(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Martinův "Mazánek"

přechod od eRka k RS
9.12.2001 - Martin RS Poslat vzkaz , e-mail: martinrs@c-box.cz

Přečteno: 7765
Komentářů: 138 

Úvodní slovo (Džon):

Martin nás pozval osobně si prohlédnout jeho Š 130 RS. Do nedávna se snažil veškeré své úpravy držet pod pokličkou, ale znáte to - na srazech se nic neutají. Takže se rozhodl, že se o své úpravy s námi podělí. Tady to je:

Jak to začalo:

V listopadu roku 89 jsem si koupil svou žlutou Š 110 R. Byla tehdá obyčejná jen s hliníkovými disky (kopretinami) a eMkovými zadními světly. Jinak bez úprav.

Postupem času jsem na ní začal dělat různá vylepšení a už za necelý rok měla široké nápravy, 5ti rychlostní převodovku, motor 136, náporový chladič a další drobné úpravy.

Za tu dobu dostala také dvakrát nový kabát. Nejprve červenou "Apollo" a posléze po předělání masky chladiče a kapoty elegantní tmavě zelenou metalízu.

Někdy v roce 92 mě napadlo éro ještě jednou předělat, tentokrát do stylu 130 RS - tedy s širokými laminátovými blatníky. První verzi jsem dokončil v roce 97 - éro mělo sice blatníky široké, ale rallyové, tedy užší verzi.

Letos (2001) na jaře jsem se ale rozhodl opět trochu změnit image a zastavěl jsem do auta zadní nápravu s vlečenými rameny z Rapida a současně s tím vyměnil zadní blatníky za ještě širší - okruhovou verzi.

Na podzim 2001 jsem vylepšil brzdovou soustavu o kotouče na zadní nápravu a kapalinovou ruční brzdu

Nynější stav:

Karoserie a interiér:

  • karoserie rozšířená sadou okruhových laminátových blatníků
  • střešní okno (musí pryč - narušuje tuhost karoserie a zatéká tam)
  • šroubovaný ochranný rám
  • palubka ála 130 RS
  • budíky s bílými podklady (imitace VDO)
  • páčky pod volantem z Felicie
  • klakson na 4-rameném sportovním volantu
  • sedačky skořepinové - originál MTX (dříve jsem měl sedačky Fussino)
  • 4-bodové pásy Moravan
  • pokovená skla

Interiér:

Co se skrývá pod kapotou:

  • motor s obsahem zvětšeným na 1300 ccm
  • odlehčené ojnice
  • odlehčený setrvačník (5,45 kg)
  • vyvážené písty
  • vačka 285/280
  • lehce zvýšený tlak mazání a dobře vymezená vůle u čerpadla oleje
  • karburátor SEDR ze Š130 - přetryskovaný
  • KN vzduchový filtr
  • snížená hlava, kompresní poměr 10,7:1
  • zvětšené a slícované kanály v hlavě a v potrubí
  • odlehčené ventily
  • upravené spalovací prostory
  • příčný výfuk, dlouhé svody
  • maximální rychlost asi 200 km/h při 6300-6500 ot/min
  • maximální rychlost na II. stupeň je asi 90-95 km/h, na III. asi 130-135)
  • spotřeba asi 8-10 litrů / 100 km
  • 5 st. převodovka se stálým převodem 4,22
  • spojka se zvýšenou přítlačnou silou
  • chladič vpředu - originál ze 130 RS, s vrtulí z Lady 1600
  • trubky k chladiči nařezané a upravené ze stodvacítkových, tažené vnitřkem.
  • chladič oleje - eRkový
  • mřížka v přední kapotě je navařená - z autobusu.

Podvozek, brzdová soustava:

  • přední široká náprava z eMka s hřebenovým řízením
  • zadní náprava z Rapida
  • pružiny vpředu sériové zkrácené o třičtvrtě závitu
  • pružiny vzadu 120kové, zkrácené o závit
  • všechny tlumiče přitvrzené
  • přední brzdy čtyřpístové, kotouče s vnitřním chlazením zapojené celé na jeden okruh
  • zadní brzdy kotoučové - nožní brzda zapojená na jeden pár pístků, kapalinová ruční brzda zapojená na druhý.
  • větší hlavní brzdový válec a posilovač - posazené naležato
  • disky třídílné MTX, šířka 6,5" vpředu, 7,5" vzadu
  • pneu 195/55 - 13

Šup zpátky pod střechu:

Dále plánuji:

  • vyměnit střechu kvůli střešnímu oknu (nechci ho tam)
  • ještě dále upravit motor

Aktualizace červen 2003:

Předělal jsem interiér a mám nový motor. Ten je osazen karburátory Weber 40DCOE, vzduchový filtr ITG, vše je zatím v záběhu. Nový interiér a barevná kombinace motoru byly navrženy za spolupráce mé ženy.

Poděkování:

Rád bych touto cestou poděkoval lidem, kteří se zasloužili o to, že mám to co mám. Jsou to:
  • František Jokl
  • Ing. Martin Čepek
  • Radek Chaloupecký
  • Velký dík power by Tomáš Hlávka
  • Velké poděkování patří také Dáše, bez jejíž podpory bych to těžko dostavěl do této podoby.

Pokud na mě máte nějaké dotazy, můžete psát na email martinRS@c-box.cz nebo volat na telefon 0602/33 69 03.

[Fotogalerie]

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (138)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com