(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Denní počítadlo kilometrů pro Š 110 R

Náhrada kompletního mechanismu tachometru ze Škody 120.
5.1.2004 - Džon Poslat vzkaz , e-mail: s110r@volny.cz

Přečteno: 7575
Komentářů: 0 

Na začátek upozornění:

Předem si musíte uvědomit, že pokud se do této úpravy pustíte, bude potřeba předělat design budíků. Jednak kvůli trochu jinému hlavnímu počítadlu kilometrů a přídavnému dennímu počítadlu a jednak kvůli použití kratší ručičky (musí se použít) byste měli změnit stupnici tachometru. A ostatní budíky budou lépe vypadat ve stejném stylu. Zde je příklad jak by to mohlo vypadat:

O tom jak udělat jiné (popř. bílé) budíky se dozvíte v článku "Barevné budíky" Zde se budu zabývat pouze odchylkami pro použití denního počítadla kilometrů.

Co potřebujete:

  • Tachometr ze 120ky
  • Ještě jednu velkou ručičku ze 120ky na otáčkoměr (pokud chcete aby vypadal obdobně jako tachometr)
  • Mechanismus tachometru s denním počítadlem kilometrů ze Š 120
Nejprve si musíte udělat návrh budíků pro použití mechanismu tachometru ze Š 120 s denním počítadlem kilometrů. Kvůli tomu, musí být použitá ručička také 120ková (původní eRkové vadí mechanismus nulování počítadla) Stupnici jsem tedy vyřešil tak, že číslice jsou namísto uvnitř, vně stupnice. Také je potřeba jinak vyřezat podkladový plech, než pro klasický eRkový tachometr. Vhodné je použí plech o síle asi 0,5 mm. Rozměrový náčrtek dodám časem, ale můžete si to naměřit ze 120 kového plechu.

Aby vypadal otáčkoměr stejně, je do něho vhodné použít také ručičku ze 120 ky a nakreslit ho obdobně jako tachometr.

Do skla tachometru je ještě nutné vyvrtat díru (na tachometru na stupnici v hodnotě 15 km/h) Kde přesně si musíte vyměřit. Průměr díry stačí 3 mm, ale u žádných sklenářů tak malý vrták neměli, takže jsem se musel spokojit s dírou o průměru 5 mm - ale vypadá to dobře.

Dále jsem naměřil rozměry budíku měření zásoby paliva, teploty i tlaku oleje a udělal návrhy jejich designu. Jakmile budou hotovy jejich rozměrové náčrtky, najdete je rovněž v článku o Barevných budících.

Přehození mechanismů:

Vyndáte si oba tachometry, sundáte objímky a skla, na 120kovém musíte nejprve tahem sejmout knoflík nulování počítadla. Pokud si nechcete poškodit objímku, můžete si to nechat sundat v PALu Kbely (v Praze 10)
  • Sundáte ručičky (nejlépe opatrně vypáčit dvěma šroubováky proti sobě opřenými o tělo budíku)
  • Odšroubujete plechy se stupnicemi. Sundavejte je opatrně, pod nimi je stínítko, pamatujte si jak tam bylo.
  • Zezadu uvolníte velkou maticí celý mechanismus tachometru
  • Mechanismy prohodíte a přiděláte maticí.
  • Dále je třeba nasadit nový udělaný plech se stupnicí a pod něj vložit stínítko ze 120 ky (vejde-li se - to ještě nevím, budou se muset asi převrtat dirky na šroubky)
  • Celý tachometr je dobré vzít do PALu Kbely, kde vám ho seřídí a sesadí dohromady. Ovšem můžete to provést i sami podle otáčkoměru. Bližší informace najdete v článku o Barevných budících.

[Fotogalerie]

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (0):

[Komentovat článek]

Žádné komentáře

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com