(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

JeRRomovo eRko 2006

stále bude co dělat
23.12.2006 - Jerrom Poslat vzkaz , e-mail: jerrom@centrum.cz, www: www.globus.xf.cz

Přečteno: 6612
Komentářů: 6 

eRko prošlo technickou a začalo už konečně býti AUTEM, takže máme tady nový článek v sekci VAŠE eRka:

----------------------------------------------------------------

Seznam souvisejících článků:
rok 2008 zde >>>
rok 2007 zde >>>
renovace zde >>>

----------------------------------------------------------------

Prolog:

Světlo světa spatřilo v Kvasinách v roce 1980 a od té doby jsem již šestým majitelem. Podle původního techničáku, který stále mám, mělo barvu 7845 - oranžovou, již od výroby mělo zapsané 13 palcová kola a později bylo provedeno převložkování motoru na obsah 1174 i se zápisem do techničáku.

Pravěk:

V mých 17 letech (léta páně 2003) jsem chtěl sehnat sestře auto, protože právě dokončila řidičák. Začal jsem pokukovat po inzerátech. A hledal jsem něco extra - VW Brouk byl drahej,ale pak jsem našel eRko...v inzerátě stálo: Škoda 110R, platné TP, r. v.80, v TP napsané 13 kola, vůz je kompletně rozebraný, cena 7000Kč. Po krátkém telefonátu s majitelem jsme se teda na něj 6.6.2003 vyrazili podívat: Leželo na boku ve stodole, komplet odstrojené a byl vyřezán kastlík na baterku a vanička. Jinak byl skelet krásně zdravej...všechny hrany byly opucovaný na plech a nikde žádná koroze. Odjeli jsme domů a urychleně začali shánět odvoz. A 10.6.2006 se už eRko stěhovalo k nám domů na korbě Avie.

Středověk:

No bylo toho hodně...a téměř vše je popsáno v minulém článku , do kterého ještě doplním fotky z dokončování stavby vozu.

Novověk:


1.8.2006 - Volám pánovi Y, od kterého jsem eRko koupil, a ptám se ho na kontakt na majitele. Jediné co mi řekl,je, že bydlí na konci Větřní ve žlutém - nově opraveném - baráku. Takže jsem toho moc nezjistil

2.8.2006 - Díky telefonnímu seznamu zjištuju alespoň telefonní číslo na majitele.

4.8.2006 - Po dlouhém váhání se odhodlávám a vytáčím telefonní číslo původního majitele. Vyzvání a vyzvání... nakonec to zvedá manželka. Z počátku nechápe, kdo jsem a co vůbec chci. Pak dlouho vzpomíná a uvědomuje si,že někdy nějaké eRko opravdu vlastnili, ale že manžel teď není doma. Nejvíc mě zarazila věta: "Ale my jsme to eRko prodali asi před 10 lety a už dávno musí být přepsané!" Chvilku jí teda vysvětluju, že není a naše konverzace končí tím, že mám zavolat v neděli večer, že manžel bude určitě doma.

6.8.2006 - Volám a zjištuji,že doma opět není. A prý je naštvanej, protože eRko má bejt už dávno přepsaný, že je to celý nějaký divný a že chce auto vidět. Až pak mi podepíše plnou moc. Domlouvám se, že tedy ve středu přijedu a dohodnem se.

9.8.2006 - S taťkou nasedáme do auta a vyrážíme směr Větřní (cca 40 km). Je strašlivý horko, potíme se, lepíme se do koženkových sedaček a škrtíme se na navíjecích pásech. Zhruba v půlce cesty jedu na čtyřku z kopce cca 80km/h, brzdím, podřazju...ozývají se výstřely...(z výfuku). Dochází mi,že ten karburátor pořád není v nejlepší kondici. Skrz Český Krumlov jedu stylem levá noha spojka, pravá noha plyn a pravá ruka brzdí ruční brzdou...jinak auto chcípá a vůbec nedrží volnoběh. Bydliště majitele nacházíme vcelku hravě,ale nikdo není doma. Nakonec paní přichází z práce a už z dálky se usmívá. eRečko se jí moooc líbí, nostalgicky vzpomíná, ale s politováním mi oznamuje,že manžel opět není doma (jezdí s kamionem). Strašně jí mrzí, že nemá foťák a nemůže si eRečko vyfotit. Pak nám vypráví něco z historie vozu: Auto kupovali jako ojeté za peníze z jejího věna - a to s jasným cílem: rodinný vůz. Postupně ho dávali do kupy, nechali ho nalakovat metalízou (na začátku vyprávění byla metalíza šedivá a na konci modrá - to by sedělo na autě jsem našel modrou vrstvu) a dokonce na něm měli i LOUKOTĚ. Po pár letech se ho rozhodli prodat a to za 5 000Kč jistému pánovi X do Větřní. Onen pan X několikrát přišel pro podpis plné moci, ale nikdy auto nepřepsal. Potom už o autě nikdy neslyšeli.
A když jsme jí začali vyprávět my,že jsme ho koupili za 7 000Kč a to rozebrané a navíc úplně od někoho jiného,než komu ho původně prodali,tak nechápala. Nakonec ještě nakoukla do interiéru se slovy: "Sehnali jste ten knoflík?" Když viděla naše udivené pohledy,tak začala vzpomínat: Někde na parkovišti k nim do auta vlezl nějaký Němec, vzal si jeden přepínač z prostředního panelu a se slovy "Tschechische Porsche" jim tam nechal 2 marky a odešel i s knoflíkem!
Chvíli jsme ještě klábosili a nakonec jsme jí nechali plnou moc s mojí adresou. Slavnostně nám slíbila,že se pokusí manžela přemluvit,ať mi to podepíše, a že mi plnou moc pošle poštou.

11.8.2006 - V odpoledních hodinách mi na mobilní telefon přichází smska,že plná moc je již na poště.

14.8.2006 - V pondělí v 7:30:30 (otevírají v 7:30:00) vcházím na poštu a přebírám očekávanou plnou moc a okamžitě odjíždím do Českého Krumlova vyřídit přepis. V 9:02 vcházím do registrace vozidel a v 9:03 si beru lísteček s číslem 135 a s hrůzou zjištuji, že u přepážky je právě číslo 103. A navíc ze šesti přepážek jsou v provozu jen dvě! Znechucen odcházím na parkoviště si sednout do auta a na uklidňuju se poslechem hudby. Za půl hodinky jdu zpět a u přepážky je číslo 105!!! Nervy už mám na pochodu, ale stále čekám, prohlížím nástěnky, počítám auta na parkovišti, sleduju ostatní lidi a jejich naštvaný grimasy... prostě takové zábavné dopoledne.
...a nyní přijde zvrat, kdo jste tuto slohovku dočetli až sem, tak Vás chválím za trpělivost a nezoufejte...v druhé části bude určitě lepší...
Zhruba v 10:30 vchází dovnitř neznámý muž, s úděsem prohlíží své pořadové číslo 110 a tabulku nad dveřmi s nápisem 107. A se slovy: "Máš vysoký číslo? Já na to už dneska nemám nervy!" mi podává jeho krásnou 110ku, kterou si vyzvedl již v 7:13... svítá pro mě naděje...ale...přichází 11:00 a rolety padají dolů - ano máme tady polední pauzu a ordinační doba začíná zase za hodinu. Jedu si koupit do nejbližšího obchoďáku svačinu i oběd zároveň a již v 11:45 opět stepuju na úřadě. Konečně v 12:20 přicházím na řadu a celá procedura trvá 10 minut a to i s mnoha otázkami pracovnice na jejího vedoucího:

  • protože tato pracovnice zde byla zřejmě nová a moc toho ještě neuměla
  • protože mám v starém techničáku vložený navíc list z úplně jiné série techničáku-holt eRko už mělo tolik majitelů,že se do techničáku nevešli, tak tam jednoduše lupli jinej list.
  • protože v centrálním počítači jim vyskočila hláška,že číslo motoru se shoduje s číslem motoru nějaké Škody Felicie 1,6
...kvůli 10 minutám jsem tam tvrdnul celkem 198 minut. A to jsem měl ještě štěstí, protože s mojí 135 bych tam byl asi až do večera. Kromě toho zavírají v 17:00, takže možná bych se ani na řadu nedostal!
Urychleně odjíždím domů, odšroubovávám značky z eRka a letím k nám na městský úřad. Jsem hned první na řadě, urychleně vyplňuji formulář na přepis a vcházím k přepážce... pracovník vyndavá nové značky, staré si bere, i malý techničák... a pak prohlíží velký techničák a když naráží na vložený list, jen nevěřícně kroutí hlavou a ještě se chlubí kolegům s tím, jaký to jsou paka v Krumlově, když to takhle prasecky řeší. Nakonec pokračuje v práci a já čekám,kdy mi zabaví velký techničák a začne vypisovat nový,ale místo toho bere do ruky propisku a ručně do starého techničáku vpisuje nové údaje + změnu barvy. Během 10 minut jsem venku a už jen zařizuji u pracovnice pojištovny změnu čísla SPZ/RZ na pojistné smlouvě. Takže ta legislativní část je úspěšně za mnou a spokojeně si v ruce domů odnáším SPZ: 3C2 81-85. (No, když si uvědomuju těch 800Kč za přepis ,tak zas tak spokojenej nejsem.)

18.8.2006 - Namontován opět další karburátor, tomu předchozímu jsem sice srovnal víčko,ale nepomohlo to a benzín protejkal. eRko se ulejvalo a nejelo, teď se zdá,že je to v pohodě.

15.9.2006 - Namontován další karburátor, už ani nevím kolikátý, a nová hlavice řadicí páky + je skoro vyleštěná pravá okapní lišta.

16.9.2006 - Doleštěna levá lišta a nasazena.

19.9.2006 - Nasazeny a přišroubovány obě lišty.

21.9.2006 - Vlepeny hříbky a nalakovány spodní lišty dveří do černé barvy. Také jsem se zúčastnil kontrolního měření tachometrů - při tachometrových 50km/h mi naměřili 45 km/h.

22.-.24.9.2006 - Účastním se srazu v Běšinách, kde jsme kvůli pozdnímu příjezdu absolvovali až noční orienťák (maličko jsme při ném bloudili - taky jak má eRkař poznat, kde je oněch 250m nebo 500m, když mu tachometr skáče po kilometrech). V sobotu jsme prošli kemp, koupil jsem si kalendář Škodateamu a lištičku na přední čelo. Potom jsme se vydali omrknout eRzety a v neděli na burzu. Sraz byl super a budu se snažit spáchat o srazu podrobnější článek.

24.9.2006 - Veselá příhoda: Ve čtvrtek před Běšinami jsem konečně vyřešil chcípání motoru na volnoběh (vyměnil jsem sání a těsnění mezi sáním a hlavou). Ale když jsem v neděli po srazu dojel domů a chtěl asi po hodině opětovně nastartovat eRko, tak chytlo a hned chcíplo (rodiče se chtěli předvést taky jednou v pořádným fáru na veřejnosti...jeli na hřbitov). A už se nám ho nepodařilo natočit. Jako závadu jsem identifikoval asi opět prohlé víko karburátoru a motor tudíž ulitej (to víko by bylo snad už 5. a to nemám filtrbox přišroubovanej šroubem ke karbu,ale chycenej pružinama). Proto jsem vyndal svíčky, utřel je a motor jsem protočil na prázdno bez svíček. A ejhle přeskočila jiskra u třetího válce a tak zapálila benzín. Z válce začaly šlehat plameny a tak jsme chvíli s taťkou foukali až to přestalo hořet...jinak celkem nudnej den.

26.9.2006 - Odhalena závada na karburátoru: Plovák nebo ventil nezavíral a v karbeci bylo tolik benzínu, že to protejkalo a na klapkách stálo tak 1cm benzínu a celý karbec se topil v benzínu. Vše už je opraveno a eRko jezdí.

29.9.2006 eRko nás dopravilo do Českých Budějovic na finále Tuning Cupu (ale parkovalo u Kauflandu).

1.10.2006 - Odjíždím vlakem na kolej do Prahy a od 2.10.2006 mi začíná výuka na ČVUT, fakulta elektrotechnická :-( Další práce na eRku jsou tedy kvůli škole prozatím zpomaleny a hlavně musím do zimy dodělat Trabanta a udělat na něm STK.

13.10.2006 - V pátek 13. dostávám od Jeníka130RS hliníkové lišty do dveří(co drží sametku) a prahové lišty, po vyleštění půjdou na auto.

4.11.2006 - Kvůli první nadílce sněhu jsou venkovní práce na Trabantovi pozastaveny. Přesouvám se do garáže, srovnávám a začínám leštit okenní lišty na eRko.

19.11.2006 - Rozhodl jsem se uložit eRečko k zimnímu spánku a budu doufat že se na jaře probudí s novým srdcem (čeká mě GO motoru). Auto jsem umyl, vyleštil, zavezl do garáže a přikryl hadrovou plachtou domácí výroby. Jinak...tachometr se zastavil na cifře: 1359 km...tolik celková bilance najetých kilometrů v roce 2006.

1.12.2006 - Tak jsem dnes odnesl značky do depozitu. Když jsem vlezl na úřad tak jsem myslel, že snad ani není úřední den...nebyla tam ani noha. Ale paní za pultem mě ujistila,že opravdu mají otevřeno . A můj čas byl opravdu nejlepší...v 9.51 jsem šel sundat značky, v 9.56 jsem vyrazil směrem úřad, v 10.15 jsem pozdravil toho naštvanýho úředního šimla a v 10.20 už ze mě mámil 100Kč za to,že napsal do velkýho techničáku 1 větu a slepil značky k sobě 2 vrstvama izolačky...vůbec nešetří, přece by stačilo ty značky objet izolačkou jen jednou,ne? Udělali by 2krát víc značek...hrůza...Šetřeme naše lesy!!! :-)

20.12.2006
Zkrátil jsem přední pružiny na každé strané o půl závitu a po namontování zpět je auto stejně vysoko...snad si to sedne...jinak původní délka per: 285mm a po zkrácení 270mm a pro doplnění zadní pružiny mají délku: 305mm

Krásné prožití vánočních svátků a šťastný Nový rok všem přeje Jerrom

Budoucnost:

  • doplnit nějaké části textu...třeba o víkendové dovolené v Mladé Boleslavi
  • napsat článek o srazu v Běšinách...já vím LL, už mám udělaný fotky a část textu
  • začít pomalu produkovat článek Jerromovo eRko 2007
  • dodělat koberce do interiéru, vyleštit lišty a hlavně do jarních Běšin udělat GO motoru a nasadit loukotě

Nostalgie:


Co člověk nenajde při úklidu půdy...jinak to žluté eRko jsem dostal od kamaráda k narozeninám...

Epilog:

Je mi jasné,že toho textu je celkem dost,ale jestli jste dočetli až sem, tak před Vámi smekám. Fotek tady asi moc nebude, ale něco sem ještě přidám. Váš JeRRom

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (6):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com