(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Petkarův ShRek

Pokračování stavby a provozu od roku 2007
9.1.2007 - Petkar Poslat vzkaz , e-mail: karelpetr@seznam.cz, www: http://www.skoda110r.cz

Přečteno: 16033
Komentářů: 171 

23. června 20176

Tak se rok s rokem zase sešel a po absolvování loňských srazů došlo k určité evoluci s autem a změnu konfigurace tentokrát doznal...

kdo uhodne?

No ano, výfukový systém... a když už, tak od základů... Svody čtyři do jednoho od Bohouše Krejčí a příčný výfuk dle specifikace Š130L/A schovaný za zadním čelem...

Montáž nebyla zrovna plug-and-play (ačkoliv být měla)... muselo se opatrně upravovat, abych se za zadní čelo vůbec vešel, ale je tam...

A dojmy? vedle mírného zvýšení kraválu v autě, v tuto chvíli chybí motorová brzda, kterou v minulosti byl právě výfuk (ať už sériový nebo domorobo), kdy se motor začal prostě dusit a dál se točit nechtěl... teď se naopak točí dál i na vyšší kvalty není problém ho točit k 6500-7000 rpm (dle otáčkoměru), do kopce auto ujíždí i papírově výkonnějším vozům a na dálnici máme odměřenou maximálku (dle GPS) 152 km/h ve dvou lidech a s bagáží (cca 260 kg zátěže)...

17. dubna 2016

Koukám, že jsem dávno nic nenapsal, jak se žije se SchRekem, tak tady je pár řádek:-)

V mezidobí jsem s autem absolvoval každý rok tak 3-4 srazy, sem-tam se povedla i nějaká ta bedna, ale co je důležité, poslední dva roky mám opět nejen stabilního a spolehlivého mitfáru, ale i mechanika:-)

Neplánovaně se rozdělával celý "spodek" motoru, protože ShRek při rozjezdech vydával divoké zvuky, nakonec problém vyřešilo nasazení ložiska do kliky místo kluzného bronzového pouzdra, od té doby je klid...

Po loňské sezóně se kompletně rozhodil celý brzdový systém, protože auto od začátku nebrzdilo tak jak jsem očekával. Nakonec jsem zakoupil odsávačku brzdové kapaliny a zapojili jsme brzdy tak, jak jsou zapojené u rapida (tj. propojka na brzdách ven, jeden pár pístků na předním brzdiči ovládá jeden okruh, druhý pár je ovládán spolu se zadním okruhem).

Při prvním zkoušce jsem erko rozjel na nějakých 50-60 km/h a prudce šlápl na brzdu...

A hádejte co se stalo?

ANO!!! Všechny čtyři kola se kousla, nechal jsem na asfaltu kus gumy z pneumatik, a auto se hrnulo vpřed na zablokovaných kolech... Brzdný účinek je proti předchozím vlahému (ne)brzdnému účinku neskutečný... a to ještě nejsou nové destičky zajeté...
Konečně auto brzdí tak jak jsem od začátku čekal...

Dále jsme pro letošní (a další léta) pořídili elektrické čtyřbodové pásy SCHROTH. No, ony jsou vlastně třibodové (kotvené ve třech bodech, ale tělo drží ve čtyřech bodech, pak se v tom vyznej:-))...

Trošku se v autě uklidilo a předělala lehce elektrika a to je asi vše...

Pro ty, kteří chtějí fotky, udělám je a nahraju je co nejdříve...

11. července 2011

Je to jako s malým dítkem - po období těhotenství (trvajícím taky 9 měsíců) jsme včera s Tátomechnikem "porodili" nový motor do ShReka...

Technokrati ať čtou dál, ostatní ať tuto pasáž přeskoč:-)

Konfigurace motoru

  • blok a hlava felicie MPi
  • odlehčený setrvák (nákres by Džon)
  • klika zbavena všech otřepů a drsností
  • klikový mechanizmus vyvážený (klika, setrvák, řemenice, spojka)
  • hlava snížená o 0,8 mm
  • ventily podloženy o jednu podložku
  • vačka na velké uložení od MotorExcelu časování 264/278
  • rozdělovač (v tuto chvíli) klasika pro škodu 120M
  • karburátor LEKR (v tuto chvíli s neznámými úpravami)
  • sériový výfuk pro škodu 130
  • palivové čerpadlo FACET (kostka)
  • alternátor 70A
Odhadovaný výkon cca 75-80 HP. Pro šťourali, až bude auto zajeto a bude "dokonfigurováno" - odpovídající karburátor a favorití ETZ (už jsou doma, akorát není čas laborovat), nechám auto změřit...

Montáž motoru

Celá akce implantace nového motoru byla naplánována na neděli 10.7.2011, neboť v sobotu jsem odvezl rodinu na týdenní pobyt a mám klid :-D Sice jsem byl trošku nervozní, že motor stále ještě neběžel, ale nakonec jsem si ho v pátek 8.7.2011 poslechl v utrženém sluchátku a seznal, že snad bude připraven...

V den D-1 (sobota 9.7.2011) odvážím motor od Tátomechanika k sobě domů s tím, že v neděli začneme v 9:00...

V den D (neděle 10.7.2011) vyzvedávám Tátomechanika a začínáme v v cca 9:20. Motor je založen do auta v cca 11:00. Pro šťouraly - ono chvilku trvá, než se navěší veškerá bižuterie na motor, pak se postaví hup-cuk...

V cca 15:00 zkoušíme první natočení. Opět pro "rychlíky" - než se zapojí voda, elektrika, startér, táhlo řazení (když nějaký blb nechá zakvaltováno:-D), pak jsme se zasekli na táhlu řazení... Do toho cca hodinka přestávka na oběd a sváču...

První startování - a nic?!?...

Palivová pumpa nedává palivo. Dodatečně zjištěno, že byla špatně zapojená odlučovací nádobka karburátoru a pumpa nedokázala přetlačit kuličkový ventil, po nápravě se ozvalo vždy po otočení klíčku jenom "pla-pla-pla" a vše OK - nádobka plná...

Další cca 3 hodiny laborování se zapalováním, až nakonec v šest večer vyhazujeme "nový" rozdělovač na favorita (koupaný loni a najeto cca 300 km:-( ) a dáváme "klasiku" ze škody 120M (na kterou motor běžel na stolici). Při prvním pokusu blbě zapojíme kondenzátor na cívku a po veselém jiskření, čmoudu a přehoření kabelu kondenzátor na rozdělovači vyhazujeme a dáváme jiný :-D

X-té startování - motor běží a mám z toho radost:-D zvuk má i na sériový výfuk moc pěkný (takový příjemně decentně brutální jak mívají starší sportovní auta, však to znáte)...

Než jsem dostrojil zbytek auta - vyházet nepotřebné součásti, namontovat filtrbox, odvézt Tátomechanika domů, trošku poklidit, je deset hodin večer... Auto pořád nemá zadní čelo, ale rozhodl jsem se pro krátkou projížďku ulicí (bohužel nešlo moc vyzkoušet, protože u sousedů mají dvě malé děti, které v té době již spali... navíc auto není po 10 měsících hibernace umyté, takže přední okno je od prachu téměř neprůhledné...

Závěrečné konstatování před HG?

Z původních plánů po loňské sezoně se povedlo realizovat téměř vše, akorát tachometr stále nefunguje - problém v převodovce (budík i bowden jsou v pořádku...)

Navíc upravené táhlo řazení přineslo zpřesnění řazení... Převařené pedály brzdy a spojky jsou perfektní, zejména brzda neuvěřitelně "přitvrdila" daní za to jsou velké ovládací síly na pedály, ale aspoň má člověk lepší pocit kontaktu s autem :-) Ještě musím projet auto v plném rozsahu otáček zda neklouže spojka (v týdnu)

Bohužel do HG již nemám čas testovat, snad se autem ještě trošku tento týden svazu, uvidíme... Když ne, ladit budeme na HG :-D

Žádné fotky, co by taky bylo vidět? Motor se širokou řemenicí a vodní pumpou z feldy? No možná něco tedy dneska nafotím a přidám...

ShRek

Vím, že nenosí štěstí přejmenovávat "dítko" v pozdějším věku, ale protože nějak označení "eRík" je takové... no, běžné:-) rozhodl jsem se přejměnovat eRíka na

ShReka

Jednak mají stejnou barvu, jednak erko taky letos neskutečně zlobilo (vím, jde to na můj vrub a "zanedbané" údržby, ale skutečně toho letos bylo nějak moc...), ale na druhou stranu dokáže být neuvěřitelně a dělat mi mnoho radosti:-D

Dalším, ne nepodstatným důvodem k přejmenování, je Projekt Fiona, ale o tom v samostatném článku...

Původního textu už bylo moc:-D, Takže změna ve strukturování...
Koho by přece jenom zajímalo, co se dělo s autem před rokem 2007, může kouknout sem: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=183

27.-29.srpna 2010

Účastníme se erkem Srazu ke 40. výročí zahájení výroby v Kvasinách. Před srazem se na ShRekovi udělala STK (ano, přátelé, už to byly 2 roky, co (ne)jezdíme:-D) a porušil jsem hlavní zásadu: "Když to funguje, nehrabej na to" a následně i druhou: "Když už něco řešíš, nikdy neřeš dvě věci najednou".

Po Hundertgangu měním rozdělovač a kompletní zapalování za zapalování z fáčka a zároveň i za repasovaný karburátor od pana K. z Kbel. Ne že by původní řešení plně nefungovalo, ale auto mělo "hrubý" chod a trhavé přechody... První start nádherný, bohužel další jsou už horší, auto nechce startovat ani teplé ani studené... Navíc jsem před srazem konečně odvzdušnil pořádně brzdy a spojku...

Přesto všechno jsme nakonec nějak absolvovali sraz (ponechám bokem okrajové "nepříjemnosti" jako pokažený žaludek manželky, nestarujícího ShReka atd.)...

Cestou domů jsem uhnal na hradecké dálnici motor a tím je rozhodnuto...

Pro letošek je doježděno a urychlila se stavba nového motoru.

Ještě výčet letošních závad (což je na 2 srazy až-až):

  • nejdou zvenku otevřít dveře spolujezdce
  • nenavíjí repasovaný pás u spolujezdce
  • nejde stahovat okénko řidiče
  • neukazuje tachometr
  • špatný karbec
V průběhu zimního spánku, chci udělat (opravit/upravit) mimo výše uvedené:
  • nový motor
  • převařit brzdový a spojkový pedál
  • upravit převod na stěrače


A v příštím roce se chci naplno vrhnout na Projekt Fiona...

12. srpna 2010

Tak letos jsem zatím s eRíkem zvádl akorát Hundertgang. Sice jsem plánoval Petrův zimní hudertslet, ale zdravotní problémy starší dcerky a její hospitalizaci toto zmařily...

Na HG jsem se těšil tedy o to víc...

Již nějakou dobu jsem před HG řešil podivné zvuky (bouchání a klepaní), ale přesto jsem do Poděbrad dojel. Na místě jsem, díky radě jednoho staršího erkaře, zjistil, co to je a problém odstranil. Modří vědí - zadní pružina chytala o domeček, po vytažení domečku a pak ještě výměně misky na levém zadním tlumiči sed zvuky přestaly ozývat... Možná si pamětníci vzpomenou, že misku na pravém tlumiči jsem měnil na HG 2008:-D

Nicméně už nic nebouchalo, ale strašně mi vadilo, že se auto při ubrání plynu "vztekalo" a trhalo... Zkoušeli jsme to odstranit na HG výměnou ETZ06 za klasickou cívku (došlo ke zlepšení, ale stále to nebylo ono), nakonec se ukázal jako problém rozdělovač a karburátor (co jiného taky:-D).

Takže v týdnu po HG proběhla výměna karburátoru za repasovaný LEKR (malinko jinak natryskovaný) a nový rozdělovač - bezkontakt z favorita. Motor má teď krásně sametový chod, žádné trhání se nekoná...

A protože u eRíka platí, že jednu vadu odstraním, vyrojí se další, takže:

  • včera zjištěno, že motor nechce startovat za tepla (ačkoliv po sestavení nového rozdělovače a karburátoru fungoval)
  • mitfára na HG nějakým způsobem vytáhl samonavíjecí pás a tento přestal navíjet (byl po repasi)
  • mitfára na HG cosi provedl s levými dveřmi a nejdou otevírat zvenku, (asi vypadlé táhlo)
  • včera jsem si zamkl klíče v erku a musel za použití mírného násilí stáhnout okno, načež šlo vytáhnout nahoru a pak přestalo reagovat na pohyby kličkou (asi přervané lanko, nebo vypadlé)
  • opět, jako již kolikrát předtím, klouže spojka
  • brzdy jsou stále "gumové" (auto brzdí, ale není to úplně ono:-( )
Pozitivum je, že mám opět na 2 roky pokoj od STK.

Do srazu v Kvasinách bych rád pořešil prokluzování spojky, profi odvzdušnění brzd a spravil otevírání dveří u spolujezdce, zbytek se uvidí...

Fotky žádné nejsou, co taky fotit? Zástavbu fávozapalování do erka? Nějaké fotky auta určitě najdete v článcích k HG...

16. dubna 2010

Aktualizace eRíka jsou skoro pravidelní s roční periodou:-D. Důvod je vcelku jednoduchý - "ženatý se dvěma závazky", práce, starší barák, jiné aktivity, takže jediný čas, kdy mám možnost něco dělat na erku jsou zimní měsíce... Nicméně pro letošek mám tyto novinky:

Nové sedačky
Přední sedačky původem ze Suzuki Swift GTi zakoupené při loňském hundertgangu, v průběhu zimy přečalouněné (čalouníkem), sedáky a opěrky ještě doplněné po krajích 2 cm molitanem a zadělaná díra v opěrce hlavy. Zadní jsou původní erkové přečalouněné. Sedí se v nich moc dobře:-D

Otevřený K&N filtr
Když jsem si přečetl něco málo o bavlněných filtrech, docela mě to zaujalo a měl jsem chuť to vyzkoušet. Vím, že na stávající motor je to k ničemu, ale je to už příprava na motor nový:-D Když jsem se pídil po originál K&N kitu na karburátor LEKR cenově jsem se nedostal pod 3 000,- Kč, mohl jsem samozřejmě koupit levnější varianty jiných výrobců, jenže jsem byl před nimi varován... Nakonec jsem čerpal inspiraci u ostatních, kteří odřízli část filtrboxu a použili původní vložku. Zakoupil jsem pouze K&N vložku a původní filtrbox kolem ní ořezal... Při prvním nastartování jsem běhal kolem motoru a hledal kde co uniká, protože ten syčivý zvuk při otevřené kapotě je nepřeslechnutelný:-D

Elektrické otevírání předního kufru
Od roku 2008 jsem jezdil s utrženým lankem otevírání kapoty kufru a využíval nouzové řešení (natažený drát). Protože nemám rád "standardní řešení", zamýšlel jsem se nad možností elektrického otevírání. Řešení za použití elektromagnetu ze startéru mi ovšem přišlo moc humpolácké. Pak se mi povedlo sehnat elektromagnet přímo určený pro otevírání pátých dveří a tak jsem ho implantoval:-D Vše funguje k plné spokojenosti, zajímavé na celé věci je pouze značka vozu, z kterého je použit - Škoda Favorit, do roku výroby 1991, měl jsem ho včetně návodu a kompletní kabeláže. Za 250 Kč, neberte to...Fotky nejsou, pokud bude zájem, můžu nafotit...

Ostatní
Výměnu několika hadic chlazení ani nebudu zmiňovat, na tom není co fotiti nebo vysvětlovat.

Stejně tak výměna plynového pedálu za nový a jeho úpravu pro použití s LEKR karburátorem. Akorát doufám, že se tímto odstraní trhání auta při ubrání plynu. Původní plynový pedál se totiž nevracel...

A to je asi vše pro letošní rok, teď objedu několik srazů a další aktualizace zase za rok:-D

13. května 2009

Najdi rozdíl...

9. září 2008

Dnes opět bez fotek, ale rekapitulace a hádanka co tím chtěl autor říct:-):

PUJ 57-71 -> 21.10.2001 - 13.11.2001
1S1 62-09 -> 13.11.2001 - 01.09.2008
ABE 80-40 -> 02.06.2008 - 04.06.2008
_S_ 82-82 -> 08.08.2008 - 10.08.2008
8S2 95-97 -> 01.09.2008 -

A aby to nebylo tak jednoduché, zkuste uhodnout důvod, proč tomu tak je...

8.-10. srpna 2008

Tak jsem dodržel slovo, které jsem si dal, že letos přivezu erko na hundertgang. Povedlo se... Sice jsem jsem ještě ve čtvrtek o půlnoci domontoval karburátor, ale v pátek jsme jeli... Dopadli jsme více-méně slušně v AOSce a potkalo nás několik "drobných" závad:
  • povolené levé přední kolo (moje blbost)
  • vysoký volnoběh (3000 rpm) na cestě do Poděbrad (moje blbost)
  • občasné zhasínání na volnoběh (nejspíš nějaký bordel v nádrži?!?)
  • uvolněný tlumič pravého zadního kola (moje blbost)
  • prasklé gumové koleno na chlazení (moje blbost, už nikdy nebudu utahovat pásky golou...)
O akci jako takové se rozepisovat nebudu, jako každoročně i letos byla perfektně zorganizovaná... Přidávám pár foteček, převzatých od Davese:

Sice vypadají akčně, ale pravda je taková, že ve sprintu jsme mezi speciálama skončili předposlední (za námi skončil už jen Andrew se škodou 1203:-D) a podle času i mnoho aut s motorem o objemu 1000 ccm nás pojezdilo, holt si eRíkem ještě tolik nerozumíme.

Heslem neděle bylo:

Sice jsme nezvítězili, ale za to jsme opařili soupeře...

4. června 2008

Auto najelo prvních 20 km (nebojte, nebudu se rozepisovat o každém najetém kilometrů, ale tohle si zaslouží v "deníčku" zmínit). Co se od posledně změnilo:

Je seřízená geometrie a to tak že dobře, auto drží stopu a jede tam, kam ho pošlu. Na nějaké extrémní výkony jsem si zatím moc netroufal, neboť stále nejsou dotažené zadní unašeče (jsou pouze nalisované, ale Vláďa Dubský by mohl vyprávět, co to dalo práce:-))

Brzdy, no, jak jste asi již vyčetli v komentářích, do posledních hodin před odjezdem na geometrii se na nich makalo... Výsledek? Implantace brzdového válce průměru 22 mm a přesné seřízení posilovače autu výrazně pomohlo, auto brzdí tak jak jsem si představoval a i brzdový pedál má krok podle očekávání.

Trošku se ještě laborovalo se spojkovým pedálem, což mělo za následek prokluzování spojky, ale i to je už odstraněno.

Včera byla do erka posazena sedačka spolujezdce a pomalu, ale jistě začínám finišovat na HG2008. Stále mám seznam asi 40 věcí, které bych měl do HG dodělat, ale uvidíme co se stihne...

A abych furt jenom nepsal, pár foteček z neděle...

25. května 2008

Den D

Dneska opět žádné fotky, ale "malý krok pro lidstvo, velký pro Petkara":-D Poprve jsem se po 6 letech, 6 měsících a 6 dnech:-D svezl vlstním erkem bez cizí pomoci... prostě erko najelo prvních 500 metrů...

A teď poznatky:

MOTOR: automatický sytič na LEKRu funguje, motor běží i na "stabilizovaný" volnoběh (lehce zvýšený cca 1500 rpm) a jde krásně za plynem. Pětiletá hybernace mu evidentně neuškodila.

V kombinaci s výfukem a komplet bez odhlučnění je to ovšem neskutečný rachot:-D

PODVOZEK: Všechno vrže, ale to si sedne. Po rovině to jede celkem normálně, akorát v zatáčkách (v těch 3 co jsem projel:-D) mám pocit, jakoby se přední kola hrnula, místo aby zatáčela, ale přikládám to geometrii (jedu na ní tento týden), pak se uvidí.

BRZDY: Tady je kámen úrazu:-( Brzdný účinek se dostavuje až těsně u podlahy (cca 3 cm nad podlahou) a celkově je brzdový pedál "gumový". Ještě to zkusím nechat na dílně odvzdušnit a uvidíme. Ono je to všechno dohromady:

  • níž posazená pedálová konzole
  • čtyřpísty přes propojky
  • kotouče vzádu
Každá úprava může o trošičku prodloužit krok pedálu a pak to takhle dopadá, uvidíme koncem týdne....

Žádné fotky, žádné video, snad zítra, pokud se k tomu dostanu...

Jenom čistá neskutečná, koncentrovaná radost...

9. dubna 2008

Tak finišujeme:-)

Auto je zasklené, v sobotu jsme začali "zalévat" chlazení a taky skončili:-(... že teklo na několika místech, nebyl problém, spony jsem utáhl a přestalo to, až do místa, kde se destilka vracela zpět k motoru. Ať jsem utahoval sebevíc, teklo to stále... pak jsem lehce zmáčkl gumové kolínko a bylo jasno:-(... Nové koleno bylo proražené:-(, takže jsme skončili:-(.

Rekapitulace toho co ještě chybí (v první sledu dodělat):

  • nalít chlazení
  • podotahovat spoje na zadní nápravě
  • přidělat a zprovoznit ruční brzdu (není nutné, ale je to vhodné:-D)
  • dostrojit interiér (čalounění dveří a drobnosti kolem palubky)
  • udělat stěrače.
Pak první jízda, následně geometrie a seřízení a STK a papíry...

Pár fotek ze soboty:

Všímaví čtenáři si zajisté povšimnou určitého nesouladu mezi zasklením předního a zadního okna... Ano, přední okno je bezklínkové, zadní guma je, bohužel, původní po všech možných pokusech a zasklení do jiné gumy jsem to vzdal a narychlo použil původní zachovalou s klínkem. V budounu mě čeká "přesklení"...

18. března 2008

Dlouho jsem neaktualizoval. Na autě se maká ve chvílích volna. K "ukončení" stavby chybí:
  • zasklít zadní okno
  • vyrobit stěrače
  • dotáhnout podvozek
  • finálně přidělat chlazení
  • dodělat "drobnosti" v interiéru - čalounění dveří, palubku, sedačku atd...
Termín zproznění do konce března bude překročen asi o týden. Pak následuje geometrie a papírování...

Nicméně jarní Běšiny nebudou:-( asi nestihnu dostat auto na papíry a i kdybych to nějakým zázrakem stihl, nemyslím si, že jet první kilometry rovnou do Běšin je ten nejlepší nápad...

Aktuální stav, včetně malého pomocníka (pro čerstvé táty inspirace, k čemu se dá dopracovat po 15 měsících:-))

7. ledna 2008

Tak jsem se rozhodl ještě pokračovat v tomto denníčku:-) a nezakládat nový článek. Dne 5. ledna jsme konečně založili dveře, erko už zase vypadá jako auto...

13. prosince 2007

Eva s drobečkem je na horách, tak jsem využil čas:-D

Omluvte kvalitu, foceno videokamerou, neboť moje zrcadlovka je na horách s Evou. Jo a lišta na prahu je od Davese:-) Díky.

10. prosince 2007

Malinko jsem opět postoupil, je nalepeno čalounění stropu a sloupků a pak ještě uděláno asi milion dalších drobností, které nejsou vidět. Ve čtvrtek bych se chtěl pustit do koberců.

Bohužel, původně plánované koberce ze škody 120 nepůjdou použít. Jednak by se přední musely malinko upravit, ale problém je pak se zadními, které by byly poněkud "děravé"...

Pár fotek čalounění:


Pro všímavé:-) na některých fotkách je vidět částečné prověšení stropu uprostřed. Ve skutečnosti to není tak nápadné a ono taky není jednoduché naroubovat dvě další výztuhy pod střechu a čekat, že to bude stejné jako origo (zvláště pak v místě, kde jeden drát jde přímo přes výztuhu...)

10. října 2007

Zase tolik se od minula nepokročilo:-(, ale v erku už je topení a je finálně dodělaná elektrika (teda, je ještě nutno přivést + a - k napájení topení a ke karburátoru, ale to jsou drobnosti, vše funguje), a jsou ustavené ostřikovače, ale to jsou prkotiny:-)... protože se sema-tama někdo zeptal, jak je to topení udělané, tak přikládám pár fotek:

30. září 2007

Tak včera se drsně pracovalo:-D eRík je odvzdušněn a přemýšlím nad změnou jména na RENEGADE (odpadlík...), ale zpět k odvzdušnění, teklo to téměř ve všech spojích:-(, vše je ale utaženo a už neteče (až na přední kostku, na kterou jsem už němel sílu a chuť), musím dneska...

To je ta dobrá zpráva, teď ta špatná... Dochází na slova kluků (viz. starší komentáře pod článkem), brzdový pedál má trošku delší krok a při plném zašlápnutí končí cca 2-3 cm nad podlahou, byl navíc upraven "mrtvý chod" pedálu a možná se bude muset ještě kousek upravit, uvidíme jak se to bude chovat v provozu, taky ještě počítám, že se to malinko zlepší dotažením přední kostky a až si všechno sedne... Výhodou je, že mám všechny tři pedály v jedné rovině...

Dlouho nebyly žádné fotečky, takže aspoň dvě ze včerejška:

10. září 2007

Den s velkým "D".

Téměř přesně po 6 letech jsem včera natočil erko. Vím, že pro vás to nic neznamená, ale pro mně je to obrovský skok vpřed, neboť nejen, že mé erko je 6 let rozebrané, ale motor, který v něm je 5 let nebežel...

Jaké bylo moje překvapení, když po správném zapojení startéru (no ano, i mistr tesař se občas utne a zapojí ho blbě, proto se to nepovedlo už v sobotu) jsem asi na 8 pokus motor natočil a udržel se v chodu dlouhých 10 vteřin... Pak jsem ho zhasnul, protože není dodělané chlazení (není tam vůbec chladící kapalina) a navíc se struna k ovládání plynu na LEKRu skutečně nehodí, takže asi po 4 vteřinách začaly otáčky neúměrně stoupat někam ke 4-5 000 rpm, což na studený motor, bez zátěže a chlazení není to pravé... ale běží...

A oživení motoru? Nic jsem nedělal, osadil jsem ho do auta, nacupoval benzín (musel jsem tahat dlouho), zkontroloval olej a to bylo všechno...

Dnes tedy žádné fotky, jenom velká radost...

Srdíčko rozbušilo nad běžný normál, neboť garáží se začal rozléhat ryk 58 koní (verze 135, výkon 43 kW), no prostě takový malý automobilový orgasmus:-D

6. srpna 2007

Ač to vypadá tak, že se kolem mého vozu nic neděje, pomalu (ale skutečně pomalu) pokračuji... Stav je asi následující:
Chybí:
  • dodělat elektriku kolem motoru, baterky a alternátoru
  • natáhnout hadice k topení a zkompletovat topení
  • nalít fridex, utěsnit to co bude prosakovat:-D
  • dodělat brzdový a spojkový pedál
  • napustit a odvzdušnit brzy a spojku
Pak si auto může prvně brouknout a pohnout se z garáže vlastní silou. A pak už jenom kapoty, dveře, interiér....:-D

Pár fotek aktuálního stavu:

21. května 2007

Tak v autě je od soboty převodovka:-D Cvičně jsem si střihl 2/3 repasy jednoho tripódního kloubu - no prostě byl rozsypaný, ale jehličky jsem našel všechny - žůžo hrabat se ve vazelíně a hledat skoro 60 jehliček o průměru 2 mm a délce 1 cm...:-D a pak je skládat zpět...

Dvě fotky z montáže:

3. května 2007

V autě je už palubka, jsou přidělané přední mlhovky a tahá se elektrika.... (teda ona se netahá, tahám jí já a musím si jí dobře popisovat, protože neodpovídají barvy kabelů a vůbec je to takový mix všeho možného i nemožného:-D)... Přikládám pár foteček, (omluvte sníženou kvalitu některých fotek, foceno mobilem ve tmě...)

10. dubna 2007

Ne že by se za skoro 2 měsíce na autě nic neudálo, ale není toho tolik, co by stálo za focení... Pomalu pokračuji, hotovo je:
  • rozvod brzd (vyjma hydraulické ručky)
  • rozvod spojkové a palivové trubičky
  • komplet repasovaná přední náprava (včetně kotoučů, brzdičů...)
  • přivedeny trubky chlazení do předního kufru a roztažené pod autem
  • přední světla, nárazník, blinkry...

Pár fotek:

A jedna hádanka: které kolo je přední a které zadní?:-D

Anketa:

Dávat na předek bílé přídavné chromované mlhovky?

A) Ne, nedávat
B) Dát, pod nárazník, umístit zhruba pod úroveň hlavních světel (víc ke kraji)
C) Dát, pod nárazník, umístit zhruba pod úroveň přídavných dálkových (víc ke středu).

Kterou variantu by jste si vybrali? Já určitou představu mám, nicméně, bych chtěl znát i jiné názory...

18. února 2007

Pracuju jenom víkendech a i to jenom po chvilkách, takže se na autě moc neudělalo:-( Je napasovaný přední náraznik (asi budu muset vyměnit překryt v prostředku, omačkal se při montáž:-() a jsou roztažené nové brzdové trubičky (teda zatím ne komplet, chybí roztahat zadek, kde je nutné dodělat držák i pro trubičky od ručky...

6. února 2007

Moc se toho neudělalo, nějak je málo času:-( Ono se to nezdá, ale všechno co jde do auta se musí očistit, ošetřit a finálně usadit (však to všichni znáte:-))...
První fotky jsou pohled na naší půdu:-D

Zbytek je pohled do garáže:

20. ledna 2007

A jsme doma...

Lak vypadá hodně dobře, na cenu se ani neptejte:-(

5. ledna 2007

Erko je od 1. listopadu u lakýry. Dneska jsem se byl podívat na to, jak pokračuje. Teda, musel jsem jet nasadit zadní blatníky, holt musely se kvůli kytování sundat...

Taky jsme konečně vybrali barvu. Příští týden to stříkne do plniče a začátkem dalšího týdne půjde auto do definitivně laku...

Zde pár foteček:

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (171)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com