(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Atila & Citrón

copak že je Citrón za ovoce?....
27.10.2005 - Atila Poslat vzkaz , e-mail: atilaszalay@seznam.cz, www: http://atila.wz.cz

Přečteno: 4158
Komentářů: 7 

Š110L - rv 1975

Původní přezdívka "Drakouš" díky původní zelené barvě - od května 2004 nově nalakováno na žluto - akrylát.
No - tohle auto mělo před stavem, ve kterém teď je (téměř finální alespoň co se vzhledu z venčí týče) velice krušný rok před tím.
Po přestrojení nových blatníků vepředu a vzadu, nárazníků ze stodvácy a necelý rok před tím čtyřokým čelem se povedlo havarovat přes střechu zpět na všechny čtyři tak, že karoserie nebyla k použití. S podivem se ovšem ničemu jinému ani neškrábl lak. Přes zimu 2003/2004 se Drakouš kompletně odstrojil z bourané karoserie a přestrojil na novou, vyspravil, očalounil atd....nalakoval a je zas jako ze škatulky - a to i s novou přezdívkou - Citrón.

Technická data

  • Š110L - původní motor a převodovka (ta zatím)
  • přední čelo čtyřočko
  • lízátko samodomo alá Kvasiny bůhvíodkud + zabudované mlhovky
  • zadní nápravy široké
  • přestrojeno na kola 13"/165
  • sportovní volant
  • nové potahy sedaček
  • nové čalounění dveří, stropu
  • autorádio specielně zabudované do palubky
  • opěrky sedaček + opěrky hlavy z Š120 - spodní část sedačky původní
  • zpětná zrcátka - kapky Beskyd
Toť tak vše ke specifikaci....
časem předpokládám samozřejmě pár dalších úprav, vše jde pomalu ale jistě, stejně jako to, že konečně dávám článek o Citrónovi i sem, páč na Hundertgangu už je přes rok víc (spíš nejvíc) info o Citrónovi a dalších mých strojích na mejch stránkách - http://atila.wz.cz

ÚDRŽBA A OPRAVY "CITRONA"

ZIMA/JARO 2004
"Drakouš" - Tuhle přezdívku mělo tohle autíčko kvůli svý zelený barvě, po opravě a nastříkání nažluto se přezdívka změnila na "Citron". Při opravě bylo nutný odstrojit všechno z rámu a přehodit na dobrej rám. Ten stávající byl neopravitelnej, páč byl podélně ohnutej do luku, takže ani stolice na rovnání by nepomohla. Kupodivu se ale při nehodě, kdy se přetočil přes střechu do pangejtu zpět na všechny čtyři téměř ani neškrábl lak na ostatní plechařině, takže všechno ostatní mimo rámu se použilo.

]

LÉTO 2004 STAV PO OPRAVĚ
Nalakováno.
Strop a dveře jsou zevnitř očalouněny na modro. Na stropu vyrobeno podle střihu původního koženkového čalounění, které jsem během oprav sundal a dal toto nové po nalakování. Díky, mami, za sešití čalounění.
Potahy na sedačky jsem koupil, aby to ladilo k barvě čalounění.
Původní vnitřní osvětlení na levém sloupku (řidičova strana) je vyměněno za trojité modré LED osvětlení umístěné uprostřed stropu - jednotlivé LED lze natáčet do různých směrů.
Větrání je vylepšeno o přídavný ventilátor umístěný v kufru auta.
Přepínače směrovek a světel pod volantem jsou vyměněny za přepínače z Š120 (v plánu jsou do budoucna z Favorita). Důvodem je sdružení přepnutí směrovek a dálkových světel do jednoho přepínače vlevo a využití pravého na stěrače místo původního, který byl umístěn na levé straně palubky.
Přepínače světel a větrání nahradily páčkové přepínače menších rozměrů.

]

18.1.2005
Citrón dostal nové koberečeky a pedály. Koberečky už to chtělo, ty předchozí jsou už ošlapané, a i když je člověk vyluxuje a oklepe, tak jsou stejně plný zažranýho prachu. Ty pedály jsou už jsou jen taková machrovinka do interiéru.
Začíná zlobit chladič - teče voda - je to někde v tělesu chladiče, půjde ven. Kapalina vytéká do žeber a ventilátor ji sfoukává do vnitřku motorového prostoru.

24.1.2005
Nějaká kua zlodějská závistivá nebo chuligáni mi z Citróna čmajzli oba zpěťáky - kapky. Do práce jsem jel autem s kolegou, protože jsem po víkendu u kamarádů stráveném v kraji Českého Ráje pro jistotu neřídil, abych náhodou nenadejchal zbytkáč. Když jsme se vrátili odpoledne z práce, tak jsem šel ometat z Citróna sníh a zjistil jsem, co se stalo.
Fotky toho vandalismu jsou níže. Utrhal bych takovejm hajzlíkům za to ruce a pověsil je do průvanu za koule.
Dočasně je tedy na Citrónovi namontované původní chromové zrcátko. Nový kapky přimontuju až na jaře. Mimochodem - 18.2.2005 mě přišly poštou - takže škoda za poničení je koupí nových kapek 945 Kč včetně DPH a dopravy, což za sehnání nových + za práci při namontování zaokrouhluju na poctivej litr.
Vážení záškodníci - polibte mi pr*el - a mám u Vás schovanou tisícovku cash!!!

18.1.2005
Citrón má kapavku...:-) Chladič furt chčije a chčije... Spotřeba fridexu s vodou na kilometr začíná být pomalu větší než náklady na benzín na kilometr - chladič musí co nevidět do šrotu, výměna za nový je neodkladně nutná - o nějakým víkendu bude práce...

19.2.2005
Sobotní ráno proběhla výměna chladiče, akce na odhadem 40 minut:

  • vypustit chladící kapalinu
  • uvolnit hadice okruhu kapaliny
  • povolit dva šrouby na boku chladiče
  • vytáhnout chladič a vložit nový
  • nasadit hadice, dotáhnout všechno a nalít kapalinu
  • spustit motor a odvzdušnit

I když to vypadá, že se "vaří", tak se kouří jen proto, že voda z míst, kde chladič teče, kape na výfuk. Viz foto. Ten je samozřejmě horký od výfukových plynů, a tak se kapalina ihned odpařuje.

25.2.2005
Doplňuju jednu takovou "poruchu", co mě zlobí už půl roku - střídavě mě svítí a nebo nesvítí pravá potkávačka. Je to někde v kabelu, ale nechce se mi to spravovat, takhle přes zimu. "Počkám na vlahé jarní dny" - alespoň tak jsem si donedávna říkal. Jenže před dvěma týdny už mi potkávačky přestaly svítit obě - problém v přepínači pod volantem, dálkový totiž svítí.
Budu to muset spravit, jinak riskuju pokutičku, jezdím na mlhovky...

24.3.2005
Dnes byl jeden z prvních teplejších jarních, mírně prosluněný, den. Takže jsem vylezl před barák a udělal trochu pořádek v autě. Vyklepal jsem koberečky, uklidil odpadky poházené po podlaze u zadních sedaček atd.... Do sklepa jsem odklidil z kufru řetězy na zimu, teď už opravdu nebudou potřeba ani na horách :)
A hlavně jsem se pustil do montáže zpětných zrcátek, zatím tam mám ale jen jedno na straně řidiče, páč mi sklo z toho druhýho upadlo na zem a rozbilo se, takže potřebuju nový. Sám sobě jsem nadával jaký jsem nešika.
Dál jsem namontoval ozdobný kryty pedálů, ještě to budu muset upravit, ten na plynovým pedálu tam trochu nesedí, je malinko kratší než samotnej pedál.
Světla jsem ještě nedořešil, ale naštěstí se už od Velikonočního pondělí nemusí svítit přes den...

12.4.2005
Proběhla první jarní zatěžkávací zkouška na delší cesty, trasa Pardubice-Humpolec a zpět, cca 180km. Citrón šlape jak hodinky, jen musím doštelovat volnoběh karbecu a konečně spravit ty světla.

30.4.-13.5.2005
Kompletně jsem rozmontoval celou palubku. Zaprvé jsem konečně chtěl udělat pořádek v kabeláži a přepínačích na palubce a zadruhé předělat větrání.

22.5.2005
Sundal jsem spoiler a nastříkal ho konečně do barvy Citróna a namontoval zpět - je to sice jen takovej zbastlenej laminát, ale dělá to opticky docela dost lepší vzhled. Brzo se ho chystám vyměnit za origo.
A už svítím...

28.8.2005
Teď zas pro jistotu nesvítěj mlhovky, do jedný zatejká když prší, musím mrknout na žárovky, zřejmě jedna praskla prventivně a jedna od tý vody...
Trochu jsem Citróna provětral na srazech Stinger a Hundertgang a dovolence na Slovensku, teď je využitej denně páč dojíždím do práce každej den 20 kiláků a to samý zpět. Takže se začínají projevovat potřeby o údržbu. Začínají se mooc ozývat přední čepy a tlumiče, hlavně pravý kolo, sem tam to střelí z vejfuku - klapky a sedla chtěj taky tím pádem zkontrolovat, zlobí termostat, někdy otvírá trochu pozdě, jindy je dva dny v kuse otevřenej - půjde do důchodu.

10.10.2005
Výše uvedené závady odstraněny (mimo vměny tlumičů) před podzimním srazem v Běšinech, kam jsem beztak jel jiným vozem :)

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (7):

[Komentovat článek]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com