(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Bloky a hlavy motorů ŠKODA

Infotmace o rozlišení bloků motorů a hlav ŠKODA
17.12.2005 - Ondrův Tátomechanik Poslat vzkaz , e-mail: elektro-hladik@seznam.cz, www: http://www.cheater.cz

Přečteno: 38383
Komentářů: 81 

Mnoho dotazů směřuje k otázce, jak poznat jaký máme před sebou motor /třeba v autě které se zrovna chystáme koupit.

Tak tedy : Základním předpokladem rozpoznání, na jaký motor zrovna koukám, je, že střeva motoru jsou původní tedy nezměněná i když třeba je motor po GO, v opačném případě nezbývá, než motor rozebrat a proměřit. /Stačí sundat hlavu, což bych stejně u motoru u kterého si nejsem jist co je v něm ukryto udělal a alespoň vymněnil těsnění pod hlavou/.

Značení hlav válců je první identifikační znak. Hlavy jsou značeny barvou ve znaku ŠKODA který je na odlitku hlavy vpravo mezi třetí a čtvrtou svíčkou.


Hlava válců Škoda 110 R s bílou barvou loga Škoda

/Předpokládám, že všichni vědí, že hovoříme-li u auta o vlevo-vpravo je to myšleno vždy po směru jízdy !/

  • Hlava pro motor 742.10 /105/ značena černě /tato hlava je plně záměná s hlavou Š 1OO/
  • Hlava pro motor 742.12 /120/ značena žlutě
  • Hlava pro motor 742.12X /120 LS/ značena zeleně
  • Hlava pro motor 742.13 /130/ značena hnědě
  • Hlava pro motor /110/ značena modře
  • Hlava pro motor /110 LS a R/ značena bíle
Hliníková osmikanálová hlava pro motor 742.136 značena bíle /tato hlava je určena pro provoz pouze na bezolovnatý benzín !

Hliníková osmikanálová hlava pro motory 742.135 a 742.136 /značena modře nebo zeleně /tyto hlavy jsou určeny pro oba druhy benzínu/
Barva modrá nebo zelená je rozlišení podle dodavatele sedel a vodítek.

Na bloku motoru je vyraženo číslo motoru.

Kromě výrobního šestimístného čísla je za lomítkem identifikační číslo typu motoru pro který je blok určen :
  • /1 = 105
  • /2 = 120
  • /3 = 120 - chladírenská jednotka / v podstatě se jedná o stacionární motor určený k pohonu chladících agregátů v např. kamionech/ V čem se tento blok liší od bloku zn.3/ se mi nepodařilo zjistit.
  • /4 = 110 R/LS
  • /5 = 11O L
  • /6 = 120 Garde,Rapid
  • /7 = 130
  • /8 = 100
  • /9 = 120 LS
V praxi se setkáme s různými upravenými kombinacemi, takže tyto znaky jsou pouze informativní. V zemi plné kutilů je stejně lépe se přesvědčit pohledem do motoru a proměřením.
Setkáme se třeba z motorem /4 hlava s bílým puntíkem a vevnitř písty - čtyři kroužky, rovné dno. Stejně jako naopak, blok 4/ hlava modře značená a vevnitř eRkové písty upravená pro písty s deflektorem.

Zdroje :

  • Cedrych : Aby jezdily ještě po roce 2000
  • Vlastní archiv

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (81)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com