Stabilizátor zadní nápravy
výroba a montáž18.3.2007 - volejňus

Přečteno: 16348x
Komentářů: 51
18.3.07 realizace
Čau lidi, tak jsem si vymyslel že si udělám stabilizátor zadní nápravy. Chvíli jsem bádal jak to nejlépe provést a z čeho, nakonec jsem použil stabilizátor ze předku. Kulatinu jsem na odou koncích nastavil o 6cm.(Nevím zdali to ve svárech bude držet.) Dále jsem vyrobil hlavní držák z plocháče 80/8mm a přišrouboval jsem ho k držáku převodovky.Hlavní držák
A pak jsem vyrobil pomocné držáky na ramena které mají navařené dříky M6 na přišroubování jak k ramenům tak na objímky.
Pomocný držák
V případě nefunkčnosti to je snadno odstranitelné, zůstanou jen čtyři malá dírky na ramenech.
Takhle nák to vypadá
Objímky a gumy jsem použil standartní z předku.
Musím to ješte vyskoušet a podle potřeb upravit a pak se teprve uvidí.Další úpravy a výsledky dám včas vědět.
Co si o tom myslíte bude to fungovat ?? :-)
16.2.2012 Nákres součástí stabilizátoru
Narýsoval jsem výkres dílů stabíku, snad to někomu pomůže.Vzhledem k tomu že mé erko už jezdí a že na technickou kontrolu jsem stabík raději demontoval, tak až roztají ty sračky na silnici tak proběhne mé testování.
Nejprve bez stabilizátoru a pak s ním. S výsledky mého pozorování se poté s vámi podělím.
Výkres, je jen od ruky.
eRku zdar Volejnus.
29.12.2013 TEST STABILIZÁTORU
Můj test vycházel samozřejmě z mích pocitů z jízdy.Najel jsem trasu bez stabilizátoru, a poté jsem stabilizátor namontoval zpět.
Výsledek: Stabilita erka je o poznání lepší, průjezdy zatáčkami plynulejší.
Myslím že výroba stabíku zato stojí! Samozřejmě s vlečnou nápravou se to nedá srovnat :-)
Po sezoně jezdění, komponenty a jejich sváry drží, deformace nezaznamenány.
eRku zdar Volejnus.
Vaše komentáře (20 nejnovějších):
[Komentovat článek] [Všechny komentáře (51)]
29.3.2008 - volejňus
čAU TUZEMÁKU, já jsem samozřejmě použil přední stabík do zadu, protože je snadno dostupný rtohcu jsem ho upravil a teď se uvidí.Ten z katalogu má jiný tvar, ale uďelat to je problém alespoň pro mě. Musí to být nějáká pružinová ocel, a pokud jí seženeš tak je problém ji ohnout! Ale už to něgdo podle mě udělal a psal že to funguje ,mně eRko ještě nejezdí tak vlastní skušenost nemám.
Čau Volejnus.
volejňus, e-mail: volejnik.petr@centrum.cz
20.3.2008 - Tuzemák
V katalogu dílů na š 100 je, ale neni jako přední - zkosenej tvar, je přesně obdélníkový, pravoúhlý, rozměry tam nikde nejsou udaný. Přijde mi, že by to chtělo u převodovky širší uchycení, než má autor článku na fotkách, působí tu daleko větší síla než vpředu. Hoďte sem někdo sken z tý knížky o úpravách š100 dík.
Tuzemák, e-mail: zemysmobil@centrum.cz , www: http://skoda100.com
1.3.2008 - volejňus
JJP, já jsem to také před pár lety poprvé videl v katalog nahr. dílů. A tak jsem si řek že si ho vyrobím, a tak jsem učinil trochu podle svého a ze snadno dostupného materiálu.
volejňus, e-mail: volejnik.petr@centrum.cz
15.2.2008 - JJP
Ahoj,tak kolem roku 1974 se dal koupit(pokuť byl v mototechněznámí)rig. stabilizátor zadku.I v katalogu škody to je.Mám to digi ofocený,ale neumím to sem přidat.
JJP, e-mail: JJP.com@post.cz
8.11.2007 - Minik03
Ma zadni stabilizator sve opodstatneni jen u kyvky nebo se da vyuzit i na vlecce? Je opravdu jizda s upravenym podovozkem a diky stabilu bokem jistejsi a presnejsi nez jizda se stejnym podovzkem bez stabilu? Diky za Vase postrehy a rady
Minik03
26.8.2007 - Petr
Jakou lepší dokumentaci bys chtěl, než je zde na fotkách ;-)
Petr, e-mail: houska@dobrovice.cz
26.8.2007 - fidelmc
Parada jdu do toho taky , ale chce to nejakou dokumentaci. Kde bych ji sehnal nevi nekdo?
fidelmc, e-mail: fidel123@volny.cz
24.7.2007 - Eidy
takže konečně jsem taky do Kóči nalákal zadní stabilizátor. Původně z 1203 (doufám, že nezíská její jízdní vlastnosti :o)) Držák mám rwšwný podobně ovšem řekl bych, že s podstatně nižší hmotností. Tak jsem zvědavý na výsledek
Eidy, e-mail: eidy@centrum.cz , www: http://www.skodateam.cz
13.5.2007 - vhml.
Přidám moje zkušenosti s podvázanou nápravou.... škoda 120 s vlečkou, nápravy podvázany, že při zvednutí auta na hever se z Áček vrátí ,,jen" do svislé polohy. A moje zkušenosti: Trochu se snížíla trakce, auto se občas ve vracáku ,,zahrabe, ale je to bohatě vynahrazenou změnou jízdních vlastností kdy se auto tolik nenakloní. Klasická škodovka když se ohne do zatáčky tak klesne na přední kolo a zadní se výrazně zvedne(proč mi to připomíná čůrajícího psa?), ted mi velkém zaklesnutí předku brání zadní náprava... a další výhoda je na horizontech. Kdo někdy skočil se sériovou škodovkou může být díky kinematice náprav rád že ještě žije, po dopadu se kola z V vrátí do A a auto se zavlní po celé silnici díky změně rozchodu. S podvázanou nápravou je změna minimální a auto při dopadu stabilní... (jedná se samozřejmě o auto závodní, se sériovkou bych si skákat netroufl)
vhml., e-mail: v.horn@centrum.cz , www: http://vhml.skodateam.cz
1.4.2007 - volejňus
To sem rád že to nekdo vyzkoušel v praxi :-)
Mě to ještě potrvá než to vyzkouším.
volejňus, e-mail: volejnik.petr@centrum.cz
1.4.2007 - Favo110lrs
tak vám muzu s radosti rict že jsem tam dal ten stabilizátor jako to mas ty a fungujeto perfektne...:) doporučuju..!!
Favo110lrs, e-mail: trabantcross@seznam.cz
27.3.2007 - Maliba
Mám za to že vté knižce byli uvedeny rozměry.Přemejšlim,že si ji pujdu koupit.
Maliba, e-mail: maliba@post.cz
26.3.2007 - Vlado
To že je v katalogu náhradních dílů je k ničemu když nevíme jak přesně vypadá. Přestaňte se oháňet katalogem ND a hoďte sem ty rozměry.
Vlado, e-mail: vladimir.dubsky@seznam.cz
26.3.2007 - S.D.Gotrek
On je stabilizátor zadní nápravy i v katalogu dílů na Š100... volitelné příslušenství ;O)))
S.D.Gotrek, e-mail: s.d.gotrek@email.cz
23.3.2007 - Maliba
Zdravim.Ted sem vydel v knihkupectvi knizku "sportovni upravy vozu Škoda 100/110" a tam byl taky nejakej nakres stabilizatoru na zadni napravu.
Maliba, e-mail: maliba@post.cz
23.3.2007 - Eidy
Vyztužený ramena mám. Jezdim s tim už 4 roky a zatim všechno drží.
Kolo se ti zvedne proto, že se protější (křížem) kolo zamáčkne/propruží. Pokud uděláš silný stabilizátory tak k tomu nedojde.
Další problém je zase v tom, že pokud uděláš silnej stabik jenom na jedný nápravě, má to vliv na přetáčivost/nedotáčivost. A pokud chceš "tužit" podvozek hodně (jako já) tak musíš tak nějak rovnoměrně. Pak už asi není jiná možnost než nacpat stabik i dozadu.
Takhle to vidím já.
Eidy, e-mail: eidy@centrum.cz , www: http://www.skodateam.cz
23.3.2007 - Juráš
ono to při vyhýbání bude asi lepší ale bude to dělat to co tu bylo už řečeno že se ti zvedne jedno zadní kolo a jak budeš chtít přídat tak ejhle ... např když pojedeš nejakou zatáčku v kopci a budeš to držet pod plynem kolo se začne točit a stratíš rychlost .... sou to zkušenosti ze závodů do vrchu ...
Juráš
23.3.2007 - Juráš
to Eidy no doprředu 20mm stabilizátor ... nemám skušenosti zase jen předávám skušenosti ... měli by být vyztužený spodní ramena a držáky stabilizátoru ke karoserii prý se to v seriovce dokáže pěkně vyškubnout :(
Juráš
22.3.2007 - Eidy
a samozřejmě mám všechny kola "do štaflí"
Eidy, e-mail: eidy@centrum.cz , www: http://www.skodateam.cz
22.3.2007 - Eidy
to Juráš: Mám auto snížený, vepředu pružiny tužší o 80%, vzadu o 60%, tlumiče SPAX na nejvyšší tuhost a vepředu 18mm stabilizátor a stejně: když v 80-90km/h simuluju prudší vyhnutí se překážce (něco jako losí test) tak je znát, že se auto zavlní a to nechci. Takže jdu do 20mm stabiku vpředu a logicky musí něco přijít i dozadu. Asi tam přijde ta 18mm z předku.
Btw: Bavil jsem se s Davidem Vršeckým (jezdí závody tahačů) a ten řikal, že na kamionu dávaj hlavně šílenej stabilizátor dozadu. A to jezděj jenom hladkej asfalt. Vim, že se škodovkou se to těžko srovnává, ale chci tim říct, že hodně záleží na rozložení hmotnosti, výšce těžiště, geometrii a kinematice kol.
Eidy, e-mail: eidy@centrum.cz , www: http://www.skodateam.cz