(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Michalův "Drakouš"

příběh eRka jménem Drakouš
12.8.2001 - Michal Poslat vzkaz , e-mail: antonin.sudik@kappapakaging.com

Přečteno: 3436
Komentářů: 17 

Technický popis:

Škoda 110R , rok výroby 1972 , červená barva , alarm , imobilizér

Motor:

Původní 110R , karburátor SEDR , svíčky Brisk N17 , předělaný plyn (je to trochu vidět na fotce)

Převodovka:

Původní čtyřkvaltová

Karosérie:

Starší typ bez větracích mřížek u zadních oken , dvouoké přední čelo , po celkové GO , černý interiér , palubka ve dřevě (tapeta) , celokoberec , sedačky původní anatomické 110R z eRka r.v. 12/79 , rádio schované v kastlíku a 4x repro

Nápravy:

původní 110R po GO , nové tlumiče , brzdy ,pružiny

Kola:

Zatím bohužel 14" s orig.poklicemi

Trochu z historie:

Na jaře 1999 jsem za 6000,-Kč koupil Š 130 s pětikvaltem a hned ji s tátou vyměnil za eRko, ve kterém tehdy jezdil. Každý mi nadával a měl mě za vola, ale já si myslel svoje. Erko bylo oranžové se spoustou hnědočervené základovky, r.v.12/79. Přetřel jsem ho na modro, vyměnil přední sedačky za sedačky z Fordu Taunus 2.0 a jezdilo se. Začátkem léta 2001 se brácha rozhodl, že mi tu škodovku po tátovi nechá, protože táta si mezitím koupil džíp Suzuki a auto zdědil brácha, který ho zrasil. Použil jsem z něj jen ten pětikvalt, který jsem si hned namontoval do Modrého šípu. Protože už prodělal i výměnu motoru (prasklá hlava) na motor ze 120 po kompletní GO, jelo to dost dobře, maximálně tak 165 km/h, což si myslím není špatný bez jakéhokoliv odlehčení a ladění. Na karburátor z Š 105.
Jenže koroze je koroze a tak jsem se rozhodl pro koupi nového vozu. Na inzerát v annonci jsem sehnal tenhle, jel se na něj do Prahy podívat a byl můj. Za 25 000,-Kč. Tohle eRko je po naprostý GO, jen jsem vyměnil výfuk, svíčky, víčko rozdělovače a takový maličkosti. Ještě jsou na řadě hrnce pro světla. Auto je celý nastříkaný nějakým černým sajrajtem proti korozi. Dřívější majitel byl automechanik a je to poznat. Je fakt v perfektním stavu, jen na pár místech je trochu horší lak, ale to se opraví snadněji než shnilé podběhy. Já jsem elektrikář, dokážu si udělat spoustu věcí, ale nemám rád opravy pomocí flexy, kladiva a svářečky a podle hesla "Co oči nevidí, to srdce nebolí" si nechávám dělat takovýhle věci u kámoše.
Už od začátku si myslím, že konstrukce eRek naprosto předběhla svou dobu a je to vidět ještě dneska. Proto jsem nechal tátovi tenkrát tu Š 130, i když taky nebyla nic moc.Brácha ten motor bohužel zlikvidoval a zbavil se ho dřív, než jsem ho stačil zastavit.

Plány do budoucna:

  • Samozřejmě pětikvalt, až ho demontuju z Modrého šípu.
  • Pochromovat sání
  • Předělání rádia pod popelník.V kastlíku je sice schované, ale blbě se ovládá a já bez rachotu ani ránu...
  • Lepší obutí, rozhodně 13". Vím o chlapovi,co má dvě eRka v garáži a má na ně kopretiny, ale nechce je pustit...
  • Rozšíření náprav. Mám eMkové z té škodovky, přední je po kompletní GO, hřeben, zadní tak 80%
  • Spojlery dopředu i dozadu, prostě tuning, sportovní zrcátka, střešní okno
  • No a nějakej lepší motor, aby to jezdilo + odlehčení
  • V současnosti řeším dilema jestli montovat širší nápravy nebo sehnat 13" disky a posunout středy. Drakouš je ve skvělém stavu a mně se do něj nechce barbarsky zasahovat....

Stav k 17.10.2001

  • Fólie v zadních oknech,ale není to ono,až budou peníze,bude tónování
  • Sportovní zrcátka,ne sice Beskyd,ale aspoň něco.Jsou v originál úchytech,tudíž není problém je vyměnit
  • Převařené (otočené) disky 13" obuté 165/80 Matador,po zimě přijdou Pirelli 175/70
  • Přední spoiler,ještě by to chtělo něco dozadu
  • Interiér - dřevěná tapeta
  • Druhý motor topení

Další plány

  • Za 14 dní pětikvalt a odlehčení setrváku
  • Přes zimu výměna pár plechů
  • Po zimě nový lak + nové obutí
  • Snížení podvozku asi na pružinách
  • Střešní okno
  • Možná čtyřoko dopředu a do něj chladič,pozinkovaný fungl nový čelo už je doma

Stav Drakouše k 12.3.2002

  • Převařené disky nastříkané bílou práškovou barvou a obuté pneu Fulda 175/60.Erko parádně sedí , zlepšila se akcelerace, ale nižší maximálka.Rozdíl oproti klasickým 165/80 více než znatelný
  • Příčný výfuk.Svody jsou domorobo - použito klasické výfukové potrubí , původní tlumič odřezán , svody spojeny do jednoho a svedeny do výfuku.Zlepšila se akcelerace , ale motor dřív ztrácí moment.A nezanedbatelně vzrostla hlučnost v interiéru

Další plány :

  • Nové dvouoké čelo a světelná rampa
  • Snížení podvozku , ale decentně,ty pneumatiky tomu hodně pomohly
  • Sportovní tlumiče HP
  • A samozřejmě nový lak po výměně toho čela , už je to domluvený

[Fotogalerie]

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (17):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com