(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Fífovo MB

Historie stavby a úprav mého stroje
10.5.2006 - Fífa Poslat vzkaz , e-mail: FiserR1@seznam.cz, www: skoda.virt.cz

Přečteno: 7694
Komentářů: 28 

Začnu nejspíš koupí. Úplně náhodou jsem na ni narazil v regionálních inzertních novinách. Ihned jak jsem inzerát na Škodu 1000 MB r.v.1969 objevil, okamžitě jsem volal.Majitelem byl starší pán. Auto bylo ne v úplně super stavu, ale na své roky se mu daly odpustit dva blatníky opravované laminem. To bylo vše co bylo vidět na první pohled.Jinak motor bylo 10 000 po g.o.výměnným způsobem.Nejdříve jsme už odcházeli,abychom majitele "vydusili",kvůli slevě. Neslevil ani po našem odchodu(byl jsem auto kupovat s kamarádem). Po cestě pryč jsme probrali pro a proti, otočili se a auto vzali. Psalo se datum 18.2.2002


Takto jsem své MB přivezl

Tím začala moje cesta se Škodou.

První plány byly takové - s autem se bude jezdit i vzimě na disko a i jinam. Ale co osud, nebo co to bylo, nechtěl řekl jsem si že udělám pár základních oprav a ošetření. Začal jsem "jít" po autě. Tu se objevila dírečka v podlaze u řidiče.Pak jsem sundal přední blatníky kvůli výměně a ošetření a co jsem nenašel-laminát v růžcích předních podběhů.Bylo rozhodnuto.

Odstrojil jsem všechny blatníky, odstranil všechny nátěry z podběhů(léto 2002).Postupně jsem pochopil že je třeba auto ůplně odstrojit. Požádal jsem otce o poskytnutí garáže - jen na chvilku. Z této chvilky se vyklubaly 2 a půl roku.

Postupně jsem vůz zbavil všech karosářských dílů, ponechal jsem pouze podvozek s motorem.Na kolíbce jsem zbavil i zbytek spodku auta nátěrů a mi děda MB vyvařil.Následovalo ošetření spodku.
Potom jsem si mimo auto připravil široké nápravy ze Š105 M s maticí. Odrezil jsem je, nechal opravit svisláky u přední, vyměnil ložiska u zadní nápravy. To vše opět ošetřil-základ+černá syntetika.
Ještě před montáží náprav bylo třeba natáhnout nové brzdové trubky. Za velké pomoci mých kamarádů se nám podařilo natahat a přizpůsobit trubky vnitřkem vozu.Pocházeli ze stejné 105 jako nápravy. Pedálová kozola byla použita ze Š100, přední kotoučové brzdy taktéž.


Fotky z oprav karoserie a první modifikace podvozku


Příprava na lak

Příprava k lakování mi trvala vzhledem ke školním povinnostem atd. dlouhého půl roku. Napodzim jsem měl připraveno a vytmeleno. Dal jsem auto k lakýrníkovi.Jenže ten se stále neměl k práci. Mezi tím jsem sehnal hřebenovou přední nápravu a začal s její renovací. Nakonec jsem od něj auto vzal jen v plniči a začal hledat jiného lakýrníka.


Původní stav nápravy fot 1,nalakované části,repasované řízení

Takže k lakování jsem se dostal až na vánoce 2003.


Začátkem prosince 2003 dovezeno od neschopného lakýry v plniči

Dobrousil jsem plnič (za výrazné pomoci kamaráda) a ještě opravil nějaké drobné nedostatky a mohlo se lakovat.


Po laku

Co osud nechtěl, při zajíždění do nového přístřešku pro MB jsem si, díky malé světlé výšce vjezdu, sedřel a promáčkl nově! nalakovanou střechu :-( Takže naročná oprava a kitování. Při opravách střechy jsem začal z důvodu dlouhého čekání na lakovnu nastrojovat, abych se alespon trošku pohnul. To bylo jaro 2004.


Oprava střechy a částečné nastrojení

Lakování se stále nedostávalo a času málo. Proto jsem se odhodlal nasadit okna a dodělat vnějšek, aby se dalo dojet do dílen mé bývalé střední školy na seřízení a kontrolu brzd.Jak je vidět střecha a zadní kapota je v plniči připravena k laku.

Potom už konečně došlo ke kýženému lakování. To mi dále umožnilo dodělat částečně interiér a dostat auto do jakéhosi trochu slušného stavu.Ke konci léta jsem změnil kola ze 14 na 13 s lehce jetými 175/70 Michelin pneumatikami.


Tak to vzpadalo po 2 letech prací.

Jízdní vlastnosti původního motoru mě jaksi neuspokojovali. Už když se auto poprvé lakovalo, tak jsem pořídil motor z Felicie MPi r.v.1999. A postupně mezi tou lakovací nudou jsem ho dával dohromady.

Nejdříve fotky motoru tak jak jsem jej koupil.

Dále nějaké práce


Hlava před


A po úpravě-leštěné kanály, ventily, snížena, vyčištěna


Sací potrubí leštěno zevnitř a připraveno na leštění z vnějšku


Výsledek snažení na motoru

Na konci sezóny 2004 nastala další rozborka a implantace 5q převodovky, na kterou jsem přes léto nastřádal penízky, a onoho motoru.
Takže zase rozborka.


budovádí tunelu pro 5q ze Š125


Samotná převodovka s táhlem

Znova renovace zadní Mkové nápravy.


Foto 1. opískováno i s příčkou motoru, 2.nová ramena, 3.díly v žárovém zinku,skládání nápravy- prasátka průměr 22mm, no a náprava v autě

Dále byla na řadě přední náprava.


Hřebenovou nápravu jsem měl již zrenovovanou z dřívějška-viz. výše. Současně se zástavbou hřebenového řízení a jeho sloupku bylo provedeno zastavění posilovačové konzoly.
Vzhledem k použití silnějšího motoru bylo nutné vylepšit bzdovou soustavu.

Takto probíhala zástavba kozoly posilovače


Renovace čtyřpístů ze Š 130

Rozhodl jsem se že na auto dám pancířované brzdové hadice z důvodu prachsprostých - nic mě to nestálo tak proč to tam nedat ;-) .Díky Tunerovi za zapůjčení koncovek, abych si je mohl zkopírovat:-)

Pancířáky

No a samotná zástavba sloupku řízení. Použili jsme část sloupku ze Š 120, který byl vevařen místo původního. Kloubový hřídel byl zkrácen dle potřeby(potřeba činila asi 13cm+ - nějaký milimetr). Velké díky kamarádu Lubošovi za sváření a velkou pomoc.

Postup vaření sloupku řízení

Takže zpět k motoru. Zde mám fotky prvního pasování Felicie

Zde je další fáze. První foto ještě bez podložky pod kaburátorem a s tekoucí vodní pumpou. Další foto už s podložkou a jinou pumpou.


Při prvních testech se vloudila chybička. Fífa ani neumí správně instalovat zapalovací kabely a pak to vypadá asi takto:

Omletej věnec setrvačníku

To znamenalo motor ven, samozřejmě. A při té příležitosti jsem se rozhodl z důvodu blížícího se konce STK,...

nasadit opět originál motor a obohatit jej o dvojitý karburátor a erkové svody. Tento karburátor jsem použil pouze z toho důvodu že jeho sání má vývod na podtlak.

Technická proběhla bez větších problémů. Alespoň jsem s tímhle motorem vyzkoušel chlazení a doladil drobné i větší mouchy.

Motor Felda is back! "Ladění" filtru a současný vzhled nedodělaného a špinavého interíéru, kde přibyl otáčkoměr.


Vodní pumpa Š120 s řemenicí vlastní konstrukce a alternátor 70A Bosch z Fabie

Pancířované hadice konečně i vzadu, foceno s rukou v podběhu tak snad to je nějak vidět..

Sportovní sedačka a na jejím rámu namontovaný alu hasicí přístroj(rám je snížený a upravený rám sedačky z MB)

Čas hodně postoupil takže aktualizace:-) Zářiové foto 2008

Chystám další evoluci přední nápravy, pracovní název je EVO3. Je vyztužená, galvanicky pozinkovaná a lakovaná 1x vrstvou Galvinolu a 2x černý Alkyton

Kocour byl zvědav copak to asi je? A ono trošku lepší tlumení.

Postupně budu dodělávat, dopisovat a dodávat další fotky jak stavba pokaračovala a pokračuje...

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (28)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com