(http://www.skoda110r.cz)

DomuNovinkyRubrikyDiskuzeR-ChatVzkazyInzerceOdkazyAkceShopČ.K.D.Hledat

Eidyho Kóča

Aneb moje posledlost a láska
23.6.2005 - Eidy Poslat vzkaz , e-mail: eidy@centrum.cz, www: http://www.skodateam.cz

Přečteno: 11541
Komentářů: 141 

Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

březen 2007

Po zástavbě tlumičů SPAX se auto o trošku (skutečně jen o trochu) více naklání než z přitvrzenými HPéčky takže plánuju úpravu stabilizace auta. Tzn. vpředu 21mm stabilizátor a vzadu taktéž. No, uvidíme jak to dopadne. Ale nutno podotknout, že teď podvozek funguje výrazně lépe na okreskách, kdy je silnice trochu hrbolatá a brzdění v zatáčce není problém. Jenom to řízení postrádá zpětnou vazbu. Sice je hodně přesné, ale co se komunikace týká, zlatá matice!
_________________________________________________________________________________

1) Podvozek:

Přední náprava:
  • Emková.
  • Vyztužená podle LA.
  • Strmý hřeben.
  • Tužší pružiny o 80% oproti sérii, volná délka 205mm.
  • Nastavitelné tlumiče SPAX.
  • Stabilizátor 18mm.
  • Vzpěra mezi tlumiči.
  • Vrtané kotouče a destičky DS2000.
  • Nastavena geometrie do áček 0,7° a sbíhavost 3 mm.
  • Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 8,4° pootočením celé nápravy v kastli.
  • Třmeny v červené barvě.
  • Pancéřované brzdové hadičky.
Zadní náprava:
  • Emková.
  • Tvrdší silentbloky v ramenou.
  • Tužší pružiny o 60% oproti sérii, volná délka 230mm.
  • Nastavitelné tlumiče SPAX.
  • Nastavena geometrie do áček 0,5° a sbíhavost asi 1mm.
  • Bubny v červené barvě.
  • Pancéřované brzdové hadičky.
Převodovka:
  • 4kvalt se SP 4,44.
Kola:
  • NO NAME 14";. Šířka vpředu 6" a vzadu 7".
  • Rozteč 4x130.
  • Byly s nima šílený potíže, špatně udělaný sedla matic takže házely jako svině. No prostě děs. Teď už jsou v pořádku.
  • Pneu Firestone Firehawk 700 185/55.

2) Interiér:

  • Posazený volant níž a blíž k řidiči (tedy mně) díky prodloužené lomené hřídeli (o 12cm) a 8cm podložce.
  • Čtyřbodové pásy.
  • Racingový volant 30cm v mikroplyši.
  • Zkrácená a dozadu ohnutá řadička.
  • Startování tlačítkem.
  • Imobilizér.
  • Sportovní pedály.
  • Červené koberec.
  • Anatomické sedačky MTX.
  • Zadní sedadla pryč.
  • Spousta izolačního materiálu pryč.
  • Topení pryč.
  • Panel pod předním sklem v červené kožence.
  • Kufr vylepen koženkou.
  • Nádobka ostřikovače v červené barvě.

3) Exteriér:

  • Červený lak Standox RAL 3002 a spousta kitu pod ním.
  • Přední spoiler RS upravený podle představ.
  • Bílé přední blinkry.
  • Beskydky v barvě.
  • Chladič pod nárazníkem.
  • Nápis ŠKODA a 110R vlastní výroba.
  • Bezpečnostní spony na přední haubně.
  • Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
  • Lehká úprava všech lemů kvůli kolům.

4) Motor:

  • Zatím Fa 136.
  • Karburátor WEBER dif. 24 a 26mm.
  • Náporový chladič.
  • ETZ zapalování originál 70. léta s automatickou regulací.
  • Zkrácené sání.
  • Příčný výfuk.
  • Topení pryč.

Výsledek:

Po namontování širších náprav, širších kol a výztuh, přidání vody do chladícího okruhu, 10 kg kitu a spousty nářadí a odebrání topení, zadních sedadel a izolace je hmotnost 810kg s 5 litry benzínu.
Rozchod vpředu/vzadu 1410/1360 mm.

Poslední foto z října 2006

Dnes již neaktuální fotografie z léta 2005 ( opět došlo k odlehčení a změně pár detailů )



Byl jsem již několikrát na Mosteckém okruhu a maximální spokojenost. Brzdy na poslední chvíli před zatáčkou, jinak pořád plyn na podlaze. Brzdy jsem neutavil, naopak. Po zahřátí fungují lépe. Zatáčky slidem (spíš na mokru), občas i s plným kontra. Spokojenost s celým autem. Vyhovuje mi řidičský styl jenž eRko vyžaduje. Tzn. pomalu dovnitř, rychle ven. Hlavně POŘÁD pod plynem. Dveřma napřed. Tak jak to jde jenom se zadokolkou.

ERKAŘI VŠECH ZEMÍ, SPOJTE SE!!!
eidy@centrum.cz

Několik fotek z renovace a stavu po renovaci ( rok 2000 )

Takový malý zamyšlení

Mít eRko (nebo jinou škodovku) je sen většiny z Vás, kteří čtete tenhle článek. Je to nádherné auto české provenience, což, ještě vzhledem k době výroby, u „nenadšenců“ vzbuzuje na tváři usměv, někdy bohužel i posměch. eRko se dá popsat slovy-cituji svého kamaráda- „Erko je typický tím, že jeho design je lepší než jízdní vlastnosti.“. To je naprostá pravda, kterou se většina z nás snaží obrátit ve prospěch jízdních vlastností (tím nemyslím vzít kladivo a jít zmlátit kastli). Občas určitě každej z nás zapochybuje jestli má tohle snažení smysl, vzhledem k nemalým částkám, které investujeme do svého „miláčka“, a kvůli kterejm se občas musíme hádat s rodiči (většinou teda s mámou), holkou nebo s vlastní ženou. Ačkoliv sám před sebou si obhájím cokoli, spíš se divím, že to ještě nemam) Každej z nás se vydává vlastní cestou, jak mít co nejlepší auto. Stejně tak i já.

Nazdárek při dalším článku. Eidy

[Fotogalerie]

Vaše komentáře (20 nejnovějších):

[Komentovat článek] [Všechny komentáře (141)]

[Registrace]Škoda 110 R tuning (http://skoda110r.cz)

Výňatky a fotografie ze serveru skoda110r.cz nesmí být použity bez výslovného svolení autora.
Jan Pavel (Džon) email: jpavel76_gmail_com