(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Otvírací střecha (šíbr)

24.5.2009 - FIJA Poslat vzkaz , e-mail: jan.finda@seznam.cz

Přečteno: 5597
Komentářů: 5 

Tato práce vyžaduje dost trpělivosti,klempířské zručnosti a vhodný výběr šíbru.Při zástavbě,je zároveň vhodné opravit střešní plato a rám střechy.Zásah do střechy tímto způsobem je nevratný pro uvedení do původního stavu.

Výběr Šíbru:

Šíbr,zasouvací do střechy není vhodný pro svoji konstr.výšku
a délku pojezdů.Rozhodl jsem se pro šíbr,který se pohybuje nad střechou.
K dispozici byly dva druhy-Honda CRX a Opel Calibra.Při vlastním zkoušení jsem vyloučil šíbr z Hondy.Je opět konstrukčně vysoký a dost
šíroký.Nevejde se do rámu sřechy bez značné úpravy.Poslední typ z Calibry se nemusí nijak upravovat.Tento šíbr je nejvhodnější pro naše Erka.Je konstrukčně nejnižší a svojí šířkou se ideálně vejde do rámu střechy bez úprav.

Co je potřeba:

Pro zástavbu potřebujete šíbr kompletní(základní desku s pojezdy,víko střechy,příčnou výztuhu,kus střechy s otvorem,odtokové
hadice a elektroinstalaci.To jsem pořídil na vrákáči za 2500kč.

Postup zástavby:

Pokud máte okapničky a rám střechy ve značném korozivním rozpadu doporučuji opravu.Při opravě rámu je sřecha sundaná.Opravíme rám,opravíme střechu,ale nepřivaříme ji na pevno.
Vememe kus střechy z calibry (otvor šíbru) a ten připravíme pro vevaření do erkové střechy.
Na erkovou střechu si naměříme vzdálenost od hrany předního okna
k hraně šíbru.Já jsem dal vzdálenost 15cm.Musí se také rozměřit boční vzdálenosti k okapničkám.Vznikne obdelník(jako víko šíbru).
Připravený otvor z calibry se vevaří s podsazením a tak podsazovacíma kleštěma vytvarujete kraje.Poté se vystřihne erková střecha,kleštěma
se procvakají dirky pro bodové sváření.Oba díly se spasují,svěrkama se stáhnou a od prostřed k rohům pomalu bodovat.Body přebrousit,
střechu v místě svařování překlepat do požadovaného tvaru.


Střecha se nasadí na rám,důkladně se pochytá,aby se nemohla pohnout.Vezme se kompletní šíbr (v zavřené poloze)a zevnitř auta se vsadí do střechy.Předem připravenýma trubkama se podepře.
Šíbr má na bocích 4 výškově stavitelné matky.Ty se sešroubojí do poloviny závitu a celý šíbr se na podpěrách(trubkách)výškově docentruje se střechou.
Po docentrování se upraví boční držáky,aby se mohly přichytit k rámu střechy.Já je mám přišroubované.Po uchycení šíbru na držácích se
našroubuje na zadní stranu šíbru příčná výstuha,která je délkově přizpůsobena.Mezi výstuhou a střechou by měla zůstat nepatrná mezera,
do které se bude dávat plast.tmel.Výstuha se na bocích přivaří k rámu
střechy.
Odstraníme podpěrné prvky,šíbr by měl zůstat ve své poloze.Popřípadě se pomocí stavitelných matek docentruje.
Nyní se provede funkční zkouška otvírání a zavírání šíbru.Měl by se lehce otevřít a zavřít bez zjevného drhnutí a při posouvání směrem dozadu nad střechou by neměl o střechu škrtat.V tomto místě musí být
dostatečná mezera (bude se kytovat a lakovat).Pokud máte toto hotové
je na Vás zda střechu již přivaříte,nebo ji sundáte a provedete ještě nějaké svářecké práce nebo povrchovou úpravu barvou a poté přivaříte.

Připevnění rámu šíbru.


Dorovnání sklolamin.kytem.

Přední odtokové hadice jsou vedeny vnitřkem střešního rámu do předních sloupků a za předníma kolama vystupují z podběhů.Zadní odtokové hadice vedou opět střešním rámem do zadních sloupků. Vystupují v motorovém prostoru a jsou vsazeny do zadních podběhů. Elektroinstalace je vedena opět A sloupkem.Kam umístíte ovládací spínač je pouze na Vás.
Pokud máte již střechu přivařenou vyplňte mezeru mezi střechou a příčnou výztuhou nějakým plastickým tmelem.Teď už zapojit elektroinstalaci a šíbr několikrát přezkoušet jak fuguje.Připravit pod
lak,olakovat a zhotovit čalounění.Čalounění nelze použít původní.

Výsledek mé činnosti

Tato úprava je pracná,ale je podstatně vzhlednější než otvírací skleněné okno.

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (5):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com