubce.
duben 2003 - aby to nevypadalo že na svém vůbec nepokračuju, tak jsem alespoň sehnal od Michala nově pochromované lišty do dveří a následně i dveře v perfektním stavu. A na burze jsem splašil sice 20let staré, ale nikdy nepoužité čelní sklo za 1000,-
květen 2003 - Vláďa mi sehnal nové hrnce - druhovýroba (250,- / ks)
červen 2003 - na burze jsem koupil plně automatickou anténu a elektrické stahovací mechanismy z Fiatu. Mechanismy upravuji a zastavuji do dveří. Je to strašná práce, ale doufám, že výsledek bude stát za to. Dins mi dodal motor s usazenými vložkami.
No a po červnu 2003 logicky následuje listopad 2011. Aby se neřeklo že jsem v mezidobí nic nestihl, tak jsem pořídil nějaké plechy a pár nových dílů a nově zrepasovaná náprava je hezky orezlá :) Jen najít ten správný okamžik kdy se do toho pustit.
Vaše komentáře (20 nejnovějších):
[Komentovat článek] [Všechny komentáře (202)]
30.11.2011 - Dakos
No sláva. Vítej mezi živé:-))))
Dakos, e-mail: dakos130rs@seznam.cz
25.11.2011 - Čapoun
Jo jo žlutá je dobrá. A co lak bude se konat něco kvalitnějšího nějaký to PPG:-)
Čapoun, e-mail: petruvcapek@seznam.cz , www: http://www.skodovky.wz.cz
22.11.2011 - Džon
Jiná než žlutá nemůže nikdy být, to je asi tak jediné v čem mám jasno :)
Džon, e-mail: dzon@skoda110r.cz , www: http://skoda110r.cz
17.11.2011 - Čapoun
Džone máš představu jaká bude v budoucnosti barva tvého stroje ?
Čapoun, e-mail: petruvcapek@seznam.cz , www: http://www.skodovky.wz.cz
17.11.2011 - Džon
Díky nečekal jsem tolik ohlasů :) Ale hlavně Stando dík za ty budíky, říkal jsem si kde asi budou.
Džon, e-mail: dzon@skoda110r.cz , www: http://skoda110r.cz
15.11.2011 - Panocha
Taky doufám Džone že s autem hejbneš tím správným směrem:-)
Panocha, e-mail: david.panocha@seznam.cz
15.11.2011 - Kubaembecko
Taktéž velice držím palce,původní článek o erku je jeden z prvních který jsem zde četl a neustále doufám že jednou zase vyjede.
Kubaembecko, e-mail: s.embecko@seznam.cz
15.11.2011 - Čapoun
Tak Džone držím palce ať se to podaří.Jsem zvědaví na další fotky z postupu renovace. Jseš důkazem že se dá začít opravdu kdykoliv a i odložený projekt se dá znovu rozpohybovat :-)
Čapoun, e-mail: petruvcapek@seznam.cz , www: http://www.skodovky.wz.cz
15.11.2011 - Pů
Hele byl jsem ve stejným stavu ještě letos v létě no a to auto už je v kupě a po technický takže si myslím, že je důležitý se do toho prostě pustit nebo se spíš s někym domluv, kdo ti oživí nadšení. Já si to nechal raději udělat :).
Pů, e-mail: jena.mack@post.cz , www: http://www.skoda110r.cz
15.11.2011 - Stanley
:-)
ja myslim, ze Dzon chce ziskat "Zlateho Pacose" za "bezce desetileti" :-)
...no, kazdopadne, pokud se nemylim, Tvoje eRkobudiky jsem tuhle videl v eRku u SDG (kdybys je treba hledal) :-)
Budu se tesit na dalsi aktualizaci (doufam, ze za kratsi dobu) :-)
Stanley, e-mail: skormunda@centrum.cz
15.11.2011 - RST
Hmm, hmm, tak tohle asi čekal málokdo. Jsem zvědavej, co z toho nakonec bude, jestli se to bude ubírat původně započatým směrem, nebo se za tu krátkou přestávku nějak změnily plány. Rozhodně budu sedět v první řadě a sledovat vývoj.
Tvoje přestávka začala v době, kdy jsem začal s autem jezdit a paradoxně procházím zase jedním z období, jestli se na to nemám vykašlat. Tak ať ti chuť vydrží a nedostaneš se do podobnejch úvah jako já.
RST, e-mail: rstuning@seznam.cz
15.11.2011 - Petkar
No to snad neeeee....
On opět začal :-D ani se mi nechtělo věřit, že se do toho opět pustíš... asi si uděláme u tebe brigádu, ať s tím pohneš a stihneš HG2012... :-D
Petkar, e-mail: karelpetr@seznam.cz , www: http://www.skoda110r.cz
14.11.2011 - Martin
No vidíš, jak to pěkně odsejpá. Někdo se s tím ...... a Ty to máš hned.
Martin, e-mail: martinkraucher@seznam.cz
26.7.2005 - Stepan
komaxit z brzdice nesleze jestli byly dobre opiskovane,coz si myslim ze byly takze to urcite drzet bude,ze jo :-)
Stepan, e-mail: stepan.kadera@seznam.cz
22.4.2005 - Džon
Tak jsem se rozhodl zde uvést vše na pravou míru. Na tomhle autě se z časových důvodů nepracuje a zatím v dohledné době ani pracovat nebude. Některé díly jsem použil na Žabáka (viz. http://www.skoda110r.cz/article.php?id=4) a některé zase pomalu získávám.
- Co se týče plánků na výfuk, tak ty lze najít na www.skodateam.cz
- O barvu na brzdičích se nebojim, když to sleze tak to sleze a stejně se spíš dřív ohne kotouč :-)
- O stahovačkách z Alfy jsem slyšel, ale neviděl jsem to.
Džon, e-mail: s110r@volny.cz , www: http://skoda110r.cz
1.3.2005 - hbt
ahoj. Stavim S120SR. Nemas nahodou planek na stavbu zavodniho tlumice vyfuku?
hbt, e-mail: hbt@centrum.cz
18.2.2005 - Lukis
Sháním pár rad a njaké fotky jak zabudovat el. stahovani oken z alfy 33 do rapida....Newite o necem??
Lukis
28.1.2005 - Jiří-n
Máš ty brzdiče komaxitem udělany fak moc pěkně ale nejsem si jist zda ti při višší teplotě komaxit neodkane tak jako se to stalo na držácích posledního dílu výfuku sebring na BMW 320 180ps.Čau Jiří-n.
Jiří-n
11.1.2005 - Libor
hele huri, a neni to motor z feldy??? na levy strane na bloku by mel mit pridelany snimac klepani
Libor, e-mail: suchanek009@seznam.cz
7.1.2005 - Venca
To se fakt nepokračuje..?? Snad už neskončil na ND??
Venca, e-mail: venca_h@email.cz