(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Olakování vozidla

Několik rad, pokud si chcete nalakovat auto sami.
28.2.2006 - FIJA Poslat vzkaz , e-mail: jan.finda@seznam.cz

Přečteno: 59221
Komentářů: 25 

Vyrovnání nerovností

Na velkou nerovnost použijte tzv. glas fas nebo střiž.... tak se říká sklolaminátovému kytu (stěrkový dvousložkový kyt) Natahuje se na čistý plech. Je pevný a dá se s ním kytovat ve velké vrstvě.

Na něj přijde klasika polyesterový dvousložkový kyt na dorovnání menších nerovností. Pokud je povrch dokonale vytvarován těmito kyty, zbaven vibrační bruskou všech škrábanců po broušení (hrubost brus.kotoučů 120) může se na takto připravený kyt nastříkat plnič.

Pokud nebudete mít bruskou dokonale vybroušené škrábance a nastříkáte plnič, který po vytvrdnutí vybrousíte pod vodou, věřte, že po nalakování v boxu, nebo mimo box a následném působením slunce se tento plnič i s lakem propadne do těchto škrábanců a v laku to bude dost znát.

Pokud chcete mít perfektní lak doporučuji po vykytování a vybroušení stěrkových kytů nastříkat tzv. špric plastik - píšu to tak, jak se tomu obecně říká. Jinak stříkací kyt. A po jeho vybroušení se na něj nanáší nám už známý plnič.

Broušení pod lak

Plnič se brousí brusivem pod vodou, nejlépe od hrubosti 800 po 2000. Hrubší 600-400 se používá z vnitřních stran dílů (kapoty,dveře..). Já brousím plníč ve dvou fázích. Nejprve hrubostí 800, poté hrubostí 1000. Ten kdo už má přípravu pod lak v malíčku si nejprve rozbrousí plnič také vybrační bruskou na sucho a pak ho doladí pod vodou.

Plnič se pod vodou brousí pomocí korkového špalku,na kterém si přidržujete brus. Papír, špalek se používá proto, aby se neprobrousily dolíky. Jen hrany se brousí volně rukou. Dále se používají specialní brusné utěrky, jak na suché tak mokré broušení.

Velmi podrobně je příprava pod lak popsaná v článku Příprava vozidla pod lak .

Příprava prostor a vozu

Pro dokonalý lak je potřeba dokonalá příprava pod lak a lakovat v boxu.Pokud není box je potřeba čistá místnost s dostatečným prostorem, odvětráváním, kvalitní podlahou a teplo. V místnosti minimum prachu.

Vozidlo připravené pro nastříkání pouze z venku se zalepí stejným způsobem, tak jako při stříkání šprycu nebo plniče. Pokud se bude stříkat i zevnitř, vozidlo se z venkovní strany ještě oblepí do mikrotenové plachty. A nechá se jeden průlez po dveřích. Plachtu lze zakoupit i v drogerii v různých rozměrech. Vnitřní plocha se odmastí.

Příprava barvy

Při stříkání do barvy by kompresor neměl být v této místnosti, ale někde mimo. Rotující části kompresoru víří částečky prachu což není dobré. Máme natlakovaný kompresor, na hadici napojenou pistoli. Natužíme a naředíme barvu. Přes sítko jí přelejeme do bandy pistole.

Lakování vnitřku

Vlastní úvahou si zvolíme postup jak vnitřek lakovat. Vnitřek vozu stačí olakovat jednou vrstvou. Po nalakování vnitřku nechám barvu dostatečně vytvrdnout. Pokud se nelakuje v boxu kde se dá nastavit potřebná teplota pro rychlé vytvrdnutí barvy, tak po olakování vnitřku počkám tak 24 hod na olakování vnějšku.

Umýt pistoli.

Příprava na vnější lak

Když vnitřek dostatečně vytvrdl, sundám mikrotenovou plachtu. Tuto plachtu nenechávám ve stejné místnosti s vozem. Je na ní spousta prachu z předešlého lakování. Oblepím volný průlez po dveřích a vše, co nepotřebuji mít od barvy. Zkontroluji si v místnosti čistotu stěn a podlahy (uklidím..zbavím prachu).

Podlahu dostatečně navlhčím vodou, aby se mi při stříkaní z ní nevířil prach.

Pokud je místnost dostatečně veliká a s vozem budu současně lakovat kapoty a dveře,tak tyto části pověsím do volného prostoru. Nikdy je nedávejte na plocho.Tyto části zavěsím tak, aby se při vlastním lakování tlakem vzduchu z pistole nehoupaly. Vše dokonale odmastím.Můžu použít origo odmašťovadlo nebo aceton. A vše přetřu antistatickou utěrkou. Dá se taktéž zakoupit.

Vnější lak

Natužím, naředím barvu, přes sítko naleji do pistole. Barva se na povrch stříká ve dvou až třech vrstvách. Podle její kryvosti. Začíná se střechou. Podstříknu všechny hrany a záhyby, poté jedna vrstva barvy. Postupuji dále po vozidle. Hrany,záhyby,plochy. Pokud je vozidlo nastříkáno první vrstvou, začnu stříkat pověšené díly. Hrany, záhyby, plochy.

Po nastříkání první vrstvy počkám až barva dostatečně zavadne. To znamená,že když se dotknu na nepodstatném olakovaném místě holým prstem, musí barva lepit, ale nesmí se obtisknout na prst. Pokud na toto zapomenete a druhou vrsvu nastříkáte moc brzo, tak vám to začne stékat (začne se to trhat).

Druhou vrstvu musíte dostatečně ulít, abyste měli krásný lesklý povrch. Pokud máte vše nastříkané, vymyjte pistoli a co nejméně se kolem vozidla pohybujte. Nechte zatvrdnou lak do druhého dne. Další den uvidíte výsledek vaší práce. Čím více vrstev barvy tím větší pomerančový povrch.

Metalické laky

Když budete stříkat metalízu tak se vnitřní prostory vozidla nastříkají pouze metalickou barvou, bez přestřiku bezbarvého laku. Vnější povrch dvakrát metalickou barvou a dvakrát bezbarvým lakem. To samé u přelakování klasické barvy.

Do nemetalických barev je možno přidat trochu bezbarvého laku pro dosažení perfektního lesku.

Opravy nepovedných míst

Pokud druhý den zjistíte že vám to někde steklo tak se to musí přebrousit a přestříkat. Je lepší to aspoň nechat týden vytvrdnout. Přebrousit pod vodou papírem 800-100 a korkový špalek. Takže vlastní stříkání závisí na trpělivosti.

Užitečné odkazy

LAKU ZDAR!

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (25)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com