(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Sedačky z Renaulta 19 - Ghia

postup a problémy zástavby do Š 110 R
5.1.2004 - Laďa Poslat vzkaz , e-mail: s110r@volny.cz

Přečteno: 4235
Komentářů: 0 

Proč sedačky Ghia:

Výhody sedaček - pro mě +++++ Vzhled super, Sedačky jsou měkké a to mi vyhovuje - já nerad tvrdé. Boční vedení i pro mou postavu a váhu ( 110 kg ) velmi dobré. Posuv v podélném směru velmi dostatečný - pokud by někomu základní rozsah nevyhovoval ať vpřed nebo vzad, lze jej i korigovat při zástavbě do auta jiným základním ustavením , ale myslím si, že nebude to potřeba. Sedadla jsou celá výklopná v před - ne jen opěradlo jako u obdobných sedaček z jiných typů aut, při vyklopení se prostor pro nohy v zadu zvětší o ,15 cm a to je dostatečné pro normální nastupování a vystupování osob ze zadních sedadel není ho potřeba je posouvat vpřed - viz foto sklopených sedaček.. Případným posunutím sedadla až na doraz vpřed a vyklopením vpřed se opěradlo ocitne až na volantu ( je nutné potom změnit i sklon opěradla vzad ) a sedák zajede do prostoru pedálů a vznikne tak velmi velký přístup k zadním sedadlům, kam je možno velice pohodlně uložit televizi i např., malou lednici apod. To u předchozích sedaček bylo nemožné. Sedadlo se sklápí lehce odjištěním malé páčky na boku sedáku nad prahem za pomocí pružiny. Dá se odklopit i osobou sedící v zadu - jednoduše - nadzvednutím páčky nohou pod sedákem. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné a má i stavitelnou bederní opěrku.Sedadlo spolujezdce je stavitelné pouze v podélném směru.


pohodlí a dobré, boční vedení, snadný přístup dozadu, zadní sedačky jsou
neméně pohodlné

Pořizovací cena sedaček:

  • za sedačky jsem dal na vrakáči 6 000,- za všechny, pokud bych vzal jen předek stály by 5 000,-
  • pár kousků jeklů - dají se sehnat v zámečnictví jako odpad.
  • trocha práce - to hlavní přemýšlení jak to udělat je napsáno tady.

Postup zástavby sedaček:

Napřed si upravíme a nachystáme sedačky tzn. odstraníme ze sedadel boční plastové kryty a předpínače pásů ( tzv. pyropatronu ).

Sedadlo je upevněno v originále u R 19 dlouhými šrouby přes podlahu a toto uchycení použijeme i my. Jenom na šroubech které budou u středního tunelu je potřeba prořezat závit do konce šroubu a poté je zkrátit na délku 15-20 mm.

Je potřeba vyřezat celé původní uchycení sedadel ( most mezi tunelem a prahy ) odstranit veškerý materiál včetně odbroušení svárů na tunelu i prahu.

Na podlahu si uděláme držáky sedaček - u prahů z jeklu 40x15 mm - toto je nutno dodržet z hlediska délky šroubů sedaček - a u tunelu z jeklu 50x50 , jelikož sedačka má jinou výšku posazení na původní kastli R 19. Délku jeklů zvolíme o něco větší než délka základny sedačky ( viz foto ). Toto navaříme na podlahu i k prahům a tunelu.

Vnitřní jekl u prahu upravíme podle fota tak, aby se daly našroubovat matice na uchycení sedačky - tzn. ve předu vyrobíme okno na matku a vzadu na konci zkosíme konec jeklu. Jednak by normálně - pravoúhle ukončený jekl vadil nohám ( tedy více botám, odíraly by se o ten jekl a zavazelo by to ) a navíc toto zkosení umožní dobrý přístup k upevňovací matce.

Po té mezi tyto držáky uděláme příčné výztuhy z profilu např. L20 ( viz foto ), možná lépe z jeklu 20x40 - je potřeba zpevnit podlahu jak proti propadání podlahy , ale proti kroucení skeletu ( i když tohle zcela nenahradí pevnost původního mostu pod sedačkami ). Na tento rám posadíme sedadlo ustavené v podélném směru - označíme díra a provrtáme díry - u prahů až přes podlahu a u tunelu jen do jeklu . Nasadíme sedačky a připevníme matkami.
Držáky pásů je možno namontovat do původního uchycení na sedačce ( je však možné, že při případné havárii toto uchycení sedačky nevydrží a celá sedačka se vytrhne z držáků ) nebo lépe ponechat původní lanové držáky v normálních kotevních úchytech.


sedačka se po vyklopení posune hodně dopředu, jekl u tunelu a u prahu

Zadní sedadlo:

Sedadlo je anatomické - nedělené z jednoho kusu. Ze sedadla odstraníme původní panty a nahradíme je nějakým pevným držákem ( viz foto pro ilustraci ), protože sedadlo není možno v eRku vyklápět, vzhledem k zužujícímu se profilu kabiny směrem vzhůru, ale je nutno jej nadzvednout ze zajištění ,povytáhnout do předu a vyndat ven dveřmi. Zpět se dává opačným postupem. Toto řešení poněkud omezuje využitelnost odkládacích prostor pod sedačkami, ale pohodlí a vzhled uspokojí jistě každého.

Odřežeme celou podsadu - klín zadních sedaček do roviny - zároveň s tunelem a prahy. Mezi tunel a prahy navaříme nebo nanýtujeme jekl 30-40 x 15 aby se zpevnila podlahová část v místě zadních sedaček a bylo kam uchytit zbylý plech pod zadními sedačkami ( mezistěna mezi kabinou a prostorem pod zadními sedačkami ). Do této výztuhy nebo před tuto výztuhu ( podle toho jak jsme udělali držák na sedačce ) uděláme protikus na držák sedačky. Zde si může každý vymyslit co je mu libo. Buď kolík - čep na sedadle, který zajede do díry v tom jeklu, nebo podobné řešení jak je na fotu - zobáček se zasouvá do podkovy přidělané na výztuze - tato je schovaná pod čalouněním...


snížené uložení zadních sedaček, boční úprava zadního opěradla

Zadní opěradla:

Opěradla jsou anatomická , dělená nesouměrně Je nutno upravit podle fota. Odstraníme jednoduše čalounění - vyháknutím z plechového podkladu. Odřežeme materiál opěradla úhlovou bruskou , protože opěradla jsou spodem stejné šířky jako u eRka , ale jsou směrem vzhůru širší a proto je potřeba opěradla směrem vzhůru zúžit na každé straně.

Toto porovnáme jednoduše podle původních opěradel. Kraje uřezaného materiálu opěradel které drží čalounění upravíme ( zastřihneme apod. ) a nanýtujeme nebo navaříme zpět a zahákneme do nich čalounění zpět. Není
potřeba nijak upravovat ani zkracovat ani čalounění ani pěnovou výplň opěradel - vše se přizpůsobí .

Držák opěradel vyrobíme z pásoviny 20 mm ( viz foto ) a nasadíme na šroub, na kterém byl háček pro původní opěradlo, do tohoto držáku našroubujeme čep na kterém byly uchyceny opěradla v R 19 Tzn. že si musíme vzít tento čep z vozu, ze kterého budeme tyto sedačky brát. Zajištění opěradel není bezpodmínečně nutné - přebývající výplň opěradel a čalounění nám tyto opěradla dostatečně zajistí proti vyklopení, pokud tedy nebudeme za sedačkami něco vozit, aby se při prudším brždění tyto opěradla vlivem posuvu přepravovaných věcí sklopily . Je však možno z původních opěradel 110 R vyříznout část opěradla se zajišťovacím mechanismem (páčkou a gumovou průchodkou), nanýtovat př. navařit na nové opěradla a použít tak kompletní systém zajištění opěradel z původních opěradel 110 R. Nevýhodou je , že takto zničíme původní opěradla, která by se někomu hodila. Pokud jsou už zničená, např. potrhané čalounění a pod., škoda není žádná.

Zajišťovací systém z nových opěradel R 19 nejde použít.

Výsledné dojmy:

Po prohlédnutí a změření sedadel, která byla ještě v Renaultu na vrakáči a po zkušebním posezení v nich mě zachvátil slastný pocit, že se mi vlezou do mého eRka a už jsem si představoval, jak se při jízdě po sedadlech nekloužu sem tam, jako na původních koženkových a v létě si nepřipaluji pozadí o jejich rozpálený povrch. A když už byla v eRku, tak mě zachvátil pocit z dobře vykonané práce a všechny mé představy o příjemném posezení se potvrdily při první jízdě po rekonstrukci.

[Fotogalerie]

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (0):

[Komentovat článek]

Žádné komentáře

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com