(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Proměna WhiteMagica

v cosi nového
28.12.2007 - RST Poslat vzkaz , e-mail: rstuning@seznam.cz

Přečteno: 22665
Komentářů: 219 

Deník přestavby:

(novinky nahoře)

Tímto tato část deníku končí a pokračuje druhým dílem zde:
Proměna WhiteMagica II

11.10.2015 (ne) - Nějaký čas jsem váhal, jestli opravit přední nosník podlahy. Nakonec jsem se rozhoupal, že ano, pořídil jsem druhovýrobní plechy s držáky nápravy a dnes jsem se pustil do krájení. Hned otevření okének v šikmé podlaze mě přesvědčilo o správnosti kroku. No a pak už to fičelo. Nahrubo je tedy nosník i s kusem podlahy venku a začne jemnější část operace - dočištění a pasování nových dílů. No, jsem sám na sebe zvědav, jestli to dám dohromady... Pro spasování jsem sestavil pomocný přípravek - nápravnici s čepy.

19.9.2015 (so) - auto jsem postavil na rámu na podpěry, aby bylo výš pro opravy spodních částí, opravil/dodělal jsem pravý přední podběh - vytvořil jsem vrchní plech a navařil ho.

13.9.2015 (ne) - opravil jsem pravou stranu torpéda, včetně vršku sloupku pod ním.

10.9.2015 (čt) - ještě v neděli jsem auto cvičně znovu poskládal a celkem to všechno sedlo. Není to sice dokonale spasované, ale to není ani cílem. Dovezl jsem si eRkové čelo a sedlo mezi blatníky jak zadnice na hrnec. Pustil jsem se do hrubého napasování kapoty.

...některé zdánlivě složité věci mají vcelku jednoduché řešení. Sám jsem byl překvapen, jak to šlo poměrně hladce okrájet a nahrubo napasovat do sebe....

5.9.2015 (so) - připravil a navařil jsem příčku mezi C-sloupky, dopasoval a navařil jsem vyztužení bočnic.

30.8.2015 (ne) - během víkendu se zase něco povedlo udělat. Po chvíli váhání jsem zase jednou vyřezával nekulturnosti z předchozích oprav a myslím, že to stálo za to. Po otočení auta na bok to ještě bude potřeba dodělat, stejně jako spousta dalších věcí. Nabodované příčky jsem z větší části přivařil a přibodoval jsem i část výztuh bočnic.

...vyřízlý kus podlahy u kapsy, záplata, přivařené příčky, očištěno natřeno a výztuhy bočnic...

26.8.2015 (st) - dokončil jsem postupně příčky i pro pravou stranu a nabodoval jsem příčky sedaček do auta.

9.8.2015 (ne) - souhrn uplynulého týdne: oprava podivných výřezů v zadním platu (zřejmě pro repro), dokončení příček pro levou část a jejich přibodování - sedačka už drží na svém místě a pokračování na pravé straně - svaření podlahy s okrajem, tvorba výztuhy A-sloupku a tvorba příček pro pravou stranu.

1.8.2015 (so) - dočistil jsem podlahu v oblasti sedačky a zavařil ji k okraji. Pokračoval jsem v pasování a tvorbě příček sedačky a vyrobil a zavařil jsem výztuhu rohu A sloupku.

30.6.2015 (út) - vyrobil, zavařil a zabrousil jsem zakončení C sloupků a seskládal celý zadek auta.

28.6.2015 (ne) - během víkendu jsem dovařil přichystané upravené plato, svařil jsem spodní plech chladiče a cvičně opět sesadil s blatníkem.



V zásobách jsem narazil na těleso filtru vzduchu. Je nakloněné, takže nejspíš na DDSR. Já DDSR nemám a mít nejspíš nebudu, takže kdo si pro něj první přijede, toho bude.

23.6.2015 (út) - konečně jsem se dokopal zase něco udělat. Poopravil jsem propojení bočnice s hranou torpéda a začal s opravou zadní hrany torpéda a sestavení s plechem chladiče a hranou ze 100:

5.5.2015 (út) - po nějaké době jsem zase trochu něco udělal, pokračoval jsem v čištění levé strany:

11.3.2015 (st) - včera jsem přivezl ohnuté oblouky na rám za sedačky a trubky na vzpěry:

8.3.2015 (ne) - pustil jsem se do odstraňování další části nátěrů vnitřku:

22.2.2015 (ne) - dnes jsem i pravou stranu torpéda začal upravovat pro 100 kapotu:

27.1.2015 (út) - odstranil jsem zbytky rámu okna a sloupků ze zadního plata, stejně tak jsem z hrany stovkovýho torpéda odvrtal zbytky příčky, odřízl jsem hranu plata i na pravé straně a díly opět cvičně sesadil:

...hrana torpéda ze 100 už sedí skoro přesně na hraně plata eRka. Musím se přiznat, že když už takhle něco smysluplně vzniká, tak mě to začíná čím dál víc bavit a nějak mi ani moc nevadí, že je v garáži docela zima...

24.1.2015 (so) - demontoval jsem i zadní nápravu. Předtím jsem ještě povolil stahovákem bubny, aby šly při případné renovaci lépe sundat. Ramena se ukázala, že jsou nízká z tisícovky, takže pro mě k ničemu, jestli o ně má někdo zájem, za cenu šrotu nebo jiný díl jsou jeho.

22.1.2015 (čt) - předevčírem a dnes jsem začal s úpravami torpéda pro napasování hrany ze 100:

...okraj plata pryč včetně části bočnice, nová část hrany a napojení na bočnici, další cvičné seskládání, tentokrát i po úpravě kilího torpéda...

18.1.2015 (ne) - přes víkend jsem pracoval spíš odpočinkovým tempem. Zkusil jsem to cvičně seskládat s kapotou ze 100, pak jsem pokračoval nějakým měřením a přípravou nějakých dalších výztuh a nakonec jsem se pustil do demontáže náprav.

...seskládání s kapotou ze 100, dost prapodivná hardy spojka řízení a nakonec vyndaná přední náprava...

Zjistil jsem další odlišnost v tvaru eRka a stovky - a to jiný profil žlábku kolem zadní kapoty a kapota nesedí s blatníky. Takže jsou 2 možnosti - buď upravit kapotu, aby seděla k blatníkům, nebo použít vrchní část stovkových blatníků a upravit eRkové, aby seděly ke kapotě. Druhá varianta mi připadá schůdnější, takže vyhlašuju sháňku po zadních stovkových blatnících, které mají např. shnilý spodek, ale vršek by šel použít.

16.1.2015 (pá) - flexa se plašila i dneska a najednou - střecha fuč.


...střecha nahrubo ořezaná a nahrubo ořezaný i druhý plato z kila, který zřejmě použiju na zakončení plochy mezi kapotou a kabinou...

13.1.2015 (út) - dnes se mi nějak začala plašit flexa.


...rozloupnul jsem zadní čílko a pak i odkrájel C sloupky a nahrubo ořezal torpédo z kila a cvičně ho přisadil k platu...

12.1.2015 (po) - zkřížil jsem sedačku felicie a 110R a vytvořil jsem pracovní rám sedačky s pojezdem.

10.1.2015 (so) - k dovaření prahu jsem se dostal až v novém roce. Dnes jsem tedy práh dovařil a co šlo i obrousil. Pak jsem auto položil na rám s kolečky a sundal kola. Základní oprava a vyztužení skeletu je hotovo. Další práce budou probíhat na rámu na holé karoserii.

2015

  • ---------------------------------------------------------------------

14.12.2014 (ne) - dotvořil jsem výztuhu B-sloupku a navařil ji, navařil výztuhu pod A-sloupek a sestavil a nasadil jsem levý práh. Ten zbývá dovařit.


...sestavení prahu, jeho příprava k přivaření na auto a nasazení a přibodování prahu na skelet...

7.12.2014 (ne) - konečně jsem zase něco udělal. Teda je to spíš jen taková rozcvička, ale po 4 týdnech se zase něco děje. Auto jsem opět otočil a začal dodělávat levou stranu.


...odřezané "výztuhy" B sloupku, začátek spasování prahu...

11.11.2014 (ut) - už víc než týden jsem na autě nic neudělal, tak aspoň doplňuji informace, co jsem udělal naposled.


...vyřezaný tunel, zavařený a obroušený, začátek opravy torpéda a podběhu...

10.11.2014 (po) - něco jsem udělal o víkendu, něco dnes.


...zkouška sestavení kastle před přivařením prahu...


...práh přivařen, zčásti obroušen, příprava záplaty tunelu...

7.11.2014 (pá) - zavařil jsem výřez pro trubku na hever, práh natřel a připravil k navaření (vycvakal a vyvrtal jsem otvory na bodové sváry). Pak jsem vyřezal a začal připravovat záplatu vrchu podběhu a torpéda.

2.11.2014 (ne) - navařil jsem výztuhu pod A-sloupek a dokončil jsem sestavení prahu.


...sbodovaný práh, poté dovařený, obroušený a cvičně nasazený na autě...

27.10.2014 (po) - snížil jsem příčky sedaček, původní poloha byla moc vysoká. Pokračoval jsem opravou lemu podlahy kufru a dále pak dopasováním a přivařením PP podběhu.


...opravený lem podlahy, připasovaný podběh a poté zavařený, nakonec snížené příčky pro sedačky...

19.10.2014 (ne) - opět telegraficky souhrn uplynulého týdne. Navařil jsem výztuhu B-sloupku, začal s přípravou příček s držáky sedaček, odřezal jsem přední podběh a začal s pasováním druhovýrobního prahu, který jsem si včera vyzvedl.


...vzhledem k potřebě vytvořit robustní příčky jsem se pustil do řešení sedaček zkřížením pojezdů z felicie a sedaček z eRka. Uvidím, jak se to podaří vymyslet, zatím pracuju s celou sedačkou z felicie...

12.10.2014 (ne) - dnes souhrn za celý týden, dělal jsem po chvilkách, jen v sobotu a v neděli trochu víc v kuse.


...vyskytly se tu nějaké vykrajovánky, dále jsem se pustil do odstranění vrstev umrdolů, které se mi na pravé straně povedlo z větší části zlikvidovat a začal jsem i s tvorbou nějakých dalších výztuh...

4.-5.10.2014 (so-ne) - sobotu jsem věnoval práci na autě. Opravil jsem díry v podběhu a vymodeloval prolisy kolem misky pružiny. Pak jsem navařil i novou vrchní část podběhu. No, novou, lepší než byla, ale něco se na ní bude muset ještě povyspravit. Pak jsem nasadil rameno do nové kapsy, auto postavil opět na všechna kola a ve zbytku času jsem ořízl podlahu a naheftoval ji k okraji.

Dnes (v neděli) jsem auto vytlačil z garáže a trochu uklidil, i v autě.

1.10.2014 (st) - dopasoval jsem stojinu podběhu a pustil se do vaření. Seskládáno, přivařeno, obroušeno.

22.9.2014 (po) - pokračoval jsem tvorbou dílů podběhu a poprvé jsem ho nahrubo poskládal.

18.9.2014 (čt) - včera a dnes jsem se pustil do zadního podběhu a nosníku. Ořezal jsem většinu špatných plechů, plátování a jiných ošklivostí a z nejhoršího vše očistil dráťákem. Spodní část nosníku nic moc, celkem slušná je koncová výztuha s maticemi pro příčku a nárazník.

14.9.2014 (ne) - dokončil jsem spodní části B a C sloupku, opravil vnější část C sloupku a navařil jsem výztuhu předního sloupku. Základ pravé strany je tím hotov a budu pokračovat modelováním zadního podběhu.

12.9.2014 (pá) - po týdnu na dovolené jsem zase zalezl do garáže a trochu tvořil. Včera jsem vymodeloval výztuhu sloupku, připravil jsem výztuhy prahu a dneska jsem práh svařil a nabarvil.

2.9.2014 (ut) - usadil jsem práh na své místo, nejdřív přiheftoval a společně s opravou přilehlých konců podběhů jsem ho i částečně přivařil. Spodní konce sloukpů budou taky potřebovat trochu opravit, i když o něco méně než na druhé straně.

1.9.2014 (po) - odříznul jsem kapsu ramene a okrájel i přilehlé okolí. Když už se flexa točila, nahrubo jsem okrojil i zadní podběh. Bude tam podobná modelařina jako na levé straně. Jen je tu ponecháno víc původních zrezlých plechů. Práh jsem nanečisto i vyzkoušel vsadit na jeho místo a kupodivu tam docela šel bez většího násilí.

31.8.2014 (ne) - dopasoval a svařil jsem práh dohromady. Nechtěl jsem pak v neděli dělat kravál s flexou, tak jsem se pustil do příprav výztuh prahu a vyrobil jsem polotovar stojny zadního podběhu. Díky šabloně z levé strany to šlo o poznání rychleji.

27.8.2014 (st) - zase trochu řezání a vaření - opravil jsem kapsu zadního ramene. Celý práh se nyní může spasovat dohromady.

17.8.2014 (ne) - podlehl jsem okolnostem a po montáži nového rychloběžného startéru do RedShadowa jsem ještě přestavěl jeden feldový (možná fabiácký) startér pro budoucí použití v roadsteru. Dnes jsem chvíli odřezával zbytky prahu a brousil konce sloupků pro přivaření nového prahu. Stále ještě nemám jasno, jestli odpárat i celou kapsu ramene. Není úplně špatná, ale 100% taky není. Pak jsem se ještě pustil do čištění převodovky, která v budoucnu nejspíš skončí taky v roadsteru.


5.8.2014 (ut) - výsledek včerejšího a dnešního snažení. Včera jsem natřel vnitřní části výztuh, dnes jsem opravil přední a střední část "nového" prahu a výztuhy naheftoval k sobě.

3.8.2014 (ne) - část víkendu jsem věnoval práci na autě. Odřízl jsem práh, zadní část s kapsou jsem zatím nechal, uvidím, co se rozodnu dát pryč a co nové. Práh nejspíš půjde pryč celý, kapsu asi zachovám, ta vypadá slušně a bylo škoda ji párat. Připravil jsem implantát prahu a výztuhu se zesíleným krajem podlahy. Práh potřebuje ještě trochu vyspravit, ale není to o nic horší než na druhé straně. Díly jsem ještě ošetřil odrezovačem.

29.7.2014 (ut) - minulý víkend jsem auto v garáži otočil a průběžně začal pracovat na druhé straně. Začal jsem horkovzduškou a špachtlí škrábat nátěry. Dnes jsem nastartoval flexu a trochu řádil - odřezal jsem práh a výztuhu a pak nahrubo i držák sedačky a zadní příčku. Pravá strana je sice o něco lepší než levá, ale žádný zázrak to taky není. Možná, podle stavu, nechám kapsu ramene, ale práh stejně nejspíš vsadím celý jiný. Ono se mimo auto i nějak líp dělá vyztužení.

14.7.2014 (ne) - k práci na autě jsem se dostal znovu až dnes. Dobrousil jsem zaveřené drobnosti z minula, stříknul základem a dopasoval a přibodoval jsem podlahu ke krajnímu novému pruhu.

29.6.2014 (ne) - v průběhu týdne jsem dotvořil přední podběh a začal odstraňovat nánosy barev z přední části. Dnes jsem dodělal nějaké drobnosti a malé opravy, kde se něco nepovedlo a tak. Zbývá rozhodnout, co s podlahou.

22.6.2014 (ne) - tento týden proběhly i jiné aktivity, než jen oprava eRka, tak jen maličkost: dopasoval a zavařil jsem dnes lem předního podběhu.

15.6.2014 (ne) - včera jsem přivařil připravené záplaty kolem misky pružiny, provařil jsem to i s ní. Dopasoval jsem i vrchní plech podběhu, dneska jsem ho dovařil, obrousil a holá místa aspoň lehce stříknul základovkou. Po chvilkách jsem si začal hrát i s předním podběhem. Až na pár drobností se začíná levá strana auta blížit k závěru.

12.6.2014 (čt) - po chvilkách jsem tvořil aspoň drobnosti: obrousil jsem svary podběhu, připravil papírové šablony na plechy kolem misky pružiny a průběžně se pustil do likvidace nátěrů i na druhé straně.

2.6.2014 (po) - zavařil jsem plech podběhu. Cvičně jsem to sesadil s vrchní částí, zatím nedopasovanou a se zadním čelem. Zbývá mi dotvořit plechy kolem misky pružiny a poté dopasovat vrchní plech.

31.5.2014 (so) - tvořil jsem průběžně drobnosti - vytřel nosník barvou, pokračoval v tvorbě plechu podběhu, dnes jsem dočistil zbytky plátování misky pružiny a hrál jsem si s přípravou plechu podběhu a vrchním plechem. Nakonec jsem to před vařením cvičně sesadil, včetně blatníku.

22.5.2014 (čt) - skoro každý den v týdnu jsem udělal aspoň pár maličkostí, takže takový malý souhrn: nastříhal jsem nějaké plechy, něco naohýbal, dnes jsem zavařil torpédo a pohrál si s modelařením nosníku. Bohužel jsem musel přistoupit k mnou neoblíbenému přeplátování, ale výztuha nosníku by asi jinak opravit nešla.

17.5.2014 (ne) - pokračoval jsem v ořezání podběhu, připravil implantát, okrájel, přivařil, obrousil. Sice je to stále slepovánka ale snad lepší, než tam byla. Začal jsem si taky připravovat šablonu na plech podběhu a kreslit obrysy na plech.

13.5.2014 (út) - trošku se mi poplašila flexa a začal jsem ořezávat zadní podběh. Bohužel zdravé je jen to, co tam opravil Pajk, jinak je to na vymodelování většiny podběhu. Miska pružiny naštěstí vypadá celkem zdravě a pod přeplátovanými plechy jsou i zbytky původních, tak snad bude od čeho se odpíchnout. Skoro by to bylo na nový nosník motoru. Zatím se pořád uklidňuju, že tohle je ta horší strana auta, že pravá vypadá aspoň zvenčí líp.

11.5.2014 (ne) - dopasoval a přivařil jsem výztuhu A sloupku, pustil jsem se do modelování vršku podběhu a torpéda.

10.5.2014 (so) - dnes žádné velké akce, pomalu jsem začal připravovat přesun do zadních partií auta. Odbodoval jsem části podběhů, co jsem si přivezl z kanibalizace a pustil se do očisty nánosů nátěrů, abych zjistil, co mě na podběhu čeká. Není to nejhorší, ale chci to trošku vylepšit, když už horní část podběhu budu dávat jinou, lepší. Rozklíčoval jsem taky podivnej tvar zakončení nosníku - orezlá "placka" byla přehnutá a zaklepaná a vše zabaleno do nánosu kentusu. Takže všechno pryč a znovu a lépe. Docela by se mi hodily jednotlivé výlisky plechů podběhu na vytvoření záplat a náhrad. Celý podběh kuchat nechci, i když by to bylo nejčistší řešení.

9.5.2014 (pá) - po několika dnech jiných aktivit jsem dnes zase chvíli pokračoval. Dovařil jsem výztuhu prahu, obrousil a natřel, včetně vnitřní části sloupku, kam přijde výztuha. Tu jsem nahrubo dopasoval.

5.5.2014 (po) - odřízl jsem nahrubo ošklivost mezi torpédem a podběhem, někde se musím inspirovat a vymodelovat to aspoň podobně původním tvarům. Na novou kapsu jsem nasadil zpět držáky ramene a kupodivu to celkem sedlo. Pak jsem ještě přibodoval výztuhu prahu a trochu domodeloval spodní část sloupku a podběhu. Levá strana auta už konečně začíná mít nějakou formu.

4.5.2014 (ne) - připravil a natřel jsem výztuhy prahu, natřel jsem i vnitřek prahu, kam se už nikdy ničím nedostanu. Vnitřní výztuhu jsem vevařil do prahu, odstranil jsem spodní část předního podběhu a opravil spodní okraj zadního sloupku. Vzhledem ke stavu sloupku mi nakonec nezbylo, než spodní okraj přeplátovat a ovařit. Nemám tuhle metodu rád, ale tady by se muselo vše vyřezat a udělat velkou část sloupku i s úchytem na pás nově.

3.5.2014 (so) - pustil jsem se do vaření prahu. Nejdřív jen postehovat na pár místech, pak důkladné přivaření ve styčných místech s podběhy a sloupky. Podlahu zatím nechávám volně, nejspíš ještě vyřežu a vyspravím přední část podlahy.

Dotvořil jsem i odříznutou část zadního podběhu a vyspravil urezlé konce sloupků. Prostřední jsem pak ovařil napevno. Sbodoval jsem taky výztuhu prahu s prahem.

2.5.2014 (pá) - poupravil jsem dosedací místa prahu a postupně jej začal dopasovávat na místo. Kapsa je usazená na otvory v podlaze, práh na konce sloupků. Po dorovnání začnu s vařením.

Krásná ukázka toho, kam vede přeplátování prorezlé díry větším kusem plechu. Přitom stačilo chvíle krájení a broušení a vypadá to o dost líp, i když dokonalé to taky není. Práh usazený konečně na svém místě, konce sloupků se budou muset znovu vytvořit.

1.5.2014 (čt) - Svátek práce, tak slavím prací. Konečně jsem se zase pustil do nějakých oprav skeletu.

Odřízl jsem ošklivou část zadní stěny a připravil záplatu. Využil jsem k tomu jak nůžky, tak ohýbačku. O moc líp se s tím takhle pracuje. Nakonec jsem odřezal i dřívější opravu spodní části podběhu a radši ji stvořím novou. Cvičně jsem nasadil práh s kapsou a poprvé konečně celkem sedí na svém místě. Zavařenou záplatu jsem obrousil a natřel základovkou.

30.3.2014 (ne) - máme tu nový rok. Od Vánoc se toho na autě moc neudálo, ale zabýval jsem se jinými potřebnými věcmi.


při uklízení dílů a odvozu do nově nabyté garáže jsem si tu ponechal plechařinu, která bude použita na roadster. Nebylo kam ji dát, tak jsem ji rozvěsil po autě. Aspoň je to na chvíli zase autu podobné. A aby se mi lépe tvořilo, zrenovoval jsem stojan k nůžkám a vyrobil na něj i držák pro ohýbačku. Takže snad i brzo budu zase pokračovat.

2014

  • --------------------------------------------------------------------
27.12.2013 (pa) - i po Vánocích aspoň po chvilkách pokračuju:


odřezal a obrousil jsem další zbytky a nový práh se podařilo zatím velmi nahrubo posadit do karoserie. Na poslední fotce je dnešní nález v příkopu u cesty, který jsem objevil při procházce se psem... 2 krabičky po Beskydkách i s návody, 1 beskydka nová skoro kompletní, druhá kapka je (jak jsem později zjistil) z jiného typu zrcátka, k ní patří sklíčko a rámeček. I tak, zajímavý úlovek...

22.12.2013 (ne) - blížící se Vánoce, nevánoce, našel jsem chvíli opět něco udělat:


dráťákem očištěný sloupek, odbroušené zbytky konců prahů a pomalu se může začít pasovat nový práh na své místo. Na obrázcích konců je vidět, že převaření rezavého plechu záplatou nemá absolutně smysl, pod tím to vypadá příšerně. Takže i po těchto pohledech utvrzení - vše rezavé pryč a nahradit novým plechem.

15.12.2013 (ne) - radikální řez. Nahrubo jsem odřezal celý levý práh i se zbytkem kapsy. Auto jsem předtím samozřejmě srovnal a podložil, aby se mi nezkroutilo:


odřezání zbytků prahu (tyto pohledy mě jen utvrdily ve správnosti nastoupené cesty), starý a nový práh vedle sebe a nový poblíž svého budoucího místa.

Pak jsem ještě nahrubo ořezal i "nový" pravý práh od nepotřebných částí.

30.11.2013 (so) - včera jsem dotvořil okraj podlahy a natřel díly z vnitřní strany základovkou, dnes jsem udělal otvory na bodové sváry a díly sestavil a z části svařil:



natřené a připravené díly, sestavení, dřevěná šablona na rozteč šroubů ramene a svařený prahový nosník

24.11.2013 (po) - dokuchal jsem vnitřní výztuhu a připravené plechy natřel odrezovačem. Mezitím jsem si podle druhého, ještě celého prahu připravil šablonu na vytvoření plechu podlahy:

24.11.2013 (ne) - dnes jsem se pustil do přípravy hlavní výztuhy prahu - upravil jsem konce profilu a vytvořil potřebné výřezy na spasování s prahem. Postupně tak sestavím celý základ prahu i se zadní kapsou a vzniklý nosník pak naimplantuju do auta místo toho polátaného, včetně přilehlého pruhu podlahy.

17.11.2013 (ne) - po chvilkách jsem trochu tvořil, dnes jsem udělal zase kousek víc:



vyspravený spodek podběhu, odříznutá rezavá část kapsy a vytvořená náhrada, opravený práh

19.10.2013 (so) - dnes jsem zase trochu něco udělal. Přebrousil a dovařil jsem LP podběh, chybí mu doopravit přední spodní část a bude hotov a vypreparoval jsem vnitřní práh s kapsou ramene. Ta sice bude chtít taky opravit, ale i tak je to mnohem lepší než to, co bylo a ještě je na autě:

Práh jsem si zkusil sesadit s výztuhou a novým okrajem podlahy a celkem to do sebe sedí.

5.-6.10.2013 (so-ne) - naskytla se jedna stovka určená do šrotu, tak jsem se domluvil s majitelem a vyrazil jsem na kanibalizaci implantátů:


dárce orgánů, pak jsme nastoupili s nářadím, komu se zdá Octávka malá, tak toto všechno polkla, příprava implantátu na transplantaci.

22.9.2013 (ne) - odřezávání lecčeho už bylo celkem dost, tak jsem několik chvil během víkendu věnoval konečně také nějaké tvorbě:


vyrobil jsem chybějící kraj podlahy, roh vaničky (zrušil jsem oválnou díru) a dopasoval a začal vařit LP podběh

15.9.2013 (ne) - po krátké pauze způsobené mojí dovolenou jsem se opět pustil do práce:


Odřezal jsem přední část LP podběhu a nahrubo jsem předek spasoval s novým podběhem - namontoval jsem čelo a nasadil blatník, abych si ověřil, že to půjde vše složit. Začal jsem připravovat záplaty pro kraj podlahy kufru, který při předchozích opravách vzal za své. Tak se pokusím vymodelovat nějaký náznak původních tvarů.

31.8.2013 (so) - pokračoval jsem s odstraňováním nátěrů a pustil jsem se do vybourání příček sedaček, které budou nahrazeny jinými nosníky:



Krom likvidace příček jsem se pustil i do likvidace podivného domku ramene, který budu muset stvořit nový. Zrovna tak části vnitřního prahu bude potřeba vynovit. Podlaha naštěstí není nijak tragická z velké části použitelná. Dovezl jsem uskladněné části podběhů, které bych chtěl použít na opravu předku. Jsou výrazně lepší, než ty na autě (nepomačkané), jen spodní část bude potřeba vyspravit, ale to zároveň zamýšlím jako vyztužení přední části.

27.8.2013 (ut) - průběžně jsem očistil další místa od nátěrů a postupně sháním potřebné implantáty a kusy plechů na opravy.

18.8.2013 (ne) - zatím bez fotek, pustil jsem se do odstraňování nánosů nátěrů, zatím na částech, se kterými momentálně přicházím do styku - tj. levá strana. Očištěny sloupky, práh a přilehlé části podběhů.

17.8.2013 (so) - dnes jsem konečně začal něco dělat. Sundal jsem levý práh, včetně výztuhy. Bude se muset udělat nově i spodní lem, protože byl v minulosti již opravován a je to taková slepovánka.

Zadní část prahu a uchycení ramene bylo přeplátováno přes prorezlý plech a je tam celkem pěkná paseka. Ale půjde to, vnitřní práh jakž takž zdravý.

20.7.2013 (so) - tak tedy dnes. Znovuzahájení projektu roadster, po X-té.

S využitím vyrobeného vlečného oka, tažné tyče a tažné Octavie řízené její majitelkou, jsem se po letech zase projel v možná budoucím kabriu.

Skelet na nápravách jsme tedy převezli domů do garáže, kde proběhla základní obhlídka a prvotní debordelizace, neboť během uskladnění se do auta naskládalo všelicos a umocnilo se to spoustou prachu.



Jakž takž uklizeno, pár věcí, co se budou muset předělat: přední podběhy a podlaha v kufru - zvlněné a ne úplně bez koroze, zadní podivná kapsa na jakýsi posunutý či širší chladič, domeček LZ ramene a pak pár menších nedokonalostí, které se stejně opraví s přestavbou na kabrio v rámci úprav karoserie.


...eRko s motorem Favorit vpředu napříč...

18.5.2013 (so) - koukám, že se 2 roky nic nedělo... ten čas hrozně letí, až se mi tomu věřit nechce. Letos jsem konečně zase začal trochu něco dělat a podobně jako v minulosti začínám úklidem. S ním souvisí i aspoň hrubá očista motoru z WhiteMagica, aby bylo vůbec poznat, že je to motor a aby to šlo vzít do rukou bez vydatného umazání nánosem černého mastného bláta.


Motor v průběhu a po hrubé očistě.
Jestli bude použit k pohonu roadstera je zatím ve hvězdách, ale je to kompletní originální motor 110R, tak ho přinejmenším uložím k případnému využití.

20.2.2011 (ne) - přes zimu jsem toho moc nedělal, sem tam něco po chvilkách, až dnes jsem udělal větší kus práce. Odstrojil jsem zbytky interiéru, sundal palubku, vytahal elektriku a odlepil všechny koženky.

Přitom jsem zjistil, že auto má navařovanou střechu. Původní barva auta je žlutá, ale na střeše a rámech oken prosvítá oranžová. Navařené to je dost precizně a na kompletním autě prakticky nepoznatelně. Podle zvlnění některých plechů usuzuju, že to bylo zřejmě někdy v minulosti nabořené přes střechu a opravené navařením střechy z jiného auta. Střecha a její rámy jsou v dost dobrém stavu, který se vidí málokdy.

3.10.2010 (ne) - avízoval jsem, že se mi rýsuje nějaká možnost získat eRkovou kastli pro pokračování, nebo spíš znovuzahájení, projektu. Dnes tato možnost nabyla konkrétní rozměr a dovezl jsem eRkový skelet, v pořadí celkem již sedmé eRko, a proto dostává pracovní název Sedmička.

Toto je několik obrázků auta a jeho přepravy.

19.6.2010 (so) - dnes jsem do toho tedy pustil. Než jsem skelet definitivně rozřezal, odřízl jsem střechu a sloupky, abych si ověřil, jestli to bude k něčemu vypadat. Myslím, že to stojí za realizaci:

Nicméně pak jsem se flexou do skeletu zakousnul a rozkrájel ho na kusy naložitelný na vlek. Vyřezal jsem některé části, které by mohly v budoucnu být k užitku. Fotkama rozkrájenýho skeletu nebudu zbytečně dráždit, nebyl to pohled pro slabší nátury a pravověrné eRkaře a hundrtisty.
Když jsem odřezal střechu, boční rámy odpadly od plechu střechy. Ani zadní kapsy pro ramena nestály za schovávání, i když jsem to měl původně v úmyslu. Podlaha byla taky slušně děravá, takže ve finále žádná velká škoda.

Chuť to postavit mě neopouští, ale dám se do toho znovu až se povede nějaká erková kastle a budou hotový i jiný věci a tím pádem na to bude i víc času.

16.6.2010 (st) - uplynul zhruba měsíc. Za tu dobu jsem vyndal obě nápravy (zadní s převodovkou dnes) a rozebral je a vytřídil věci na vyhození. Přední nápravnice a zadní ramena jsou shnilé na prach, ostatní díly uschovám. Převodovka je nejspíš v háji, protože při převozech neskutečně kvílela. Příležitostně ji rozeberu a uvidím, jestli zachovat, či zlikvidovat. Když tak kolem toho skeletu lezu, zjišťuju čím dál víc, jaká je to shnilá paštika. Nevypadá to, ale kam se dloubne, tam se projde skrz. Je to odstrojené, krom nádrže a pedálů, o víkendu nejspíš vypustím z úkrytu flexu a začne krájení. Bohužel na schovávání toho moc nebude.

24.5.2010 (po) - včera jsem uskutečnil zřejmě poslední jízdu s rozestavěným roadsterem. Převezli jsme ho na tyči z jednoho konce vsi na druhý, k nám do garáže, kde bude jeho osud zpečetěn.

Dnes jsem začal s finální rozborkou. Kastli jsem postavil na kozičky, sundal kola, přední tlumiče a stahovákem povolil zadní bubny. To je poučení z minulosti, na vyndanejch polosách se to dělá pěkně blbě. Víc jsem dnes po práci nestih, chvíli jsem strávil filozofováním, co odřezat a nechat, co zahodit.

9.5.2010 (ne) - Rok se s rokem sešel a uvažuju intenzivně, co dál. Stavby roadstera / kabrioletu na bázi eRka se stále nechci vzdát, ale také nějak stále nemám sil pokračovat v nastoupené cestě. Znovu jsem to celé zvažoval a studoval a vymýšlím, co udělat. Stávající stav má několik negativ, proč se mi v něm nechce pokračovat. Implantát z eRka je příliš rezavý a potřebuje sám o sobě ještě moc oprav a stejně to nebude úplně ono. Kilový základ není taky nejzdravější, ale v případě lepšího vršku zbyde dost sil na jeho opravu. Dále je implantát příliš malý a chybou bylo netransplantování zadního plata z eRka včetně sloupků, i když by později došlo k jeho radikálnímu ořezání a úpravě pro napojení kapoty z kila. Kilo a eRko se v oblasti zadního torpéda a sloupků nečekaně dost liší. Dále jsem úplně blbě udělal přední sloupky. Je potřeba nejdříve udělat z kila eRko a poté teprve z eRka roadster. Moje varianta s transplantací jen části eRka byla chybná. Leč chybami se člověk učí. Takže naskýtá se několik variant budoucího vývoje:

  • tak jak to je to všechno nechat někomu, kdo by v tom pokračoval, nebo to zlikvidoval.
  • stávající stav zlikvidovat a začít znovu na eRkové kastli. Kus práce v tom je, takže úplně zahodit se mi to nějak furt nechce. Spíš bych to někomu nechal buď na vyřezání záplat pro jeho opravu, případně na dostavbu nějakého domorobo samohybu, buginy atd. Sám nic takového asi dělat nebudu. Výztuhy a další části si nechám.
  • sehnat eRko se shnilým spodkem a jakž takž slušným vrchem a implantovat znovu správný kus kastle a pokračovat.
  • sehnat jiné přední sloupky z eRka a zadní plato se sloupky a stávající provedení dotvořit.

Takže má-li někdo skelet eRka určený k likvidaci, možná bych jeho části využil k pokračování v tomto projektu.

14.4.2009 (út) - Prodloužený velikonoční víkend jsem využil k vyklizení auta, nastrkání plechů a výztuh dovnitř a odvezl jsem ho do stodoly. Tím je obrvelkomegaprojekt roadster pozastaven na dobu neurčitou. Pokračování někdy v budoucnu, až bude vhodná konstelace chuti, času a prostředků.

29.3.2009 (ne) - jen doplňuji fotky ocenění Zlatým pacošem, symbolicky v zátiší toho, proč jsem cenu získal.

22.3.2009 (ne) - včera proběhl již tradiční jarní minisrázek, jehož součástí je i vyhlašování Pacošů za uplynulý rok. Za projekt roadstera jsem jedno ocenění Pacošů také získal. Tímto porotě děkuji. Ocenění mě těší a zároveň vzbuzuje i smíšené pocity. Přišlo totiž ve chvíli, kdy jsem dospěl k rozhodnutí projekt aspoň na čas přerušit. A to radikálně, stávající rozpracovaný stav zlikvidovat a někdy v budoucnu třeba znovu začít s jinou kastlí. A co teď s tím?

11.3.2009 (st) - uplynul nějaký ten čas, obměnil jsem vozový park, a tak mi tu zbylo něco dílů na vozy, které už nemám a díly mi jsou tedy k ničemu. Snažil jsem se je udat přes inzerci, leč s nevelkým úspěchem, tak to zkusím opět prostřednictvím článku.

update 27.3.2009 - inzerce odstraněna z článku, díly v nejbližší době zlikviduju.

24.10.2008 (pá) - tak bylo pár dnů zase trochu lepší počasí a já na vše koukám trochu jinak. Přehodnotil jsem priority, časové možnosti, chuť do práce apod. a dospěl jsem k rozhodnutí v projektu Roadster pokračovat. Není jisto kdy a jakým tempem, nicméně do hutí nepojede. Rozhodl jsem se části vozového parku zbavit (7 aut mi připadlo vážně dost), část jsme obnovili, a tak zbude víc sil, času a peněz na podobné úlety, jakým Roadster je. Letos se už nejspíš neuděje nic, protože krom auto projektů, taky trochu blbnu s míchačkou, maltou a cihlami a po vybudování garáže dodělávám ještě další zázemí na zahradě.

6.10.2008 (po) - jak je vidět, není nic vidět. A proč není nic vidět? Protože se nic neděje. A proč se nic neděje? Protože dělám spoustu jiných věcí, které jsou potřeba, vyžaduje je okolí či momentální situace a na auto se tudíž přes 3 měsíce ani nesáhlo. Tedy vlastně ano, slouží jako odkladiště čehokoli, co mi v garáži odpadne od ruky (stavebním nářadím počínaje a sklizenou zeleninou konče). A co z toho všeho plyne? Že začínám uvažovat o zrušení tohoto megaprojektu a že se začnu věnovat něčemu užitečnému, třeba chovu drůbeže či drobného domácího zvířectva. Pokud se tedy najde nějaký nadšenec, který by chtěl v tomhle šílenství pokračovat, všechno mu to přenechám včetně připravených výztuh a dalších dílů. Rád se budu přestavby dál účastnit coby rádce a kybic, mě nějak došla energie, prostor a čas v tom pokračovat. Taky na to třeba nakonec upadne flexa a budou z toho blatníky na fabie.

Tak to je zatím vše, co jsem stihl s autem provést do dnešního dne, t.j.6.10.2008. Možná už ani nic dalšího nebude.

26.6.2008 (čt) - jen malá aktualizace, pustil jsem se do párání prahů, zatím jsem nahrubo sundal levý a odpáral jsem most sedačky. Ke stavu není třeba komentář, obrázky jsou jasné.

Bude trochu co spravovat, ale žádná tragédie. Na posledním obrázku je krabice s asi polovinou tmelů a medvědího hovna, co jsem oškrábal z předního čela. Ještě na čele i dost zbylo.

21.6.2008 (so) - dnes jsem auto zkusmo poskládal, abych měl představu, jak to bude vypadat:

U mě dobrý, začíná se mi to líbit. Postupně to začíná vypadat přesně tak, jak jsem chtěl, aby to vypadalo. Co na to laická i odborná veřejnost?

20.6.2008 (pá) - během týdne jsem postupně nahradil části A sloupků obdobnými částmi z eRka. Horní panty jsou už na správném místě, zbývá upravit ještě spodní. To provedu nejspíš společně s výměnou prahů. Za pomoci kolegy se mi podařilo zajistit výrobu polotovarů výztuh a získat zbytky plechů pro opravy a menší výztuhy.

15.6.2008 (ne) - týden jsem neaktualizoval, nicméně skoro každý den jsem něco dělal, takže jen souhrn. Dnes proběhl sice malý krok pro lidstvo, ale ve stavbě roadstera je to téměř stěžejní událost. Obrázky snad hovoří samy za sebe.

Držák stěračů, sesazené torpédo, ustavené sloupky a cvičně nasazený blatník s kapotou. Vše je ustavené na svá místa, zatím je to vše jen poheftované, teď se začne vařit napevno, vyztužovat, upravovat, vyspravovat a vůbec prožívat neustále další radovánky s flexou a svářečkou.

8.6.2008 (ne) - řezání, broušení, měření, sundávání a nandávání střechy. Tak nějak by se dal charakterizovat průběh dnešního dne. K dopasování střechy už toho moc nechybí, hrubé práce jsou odbyty, teď přijde na řadu jemnější dobrušování a ke slovu přijde konečně i svářečka. Krom střechy jsem připravil i plech s držákem motorku stěračů.

Přisazená střecha, odřezané kousky a kusy plechu a darovaný orgán s torpédem a panty.

4.6.2008 (st) - dnes hrubé ořezání vrchního dílu a nasazení na spodek, aby si na sebe pomalu začaly zvykat.

3.6.2008 (út) - tak se mi dnes nějak začala plašit flexa. Následující fotky snad ani nepotřebují komentář. Snad jen něco ve smyslu:"..radikální řez povedeme tudy, zde oddělíme nepotřebnou tkáň a provedeme transplantaci. Sestro, skalpel prosím.."

K dokumentaci stavu auta:

A na závěr dnešní aktualizace malá inzerce. Tato sedačka je k mání, výškově stavitelná, pneumatická bederní opěra.

1.6.2008 (ne) - po nějaké době, jsem zase trochu zapracoval na kile. Spíš to bylo uklizení kolem i v autě, vytřídění dílů na použitelné a na vyhození. Odstrojil jsem přední část karoserie. Vzhledem k všudypřítomným vrstvám různých druhů tmelů to byla docela špinavě patlavá práce.
Nabízím střechu, zatím je možné si i definovat, s jak velkou částí sloupků si ji bude někdo přát. Mohu ji nechat i se středovými sloupky. Jinak ji uříznu pro mě nejjednoduším způsobem.

11.5.2008 (ne) - v sobotu jsem odvezl připravené zbytky kastle do šrotu (při ceně 5Kč/kg je to celkem dobrý byznys...), odpoledne jsem částečně rozebral zadní nápravu - sundal jsem ramena (taky pojedou do hutí) a poloosy oddělil od převodovky. V neděli jsme společně s manželkou převezli kilo ze stodoly do garáže a práce budou pokračovat doodstrojením kila a jeho přípravou na transplantaci eRkové vrchní části. Souběžně započnou vyztužovací práce na skeletu.

8.5.2008 (čt) - Další státní svátek opět využívám k práci na Magicovi. Ono se spíš jednalo o přípravu k odjezdu do hutí. Včera jsem ještě vyndal poslední užitečné zbytky a dnes jsem spodek skeletu rozporcoval na menší, lépe manipulovatelné části a připravil k odvozu.

Za povšimnutí stojí detail prahu, ve kterém je navařena výztuha, nejspíš z výroby, pod sloupkem má ještě i žebro. Práh nevypadal jako měněný, naopak druhý byl měněný určitě a tam výztuha nebyla.
Pak jsem si ještě chvíli hrál se štítky. Na autě byly zastříkané barvou, takže jsem je původně odepsal.

Po chvilce hry s odlamovacím nožíkem jsem dosáhl překvapivého výsledku. Stejnou zbraní jsem zaútočil i na štítek velký a po dočištění kuchyňským pískem vypadá taky velmi použitelně.

1.5.2008 (čt) - Svátek práce jsem se rozhodl oslavit prací a pokračoval jsem tedy v práci na Magicovi. Odřízl jsem i pravou část střechy od spodku skeletu a pokračoval jsem vyndáním náprav. Zadní je venku, přední skoro.

Po dorozebrání přijde spodek skeletu rozkrájet a pojede do hutí. Odříznutou střechu jsem uložil, práce budou pokračovat přípravou kila.

23.4.2008 (st) - dnes jsem si přinesl rozhodnutí z dopravního odboru, cituji:"Žádosti o povolení přestavby vozu 110R na dvoumístný otevřený roadster se vyhovuje."
Dále následuje stanovení dalších nutných podmínek, které bude potřeba splnit pro schválení přestavby.

21.4.2008 (po) - tak a v tuto chvíli již není cesty zpět. Padlo rozhodnutí přestrojit vršek z Magica na spodek Modré. Obě auta jsou odstrojena na skelet na nápravách, Magica jsme na tyči odtáhli do garáže, kde jsem se do něj zakousnul nástrojem přítele Flexy.

31.3.2008 (po) - dnes jsem podal na dopravce žádost o přestavbu. Za 2 týdny se mám ozvat a měl bych se dozvědět, za jakých podmínek, je možné zamýšlenou proměnu provést. Pozitivně hodnotím, že mě s tím nevyhnali rovnou a že jsem zřejmě předložil dostatek podkladů k posouzení žádosti.

30.3.2008 (ne) - v sobotu jsem z auta vyndal motor, sundal jsem dveře. Pak jsem pokračoval s rozebíráním stovky. Odstrojil jsem zadní část, začal jsem odstrojovat i předek, vyndal jsem skla a drobnosti uvnitř. Spoje blatníků jsou opatlané tmelem, tak to jde pomalu.

Mám tu navíc všechna skla 110R s výjimkou předního, topení, atd...

7.3.2008 (pá) - Části věcí jsem se už zbavil (jsou odvezené, nebo zamluvené) Zbytek spolu s dalším nepotřebným železem zítra odvážím do šrotu.

24.2.2008 (ne) - vyklidil a připravil jsem přebytečné plechy.

16.2.2008 (so) - Pustil jsem se do rozborky kila. Prodal jsem už dveře, palubka je zamluvená. Části vnitřních tapecírů jsem určil k vyhození, stejně tak i pirelky ze dveří, sedačky jsou taky mizerné, takže přijdou roztřídit na hadr a železo a půjdou z domu.

2.2.2008 (so) - podařilo se mi sehnat téměř to, co jsem sháněl, tedy karosérii Š100. Dnes jsem za pomoci Honzy Č. dopravil domů Š110L r.v. 1976 bez motoru s relativně slušnou karosérií. Uvidíme po odstrojení, co bude k užitku, ale vzhledem k mnoha bonusovým dílům, které byly v ceně, to považuju každopádně za výhodný obchod a stálo to za ty zhruba 3 hodiny, které celá transakce obnášela.

Už teď vím, že je tu spousta věcí, které potřebovat nebudu, takže nabízím následující díly:
- zadní blatníky
- obě skla
- řidičova sedačka z jiného auta (snad Ford Sierra, výškově stavitelná)
Barva plechů je světle modrá, vše je bez koroze, PZ blatník lehce promáčklý, snadno opravitelný.

13.1.2008 (ne) - Začal jsem s přípravami na vyndání motoru, vše jsem odpojil, vyndal chladič i olejový. Sundal jsem zadní kola a auto jsem usadil na rám s kolečky pro snadnější manipulaci po dílně. Motor už visí jen na povolené příčce a dvou hlavních svornících s převodovkou.

Misky kolem zadních pružin jsou také značně zkorodované, bude zapotřebí dost klempířiny, aby byl skelet opět jak se patří. Za tím účelem jsem se pustil do shánění skeletu stovky, ze kterého bych mohl příslušné záplaty a náhrady vyřezat.

  • --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na jaře 2007 jsem pořídil další eRko do stáje a dal mu jméno WhiteMagic . Po odstrojení a zjištění stavu jsem se rozhodl použít ho k dlouho zamýšlené přestavbě, splnění jednoho mého eRkosnu. Jak a jestli vůbec se to podaří, ukáže čas.

Konec WhiteMagica

ERko jménem WhiteMagic končí svůj život pod tímto jménem ve stavu skeletu na nápravách, s motorem a palubkou:

Pracovní název "Bílý" mu zatím zůstává, ale hlavou mi probíhá název pro dokončenou proměnu, a to BlackThunder.

Začínám tedy jako spousta jiných renovací či přestaveb. Auto je odstrojeno od vnějších panelů, je celkem znám stav skeletu a tím i rozsah nutných oprav.

Pro zamýšlenou proměnu jsem už před časem pořídil okruhové eReSové blatníky, část skeletu Š100 a pustil jsem se do renovace eMkových náprav:

  • ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Radek-RST

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (219)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com