(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

"Pár" slov od "pár" čtenářů knihy Škoda 110R

Štastný a veselý Radku Svěcený :-D
24.12.2006 - Fanklub RST Poslat vzkaz , e-mail: jezisek@stromecek.com, www: http://www.skoda110r.cz

Přečteno: 12822
Komentářů: 17 

Radek Svěcený alias RST si dal tu práci a stvořil knihu o Škodě 110R.
Zde jsou naše odezvy řazeny abecedně. Dá se říci, že doslova gradují ;-)

* * *

Děkuji Radkovi Svěcenému za to, že mi knihu podepsal a vůbec za to, že ji vydal. Určitě tím udělal radost nejenom mně.

Bordo

* * *

Když jsem se dozvěděl o této knížce a zjistil, že autor je Radek
Svěcený, neváhal jsem si ji hned objednat. S Radkem jsem již na chatu řešil pár problémů ohledně motorů, a tak mi bylo jasné, že to nebudouvyhozené peníze, jako by byly např. v případě knihy od Computer
Press.(ani už nevím, jak ta se přesně jmenuje) Když knížka přišla, na nic jsem nečekal (byl jsem zrovna na brigádě, tak jsem měl čas), hned ji rozbalil a začal číst. Překvapilo mě, jak je knížka obsáhlá. Prostě je vidět, že to psal člověk, který věděl o čem píše a přidal k tomu ještě své zkušenosti. Podle mě je jen pár majitelů vozu 110R, kteří si by si tuto knížku nemuseli kupovat. Pro ostatní (né tak znalé) je to spolu s tímto webem nejlepší zdroj informací o tomto výjimečném voze.
Co se mi ale líbí nejvíce je poznámka na závěr: ,,A teď již odcházím
do garáže... otevírám vrata..." a tak dále. Úplně jsem v tom textu
viděl sebe, protože přesně stejně probíhá můj příchod do garáže.:-)
Radku, myslím si, že Tvoji práci ocení hodně nadšenců a pacientů,
kteří vlastní kupátko, a za to ti patří veliký DÍK!

Dejvid

* * *

Jakmile jsem se dozvěděl, že RST vydává vlastní knížku, měl jsem v
tom celkem jasno - ještě ten den jsem jí v knihkupectví chamtivě popadl a ani si jí před koupí neprohlédl (což dělám jen naprosto vyjmečně). Nezklamala - mimo spousty praktických informací, z nichž bylo mnoho pro mne zcela nových, jsem zde nalezl i množství zajímavých fotografií, nikde jinde dosud neviděných. A v neposlední řadě, jedná se pravděpodobně o jedinou soudobou publikaci o Škodě 110R na trhu, ve které jsem nenašel ani jednu jedinou chybu :-)
10/10

Falcon

* * *

Musím skutečně připustit, že autor knihy se zhostil zadaného témutu knihy bravurně. Kniha obsahuje jak řadu teoretických poznatků tak i praktické zkušenosti vyplývající z používání těchto legendárních vozů. Tyto zkušenosti jsou pak pro tzv. "erkaře začátečníka" velkým pomocníkem a jsou nevyčíslitené :-) a řadu z nich to od koupi vozu možná i odradí (to byl vtip :-D ). Musím uznat, že je to skutečně hodnotná literatura :-) a měl by ji mít každý fanoušek kupátka.

Feratt

* * *

Tak přesto že jsem knihu mohl koupit v knize, tak jsem si ji nechal poslat od tebe Radku a udělal jsem dobře.
Nechci se rozepisovat do nekonečna, ale musím Ti ještě jednou poděkovat za sebe a troufnu si říci - za celou širokou eRkařskou společnost. Radku DÍKY !
Za co?
Za to, že nejdu na onu místnost bez Tvého díla, které se pomalu učím na zpamět.
Za to, že je pro mne studnou poznání a já se pořád učím.
Za to, že si oživuji pomalu moje zapomenuté znalosti, které používám při renovaci mojí Růženky.
Za to, že mne Tvoje kniha přivedla zase zpátky na pro mne pomalu zapomnuté kRásné auto Š110R.

Hansi

* * *

Koupit.... nekoupit, toť to oč tu neběží. Samozřejmě, že koupit a to rovnou od autora a pěkně s věnováním.
Tvrdé desky, kvalitní vazba i papír. Ostrá oranžová barva převládající na obalu. Známý znak okřídleného šípu v kruhu a název Škoda 110R je to co pro mne dělá tuto knihu zajímavou ať už bude jakákoliv. Lehce ji prolistuju, příjemná vůně čerstvé tiskařské barvy se mi vloudí do nosu. Spousty známých i neznámých fotek, psaní tak akorát, prokládané číselnými hodnotami, sem tam nějaký ten technický výkres. Vracím se na začátek a nořím se do "děje" knižního dobrodružství.
Podrobně zdě popisovat celou knihu nemá význam, nechť si ji každý přečte a udělá si vlastní obrázek.
Svým rozsahem jistě nenahradí podrobnou bychli od Bati, ale to určitě nebylo ani záměrem. Najdete zde naprostý souhrn všech údajů které se dají o zmiňovaném voze sehnat, přičemž se autorovi podařilo nezacházet do naprostých detailů, které by těžko chápali i 100%tní odborníci. Je to ideální směs jenom toho podstatného, přičemž jediné co zde chybí je celkový počet šroubků a podložek na autě, rozdělený podle velikosti M ( rozuměj závitu ) a jejich přesné umístění a telefonní čísla na jednotlivé konstruktéry tohoto neopakovatelného vozu. Své si tady najde úplný eRkolaik, který nemá o existenci tohoto vozu ani tušení ( doufám že v naší republice nikdo takový není ), ale i nadšený majitel, který se poučí o historii vozu, objeví další a další souvislosti a v nezapomenutelné míře mu bude tato kniha lehkým průvodcem při plánech různých oprav či úprav.
Pro mne má tato kniha ještě spousty dalších osobních vlastností. Je o prvním autě, které jsem kdy vlastnil a stále vlastním. Napsal ji člověk kterého znám, uznávám, záleží mi na jeho názoru a ještě mi tuto knihu se vší skromností podepsal.
Myslím, že všichni dlužíme Radkovi poděkování a uctivou poklonu za toto velice podařené dílo, kterým propaguje vozidla na které jsme my ostatní tak pyšní.

Chrobák.Sáček

* * *

Po přečtení knihy Škoda110R od Radoslava Svěceného, musím říci, že je velkým přínosem do dnešní doby a to jak pro získání informaci z hlediska historie, tak taky pro ty co začínají s tímto legendárním autem. V knize se dozvíte opravdu hodně informací. Nevypíchnu žádnej moment, protože to bych musel opsat celou knihu. Ona mě totiž celkově dostala, jak zpracováním tak i obrázky.

J.T.

* * *

Nejsem žádný spisovatel, nepíšu žádné recenze – tohle je opravdu moje první, tak začnu úplně od začátku.
Když jsem se jednoho dne rozhodl, že zakoupím vůz škoda 110 R a postavím si ho k obrazu svému, pídil jsem se taky po nějaké literatuře, kde by byly popsány opravy, údržba a úpravy jakýmsi laickým stylem, ale ne úplně „jak pro blbečky“. Hledal jsem hledal, ale našel jsem jenom knihu, všem na eRkařském webu známou – Škoda 110R tuning. To nebylo nic pro mě, tak jsem zakoupil eRko a nechal knihu knihou. Po čase jsem narazil na V. Baťu a bylo. Nicméně po čase se na webu objevila zmínka, že Radek Svěcený chystá knihu. A dál nic. Alespoň z mého pohledu. Až najednou proběhla eRkařským webem informace, že RST tu knihu vydal a že je k mání v obchodech a na objednávku atd.. Zašel jsem se tedy kouknout do našeho knihkupectví a světe div se měli jí – a rovnou tři kousky!!! Hned jsem jednu zakoupil. A udělal jsem dobře. Kniha je plná zajímavých informací, jak co se týče historie, techniky, oprav, údržby a úprav (tuningu). Je napsaná lidským stylem i pro technicko netechnické typy – jako jsem například já – ač stavař, vrhnul jsem se po hlavě do studia automobilové problematiky a výrazy jako OHV, OHC a všelijaké jiné výrazivo pro mě díky této knize přestalo být takzvanou španělskou vesnicí. Hned na úvod jsem se dozvěděl spoustu zajímavých informací z vývoje škody 100 a 110R, jak vypadaly prototypy. Pak mírný úvod do techniky vozu škoda 110R, popis všech mechanických částí a hlavně! vysvětlení jak funguje to a ono. Následujíce neméně zajímavými kapitolami o opravách, jak co vyměnit, na co si dát pozor, kde co vylepšit, atd. Závěr knihy tvoří část o tuningu, neboli ladění aut. Tady se dočteme spoustu informací jak vyladit naše eRka. Počínaje drobnými úpravami motoru, přes zástavbu širokých náprav až po výměnu motoru. Samozřejmě je to spojeno s radami, typu na co si dát pozor, kde co vylepšit atd.
Závěrem bych chtěl poděkovat autorovi, že lidem co se zajímají o daný typ vozu a chtějí z něho udělat skvost, za kterým se otočí nejedno oko, dal knihu, která výrazně ovlivnila jejich náhled na věc a ušetřila spoustu starostí s dotazováním se, doprošováním a nekonečným hledáním informací. Lidé, kteří ještě před nedávnem sice věděli co je píst, ojnice a kliková hřídel, ale o dalších tajích automobilové techniky nic nevěděli – zvláště té co se týče 110R - neb se nepohybovali v oboru, tuto knihu jistě ocení a za několik dekád se tato kniha bude vyvažovat zlatem...
P.S. Ještě bych chtěl dodat, že o tuto knihu je zřejmě velký zájem i mimo eRkařskou veřejnost, neb mi byla odcizena při návštěvě školy, když jsem si byl pro přihlášku a v hale na ČVUT jsem jí vyplňoval. Odcizitel si nevšiml mobilu a peněženky ba ani klíčů od vozu a kreditní karty, zato ho plně zaujala výše zmiňovaná kniha a jako jediná také zmizela. Nevěřil jsem vlastním očím:-))

Kloggie

* * *

Když jsem věděl dopředu, že Radek píše knihu o eRku, říkal jsem si, co asi nového chce do ní ten tichý až introvertní Ráďa napsat, když snad vše už bylo řečeno v dosavadních příručkách? Chyba lávky, to co Cedrych s Baťou nemohli do svých děl dát, je časový odstup. Nemohli totiž dopředu předvídat, jaké budou technické a materiální možnosti eRkařů 25 let po ukončení výroby vozu.
Oproti tomu tato nová kniha nejen že dává spoustu návodů, radí záměnosti dílů z pozdějších modelů škodovek, ale také vysvětluje jak probíhal vývoj vozu a jak se lišily inovace eRek v průběhu produkce. To vše doprovází spousta obrázků z archivu automobilky. Mnohé ještě nikdy nebyli zveřejněny a za ty reportážní přímo z výroby jsem obzvlášť vděčen. Ty jsou fakt maso ;o)
Jedna věc je posbírat materiály, náměty a přidat k nim vlastní vědomosti. Druhá věc je sepsat to v knihu, aby to mělo hlavu, patu a výsledek byl čtivým přínosem. Třetí věc je najít vydavatele, který knihu zrealizuje a dodá čtenářům. Když se tyhle tři části stanou, je to ohromný životní úspěch, ke kterému Ti Radku Svěcený upřímně gratuluji!

Láďa Ladič

* * *

Do zmiňované knížky jsem měl možnost trochu nakouknout a už jsem si ji od Radka i s věnováním objednal.
Jsem moc rád, že se taková knížka vůbec vyskytla a že je možné ji získat i s podpisem autora, což její hodnotu a radost z ní násobí.

larry

* * *


Touto cestou bych chtěl poděkovat Radkoj za jeho bestseller, tedy knihu Škoda 110R. Našel jsem v ní mnoho zajímavého, fůru obrázků pro mě neznámých a také duševní útěchu :oD.
Knížka doma zaujímá čestné místo hned nad luxusním katalogem náhradních dílů.
Radka si vážím, Hanky samozdřejmě taky za to že mu trpí tu nemoc a Shadowa nesmím opomenout,lebo to je vůbec první eRko ve kterém jsem by svezen a není to úplně obyčejné auto......
Proto ZDAR báječným lidem na těch našich strojích;o)

m8rinek

* * *

Díky Radku za to že jsi pro nás napsal tak krásnou knížku, úplně vidím jak za pár let stoupají aukce na aukru do závratných výšek a kamarádi přeplácejí jeden druhého jen aby tenhle poklad dokonce s vlastnoručním podpisem získali. Ale většinou je to bez šance, protože ceny se pohybují v řádu tisíců, takže nezbyde než si koupit páté doplněné vydání tohoto díla.....

Marty110R

* * *

Děkuji za tak hrdinský čin, nezrazený žádnými překážkami ani obětováním roka snažení, dovedený do slavného konce pro podporu našich plechových miláčků.
Vzdávám hold spisovateli, opravci, úpravci, závodníkovi a především dobrému kamarádovi Radkovi.
A taky trochu věcně :-) Na knížce jsem našel jednu obrovskou vadu, je mi líto že to musím napsat, ale ještě jí pořát nemám podepsanou od autora :-))). Jinak se mi moc líbí, zabírá celé pole eRkařského snažení popis, opravy i úpravy jak pro originalisty tak pro závodníky či tuneristy, a není zde žádná snaha tu či onu skupinu potlačovat nebo vyzdvihovat. Každý si může v knížce najít svou cestu, a i pro nás znalé a ostřílené se zde najdou velmi zajímavé informace.
Dík Radku, hodně štěstí a úspěchů nejen s knihou a eRkem v novém Roce 2007.

Mišule

* * *

Co říci ke knížce od RST? Z pohledu tvorby, jsem o ní věděl dávno dopředu, než začaly od Radka prosakovat kusé informace, že něco chystá, byl si dokonce něco nafotit i na mé stovce, stejně mě ale zarazilo, že vznik takovéto "tenké" knížky trval tak dlouho, ale nejlépe ví asi sám Radek, co všechno to obnášelo... Vím, že do knížky se nakonec dostala jenom malá část materiálů a ilustrací, které Radek při její přípravě sesbíral...
Mě osobně se knížka velice líbí a není to proto, že jí napsal můj kamarád, ale protože přesně vyplnila mezeru v literatuře o Škodě 110R.
Na jedné straně existují "obecné" publikace, zabývající se automobilovou technikou jako takovou, vysvětlující fungování všeho možného, ale jdou jaksi mimo erka. Na straně druhé jsou zase knížky od p. Bati a Cedrycha, které vysvětlují, ukazují montážní postupy, ale chybí tam troška teorie. Radek přesně a vyváženě dávkoval jak teorii tak i praxi:-)
Je pro mě přínosem i proto, že každý si v ní najde "to svoje". Myslím si, že mnoha lidem pomůže i popis záměnnosti jednotlivých dílů a komponent, neboť jak všichni víme, dílů je málo. Sice nebudu mít originál erko, ale v budoucnu možná budu stavět originál a ušetří mi hromadu návštěv v archivu v Mladé Boleslavi.
Prostě je tak akorát:-) v dobrém slova smyslu.
Díky Radku.

Petkar

* * *

Postavit garáž, osadit motor, napsat knihu... Nebo jak to je?
Napsat knihu, to se nepodaří každý den. Sice každý den snad vychází desítky knih, ale ...
Kolik z nich je technicky zaměřených, kvalitních, čtivých, napsaných s citem a týká se vozu, který se přestal vyrábět před více než čtvrt stoletím? Takových mnoho není...
A pak, za tím drobným aktem nákupu jedné knížky vidím spousty a spousty mravenčí práce, času, který mohl být investován úplně jiným směrem, a každodenního úsilí...
Co mi na Radkově knize nejvíce potěšilo? Asi prolog :-), ucelený soubor informací, jak z historie, tak ryze technických, krásné fotografie našich vozů a víra, že Š110R coupé nezemře!
Takže, Radku díky!

Stanley

* * *

Z knihy, kterou pro nás napsal pan Radoslav Svěcený, na první pohled září velké nadšení a láska k autu, které se doslova stalo hrdinou a miláčkem mnoha mužů. A pan Svěcený mezi tyto muže patří. To, že je skalní fanda dokázal i tím, že vyvinul nezměrné úsilí a věnoval spoustu svého volného času k tomu, aby o Škodě 110 R napsal knihu.
Málokdo si však dovede představit, co se vlastně pod pojmem “napsat knihu” skrývá. Myslím si, že ani pan Svěcený netušil do čeho se pouští. Zhostil se toho z grácií – po půl roce práce, vznikl příběh auta od jeho vzniku až po současné úpravy a modernizace. V knize jsou mimo jiné technické údaje, rady na údržbu i popis základních oprav. To, že nakonec odvedl výbornou práci dokazuje i velký zájem čtenářů.

šéfredaktor Ing. Radek Matulík
a redaktorka edice auto Ing. Šárka Němečková
Grada Publishing a.s., http://www.grada.cz

* * *

Knihu Škoda 110R - technika, údržba, úpravy, opravy
můžete objednat i zde >>>

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (17):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com